Ostin uuden hobaon hyper 7 tq auton ja nyt sihen sitten starttiboxin rc sabesta, mittarillisen ladattavan hehkun rc sabesta, byronia 1 gallonan, 2x 7,2 v akut starttiboxiin, failsafen, akun autoon patterien tilalle ja akuille tietysti laturin.. Siis nuo nyt ainakin muistan... Suurin osa tuli rc sabesta.
Nyt ois tässä varmaan v.loppuna tarkoitus ajella sisäänajo lämpimässä hallissa, siihen vinkkejä? Ja sitten elikkäs miten tapahtuu toi akun vaihto tuonne autoon patterien tilalle tarviiko kolvailla jotain vai miten? Mites tuon starttiboxin kytkentä? Mitä muuta kannattaa hankkia autoon?
Kiitokset avuista jo etukäteen..
Siis Ostit valmiin akun vastariin jossa on liittimet? Siinnä tapauksessa ei tarvitse kolvailla. Isket vaan johdon vastariin kiinni ja laitat akun tukevasti autoon. Joka koneelle on omat sisään ajo säädöt ja tavat.
Mites ton failsafen asennus?
Otat kaasu/jarru servon johon irti vastarista. Laitat sitte sen failsaven johdon vastariin ja servon johon failsaveen.
kiitokset, onkos hyperin sisäänajossa jotain kikkoja?
Saat moottorin helpommin käyntiin avaamalla vähän tulppaa.
Sitten kun auto on käynnissä niin tulppa kiinni.
Niin ja jos ei millään meinaa lähteä kone käymään, niin zippo bensa auttaa mukavasti. Sitä kaataa vaan kaasarin kurkusta alas, niin kyllä hörähtää käymään ;) En tie sitten, että kuinka hyvästä se on koneelle, mutta lähteepähän käymään kumminkin :lol:
Joo ja juokaa aamulla sitä rasvatonta maitoa, niin lähtee paremmin. Suosittelen myös lämpimästi pinkkiä nokkamukia sen nauttimiseen.
Kyllä on käyttäjässä vikaa jos ei kone siihen tarkoitetulla polttoaineella lähde.
Lämmitä kuumailmapuhaltimella / föönillä, löysää hieman tulppaa, ryypytä sopivasti ja mylly käyntiin. Sitten kun hörähtää, niin tulppa kiinni.
Talvella koneen sisäänajaminen ei ehkä ole idea parhaasta päästä, mutta onhan sekin toki ymmärrettävää että ajamaan pitäisi päästä.
Kiristäkää se tulppa myös, koska kerran meinas tulppa tuhota faijan silmälasit, kun se oli huonosti kiinni :lol:
Lainaus käyttäjältä: "Ghostman_132"Niin ja jos ei millään meinaa lähteä kone käymään, niin zippo bensa auttaa mukavasti. Sitä kaataa vaan kaasarin kurkusta alas, niin kyllä hörähtää käymään ;) En tie sitten, että kuinka hyvästä se on koneelle, mutta lähteepähän käymään kumminkin :lol:
Ei TODELLAKAAN zippobensaa koneeseen...
Ei ikinä...
Kaikenmaailman "harrastajat" täälläkin on neuvomassa.
Seuraavaks varmaan jonkun äiti on antamassa neuvojaan: "litra maitoa, 2 kananmunaa, suolaa ja jauhoja... vatkaa aineks....
Ei helvata.
Huhhuh, taitaa olla säädöt saharassa jos zippoo pitää laittaa koneeseen :lol:
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Huhhuh, taitaa olla säädöt saharassa jos zippoo pitää laittaa koneeseen :lol:
Ja aivot saharassa sillä ketä sitä sinne pistää...
