RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Catiska - 31.01.06 - klo: 22.10
-
Virittelin tuota Losini moottori ja se aiheutti ongelman kytkimen kanssa. Alkuperäinen kolmikäpäläinen kytkin ei pidä, luistaa ja kuumenee. Ensin jouduin kiristämään slipperin tiukalle, kun se alkoi luistaa ja kun se ei luistanut, niin varsinainen kytkin alkoi luistaa. Kytkimen käpälät on jotain komposiittimateriaalia tms. Olisiko alu-käpälistä apua tuohon luisto-ongelmaan vai joutuuko vaihtamaan koko kytkimen. Mahtaako nuo kytkin käpälät olla kuinka vaihtokelpoisia, eli kävisikö siihen jotkut crossarin käpälät?
Viritys ilmeisesti onnistui, kun kytkin ei kestä enään tehoja... :D
-
Onhan niitä alumiinikytkimiä kehuttu paremmin pitäviksi, eikös ne hieman painavemmatkin ole, kuin komposiittipalat?
Edit: kerropas nyt millä tavoin virittelit :)
-
Laitoin mekaanisen ahtimen moottorin hengitystä helpottamaan... Helpotti kyllä aika selkeästi :D Ensin vain piti slipperi kiristää tiukkaan ja sitten kytkin lopahti kahden kiihdytyksen jälkeen, uudet palat ja uusi kello, ei paljoa pidempään...
-
Olisiko Kuvia?
-
meinaatko kisaa ajaa ahdetulla Losilla :) ?
-
En meinaa. Itseasiassa soitin tänään Hermannille ja pyysin tukkimaan säännöistä tarvittaessa porsaanreiän, joka ei kieltäisi ahdinta.
-
:lol: Kaveri estää omat laitteensa... Tosin hyvä noin... kaikilla ie kuitenkaan olis varaa/taitoa/intoa ruveta värkkäilemään ahdinta monsteriin joten menis melko epämukavaksi kisaaminen kun muut porhaltaa ahdetuilla koneilla ohi :mrgreen:
Vapaasti hengittävät roks! :lol:
-
:lol: Kaveri estää omat laitteensa... Tosin hyvä noin... kaikilla ie kuitenkaan olis varaa/taitoa/intoa ruveta värkkäilemään ahdinta monsteriin joten menis melko epämukavaksi kisaaminen kun muut porhaltaa ahdetuilla koneilla ohi :mrgreen:
Vapaasti hengittävät roks! :lol:
Ei tarvii värkätä kun rahalla saa :wink:
-
kaikilla ie kuitenkaan olis varaa/taitoa/intoa ruveta värkkäilemään ahdinta monsteriin
:wink:
-
Voin kertoa, että en pelännyt kenenkään käyttävän crossiradalla ahdinta. Teho kun ei tule ilman polttoainetta. Pelkäsin ahtimen käyttöä mahdollisissa muissa lajeissa, esim. mäkikisa tai vetokisa. Ahdin lisää tehoa hulppeasti, mutta myös polttoaineenkulutus nousee ihan uusiin sfääreihin... Losin tankki (175ccm) riittää 2,5 - 3 min ajoon... Ostin ahtimen testatakseni, olisiko se mahdollisuus kiertää monsujen kuutiotilavuusrajaa, eli toimiiko se oikeasti. Tuntuu toimivan, ja siksi mahdollinen porsaanreikä on syytä tukkia.
-
Perskules, kun joku näppärä kaveri tekisi sopivan dynon krossareille ja monsuille, niin saisi ihan teho/vääntökäppyrästä tutkittua eroja vapaasti hengittävän ja ahdetun välillä. Ja muutenkin vertailtua eri koneita ja välityksiä keskenään. Täällähän (tai ainakin rc-harrastuksen puolella) vilahti yksi ihan loistavasti toteutettu dynamometri (1/10:lle), jota oli ilmeisesti tarkoitus vielä kehittää eteenpäinkin. Nyt insinöörit ja osaajat hommiin! :D
-
Orion V6
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.radiocontrol.gr%2Fimages%2Fnurnberg02020623.JPG&hash=52b8055515d5d690672eb59bd05e521cbf1725dc)
Nurbergin messuilta...
-
Niin, unohdin mainita, että sen täytyy olla kolme käpäläinen, jotta se käy ahdinsarjan vauhtipyörään. Siinä vauhtipyörässä näet on hihnaura sitä ahdinta varten. Mutta, eiköhän se alupaloilla järjesty, kun vain saan ne jostain. Ei viitsisi ulkomailta alkaa niitä tilata. Pitänee soitella ensiviikolla liikkeisiin...
-
HL:stä löytynee savageen sopivaa palikkaa ainakin...
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.hobbylinna.fi%2Fkauppa%2Fimages%2F87196.jpg&hash=e4f9918344f88077ff196f41eb2e33113e05f02c)
-
Itekkin aion joskus hankkii uuden kytkimen :) Olisko toi GRP Speed2 kytkin hyvä :?: Myydäänkö näitä kytkimiä suomessa, tai valmistetaanko niitä vielä enää :? :?:
-
GRP ?
Tarkotat varmaan RMV ?
Mikäli tarkoitat niin Speed 2 on vanha malli ja nykyään on Speed 3 automatic.
Ylivoimasesti paras kytkin krossariin mitä löytyy.
-
GRP ?
Tarkotat varmaan RMV ?
Joo, niinhän se meni :) Pitäs varmaan ostaa tollanen joskus :)