RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: pali - 20.03.06 - klo: 16.05

Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: pali - 20.03.06 - klo: 16.05
Perjantaina aion käydä ostamassa kyseisen auton.
Jos jollakin on kokemusta Gigasta niin olisin kiinnostunut kuulemaan huonoja ja hyviä puolia/asioita.
Se vanhempi Gigahan oli 2*26 koneilla.
Nykyinen on yhdellä 28:lla.
Onkohan uudempi yhtään parempi kuin se vanha, olen kuullu vanhasta vähän negatiivisiä juttuja.
Onkohan liikaa maksaa 580€.
Toinen erittäin epätodennäköinen vaihtoehto on Inferno GT BMW:n korilla.
Mutta mielipiteitä olisi kiva kuulla kumpi parempi jos nyt edes pystyy vertaa kun niin erilaiset autot. :D
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: MikaelY - 20.03.06 - klo: 16.12
-
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Catiska - 20.03.06 - klo: 16.18
No, eipä tuo ainakaan ole kovin yleinen Kyösti, mikä on minulle bonusta. Itse haluan, että autoni on jotain muuta, kuin sellainen mikä on joka toisella.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Mika R - 20.03.06 - klo: 16.22
Minusta tuo SF on todella hieno! Sika makeita viritysosia katalogissakin, vanhakin syttyy  8)
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Hotti - 20.03.06 - klo: 16.57
Jospa kuitenkin...ööö...revo :lol: ?
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: pali - 20.03.06 - klo: 17.34
Kyllä minä aion pitäytyä kyöstissä.
Eka auto oli kyösti ja olin tyytyväinen siihen niin uskon että tulevat autot ovat myös..
Aina auton voi vaihtaa jos ei oo tyytyväinen ja paikkakunnalla ei tietääkseni myydä muuta merkkejä.
Ja mistä aion ostaa Gigan niin asiakaspalvelu todella hyvää.
Ja minusta Revo näyttää ja "tuntuu" enemmän lelulta kuin Giga.Vaikka vaikea sanoa kun en ole ajanut tai nähnyt edes.  :(
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: MarkusH - 20.03.06 - klo: 17.34
Toi SF on vähän kuin Suomi Finland :D
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: _Aki_ - 20.03.06 - klo: 17.41
DF=Dead Finland.  :D On kyllä ainaki hienon näkönen toi single force.Mutta eikö double forcessa ois enemmän special editionin makua?(kaks polttomoottoria)Ja on vaan vähä kalliimppi ja jossain jopa halvempikin kuin sf.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Mika R - 20.03.06 - klo: 17.55
Ja sitten on se uusin kahdella .28 koneella, ihan xtreme, tsekkaa kyosho.co.jp
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Catiska - 20.03.06 - klo: 18.06
Lainaus käyttäjältä: "pali"
Ja minusta Revo näyttää ja "tuntuu" enemmän lelulta kuin Giga.Vaikka vaikea sanoa kun en ole ajanut tai nähnyt edes.  :(


Siis täh??? Näyttää ja tuntuu lelulta, vaikka et ole edes nähnyt autoa :shock:

Ei sillä, että ottaisin kummankaan auton puolesta kantaa, mutta mitä moisella mielipiteellä on virkaa edes itsesi kannalta?
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Hotti - 20.03.06 - klo: 18.08
Mutta revo on sentäs nopea lelu :wink:
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: pali - 20.03.06 - klo: 19.11
Tarkoitin Revosta kommenttia että olen kyllä nähnyt kuvassa mutta en livenä.Ja kumminkin Gigaa olen hivellelly enemmänkin eli enemmän kokemusta  :D
Se kaksi koneinen vähän mietityttää käytön ja toimivuuden kannalta.
Esim.Säädöt ja sisäänajo ja tietysti kulutus...hehehheh
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: MarkusH - 20.03.06 - klo: 19.17
No ainakin REVOssa on paljon edullisemmat varaosat ja on muutenkin ehkä parempi :wink:  :)
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: rs tuning - 20.03.06 - klo: 20.15
Nii ja revoa saa pikkulohkollaniin kulutuskin pysyy aisoissa :lol:
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: rs tuning - 20.03.06 - klo: 20.17
Jos mun pitäs kyösti ostaa niin se olis varmaan se 1/8 stadiumi
tai noista ylhäällä mainituista jos pitäs valita niin sit ehkä single force
tai se GT (joka on ilmeisesti joku uus versio landmaxista?)
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: pali - 24.03.06 - klo: 21.50
Kävin hakemassa Gigan kotiin ja ennakkoluuloisena ja kuulemani perusteella saisi odottaa romua.
Mutta yllätys olikin positiivinen Puren jälkeen tuntuu että tämä on vasta ensimmäinen auto mitä mulla ollu.
laitoin Gigan valmiiksi ja eikun ulos ja 5:nykäisyllä käyntiin ja etsin hyvän sisäänajo seoksen.
Eka tankillinen meni kerralla tyhjäksi tosin reilusti savuttaen. :D
Ainoo negatiivinen asia tulppa simahti 2 tankilla jostain syystä.
Onneksi oli varatulppa.
Ihmettelen vähän että mistä Giga on saanu "huonon" maineen koska minusta tuo ei oo autoo kummempi.
Toimii niin kuin pitääkin.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Speeder - 24.03.06 - klo: 21.53
Jos porukka onkin puhunut esim. kestävyydestä?
Ethän voi vielä tietää siitä mitään jos et ole tosi toimissa autoasi kokeillut.  :roll:
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: MikaelY - 25.03.06 - klo: 19.12
-
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: kristian - 25.03.06 - klo: 19.36
Lainaus käyttäjältä: "MikaelY"
Kaikki kyoshot paitsi "tripla seiska" on ylensä surkeita hajoavia romuja.
Ja siitä kyosho on saanut surkeen maineen.
Ps. ja vielä kalliit varaosat


Noh noh, kyllähän Kyosholta löytyy niitä hyviäkin malleja, ja täytyy muistaa, ettei kyosho valmista ainoastaan autoja, vaan muistakin kulkuneuvoista löytyy ihan huippu pelejä.. Varaosat ovat kieltämättä hyvin kalliita..

Mutta ettei nyt menisi ihan offtopiciks, niin kysytään, että minkäslaisia ajokokemuksia on ollut Palilla Giga Rusterista..
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Mika R - 25.03.06 - klo: 20.24
Lainaus käyttäjältä: "MikaelY"
Kaikki kyoshot paitsi "tripla seiska" on ylensä surkeita hajoavia romuja.
Ja siitä kyosho on saanut surkeen maineen.
Ps. ja vielä kalliit varaosat


Mä en yleensä jaksa vastata tällaisiin mutta autopuolelta löytyy muitakin kuin 777 esim.Evolva maailmanmestaruusauto 1:8 rata ja FW05R 1/10 touring (keppi) sekä V-One-RRR 1/10 touring (hihna).
Malleja on niin monelaisia ja eri kuluttajasegmentteihin.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Jankka - 25.03.06 - klo: 20.33
Kyllähän Kyosholla on myös laatu tavaraa ja varsinkin nämä paremmat mallit edustavat lajin ehdotonta huippua, mut suurin osa kyseisen merkin autoista on silkkaa itteensä ja kaupanpäälle saa vielä aivan törkeät varaosien hinnat.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Mika R - 25.03.06 - klo: 20.58
Oukki doukki ja palataan aiheeseen.......

Eli SF kokemuksiin
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: pali - 27.03.06 - klo: 09.57
En oo vielä hirveesti kerenny ajamaan mutta 4 tankkia takana.
Hyvin on pelannu mutta kerran katkesi vetokäynnistimen naru siitä yläpäästä.
Onneksi ei tarvinnu purkaa kuin ottaa pilli irti ja "paristokotelo" N.15min homma.
Meinaa olla alussa niin pirusti puristuksia vaikka löysytän tulppaa reilusti.
Hyvin tuntuu vetävän vaikka seos vielä melkoisen rikkaalla..en tosin oo vielä ajanu kuin 1/2 kaasulla hetkittäin.
Vielä pari tankkia niin sitten voi ruveta jo antaa kenkää enemmän.. :D
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Futaba - 27.03.06 - klo: 11.51
Samalta tuntu ku madia sisäänajoin, kulki pirusti vaikka ei ollu kaasu vielä pohjassakaan (siis sisäänajon loppuvaiheessa). Sitten alkoki jo kaipaamaan lisää vauhtia ku oli vähän aikaa päristelly. :)

Vetonarun kanssa tuut tuskailemaan vielä monesti, ellet vaihda sitä johonkin kestävempään.
Otsikko: Kävin kaupassa - ostin setin - GC
Kirjoitti: strangelaw - 27.03.06 - klo: 11.57
Antaas katsoa miten jätkän käy...tosin sisäänajon onnistuminen eniten askarruttaa.


...ainiin: Millaisia versioita jengillä on ? SF vai DF ? Itselleni ostin DF setin.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Jartsa - 27.03.06 - klo: 13.14
Kai se pitää laittaa omasta Crusherista kuvia :)

http://koti.mbnet.fi/jaries/gigacrusher/
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Mika R - 27.03.06 - klo: 15.10
Muista ilmoittaa ja viedä malli-Expo messuille Jartsa!!

http://www.model-expo.com/kilpailijat_ilmoittautuminen.htm
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Jartsa - 27.03.06 - klo: 15.12
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Muista ilmoittaa ja viedä malli-Expo messuille Jartsa!!

http://www.model-expo.com/kilpailijat_ilmoittautuminen.htm

Ei kai nyt sentään :)
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Mika R - 27.03.06 - klo: 15.45
No tottakai! Yleisö pääsee ihastelemaan modattua Crusheria. Jos tarvitset tässä apua niin kerro, kokemusta on. Tänäkin vuonna siellä ollaan - oli yleisöllä kiinnostusta tai ei ;-)
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Bagi - 27.03.06 - klo: 18.34
Vois tulla katsomaan :)
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: strangelaw - 08.04.06 - klo: 20.38
Lainaus käyttäjältä: "pali"
En oo vielä hirveesti kerenny ajamaan mutta 4 tankkia takana.
Hyvin on pelannu mutta kerran katkesi vetokäynnistimen naru siitä yläpäästä.
Onneksi ei tarvinnu purkaa kuin ottaa pilli irti ja "paristokotelo" N.15min homma.
Meinaa olla alussa niin pirusti puristuksia vaikka löysytän tulppaa reilusti.
Hyvin tuntuu vetävän vaikka seos vielä melkoisen rikkaalla..en tosin oo vielä ajanu kuin 1/2 kaasulla hetkittäin.
Vielä pari tankkia niin sitten voi ruveta jo antaa kenkää enemmän.. :D


Aloittelijan kysymys: Millaset asetukset sulla on ? Kaikki 3 ? Olen tuossa suunnittelemassa ensimmäisen moottorin sisäänajoa ja tarvitsisi ns. perusasetukset löytää (ts. pysyy käynnissä).