Sorry OT. Mutta pysytään aiheessa....?? :wink:
moottori on luultavasti jo valmiiksi sisään ajo säädöissä.
joten käyt apteekista hakemassa ison injektioneulan ja laitat päähän letkun tämän jälkeen otat tankista hieman bensaa huom vähän ei paljon muuten menee nestelukko päälle seuraavaksi laitat autton ja ohjaimeen virrat otat kaasarista bensaletkun pois ja laitat injektio neulan letkun kaasariin painat kaasun pohjaan ja rutistat neulan tyhjäksi ja siten se letku paikaleen.
hehku paikalleen vedät käyntiin.
jos koneeseen menee nestelukko päälle ei saa väkisin yrittää käymään
vaan aukaiset tulpan ja vedät muutaman kerran narusta tulppa takaisin hehku paikalleen
en suosittele käytämään puoli puristusta
lämitä moottoria esim hiusten kuivaimella tai kuuma ilma puhaltimella
käytä 2-3 takkia vakio säädäillä tämän jälkeen joudut pääneulaa kiertämään kiinni luultavasti 1.5 -2 kierrosta ja ajat sillä 1 tankillisen.
suositelen käytämään mittaria koneen lämmön suraamiseen itselläni on sellainen ja on todella kätevä.
laitat failsafen kaasun servolle virrat päälle katsot että kaikki toimii ota virrat pois ohjaimesta ja katso mitä tapahtui jos jarru menee päälle kaikki on ok jos taas kaasu menee pohjaan kaikki ei ole ok vaan silloin joudut säätämään pienellä ruuvarilla sitä failsafe niin että jarru menee päälle
Lainaus käyttäjältä: "zerocools"moottori on luultavasti jo valmiiksi sisään ajo säädöissä.
joten käyt apteekista hakemassa ison injektioneulan ja laitat päähän letkun tämän jälkeen otat tankista hieman bensaa huom vähän ei paljon muuten menee nestelukko päälle seuraavaksi laitat autton ja ohjaimeen virrat otat kaasarista bensaletkun pois ja laitat injektio neulan letkun kaasariin painat kaasun pohjaan ja rutistat neulan tyhjäksi ja siten se letku paikaleen.
hehku paikalleen vedät käyntiin.
Muuten ihan OK ryypytys tapa mutta ei sitä noin hankalasti tarvitse tehdä.
Polttoaineen kanssa kaikki ylimääräinen läträys on haitallista.
Sekä jos polttoaine letkua nyppii irti niin on erittäin suuri riski saada roskia koneeseen.
Tankki täyteen... paineletku pillistä irti... injektio ruisku siihen ja painaa tankkiin ilmaa... Paine työntää polttoaineen kaasariin.
Siltikin kaikkein yksinkertaisin tapa on edelleenkin laittaa sormi pakoputkeen ja kaasu auki startata ja katsoa milloin polttoaine menee kaasariin.
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Lainaus käyttäjältä: "zerocools"moottori on luultavasti jo valmiiksi sisään ajo säädöissä.
joten käyt apteekista hakemassa ison injektioneulan ja laitat päähän letkun tämän jälkeen otat tankista hieman bensaa huom vähän ei paljon muuten menee nestelukko päälle seuraavaksi laitat autton ja ohjaimeen virrat otat kaasarista bensaletkun pois ja laitat injektio neulan letkun kaasariin painat kaasun pohjaan ja rutistat neulan tyhjäksi ja siten se letku paikaleen.
hehku paikalleen vedät käyntiin.
Tankki täyteen... paineletku pillistä irti... injektio ruisku siihen ja painaa tankkiin ilmaa... Paine työntää polttoaineen kaasariin.
/quote]
Tossakin kannattaa pitää kaasua pohjassa niin menee hetkessä kaasarille löbö.
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"Joo ja juokaa aamulla sitä rasvatonta maitoa, niin lähtee paremmin. Suosittelen myös lämpimästi pinkkiä nokkamukia sen nauttimiseen.
Kyllä on käyttäjässä vikaa jos ei kone siihen tarkoitetulla polttoaineella lähde.
Lämmitä kuumailmapuhaltimella / föönillä, löysää hieman tulppaa, ryypytä sopivasti ja mylly käyntiin. Sitten kun hörähtää, niin tulppa kiinni.
Talvella koneen sisäänajaminen ei ehkä ole idea parhaasta päästä, mutta onhan sekin toki ymmärrettävää että ajamaan pitäisi päästä.
Joo housuissas sulla on vika jos ei lähe käymään... :) Kyllä vanhat kyöstin koneet oli aika ketusta saada käyntiin 20c pakkasella... Älkääkä ny tosta miun talviajostani alkako riehuun. tuolla on yksi threadi mennyt jo ihan tarpeeksi siihen. Niin ja eipähän tarttenu käsiään rakoille vedellä...
