Hei. Elikkä olen harrastellut joskus muutamia vuosia sitten rc autoilua ja nyt kiinnostus on herännyt uudestaan.
Elikkä olisin etsimässä autoa driftaukseen polttomoottorillista tai sähköllä käyvää, katselin Yakomon autoja ja heillä oli jotain drift auto paketteja. Eli onko niistä mihinkään?
Kävin myös tänään Helsingin hobby pointissa kyselemässä autoa driftaukseen, myyjä ei nyt tiennyt että mikä olisi siihen paras mutta katselin kyoshon jotain tt-1 alustalla olevaa(tai joku semmoinen se oli) hintaa noin 380€.
Eli jos voisitte kertoa mielipiteenne että mikä auto kannattaisi ostaa ja mieluusti perusteita myös. Mitään "lelu" autoa en halua elikkä pitäisi kestää ja olla laadullisesti hyvä. Hintaluokkaan +-400€
Kiittää ja kumartaa.
Hyvä ja halpa auto driftaukseen on TAMIYA TT-01, jota saa jopa valmiina driftaussettinä TT-01D. Hinta säätimellä varustettuna pakettina taitaa olla alle 100e.
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=420_34&products_id=15075
Osta minulta hpi micro rs4. Sopii ainakin sisä driftaukseen. Asfaltilla ei kyllä driftaa. Tai driftaa kun on tietynlaiset renkaat
Luultavasti paras vaihtoehto olis ostaa Hobbylinnasta
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPIQU1O018
Ja sitten vielä drifti renkaat vaikka hobbylinnasta tai teet itse ne.
Mites kyoshot ja yomokot?
En muista nähneeni 1/10 driftingsettiä kyosholta... mutta Yokomo tais olla eka joka sellasen toi markkinoille!
No Yokomolla on paljon kokemusta driftailusta eli yokomo on ainakin varma valinta :wink: Yokomolla on oikeen omia driftaus autojaki.Ja se TT-01 mitä kattelit ni tais olla Tamiyan. :mrgreen: Kyosholta ei taida edes minkäänlaista sähkötourngia löytyä :roll: (Paitsi pta)
Tääl on taas kaikki käyny heittää jotain ihan omaa mutu"TIETOA"...
Yks yrittää kauppaa omaa rassiaan ja yks kertoo jotain ihan omaa ja loput sössöttää offtopiccia päälle. EI näin.
-Driftaukseen ehdottomasti sähkö. Polttiksessa on niin paljon enemmän tehoa, että se syö renkaat kuin renkaat hetkessä.
-Yokomolla on paaaaljon driftereitä. Suurimmat pakettierot lienevät vain ulkomuotoilussa, eli korissa vanteissa yms..
Tsekkaa tuolta videoita kuvia yms..
www.yokomousa.com
Drifting on hauskaa, vaikeaa ja itselleni se oli liian vaikeaa :mrgreen:
Ainiin, itsetehdyt drifting renkaat ei oo niin hyvät kuin valmistajan tekemät. Oli ne sitten HPI tai Yokomo tai jonkun muun..
Kun kyselin sieltä hobby pointista niin se ei tiennyt että mitä driftaaminen edes on.. ehdotti vain jotain kyoshoa..
miten esim. ne yokomon drifting setit eroaa normi setistä?
Yokomon driftiauto on varmasti hyvä, mutta ihan saman asian ajaa esim. tuo Tamiyan TT-01 alustainen auto. Kopan voi autoon kuin autoon vaihtaa mieleisekseen.
Kaikista 1/10-sähköturisteista löytyy tarpeeksi alustan säätöjä driftingiin, lähinnä ne renkaat ratkaisevat. Yokomon renkaat ovat hyvät, mutta foorumeilta luetun perusteella myös Tamiyan renkaat on ok. Hpi:n renkaista ei ole minulla tietoa.
Oma driftingautoni on tuollainen käytettynä ostettu HPI Pro 3 hara ja hyvin menee.
Moottoriksi riittää stanukin eli 27-lankainen vakiokonekin ihan hyvin, ei se vauhti vaan se tyyli... :)
Jos ulkomailta tilaaminen ei tuota vaikeuksia, niin tuossa on muutama hyvä vaihtoehto:
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=420_34&products_id=15075
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=420_34&products_id=15540
Tullia ei Hong Kongista mene, mutta alvit joudut maksamaan. Lisäksi tarvitset radiolaitteet, mutta tavalliset 2-kanavaiset am-radiot riittävät, myydään palstalla on edullisia settejä myynnissä.
Niin joo, kyllä sillä kyöstin puretenilläkin voi driftailla ihan mukavasti... :wink:
http://www.rcpiste.pp.fi/tc3kit.html
Tuosta tuo "Asso RC10TC4 RTR paketti 385 €" olisi myös ok, varaosia ainakin löytyy + tietoa alustan säädöistä sun muusta.
Mutta kumminkin se polttis kannattaa unohtaa ja sähköllä mennä? Sitten.. missäs Helsingin/Espoon/Vantaan alueella löytyisi ratoja missäs saisi ajella?
