RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: rs tuning - 19.03.06 - klo: 18.21
-
Jatketaan vänkäystä täälä jos jollain jäi vielä hampaankoloon!
Sain näköjään Revo topikissa yllättävän vänkäyksen aikaan
harmittomalla huomautuksella :shock:
JK Nitro... huvittavaa linkittää tuo sivu kun ei siellä ole muita kuin näitä monsuharrastelijoita.
Katsokaa viimekesän tokasta kisasta osallistujalista ja verratkaa sitä krossikuskejen listaan... oho...
Tämä vois johtua siitä mistä oli jo ennen viimekisoja puhe, että jotkut
hiljaa sivusta seuraavat ei viitti tulla kun luulevat M8 kuskien "jyräävän"
muut (+säälivät autoansa, luulevat ettei vakiolla pärjää ym.) :roll:
-
"Minä en piä niitä jätkiä oikkein minnään" :mrgreen:
Njoo...ainahan ne on ovat mukana, kuin peräpukama.
-
Ei ne mua haittaa, kun 90% ainaki ajaa laina autoilla, nii ei ne sen
paremmin hanskassa pysy, mutta jotkut alottelijat voi "masentua" :roll:
-
Kuten minä.
-
Ei ne mua haittaa, kun 90% ainaki ajaa laina autoilla, nii ei ne sen
paremmin hanskassa pysy, mutta jotkut alottelijat voi "masentua" :roll:
:lol: :lol:
Toiveajattelua... :mrgreen:
No mutta ikävää on jos ei alottelijat uskalla/kehtaa tulla ajamaan siinä pelossa ettei pärjää tai jotain vastaavaa.
Näin ei kannata ajatella missään nimessä vaan heti rohkeesti mukaan.
Siellä sitä oppii reilusti paremmaksi varsinkin jos menee ottamaan "pro" kuskeista oppia.
-
Pitäähän sitä vähän ei-rakentavaakin keskustelua ylläpitää...
Kuis nii toiveajattelua? Mulla on iso nippu tulosliuskoja viimekisoista ja ei ne Hoke sun osalta kauheen ruususilta näytä, tarttis reenata monsullakin, vaikka sanonta sanoo "lahjattomat reenaa", mut sit kai krossiradat on täynnä lahjattomia. :lol:
Oma treeni on tähän mennessä sisältänyt 2 kertaa n. tunnin sessio Jyrkkälässä ja parin tunnin sessio Ulvilassa, ennen viime kisoja siis. Notta ei voi sanoa, et on reenattu urakalla omalla autolla, tosin tunnen autoni oikut paremmin noin yleensä.
-
Jahas... Kun kerta henkilökohraisuuksiin mennään niin selvä.
Ensinnäkin katselet sitten tuloslistoista kierrosajat...
Ja otat selville miksi en finaalissa kierrostakaan ajanut tai miksi homma meni niinkuin meni.
Jokainen joka oli talvikisoissa näki varmasti että mulle täysin tuntematon auto eteni radalla niin kovaa että ainoastaan yksi kuski pääsi krossarilla hieman nopeempaan kierrosaikaan.
Ja katsoppas muuten samalla monesko Ari oli...
Ajoi hajonneella autolla kummasti palkintokorokkeelle.
Auosta oli tukivarsi poikki ja se vänkäsi kokoajan kaikkialle.
No mutta mitäs näitä kaivelemaan.
Mikäli kisoihin kesällä ennätän ja minulle auto tarjoutuu lainaan niin tervetuloa haastamaan.
Toivottavasti annat edes nätisti latua kun kierroksella ohitan... :P
-
(http://img456.imageshack.us/img456/9648/holyretardedpost9si.jpg)
-
Taitaa ensi kauden kisoista tulla mielenkiintoisia. 8)
Pikkuveli ja Hoke kun rupeaa ottaa mittaa toisistaan... :mrgreen:
-
No joo, henkilököhtaisuutta tai ei, kuin vaan, alan kollegana näen sinut kuin Juuzmonkin, tai kenet vaan, kokemustasolla ei ole minusta väliä , jos urheilumieltä on.
Jos tilanne on se, että nopeempi olet, tottakai tilaa annetaan, ollaanhan tässä kuitenkin herrasmies seurassa, eikö vaan :D .
Haasteita saa nakella vaikka päivät pitkällään ja kaikkiin yritetään vastata parhaalla osaamisella. Vaikken itseäni osaajaksi sanoisikaan, mutta tunnen autoni, se on varmaa.
Tällä hetkellä en tiedä onko auto yhtään nopeammassa kunnossa kuin viime kesänä, mutta luotettavammassa kyllä, joten toivon mukaan keskeytyksiä ei tulisi, mutta ikinä ei voi sanoa mitään varmaksi, välinelajihan tämäkin vain on ja välineillä on tapana joskus poikia.
Aika paha toi kuva :lol: :mrgreen: , ihan tajuton.
-
:lol: :lol: :lol:
No kuva tosiaan kuvaa hyvin tätä topikkia...
Mutta so?
Eipä oo ollu tänään muutakaan tekemistä niin leikitään teidän kanssa nyt sitten.
-
Ei ne mua haittaa, kun 90% ainaki ajaa laina autoilla, nii ei ne sen
paremmin hanskassa pysy, mutta jotkut alottelijat voi "masentua" :roll:
:lol: :lol:
Toiveajattelua... :mrgreen:
Niin täytyy selventää, nottei tuu pahaa verta ilmoille...
Meinasin tolla kommentilla, notta kun ei tunne autoansa, kun se lainassa kerran on, niin sellaisia pikkuoikkuja jotka katkaisee kisan, ei osaa ennustaa ja sekin on osa prokuskin ominaisuuksista, oli kyseessä M8 tai monsu, kyllähän sää sen tiedät itekkin sanomatta.
Se nyt oli niin naseva paikka vääntää veistä haavassa, kun totesit "Toiveajattelua", kun näyttöä ei ole monsterilla. Mikään synti ei ole katsoa tuloslistoista, miten joku on pärjännyt. Voidaan sitä spekuloida, että velipoika olisi ollut ykköspaikalla, jos ei olisi finaalissa kone sammunut vissiin 8 kertaa. Mutta se on osa tätä hienoa lajia, pitää tuntea autonsa ja koneensa, ja veljellä on metrejä tolla koneella sen verran vähän, ettei mitenkään varmasta ajosta voinut puhua.
Leikitään vaan, jossittelusta puhumattakaan,mikäs siinä. Hyvässä mielessä tosin, mukavaksi hepuksi muistaisin sinutkin Hoke, vaikkei taidettu pahemmin puhella viime kisoissa.
Se on positiivista ajattelua, että meidänhän ei tarvitse olla yhtä mieltä asioista, vai mitä Hoke, siinä me varmasti ollaan yhtä mieltä. :D
-
Jep...
Minähän en täällä ole sekuntiakaan ollut tosissani vaan ainoastaan hauskaapitämässä...
Eli rento on meininki.
Kun nyt vielä jossitellaan niin jatketaan...
Eli mulla meni kone totaalisen loppuun monsukisoissa, joten kone ei käynnistynyt vaikka kuinka sahasi... Puristuksista ei ollut tietoakaan jne.
Se vaan yksinkertasesti tuli tiensä päähän.
Silti finaaliin vaikka yhtäkään erää en maaliin päässyt.
Semeissäkin jäi ajo kahtee katkenneeseen vetarin tappiin kun oli jäljellä 3 minuuttia... Silti finaaliin :P :lol:
Ainoastaan yksi hotti pääs nopeemman ratakierroksen kuin minä totaalisen tuntemattomalla monsterilla.
No mitä tuli talvikisoihin niin kuten jo mainitsin niin kummasti ei kukaan pysyny perässä vaikka ajoinkin aivan tuntemattomalla pelilla ekaa kertaa.
:P :P
Mutta tosiaan... Jos vaan mehdollisuus mulla on niin tuun monsukisoihin nöyryyttämään teidät kaikki.
Tärkeintä ei ole voitto vaan vastustajan täydellinen nöyryyttäminen. :mrgreen:
Ja sitäpaitsi mulla on isompi virtuaalikikkeli ku teijän isillä yhteensä.
Okei okei... Nyt ei jaksa taas enempää vitsailla.
Joku voi pian ottaa tosissaan.
-
Anteeksi vain mutta... :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
-
Hyvä, että aannoit breeffin tapahtuneista, mää jo ajattelin, et sää ajoit vaan varikolle, kun ei enää huvittanut kulutella turhaan gasoa :D .
Mun breeffi on, että ekassa erässä etukardaani poikki ekalla kierroksella, menin pilttuuseen, tokassa erässä muistaakseni ensimmäinen tai toinen, kolmannessa erässä vetostartin naru poikki, en startannut ollenkaan, nousuerässä takavetari poikki 8/14 kierroksella, silti etuvetoisella autolla toisena maaliin vain kierroksella perässä erän voittajaa, semifinaalissa vastarin akku hyytyi 8/15 kierroksella ja vaihdoin sen lennossa, silti neljäntenä maaliin 5 kierrosta Parjasen Hotille ja 3 kierrosta Ari Heinoselle hävinneenä ja finaalissa kaikki toimi, eikä tullut pahoja kämmejä, toinen sija stanuissa, kierroksella RPH:lle hävinneenä.
Huonoa tuuria oli munkin etenemisessä, nottet pääse sanomaan, että oli helppoa. Tosin täytyy myöntää, että oli hyvääkin onnea matkassa, maalissa oli primerpumppu halki, motorplaten ruuvit löysällä, toinenkin takavetari kiero ja nousuissa vaihdetun akun johto melkein poikki, oli jäänyt radiokotelon kannen väliin sitä kovassa tohinassa vaihtaessa. Oli vissiin säkillinen jäniksen käpäliä mukana :mrgreen: .
-
mut kaikillahan siellä oli ongelmia ite ajoin 2 vetosella revolla joka löi tasauspyörästön täysin lukkoon muutaman kierroksen välein (kiitos nostajien jotka murjoi vian aina pois) kokonais kisassa viides.. ja täksi kesäksi on oma hellfire..
-
Kuis nii toiveajattelua? Mulla on iso nippu tulosliuskoja viimekisoista ja ei ne Hoke sun osalta kauheen ruususilta näytä, tarttis reenata monsullakin, vaikka sanonta sanoo "lahjattomat reenaa", mut sit kai krossiradat on täynnä lahjattomia. :lol:
Ensinnäkin katselet sitten tuloslistoista kierrosajat... Ja otat selville miksi en finaalissa
kierrostakaan ajanut tai miksi homma meni niinkuin meni.
Kyllä Hoke tais ajaa monsujen parhaimman kierrosajan, mutta ongelmana
oli LAINA-AUTON ihan väärät säädöt josta johtuen auto ei kestäny (huom.
ei hajonnu kolhujen takia!) ja kone joka jäi "sairaslomalle" ennen finaalia
(nykyään sama kone on voimissaan ja terästetty remmiahtimella :shock: )
Kyllähän noi monsut on helpoimmasta päästä ajettavuudeltaan radalla ja
jos joku väittää että krossari on helpompi niin sitte mä olisin varmaan
krossikisoissa finaalissa melki joka kerta (suomessa).
Mekkarikin sai testata mun omaa viimeks ulvilassa ja hyvin se mielestäni
sillä kaahas ja kehui helpoksi ajettavaksi. Otetaan vielä huomioon että
kyseinen kaveri ei oo tainnu ikinä ajaa muilla kuin 1/10 sähkö tuoringilla
ja 2wd krossarilla + 1/12 ovikiilalla!
-
Kyllähän noi monsut on helpoimmasta päästä ajettavuudeltaan radalla ja jos joku väittää että krossari on helpompi niin sitte mä olisin varmaan krossikisoissa finaalissa melki joka kerta (suomessa).
Ehkä ei kannata puhua finaalipaikasta jos ei ole koskaan kisoissa
ajanut; on nimittäin pikkasen kovempi taso ja pitää mennä kuitenkin aika putkeen jos meinaa sijoittua kymmenen parhaan joukkoon 50-60 kilpailijasta. Jos se olisikin aina vain ajamisesta kiinni mutta se on vai osa kokonaisuutta.
