Hiiletön moottori joka kiertää 35000
vai
Hiilellinen joka kiertää 45000
kiinnostais tietää
Tottakai sillä saa enemmän vauhtia kumpi kiertää enemmän, mutta harjaton on kuitenkin parempi.
eli harjallinen on parempi minulle jos haluan pienellä budjetilla saada nopeutta lisää?
Muista myös akut, ne on hyvä olla laatu kamaa kuten esim mitkä on todettu hyviksi on nosram/lrp high voltage,gp1100mah on tällä hetkellä mistä on todella hyviä kokemuksia.
Jerzi
Suosittlelen harjatonta:Hillellisessä joka kiertää 45000 imasee varmaan hiiliä aikas nopsaan.Ja täytyy kollektoriakin vähän väliä sorvata. :wink:
Eikä se nopeus tuosta moottorin pyörintänopeudesta nyt kiinni ole, vaan tehosta sekä välityksistä. Vaikka moottori pyörisi 80 000 rpm, mutta siinä ei ole voimaa, ei se jaksa edes turistia kuljettaa kovaa. Taas 30 000 rpm tehokas moottori pitkillä välityksillä vie varmasti turistia kovaa. Eli, ei ole mitään järkeä vertailla moottoreita noin, etenkin eri tyyppisiä moottoreita.
Eli kierrokset ja watti määrä ratkaisee?
Lainaus käyttäjältä: "Bagi"Eli kierrokset ja watti määrä ratkaisee?
Niin kuin toisessa topicissa mainitsin ei harjattomissa ole KV (Kierroksia per voltti) paljoakaan merkitystä, harjattomissa tehon "määrää" moottorin ottamat ampeerit (Välitykset on vain sitten sovitettava sen KV arvon mukaan).
Harjaton "pesee" harjalliset tehoissa, esim normaalikokoisesta (540) harjalliseta ei voida uneksiakkaan otettavan 1000W tehoja mitä harjattomat mahdollistaa (Esim Lehner Basic 5000 XL koneista jotka on vielä karvan verran pienempiä voidaan ottaa max 1300W irti).....
Hmm.... jotenkin tuntuu että nämä ns."harjattomat" moottorit ovat saaneet aika paljon suosiota korkeasta hinnastaan ja vaativasta noparin tarpeestaan huolimatta...
Mutta otetaampa esimerkki:
Mitä järkeä on laittaa n. puolikiloa painavaan 1/18 neliveto crossariin moottori josta irtoaa 1300w tehoa...? Siis taivas; sehän on 1,3kw! :o
0,0013 megawattia...
ja aika hyvin pysyvät kuskilla hanskassa noi 126km/h pyyhältävät pikku assot...
Tai edes puolitoista kiloiseen 1/10 autoon?
Eihän kaikessa täydy aina järkeä ollakaan, kovin tylsäksi menisi jos aina järjellä ajattelisi...
Se vaan on kivaa kun on nopee.. ;)
Kyl
Lainaus käyttäjältä: "sanppa75"Hmm.... jotenkin tuntuu että nämä ns."harjattomat" moottorit ovat saaneet aika paljon suosiota korkeasta hinnastaan ja vaativasta noparin tarpeestaan huolimatta...
Mutta otetaampa esimerkki:
Mitä järkeä on laittaa n. puolikiloa painavaan 1/18 neliveto crossariin moottori josta irtoaa 1300w tehoa...? Siis taivas; sehän on 1,3kw! :o
0,0013 megawattia...
ja aika hyvin pysyvät kuskilla hanskassa noi 126km/h pyyhältävät pikku assot...
Tai edes puolitoista kiloiseen 1/10 autoon?
No tuo 1300W harjaton ei kylläkään sovi 1/18 autoon. ;)
Castlen Mamba taas käy, siinä tehokkaimmassa versiossa (8000Kv) on varovaisen arvioni mukaan tehoa 7.2v akulla noin 150W (Joka riittää jo 1/10 autollekkin kohtuullisesti, vastaahan se noin 17 lankaista 540 kokoluokan konetta).......