Lainaus käyttäjältä: "zerocools"
en suosittele käytämään puoli puristusta
Onks sulla tähän joku perustelu/kokemus (ihan uteliaisuudesta). Koska muistaakseni ainaki Savagen mukana tulevassa DVD:ssä jossa on ohjeet sisäänajoon nimenomaan kehotetaan avaamaan tulppaa helpottaakseen käynnistystä.
-
Ja mulla oli tankin nippa tukossa...
Ei ne säädöt ainakaan assossa ollu kunnossa, piti säätää paaljon tota ruuvia rikkaammalle, ettei moottori sammunu sisäänajossa :| Kyllä noi polttikset on kivoja, vaikka niissä on paljon säätöö ja pitää varoo bensan kanssa läträystä :)
eihän polttiksissakaan oo ku 2 säätöä... ylä ja alaneula...
keskineula...tyhjäkäynti....
no keskineulaa ei tarvi säätää ja tyhjäkäynti on niin pirun helppo säätää että sitä ei säädöksi voi sanoa...
Tulee ihan naurut kuin lukee mitäs te annatte ohjeita aloittelijalle. Jos sinä joka haluat ihan tosissaan apua niin muista että täältä sinä et todellakaan saanut sitä. :wink:
Suosittelen soittaa jollekin kisakuskille niin saat hyvää apua.
Jerzi
Lainaano keskineulaa ei tarvi säätää ja tyhjäkäynti on niin pirun helppo säätää että sitä ei säädöksi voi sanoa...
keskineula=1 säätö ja ei se tyhjäkäynnin säätökään näytä kaikilla olevan niin helppoa. alottelijat kannattaa ohjata heti pois täältä foorumilta. Ristiriitaista tietoa tulee liikaa.
Lainaus käyttäjältä: "MP_777"Lainaano keskineulaa ei tarvi säätää ja tyhjäkäynti on niin pirun helppo säätää että sitä ei säädöksi voi sanoa...
keskineulaa tarvii säätää ja ei se tyhjäkäynnin säätökään näytä olevan niin helppoa.
Mulle on ainakin neuvottu että keskineulaa ei tarvitse säätää, että on tehtaalla jo säädetty hyvin...
Ei sitä keskineulaa siinä olisi ellei siitä jotain hyötyä ole. Eli joissakin tapauksissa kun haetaan parhaita tehoja niin sitä saattaa joutua säätämään. Tietääkseni sillä haetaan tehoaluetta, eli ottaako kone tasaista vääntöä koko kierrosalueen vaiko piikin korkeilla kierroksilla, saatan olla väärässä mutta näin mulle on sanottu. Peruspihasudittelijan (lausutaan: kokemattoman) siihen ei parane mennä koskemaan.
LainaaMulle on ainakin neuvottu että keskineulaa ei tarvitse säätää, että on tehtaalla jo säädetty hyvin...
miksköhän siihen on laitettu sellainen neula, jos sen voi poiskin jättää kuten esim RB kaasari. =siksi että sitä voi säätää.
Lainaus käyttäjältä: "MP_777"LainaaMulle on ainakin neuvottu että keskineulaa ei tarvitse säätää, että on tehtaalla jo säädetty hyvin...
miksköhän siihen on laitettu sellainen neula, jos sen voi poiskin jättää kuten esim RB kaasari. =siksi että sitä voi säätää.
No hyperin kaasarissa se on ihan tarpeeksi hyvissä säädöissä pihasuttailuun...
Lainaus käyttäjältä: "Ghostman_132"
Joo housuissas sulla on vika jos ei lähe käymään... :) Kyllä vanhat kyöstin koneet oli aika ketusta saada käyntiin 20c pakkasella... Älkääkä ny tosta miun talviajostani alkako riehuun. tuolla on yksi threadi mennyt jo ihan tarpeeksi siihen. Niin ja eipähän tarttenu käsiään rakoille vedellä...
Oikeen mahoton neropatti taas...
Jos on säädöt kohillaan niin silloin koneen saa käyntiin ilman mitään ihmeempiä kikkoja...
Eli jos säädöt on pihalla, koneelle pitää tehä kikkoja tai ihan mitä tahansa niin kyllä todellakin kayttäjässä se vika on.
Jos et saanut vanhoja kössön koneita käyntiin niin silloin vika oli edelleenkin käyttäjässä, eli sinussa.