Kiitti !
Otsikko: Giga Crusher rulez!
Kirjoitti: Mad Killer - 12.04.06 - klo: 22.21
Toi olis kesällä hankinnassa ja kyselenkin mistä saa noin halvalla? (580e)
Jos se noin halpa on, niin onko se sitten edellisvuoden malli?
Lisää kokemuksia Gigasta vain, että tietää sitten mitä on ostamassa! :wink:
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: ana_savela - 13.04.06 - klo: 08.33
Osta ennemmin tuolla rahalla traxxas revo 3.3,Hpi savage x :wink: ....
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Mika R - 16.04.06 - klo: 14.49
Kävin kattoo SF RTR:ää K kaupassa ostaeesani muuta sälää, pirun komeen näköinen peli! Jos olisin monsufani niin toi olis mun vaihtoehto. Erityisesti pidän tosta scoopista, 3-vaihteisesta ja krossimallisesta pakoputkesta taakse  8) Optio-osina saa pakoputkea hiilikuituisena, wow...
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: rs tuning - 17.04.06 - klo: 19.23
Tietonikkarilla oli SF malli näytillä American Car Show:ssa :wink:
Se on kai täysin sama kuin Dual force, mutta ilman toista konetta,
vai onko? Eli siitäkin kai saa helposti DF mallin tehtyä.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: tumppi91 - 17.04.06 - klo: 19.28
Joo sama auto ku DF(Dual force) mutta yhellä koneella SF(single force).
Ja tohon SF:ään voi ostaa muunnossarjan Jossa tulee mukana kaikki mitä tarvitaan 2 moottorilla.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Mika R - 17.04.06 - klo: 19.43
Jep, SF on vaan yhdellä isommalla koneella 4.6cc
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: pali - 20.04.06 - klo: 10.34
Joo SF pitäisi olla sama muuten kuin DF paitsi DF:ssä 2* .28 konetta ja pienemmät tankit...
Jos joku tarvii tämmöistä SF niin voisin luopua...kuin uusi!!
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Mika R - 20.04.06 - klo: 10.42
Ei sitten jaksanut homma kiinnostaa?
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: pali - 21.04.06 - klo: 09.21
Jos multa kysyit 4Chassis niin kyllä Rc touhu kiinnostaa..
Mutta haluan vaihtaa autoo...varmaankiin krossariin...ehkä 777.
Maksaa 900€ paikallisessa ja tulis kaikkee herkkuu...
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Mika R - 21.04.06 - klo: 10.17
Asiaa :D
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: pieto - 08.06.06 - klo: 17.33
Itselläni on SF ja olen ajatellut laittaa toisen moottorin. Onko kukaan muu kerennyt jo siihen.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Hauli - 05.07.06 - klo: 00.22
nyt tuli hommattua SF. käytetty, vetolaite p*skana. tuossa purkanu ja kattellu onko mitään muuta rikki. hyvältä vaikuttanu ainaki tähän asti. onko tietoa paljonko uus vetolaite maksaa ja onko saatavilla jotain parempaa/kestävämpää? nii ja entinen omistaja sano ruuvanneensa kaikki kaasarin ruuvit miten sattuu ku ei saannu käymään, joten tehdas säätöjä voi kans kertoa. toki myös millä säädöillä nyt ajatta. kaikki tieto on aina tarpeellista :)
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Hauli - 25.07.06 - klo: 19.40
kovasti tullu vastauksia :)

noh, itselleni vastaten: vetolaite oli 22.5e alkuperäinen :wink:
kaasarin säädöt löyty lukemalla ari-pekan rc-sivustoja, iso kiitos erinomaisista sivuista. vielä ei tosin ole sitä viimisintä säätöä löytyny mutta ainaki lähtee ja pysyy käynnissä. mutta ei tolla vielä kehtaa iinatin monsterikisoihin osallistua  :D
mutta pikkuhiljaa ne sieltä löytyy, huomena lähtis soramontulle säätämään...
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Hauli - 26.07.06 - klo: 22.05
lisää monoloagiaa. tämänpäivän ajossa alko löytymään jo ajosäädöt. tyhjäkäynti on hakusessa. mutta ei reissua etteikö joku olis hajonnu.
eli taka diffikopan pikkurattaitten akselinpesät meni väljiksi, samallai ku mädistäki vasta. keleen muovip*ska ei kestä mitään. kokeilla kahella pikkuratas parilla jos vaikka kestäis paremmin. ja tais siinä mennä muutaki ku jurnuttaa siitä mikä lie se keski "jakolaatikko" (nimestä ei hajuakaan) pitää aukoa ja zoomailla jos sieltäki olis jotain menny. ahistaa ku mikää ei kestä prkl!!
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Hauli - 31.07.06 - klo: 18.34
jatketaanpa avautumista. toi "jakolaatikko" oliki suunanvaihtaja :) sieläki oli vähän kulumisenjälkiä ja sain ehjättyä sen. noh kävin sitten testailee kunnostetuilla perillä joissa tosiaan on tupla tasauspyörästöt. kestihän se yhen tankin ajaa ku meni jotain takaa taas rikki. eturenkaat vaa löi tyhjää. ei voi käsittää miten toi ei voi kestää mitään. melko pettyny koko keksintöön! menin suutuspäissää kyöstikauppaan ja tilasin 3sarjaa peränosia ja parit diffikopat. samaan lamaan uudet kardaanit ja kupit niille. jos ei ala toimimaan ni upotan järveen kaikki rc kamat :D
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: murrli - 01.08.06 - klo: 22.15
Lainaus käyttäjältä: "Hauli"
tämänpäivän ajossa alko löytymään jo ajosäädöt.

Kerrotko minkälaiset säädöt sulla on kaasarissa? Voisin vähän verrata noihin omiin säätöihin.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Hauli - 07.08.06 - klo: 20.05
no nii
elikkäs pääneula on about 2-2.5 kierrosta auki ja seos neulaa jouduin kirimään puolkierrosta (tehdas asetus ilmeisesti tasalla kannan kans?) tyhjäkäynti ruuvi on sen millin auki.
noh sain uudet diffikopat ja hilppeet sisälle, kestihän se taas sen paritankillista ku alko taas sekoilemaan, välissä veti pelkästään edestä ja välissä taas takaa. aukasin perät ja kaikki näytti olevan kunnossa. mutta sen huomasin et sormilla pyörittämällä toinen on hieman jäykempi liikkumaan eli voisiko se vaikuttaa tohon vetojuttuun. pitää alkaa varovasti ajelemaan sisään vaan noita periä jospa ne siitä kuluis ja alkais paremmin rullaamaan.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: murrli - 26.08.06 - klo: 22.38
Onko kellään tietoa Giga Crusheriin sopivasta rotostartista tai muusta vaihtoehtoisesta käynnistimestä? Gigan alkuperäisen vetokäynnistimen rakenne vaikuttaa helposti kuluvalta, varsinkin käynnistimen sisällä, akselin ympärillä oleva holkki ja alumiinipinta, jota vasten tuo kovaa metallia oleva holkki pyörii.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: murrli - 29.10.06 - klo: 16.39
Onko muilla Gigan omistajilla ollut ongelmia kytkinakselin kestävyyden kanssa? Itselläni on katkennut jo useampi akseli lyhyen ajan sisällä, vaikka käsittääkseni osan pitäisi kestää hyvinkin pitkään. Kyseessä on siis kytkinkellon sisällä oleva akseli, jonka ympärille kytkinlaakerit ja kytkinkello tulevat. Vika ei pitäisi olla kytkinkellon ja rattaiden välyksessä, sillä olen asettanut välyksen ohjeiden mukaan paperin kanssa. Olen myös kokeillut isompaa välystä, mutta millään asetuksella kytkinakseli ei kestä parin litran ajoa pidempään. Kyoshon maahantuoja tai jututtamani rc-kauppiaat eivät ole keksineet syytä ongelmaan. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia ja osaisiko joku antaa vinkkiä aiheeseen liittyen? Auto on vuoden 2006 Giga Crusher SF.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Mika R - 29.10.06 - klo: 17.49
onko moottorin kampiakseli vinossa? tai vääntynyt

se on kyllä mahdollista että vääntyy jos esim kivi jää pahasti väliin
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Philip - 29.10.06 - klo: 19.22
Hermot meni tähän vetariin heti kättelyssä. Mikä lienee paras ja ei niin kallis startti ratkaisu tähän vehkeeseen?

Toinen juttu on etten millään saa konetta käymään kunnolla. Kone käy todella epätasaisesti vaikka en anna kaasua, ja sammuu todella herkästi kun annan kaasua.
Säätää olen yrittäny vaikka kuinka muttei vaan tahdo toimia sitte millään.

Sitte vielä että kun kone sammuu, niin kuuluu noin kahden sekunnin ajan 'pschhhhh'. Tällasta en ole huomannu mistään muusta koneesta, joten olenko ollut kuuro vai liittyykö tämä kenties siihen ettei kone käy kunnolla?
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Joel P - 29.10.06 - klo: 19.34
e.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Philip - 29.10.06 - klo: 19.42
Olisin kiitollinen jos voisit kertoa ne, koska ohjekirjaa ei ole  :)
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Joel P - 29.10.06 - klo: 19.48
Rcdocuments.com (http://www.rcdocuments.com/?page=1&rpp=20&so=Alphabetical) sisältää lähes kaikkien tunnettujen autojen manuaalit. Kurkkaa sieltä omasi  :wink:

Huttunen  8)
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: murrli - 29.10.06 - klo: 20.13
Lainaus
onko moottorin kampiakseli vinossa? tai vääntynyt

Tuota en uskaltanut ajatellakaan. Mietin kyllä, että voisiko joku aiheuttaa tärinää kytkinakseliin ja kiero kampiakseli sen hyvinkin voisi tehdä. En uskonut, että se voi vääntyä, mutta kai se on laitettava moottori palasiksi ja tarkistettava asia.

Lainaus
Sitte vielä että kun kone sammuu, niin kuuluu noin kahden sekunnin ajan 'pschhhhh'.

Mulla kuuluu joskus juuri tuollainen ääni, jos kone ei heti lähde kunnolla käymään ja sammuu. Käytän itse sellaista kikkaa, että käynnistäessä kylmää konetta laitan ensin kaasarin alaruuvia puoli kierrosta normaalia ajosäätöä pienemmälle. Kun kone käynnistyy, kaasuttelen hetken aikaa ja avaan alaruuvin normaaliin asentoon. Kylmänä kone tuntuu tukehtuvan helposti, jos alaruuvi on liian rikkaalla.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Philip - 29.10.06 - klo: 20.24
Lainaus käyttäjältä: "Huttunen93"
Rcdocuments.com (http://www.rcdocuments.com/?page=1&rpp=20&so=Alphabetical) sisältää lähes kaikkien tunnettujen autojen manuaalit. Kurkkaa sieltä omasi  :wink:

Huttunen  8)

Kiitän.

Onko kaikilla vetari, tai kenties joku hyvä startteri?
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Nikke92 - 29.10.06 - klo: 20.31
Voisit ostaa esim. jp-nitro racing:sta tiger drive startti systeemin.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: tapsa92 - 29.10.06 - klo: 21.12
Mites roto-start? En ole varma käykö tohon, mutta ehdotin :roll:
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Philip - 29.10.06 - klo: 22.06
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Mites roto-start? En ole varma käykö tohon, mutta ehdotin :roll:

Eipä taida käydä.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Philip - 30.10.06 - klo: 18.58
Mites muuten tämän tigerdriven kanssa kun koneessahan on 8mm akseli, mutta sillä kai ei tee mitään se joka on siinä vakiona?
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Nikke92 - 30.10.06 - klo: 20.35
Täh? Mistä akselista sää nyt puhut? JP:n sivuilla pitäs olla linkki tigerin soveltuvuustaulukkoon.

P.S Selasin sivuja mut tigeria ei sattunu silmään. :shock:   Katos Atalan sivuilta.   www.atalarc.fi
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Philip - 30.10.06 - klo: 21.59
Siis akseli tiikerin ja kampuran välillä. Löysin kyllä taulukon, mutta kyseisen moottorin kohdalla luki "Not Available", joten ei kovin hyvältä näytä.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: murrli - 30.10.06 - klo: 22.40
Minulle kerrottiin Atalasta, että tuohon Gigaan ei ole vaihtoehtoista starttia saatavilla, kun sitä kesällä tiedustelin.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Juhanu - 31.10.06 - klo: 06.55
Siihan ei ole minun mielestäkään ole starttia.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Philip - 31.10.06 - klo: 16.50
Höh.

En muuten löytäny siitä netissä olevasta ohjekirjasta tehdassäätöjä  :mrgreen:
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Joel P - 31.10.06 - klo: 18.04
e.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: murrli - 31.10.06 - klo: 18.09
Lainaus
En muuten löytäny siitä netissä olevasta ohjekirjasta tehdassäätöjä

Muistaakseni suomenkielisessä ohjekirjassa on seuraavat säädöt:

Yläruuvi 4 kierrosta auki.
Alaruuvin kanta 0,5 mm kaasarin rungon sisäpuolella.
Tyhjäkäyntiruuvi niin, että kaasarin kurkku on 1 mm verran auki, kun kaasua ei paineta.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Philip - 31.10.06 - klo: 18.54
Lainaus käyttäjältä: "murrli"
Lainaus
En muuten löytäny siitä netissä olevasta ohjekirjasta tehdassäätöjä

Muistaakseni suomenkielisessä ohjekirjassa on seuraavat säädöt:

Yläruuvi 4 kierrosta auki.
Alaruuvin kanta 0,5 mm kaasarin rungon sisäpuolella.
Tyhjäkäyntiruuvi niin, että kaasarin kurkku on 1 mm verran auki, kun kaasua ei paineta.


Kiitän!!
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: murrli - 28.11.06 - klo: 16.24
Pienenä vinkkinä mainittakoon, että kytkinlaakereiksi käyvät alkuperäisten neulalaakereiden lisäksi 5x8 kuulalaakerit, joita kytkinkelloon mahtuu seitsemän kappaletta. Neulalaakereitahan sinne menee kaksi. Hintaero on melkoinen, kun Kyoshon neulalaakerit maksavat n. 13 e/kpl ja kuulalaakereita saa 60 sentin kappalehintaan. Kestävyydestä en osaa vielä sanoa tarkemmin, kun vasta kaksi tankkia olen ehtinyt kuulalaakereilla ajamaan. Mutta tuntuu toimivan.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Mika R - 29.11.06 - klo: 09.40
Jep, noi neulalaakerit ovat kalliita. Minkä kokoinen (hampaiden lkm) kello tuossa on? Jos se on 13-15T sen voisi varmaan vaihtaa normaaliin krossarityyppiseen jossa on kaksi laakeria sisällä. Esim. K-factory, niiden kello on hyviä ja halpoja. Kyosholta löytyy myös se steel kello joka on SP kytkinkelloa halvempi.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: HVoltage - 29.11.06 - klo: 09.47
Eikös tommosessa Giga härpättimessä ole ainakin 3 vaihdetta, ei taida ihan "normi" kellot siihen sopia...
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Mika R - 29.11.06 - klo: 10.57
Ai niinpä tietysti, olenpas hölmö.. Kyosholla on 2-speed kelloa kahdella laakerilla, mutta 3-speedille en tiedä..tuskin.

Tänks Jeppe.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: murrli - 29.11.06 - klo: 12.46
Kyllähän tuossa selviäisi pienemmälläkin määrällä laakereita, jos löytäisi jostain sopivia holkkeja, joita laittaisi laakereiden väliin. Myydäänköhän sellaisia jossain? Ei viitsisi mokomia nippeleitä sorvauttaa.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Mika R - 29.11.06 - klo: 12.57
Hyvä ajatus. Sen verran tiukka ettei pääse liikkumaan kellon sisällä ja laakerit molempiin päihin. Alumiinputkea tai vastaavaa, toimisiko?
No, jos laakereiden hinta ei ole huimaava niin niillä sitten.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Catiska - 30.11.06 - klo: 20.00
Onko tuo Tiger kuinka kestävä? Huomasin että Ossin nelariinkin löytyy Tiger Drive, siinä olisi apu ongelmaani silloin kun pidän moottoria Losin LST:ssä. Tuo nelari vain laittaa sen kestävyyden koetukselle ellei se todellakin ole vahva.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: tapsa92 - 30.11.06 - klo: 21.01
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Onko tuo Tiger kuinka kestävä? Huomasin että Ossin nelariinkin löytyy Tiger Drive, siinä olisi apu ongelmaani silloin kun pidän moottoria Losin LST:ssä. Tuo nelari vain laittaa sen kestävyyden koetukselle ellei se todellakin ole vahva.

JP-Nitroracingilta löytyy metalli runkoinen TigerDrive, jonka pitäs kestää vähän tehokkaampiakin koneita.
Otsikko: Giga crusher SF
Kirjoitti: Team PSR - 30.11.06 - klo: 23.55
Molemmissa Tiikereissä on metallirunko. Erona on se, että toinen tyyppi startataan sivusta ja toinen takaa. Takatiikerissä on vakiona alumiinisuoja, jollaisen saa optiona tuohon sivusta startattavaan Tiikeriin.

Vahvemman siitä saa vaihtamalla yks´suuntalaakerin parempilaatuiseen.