-
Jep...
No mitä tuli talvikisoihin niin kuten jo mainitsin niin kummasti ei kukaan pysyny perässä vaikka ajoinkin aivan tuntemattomalla pelilla ekaa kertaa.
:P :P
Et kyllä nemesistä päässy karkuun ja ei se perässä pysyminenkään niin helpolta näyttäny :mrgreen: :mrgreen: Mut joo tää oli vaan huomautus ei herneitä joka kerta ku oltiin radalla samaan aikaan ni kyllä siel ajettii peräkkäin niin kauan että saatiin toinen herpaantuu hirveellä suun soitolla vai mitä?
-
:mrgreen: :mrgreen:
no näinhän se meni.
Vaikkakin ajoit koko talven kyseiselle radalle setuppia haetulla järkyttävän kokosella mörssärillä :P
Silti mulla oli nopein monsuilla ajettu läppi, ja toisiksnopein jos krossarit lasketaan mukaan.
Ja jälleen ventovieraalla autolla. :P
Thihii...
-
heh olihan sitä setuppia haettu sen verran et oli poistettu yks pari etuiskareita ;) Monta vakio palikkaa revossa muute oli koska ite ajoin lähes pakasta vedetyllä RTR:llä :mrgreen: :mrgreen:
no joo oli vaan huomautus.. Miten voit erotella läpit muute siit ponderi listasta? heh taitaa olla mahdotonta ainaki mun ekan erän läpit jos saat jostain ni kerro mulleki ihmeessä ku sitä johdin monella kierroksella :)
-
Kyllähän noi monsut on helpoimmasta päästä ajettavuudeltaan radalla ja jos joku väittää että krossari on helpompi niin sitte mä olisin varmaan krossikisoissa finaalissa melki joka kerta (suomessa).
Ehkä ei kannata puhua finaalipaikasta jos ei ole koskaan kisoissa
ajanut; on nimittäin pikkasen kovempi taso ja pitää mennä kuitenkin aika putkeen jos meinaa sijoittua kymmenen parhaan joukkoon 50-60 kilpailijasta. Jos se olisikin aina vain ajamisesta kiinni mutta se on vai osa kokonaisuutta.
Ajoin takaa sitä että, JOS SE OLIS helpompi ajaa niin vois viheltäen päästellä finaaliin.
-
Minusta tuntuu pojat että minulla oli se nopein läppi koko kiskoissa sen verran liikkui minun ikivanha muugeni nimittäin.
Jerzi
Minun äiti tekee teidän äidin leivät :mrgreen:
-
Ajoin takaa sitä että, JOS SE OLIS helpompi ajaa niin vois viheltäen päästellä finaaliin.
Allright, no tais mennä multa vähän ohi tuo. Tietyssä mielessä crossari lienee helpompi kun se kulkee crossiradalla kuin kiskoilla parhaimmilaan hyvin säädettynä ja hyvillä renkailla eikä hypi ees taas ja bouncaa niinku monsu mutta se vauhti millä ajetaan tekee tietysti vaikeusastetta lisää. Mutta eiköhän tämä riitä tästä.
-
Ite ootte kaikki homoja :mrgreen:
-
Ite ootte kaikki homoja :mrgreen:
Siitä puhe mistä puute :lol:
-
tää on ihan naurettavaa pelleilyä... :mrgreen: pikku pippelin pönkitystä pikku pikku autojen mailmassa...
-
:mrgreen:
Totta... Hyvinkin naurettavaa...
Mulle riitti jo hauskanpito hetkisitten...
Nähdään 8)
-
eikös se riipu ihan kuljettajasta jääkö monsu krossarin jalkoihin
Ei hoke kyllä pahemmin jalkoihin revolla tainut jäädä
-
Ei jää juu, ainakaan lumella, sekin on nyt nyt nähty
-
Luulen että tuosta moukari - hoke -kisasta oli kyse vai...
No oli mistä oli mutta Vimmu on kisaan liittyvässä topikissa väläyttänyt nopeimmat läpit.
Ari oli krossarilla saanu pari kymppiä nopeemman läpin aikasiks. Kaikki muut oli hitaampia. Ja mä ajoin jatkuvasti nopeita läppejä koska auto pysty siihen ilman sen ihmeempää pakotusta.
Kovemman läpin olis saanu tehtyä, mutta sit olis saattanu olla rundeissa enemmän hajontaa ja sehän ei ole nopein tapa.
Mitä tulee autoon millä ajoin niin eipä sitäkään hirveesti viritelty ollut.
Käytännössä vaan kevennelty vaihtamalla pivotit kevyemmiksi ja poistamalla turhat elektroniikat.
Renkaat ei ollu vakiot ja moottorina oli Ossin joku .18 moottori.
Kone oli koko päivän hyvinkin rikkaalla koska moottorin ääntä ei yksinkertasesti kuullut että olis tienny kävikö se rikkaalla vai laihalla.
Moottori käyttäytyi kuin se olisi ollut piikillä, mutta aivan loppupäivästä vihdoin kone saatiin kännettyä hieman piikimmälle että alkoi kiertämään.
No mutta mitäs sitten...
Aiheen otsikkoon vastaten voi vaan todeta että eipä ne monsutkaan krossareiden jalkoihin aina jää. Rata ja olosuhteet kun sattu olemaan sellaiset että krossarin ja monsun erot tasottu olemattomaksi.
Päivänselvää on että lavangossa kuivalla kesäkelillä ajaessa monsulla ei ole krossarille yksinkertaisesti mitään jakoa... Karu veikkaus on että krossari on vähintään 5 sekuntia nopeempi.
-
katotaan kesällä, jos haluutte vielä vääntää... mut crossareista lähtee enemmän ääntä (kuskeista ainakin)...
-
Heh tulihan taas keskustelu mut jos joku on varmaa, ni se on aivan varmaa et kesällä menee crossit menojaan sillee et räpsähtää :) Nyt sattu etu oleen mahdollisimman isopyöräsellä ku sai ajaa huoletta melkee miten tykkää.. Jätkät ei herneitä kuhan hiillostan porukkaa ja viihdytän itteeni ei puristeta mailaa :mrgreen: :mrgreen: Juskalle kyl vuoden paras avautuminen palkinto olis paikalla ku jätkä meinas irrottaa kaiteet siellä lauteilla ei tienny millo räjähdät oli kyl naurussa pitelemistä :lol: :lol:
-
Hyvähän se on että meillä on täällä kaksi parasta kuskia viihdyttämässä eikä vaan yksi :D haha
-
Hyvähän se on että meillä on täällä kaksi parasta kuskia viihdyttämässä eikä vaan yksi :D haha
Mika prkl ei aleta kuittalee :wink: ... Mä oon alottelija kokemuksen perusteella enkä itseäni nopeaksi sano :) heh sattu vaan oleen auto millä ei paljoa tarvinu varoa heh isomma oikeudella mut joo leikki leikkinä. Lähtis lumet sulaan jo kunnolla et pääsis treenaan, töitä ajotaitojen kanssa on vielä enemmän ku paljon :mrgreen: jos sitä pääsis kesällä lavangon alle 5min läpi ni oon tavotteessa :mrgreen: :mrgreen:
-
jos sitä pääsis kesällä lavangon alle 5min läpi ni oon tavotteessa :mrgreen: :mrgreen:
No sullahan on tavotteet taivaissa.
Itselläni olisi tarkotus tulla kesällä Mikan reiskaa kiusaamaan lavankoon, joten ohituksia joudut tiuhaan tahtiin harjoittelemaan jos samaan aikaan paikalle osut :D
-
Mitä aikoja muute nopeat kuskit ajavat lavongon rataa ympäri?
-
Eikös ne kevyesti alle minuutin mene 50 sec ja silleen ?
Noooh, itse luotan siihen että muilla ei pelaa tekniikka haha
Sitä paitsi mekaanikko on puolet kisasta, oli hyvä tai huono.
-
Karu veikkaus on että krossari on vähintään 5 sekuntia nopeempi.
Ei liity HOKE* sinuun, mutta vuosi sitten joku väitti tosissaan, että monsu ei kulje alle 1,5 min. Lavangon rataa ympäri... Crossari menee kuulemma kolmannella kierroksella ohi... Koetin silloin kovasti väittää muuta, mutta eipä uskottu silloin. Arvelin silloin, että alle 10 sek. päähän monsu pääsee crossaria 8)
-
Keskivertokuski ei pääse alle 1,30 sec
Monsulla tarkoitetaan LST:tä, Savagea, T-Maxxia tai vastaavaa
-
-Krossareilla nopein kierros lavangossa on n50sek.
-Monsu jää hippasen enemmän kuin 10sek. Veikkaisin että monsteri jää 20sek per kierros. Tai jopa enemmän.
-
eikös joku 48-49sec ole lähempänä totuutta`?
-
Noh, järjestäkää sinne kesällä kisatl, niin tiedetään asia tarkkaan. Keskivertokuskin aikoja on turha verrata huippukuskin aikoihin, eli hyvä verrokki on kaikkien tuntema HOKE*. Eli, jos hän pääsisi vaikka monsulla alle 15 sek. päähän, niin silloin voisi olettaa, että jos olisi ajanut enemmän monsulla ja hakenut sille itselleen hyvät säädöt, niin varmasti vielä siitä aikaerosta tippuisi jotain pois. En kuitenkaan jaksa uskoa mihinkään 30 - 40 sek eroihin, edelleenkään.
-
jos nyt oikein muistan niin lavangossa järjestetään PM kisat
-
joo kesällä katotaan. Turha aihe täällä spekuloitavaksi.
-
muistelisin et JQ veti sellasii 45-46 aikoi... voin olla väärässä. kyl saa olla aika kova jamppa ku monsulla vetää takahyndät kahella yli. jos niitä ei vedä kahella yli niin jää kyllä aika kauas...
-
Hoke sano mulle että ois ite ajanut 47-48sec aikoja että hyvin voi pitää paikkansa
-
JQ ajo kyllä noita aikoja joo sillon ku kellotettiin siltä...
Mutta mutta... se oli ennen radan muutosta.
Muutos pudotti kierrosaikoja hieman, eli karu veikkaus olis että JQ ajais nyt apaut 47-48 läppiä.
Eli pari sekkaa siellä näytti SM kisoissa olevan kierrosajat tippunu ekasta kisasta kaikilla.
-
kiitos että korjasit =)
-
Hoke sano mulle että ois ite ajanut 47-48sec aikoja että hyvin voi pitää paikkansa
Ajoin 47 läppejä vanhanmallisella radalla keskivertona... Eli hajontaa oli välillä 46-48, 47 kierroksen ollessa se vakio jota tuli kokoajan... 48 pienellä virheellä, ja 46 harvakseltaan ku osu homma oikein nappiin.
-
Ajoin viimisessä sm:ssä 46 sek kierros
se oli kisojen nopein läppi!
-
Hmmm... niinpäs oliki... Eli vetästääs vähän takas...
Steenari ajo kauden avauksessa 45 läpin, ja JQ vetäs samaan toinen käsi lipalla kisojen jälkeen...
Näinhän se meniki...
Eli nipistetään kaikista mun mainitsemista ajoista se pari sekkaa pois vanhalla radalla...
Ps: eli eniveis... rata oli noin parisekkaa nopeempi ennen muutosta...
-
Mitä tulee autoon millä ajoin niin eipä sitäkään hirveesti viritelty ollut.
Käytännössä vaan kevennelty vaihtamalla pivotit kevyemmiksi ja poistamalla turhat elektroniikat.
Renkaat ei ollu vakiot ja moottorina oli Ossin joku .18 moottori.
Kone oli koko päivän hyvinkin rikkaalla koska moottorin ääntä ei yksinkertasesti kuullut että olis tienny kävikö se rikkaalla vai laihalla.
Moottori käyttäytyi kuin se olisi ollut piikillä, mutta aivan loppupäivästä vihdoin kone saatiin kännettyä hieman piikimmälle että alkoi kiertämään.
No mutta mitäs sitten...
Hokella ollut Revo oli vain kevennetty ja hivenen isompi kone laitettu (OS 18TM).
Pushrodit, raidetangot ja pallonivelet alumiinia tai titaania, RPM tukivarret.