Laitetaan nyt samaan topicciin. Eli millaisia mielipiteitä/ kokemuksia teillä on Kyoshon PureTen Alpha III sähkö- tai polttomoottorisena drifting/ perus ajossa, eli tekeekö sillä mitään ja maksaako Kyoshossa merkki vai saako rahalle vastinetta?
Laitetaan nyt samaan topicciin. Eli millaisia mielipiteitä/ kokemuksia teillä on Kyoshon PureTen Alpha III sähkö- tai polttomoottorisena drifting/ perus ajossa, eli tekeekö sillä mitään ja maksaako Kyoshossa merkki vai saako rahalle vastinetta?
Siis driftata voi lähes kaikilla neliveto touringeilla (sähkö) kunhan vain on ns. putkirenkaat alla tai "kunnon" driftirenkaat. Ei niissä oikeestaa oo muuta eroa paitsi oikeissa on luultvasti vähän enemmän pitoa.
Edelleenkin helpoin ja halvin vaihtoehto varmasti ja sit se rengas asia vielä.
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPIQU1O018
Eli ei siihen driftaukseen tarvita mitään ihmeen yokomon settejä välttämättä niin kuin jotkut kiivasti väittävät. :x
OHJE DRIFTI RENKAIDEN TEKEMISEEN (englanniksi , kuvilla):
http://rc-drift.com/rc-drift-forum/index.php?topic=62.0
Laitetaan nyt samaan topicciin. Eli millaisia mielipiteitä/ kokemuksia teillä on Kyoshon PureTen Alpha III sähkö- tai polttomoottorisena drifting/ perus ajossa, eli tekeekö sillä mitään ja maksaako Kyoshossa merkki vai saako rahalle vastinetta?
Tää nyt jotain sekoo tai en osaa käyttää ku lähettää näit viestei 100 kertaa:( Mutta miksi auton "pitää" olla sähkökäyttöinen? Ei ne putket varmaankaan niin kovin kalliita ole etteikö niistä voisi useampia renkaita tehdä, että tuskin on syynä renkaiden nopeampi kuluminen?
Lainaus käyttäjältä: "jerek_"Mutta miksi auton "pitää" olla sähkökäyttöinen
Ninkun tossa sanottiin polttiksessa on liika tehoo :| Renkaat menee hetkessä. :mrgreen:
En usko että se nyt ihan niinkään menee...
Pitää olla lajiin sopivat renkaat.
Hpi:ltä löytyy jo montaa sorttia niitäkin.
Ja eihän sitä tarvitse hullun tavalla huudattaa ja jauhaa niitä renkaita, luistaa se muutenkin.
http://www.bigsquidrc.com/videos/bigsquidrc_stage-d_08142005.mpg
http://www.bigsquidrc.com/videos/bigsquidrc_stage-d_08142005.mov
http://www.bigsquidrc.com/videos/bigsquidrc_stage-d_08142005.wmv
Joku yokomon DRIFT PACKAGE. PM lenhdessähän oli ihan juttu driftauksesta ja heillä oli juuri drift package. Ihan nyt jos veikkaan, niin polttis on sen verran painava driftaukseen, että ne renkaat kuluu.
Kuvia ja filmejä
http://www.yokomousa.com/kits/drift_package/d1_spec/dp_d1.htm
HPI:n driftauspolttiksessahan moottori on siirretty edemmäs alkuperäistä touring mallia jotta pitoa (taka)renkaille tulee mahd. vähän
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"Joku yokomon DRIFT PACKAGE. PM lenhdessähän oli ihan juttu driftauksesta ja heillä oli juuri drift package. Ihan nyt jos veikkaan, niin polttis on sen verran painava driftaukseen, että ne renkaat kuluu.
Kuvia ja filmejä
http://www.yokomousa.com/kits/drift_package/d1_spec/dp_d1.htm
Unohtakaa jo toi renkaiden kuluminen , ei ne mitään kulu enempää kuin sähkössäkään.
Yksinkertaisesti syy siihen että sähköautoja suositellaan driftaukseen on että ne ovat paljon kevyempia ja painopiste on paremmassa paikassa eli
driftaus onnistuu paljon helpommin jne.
Näin on.
Ja mitä tuohon Hpi:n kittiin ja Stage-D pakettiin tulee niin sen verran olen jo kerinnyt testaamaan että,
kyllä se niin kevyesti driftiin lähtee jottei siinä mitään ongelmia ole.
Niitä driftirenkaita en edes vielä koittanut vaan tavallisilla nakeilla ja silti ilman ongelmia.
Eikä nekään nyt 4 tankin jälkeen näyttäneet kuluman merkkejä.
Moottoriakaan se tuskin juuri rasittaa kun ei 1/3 osaa enempää jenkaa tarvinnu antaa.
Vielä kun ajaa hieman rikkaalla seoksella (-15 min.optimi).
No, katsotaan sanoi Putkinen.
Aika näyttää jahka kerkeän taas...
:mrgreen: