Jos kiinostaa mennä katsomaan niin olkaa hyvä.
Kisat pidettiin aurinkoisena päivänä lavangossa euroopan silloin parhaalla radalla.
Jerzi
http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid=0941AD28128647D29663C010C25F5C24&alid=126364
Moneskos olit?
Muistatkos montako osallistujaa oli tuolla lavangossa ?
T:Olli
PS: Olispa jo kesä :roll:
Osallistumis määrää en muista mutta melko lähellä 30kpl ja en tarkkaan muista minun sijoitusta mutta en usko että olisin ollut finaalissa :wink:
Jerzi
Mukavia kuvia :)
Noista kuvista voi jotenkin aistia tuon kesän lämmön ja porukan yhteishengen :)
Tässä vuoden 2001 tulokset:
M-8 SM 2001 tulokset 28.-29.7.2001
sij. nimi seura kierrokset
1. Jouni Hiltunen LahdenUA 74
2. Juha Sartesuo VAU 73
3. Timo Jalas VAU 73
4. Julle Pedersen VAU 71
5. Joseph Quagraine VAU 71
6. Marko Friberg MäntsälänSrk 70
7. Jani Konka VAU 69
8. Kalle Kyyrö VAU 68
9. Kim Elf VAU 66
10. Ari Virtanen VAU 41
11. Jussi-Pekka Huttunen RuKart 30
12. Ola Pedersen VAU 30
13. Tapani Kurvinen VAU 29
14. Jerry Hellström LahdenUA 29
15. Jari Heinonen VAU 27
16. Petri Mylläri SalonUA 27
17. Marko Kallio SalonUA 27
18. Kai Koskimies KyPak 26
19. Veikko Jalas VAU 13
Eikös noita ollut enemmpää noita osanottajia tappi tuossa kisassa.
Olis kiva tietää mikä minulla oli noissa kisoissa onglme.
Jerzi
Yhteensä oli 20, yksi nimi on johonkin hävinnyt. 2001 kaikissa muissa kisoissa oli noin 25 kuskia, mutta SM viikonlopulle sattui monelle riparileiriä ja muuta menoa.
20 oli myös vaatimus SM arvolle 2001, täyttä määrää ei meinattu saada millään kasaan - siitä johtuen kisassa oli jonkin verran vanhempia kuskejakin
Kansioon lisättä tamiya trukki ta03r alustalla.
Jerzi
Luin ensin että aiheen nimi oli , vuoden 2001 paras M8 kuva. :D
Siinä olis muute ideaa vaikka tälle vuodelle, kuka ottaa parhaan m8 kuvan. :lol:
Ps. ihan hauskoja kuvia..
Äkkiäkös tuon kuvamäärän näpytteli läpi, ihan samanlaiselta menolta se näytti kuin "nykyäänkin", mutta yksi asia jäi ihmetyttämään, missä olivat kaikki mahtavat ilmalennot yms? Onko radat muuttuneet tässä välillä, kun nykytyylin mukaan tuntuu auto koskettavan rataa välillä hyppyreiden välissä kerätäkseen vauhtia seuraavaan lento-osuuteen.
Tälläisen pienen ajatusleikin olen joskus itseni kanssa käynyt (ei, tähän juttuun ei liity aamulääkkeet):
Kuinka pitkälle taaksepäin pitäisi mennä, jotta M8:ien tekniikka olisi niin paljon eroavaa nykyisestä, että esim. minkä tahansa valmistajan uusimmalla autolla olisi ns. ylivoimainen?
Renkaissa tuskin muutoksia on tullut. Painopiste on tippunut takuulla alas, mutta vaikuttaako sekään yksinään? Ehkä silikoniöljyjen tultua tuli suurin yksittäinen hyppäys? Vai onko uudet sammumattomat alavääntökoneet kuitenkin vanhan tekniikan tappaja?
Joku "alusta asti" mukana ollut voisi varmaan päästää minut epätietouden tuskasta, mitkä ovat suurimmat kierrosaikaan vaikuttavat erot esim. 10-vuoden takaiseen kalustoon, ja siitä eteenpäin vaikka suurimmat kehitysaskelet. tjps. Kettu kuittaa - Hountti kiittää.
- Hount
Jerry: Lavanko ei ole koskaan ollut Euroopan paras rata!
