RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Rimini - 06.01.06 - klo: 22.30
-
Terve vaan kaikille.
Eksyin vahingossa tälle foorumille ja aikani selattuani alkoi taas kiinostaa ajella polttiksella.
Viimeksi ajelin autolla joskus +kolme vuotta sitten jolloin siitä särkyi moottori.
Auto on kyosho inferno 6? (en ole varma mallista, ostin sen vuonna 2000 käytettynä).
Minkälainen olisi sopiva moottori autooni? Alkuperin siinä on jokin gs-21?
Mistä kannattaisi ostaa, Suomesta vai tilata euroopasta?
Missä hintaluokassa uudet moottorit liikkuvat?
Jos jollakin on myydä hyvä käytetty niin saa kaupata.
-
http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=nosramrs21 tossa on yks hyvä, jos hinta tuntuu suurelta, niin sitten katso näitä http://www.jp-nitroracing.com/index2_new.php?category=Moottorit&ryhma=Team%20Infinity halvimmillaan saat siis 100e, kunnon kisamoottorit maksaa monia satoja. Tuolla on muuten autosta jo enemmänkin keskustelua http://rc10.fi/viewtopic.php?t=6036&start=2280
-
http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=9
Ihan hyvä peruskone, HoBaolta tulossa nyt myös mach sarja http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=news&news_id=172
-
Tuo Infinityn Samurai 521 on saanu tosi hyvää kritiikkiä ja on varmaankin halvin krossikone (halvimmasta päästä ainakin) ;)
-
Kiitoksia vinkeistä. Muutamia hyviä tarjouksia on tullut myös käytetyistä koneista.
Eräällä tutulla olisi samanlainen kone kuin mikä minulla on ollut vakiona myynnissä, mutta siitä puuttuu koko kaasutin ja itse olen hävittänyt koneen kaikkineen hiluineen. Olisiko kellään myydä kaasutinta (sis. kaikki, luistin, neulat yms) joka sopisi tuohon gs-21-koneeseen? Tai mistä löytyisi ja mihin hintaan?
Ebayta selasin tuossa ja pisti tälläinen silmään: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7379101357&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT käykö suoraan infernoon ja onko mitään hyötyä laittaa tälläistä isompaa konetta ko. autoon?
Tässähän alkaa kasvamaan vanhat ajohalut takaisin nopeasti kun täältä foorumilta lueskelee tarinoita.
-
Sanoisimpa että ennemmin esim se 521 koska suurempi tilavuus tuo lisää vääntöä mutta laskee kierroslukua (yleensä) ja krossarin renkaat kun on sen verran pienet että siinä tuskin saavutetaan mitään sillä lisäväännöllä, sen sijaan (luultavasti) menetetään huippunopeutta, ja kisaluokissahan maximi (myös minimi?) sallittu koko on .21
-
Todellakan tarvetta .21 pataa suuremmalle ei mielestäni ole, tuossa kokoluokassa saavutetaan jo sellaisia tehoja että niiden hallitseminen vaatii osaamista.
Tuon pelkän koneen vaihtamisen lisäksi pitää kuitenkin mahdollisesti moottoripukkeja katsella, sekä muita tilpehöörejä. Itse joskus MP-6:sen omistaneen sitä vaihtoehtoa mietin, että siihen jonkun uuden padan olisin kiinni laittanut. Kuitenkin päivittäminen ja uusien osien ostaminen olisi tullut, niin kalliiksi että päätin sitten kokonaan uuden hankkia. Kannattaa tosiaan miettiä kahdesti mikä on järkevin vaihtoehto, jos päivitettävää tuntuu olevan kovin paljon. (Riippuu hieman minkä sortin mp-6 sulla on, itselläni oli se sportti.)
-
Riippuu hieman minkä sortin mp-6 sulla on, itselläni oli se sportti.
En tähän hätään osaa sanoa minkälainen se on. Siihenaikaan oli muutama malliversio ja tämä ei ole se kisa inferno joten veikkaisin myös sitä sporttia.
Pitää huomenna lähtä kahtelemaan mistä se auto löytyy. En ole sitä tutkinut ainakaan kolmeen vuoteen :? .
Taidan sitten unohtaa tuon moottorin isontamisen. Helpoimmalla pääsisin kun löytyisi se gs-21:sen kaasutin.
-
Ja eihän koko uus kaasutinkaan montaa kymppiä maksa. :wink:
-
Ja eihän koko uus kaasutinkaan montaa kymppiä maksa. :wink:
Ei varmaankaan, mutta kannattaako enää tuollaiseen vanhaan koneeseen ostaa uutta kaasutinta muutamalla kympillä kun kokonaan uusi konekkaan ei maksa kuin vähän toista sataa €.
Käykö muuten eri merkkisien koneitten kaasuttimet toisiinsa vai onko ne konekohtaisia? Pitää ensiviikolla rueta kyselemään sitä uutta kaasutinta.
Mistä muuten löytyisi helpoiten/halviten/varmiten sopiva kaasutin?
-
helpoiten löytyisi atalasta (http://www.atalarc.fi) mutta tuskin halviten...
Mutta luulempa että ihmisillä on noita kössöjen kulahtaneita koneita nurkissa (kaasari ehjänä) eli saattais löytyä käytettynäkin aika helposti...
EDIT: niin ja tuohon ketjuun ei pysty tarjota :wink:
-
Voi noita kaasuttimia mulla on hajonnu 2 koneesta kaasutin. 8) :lol:
-
Minkäslaisia osia tuohon kytkimeen pitää hommata, jos vaihtaa infernoon OS moottorin? Vauhtipyörä on kyoshon oma 3 pala kytkimellä. Vauhtipyörä on niin paksu, ettei sen päähän enää mahdu kytkin kello, vaan kampiakseli jää lyhyeksi. Pitääkö mun nyt ostaa uusi vauhtipyörä ja sopivan kokoinen kiinnitysmutteri, vai voinko hyödyntää tuota kyoshon vauhtipyörää?
Toinen vaihtoehto olisi katkaista kampiakseli kierteen päähän asti ja käyttää kyoshon kytkin akselia, mutta ei tunnu fiksulta.
-
Paljonko jää vaille?
Noita kampiakselin jatkojahan on olemassa:
http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=&products_id=358&osCsid=3064f095c8c9f381615c29bea04395ce
Et ruvennu sit machin kanssa leikkimään :p