Turha elektroniikka heitetty huitsin... (Sekä startterisysteemit) ja vahdettu Futaban radiot.
Jäykemmät jouset, hiilari jarrulevy ja SportTraxx renkaat, siinä nämä "suuret" viritykset..... :wink:
-
Elikkäs täysverinen kisa monsu ;) :mrgreen: toi on kyllä mielenkiintosta nähä miten isoks ero tulee kesällä eroa tulee mutta kuinka paljon.. ollakko vai eikö olla??
-
Tätä ainaista viilausta kun monsuista on kyse mutta Revoa en laske mun kategoriaan monsu jos noista kierrosajoista on kyse
Se on lähempänä stadiumeja ja truggyja (vai onko?)
100% Monsuja ovat T-Maxx, Savage, LST, Mad/Giga Force... Viime kesänä oli kyse LST:stä noiden kierrosaikojen suhteen
-
Tätä ainaista viilausta kun monsuista on kyse mutta Revoa en laske mun kategoriaan monsu jos noista kierrosajoista on kyse
Se on lähempänä stadiumeja ja truggyja (vai onko?)
100% Monsuja ovat T-Maxx, Savage, LST, Mad/Giga Force... Viime kesänä oli kyse LST:stä noiden kierrosaikojen suhteen
No katsoppa Revon korin alle, siellä ei ole mitään joka muistuttaisi stadiumeja tai truggyjä (Saatikka krossareita).
Kyllä Revo on tehty liki puhtaalta "pöydältä", eniten "vahoista" monsuista se muistuttaa T-Maxxia (Muotoiltu pohjalevy korvannut erillisen rungon ja iskarit siirretty vaakatasoon)..
Ja jos Revon saa 12cm maavaran niin mikä se sitten on jos ei monsu, paljonko on sitten oltava että lasketaan monsuksi (Tai kuinka määritellään sitten Monster Truck)?
Sanoisin että Revo on nykypäivän Monster Truck, sama kuin vertaisi että nykypäivän maasturi on hummer eikä willys jeep....
-
Okei, näin se varmaan on. Onhan tuota tullut usein ihmeteltyä toki joten tuttu auto sinänsä. Mutta se 1,30 sec koski Savagea tai LST:tä. Joka sellasella autolla pistää Lavangossa kierroksia tuon alle niin että auto selviää ilman suurempia vahinkoja (yksi kierros ei riitä ;-) ) niin on kyllä kurko jäbä! Hyvä kun meikä pääsee krossarilla tuohon minuuttiin.
-
Okei, näin se varmaan on. Onhan tuota tullut usein ihmeteltyä toki joten tuttu auto sinänsä. Mutta se 1,30 sec koski Savagea tai LST:tä. Joka sellasella autolla pistää Lavangossa kierroksia tuon alle niin että auto selviää ilman suurempia vahinkoja (yksi kierros ei riitä ;-) ) niin on kyllä kurko jäbä! Hyvä kun meikä pääsee krossarilla tuohon minuuttiin.
Oliskohan sielä kisoja kesällä?
Pitääpä tulla jokatapauksessa testailemaan, jos ei krossikuskeja
haittaa (olisko liikaa tiellä?) ja jos töiltä kerkee, nyt kun on luvassa
pientä parannusta suoranopeuksiinkin :wink:
Revo on kyllä monsteri, kun sehän luokitellaan puhtaasti sääntöjen mukaan
ja revossahan ei tietääkseni oo mitään säännöistä poikkeavaa vakiona,
mutta ei sitä voi muihin verrata kun on "formula" jousitus.
Onhan LST:kin hiukka omanlainen verrattuna "tyypilliseen" savage
runkomalliin (jota on matkittu varmaan eniten) joka on ihan hyvä
sinänsä, ettei oo niinku Stadiumi ja varsinkin krossipuolella, että
tavallisen tallaajan silmissä kaikki on "samanlaisia".
-
Kyllä sekaan mahtuu. Olihan siellä se 4.6 Savagekin pyörimässä "jaloissa" koko kesän haha ;-)
edit: Täytyy varmaan hommata tollanen 777 truggy. On nääs alkanut itseäkin kiinnostaa tämä truggy touhu.