Maku asia sano pässi kun muniaan nuoli
Valitan jose kuin tuo rata oli viellä voimissaan monet todellakin totesivat että Jalakset ovat tehneet todella upean radan.
Hyppyreitä ei tosiaankaan ollut suomenradoilla kuin vasta mitä nuo lavangon kamelin nykkyrät ovat. Radat ovat olleet lähinnä tuomoisia pieni hyppyri rato ja. Kait tuo hyvinkää on nuo hyppyrit tarjonneet kuskeille eniten.
Autoista sen verran että eka kyoshon turbo burns oli eka kunnon polttis 1/8 auto ja se seuraava malli eli inferno vissiin mullisti 1/8 autot puhumattakaan cronosta joka voitti emät ja inferno mmät. Renkaat on todellakin mennyt eteenpäin niinkuin moottorit,kytkimet,polttoaineet,radio laitteet ja kuskeja tullut paljon enemmän jonka seurana on taso noussut. En usko että autojen laadut ovat kovinkaan paljoo mennyt eteenpäin.
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: "chevrolet"Maku asia sano pässi kun muniaan nuoli
Kerro mitä tykkäsit ajaa tuota vanhaa rataa ja kerro mitäs tykkäät tästä uudesta ratasta. Olen ajannut molemmat radat ja taidan tietää mistä puhun.
Jerzi
Uutta en koskaa ole kurvannut mut vanha rata oli mun mielestä makee
Vanhaa en oo koskaan ajanu, mutta uus on helvatan makee...
:mrgreen:
oikeesti jerrry nyt täytyy väittää vastaan. kyllähän se lavangon vanha rata asfaltteineen ja pienine hyndineen (siis ne patteja eikä hyndiä) oli ihan VESSA.
nyt ei oo asfalttia niin kestää renkaatkin.
onhan ne radat euroopassa ja muualla maailmassa 5 vuodessa muuttuneet, vai onko?
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Vanhaa en oo koskaan ajanu, mutta uus on helvatan makee...
:mrgreen:
sama täällä 8)
En tiedä mutta se asvaltti ei syönnyt renkaita ja se rata oli sen ajan suuruus. Vertailen esim em ratoihin jossa olen käynnyt ja ne missä olen ajannut ovat todellakin olleet todellisia vessoja. Ja huom ei mennyt osia rikki vanhassa radassa kuten nyt.
Nyt joku sanoo että opi ajamaan, no niinpä kait sitten pitää alkaa hajottamaan autoa enemmän, mitäköhän nuo harrastelijat tykkäävät noista kamelin nykkäröistä. Mutta se viimeinen rata minkä nyt teitte on parempi mutta minua oikeastaan ihmetyttää noita isoja hyppyjä vaan.
Jerzi
Tattarisuolla on vielä tilaa? :lol:
Jenkkityylin mukaiset hieman isohkot hyndät vaikuttas olevan muotia muuallakin kuin Lavangossa. Parempi pysyä muailman menossa, niin ei sitten ole ihan hukassa, jos eksyy muualle ajamaan. Hyvä homma et osaa sitten ajaa ne hyndätkin.
Se että osia hajoaa on täysin kuskista kiinni, hyndiä ei toki voi ajaa nopeasti ajamatta niitä lujaa (lentämällä korkealle ja tulemalla sitäkin lujemmin alas - milloin minnekkin). Omaa kehitystä on helppo peilata hajonneille osille varatun kulhon täyttymisnopeuteen.
Enemmistön mieleen rata on, eikä mukista sovi kun ei talkoisiin päässy vaikuttamaan. Makee rata ja sitäkin makeemmat hyndät. :twisted:
Parasta on ne hyndät, jos ei kelpaa ni sitten Tattarille haha 8)
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"En tiedä mutta se asvaltti ei syönnyt renkaita
Jerzi
joo ei syöny kun ajo sellasilla mitkä piti muualla...
minä en siitä pitänyt. tään hetkinen rata on paljon haasteellisempikin.
eipä oo niin hukassa kun menee muualle eurooppaan jos siellä joku iso hyppy sattuu olemaan.
JQ on joskus mulle sanonut kun valittelin etä on vaikee rata. tokas siihen et opitpahan ajamaan paremmin...