Elikkä havoccini tykkää nostaa issekseen kierroksia. Ajoa ei ole vielä ollut muuta kuin sisäänajo pukeilla kolme tankillista. Käy ensin tyhjäkäyntiä tasaseen kunnes yhtäkkiä kierrokset tuntuu olevan kaakossa. Vaikuttaako ilman lämpötila paljonkin koneisiin? Lämpötila sisäänajossa n. -10. Muihin säätöruuveihin kuin tyhjäkäyntiruuviin en ole koskenut. Putkista tippui ilmeisesti ylijäämäöljyjä ja savua tuli omasta mielestäni kohtuudella. (ei savukranaattimaisesti).
Kaikenlaista säätövinkkiä ja kokemuksen ääniä otetaan vastaan ilomielin.
Kiitos jo etukäteen :)
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=15506 :wink:
Lainaus käyttäjältä: "SJPhantom"Elikkä havoccini tykkää nostaa issekseen kierroksia. Ajoa ei ole vielä ollut muuta kuin sisäänajo pukeilla kolme tankillista. Käy ensin tyhjäkäyntiä tasaseen kunnes yhtäkkiä kierrokset tuntuu olevan kaakossa. Vaikuttaako ilman lämpötila paljonkin koneisiin? Lämpötila sisäänajossa n. -10. Muihin säätöruuveihin kuin tyhjäkäyntiruuviin en ole koskenut. Putkista tippui ilmeisesti ylijäämäöljyjä ja savua tuli omasta mielestäni kohtuudella. (ei savukranaattimaisesti).
Kaikenlaista säätövinkkiä ja kokemuksen ääniä otetaan vastaan ilomielin.
Kiitos jo etukäteen :)
Kurkkaappa ettei oo mitään ylimääräsiä ilmavuotoja, kuten esim. kaasari irti, pa-tankki halki/korkki vuotaa, pa-letkut halki/huonosti kiinni. Noista voisit lähtee ihmettelemään.
Ja zekkaa että syynä ole esim. kaasuservo :roll:
Mä oon kuullu että jos kytkimen jousi on katki tai jotenki mutkalla nii se tekee sitä ja sammuilee ku laskee auton maahan :roll:
Nyt kysyttiin siitä, kun moottori nostaa kierroksia, eikä siitä, että se sammuisi. Ainakin mulla on kesäsin ajellessa kierrokset noussu vähän ku moottori on lämmenny, mutta tuskin se -10 c lämmössä ylikuumenee.
Kylmä ilma= Ilmassa enemmän happea=korkeat kierrokset ja ratkaisu=käännä rikkaamalle pääruuvia mutta silti
suosittelen lämpimien kelien odottamista.
Kone on aika selkeästi laihalla alhaalta... Eli käännä alaneulaa rikkaammalle...
Mikäli tämän jälkeen ei meinaa pysyä kunnolla käynnissä niin säädä tyhjäkäyntiruuvista kohilleen.
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Kone on aika selkeästi laihalla alhaalta... Eli käännä alaneulaa rikkaammalle...
Mikäli tämän jälkeen ei meinaa pysyä kunnolla käynnissä niin säädä tyhjäkäyntiruuvista kohilleen.
Kiitos vastauksista! Käänsin rikkaammalle ja tämä toimi. Ajelua tuli tänään tankillisen verran ilman onkelmia. Sais se kesä jo tulla... :D