RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Juippi - 19.05.06 - klo: 20.02

Otsikko: Kaasu hirttää kiinni
Kirjoitti: Juippi - 19.05.06 - klo: 20.02
Kaasu hirttää kiinni, eli renkaat pyörivät koko ajan ympäri, kun pistää ohjaimen päälle. Kuva ohjaimesta: http://i8.photobucket.com/albums/a40/puspu/muuta/radio.jpg

Tietääkö kukaan mikä on vikana? Oon koittanu kaikkia nappuloita.
Menee hermot sen rassaamisessa.  :x
Vaikuttaako auto yhtään, vai onko se kiinni ohjaimesta?
Otsikko: Kaasu hirttää kiinni
Kirjoitti: Divi - 19.05.06 - klo: 20.08
vikahan nyt voi olla missä vain... lue ensiksi ohejkirja ja opettele mistä nappulasta tapahtuu mitäkin...

Sitten etsit mistä säädetään Throttle trim ja käännät sen nollaan...
Otsikko: Kaasu hirttää kiinni
Kirjoitti: Juippi - 19.05.06 - klo: 20.10
Lainaus käyttäjältä: "Divi"vikahan nyt voi olla missä vain... lue ensiksi ohejkirja ja opettele mistä nappulasta tapahtuu mitäkin...

Sitten etsit mistä säädetään Throttle trim ja käännät sen nollaan...

Ohjekirjassa ei ole suomenkielistä tekstiä. Ja en oo hyvä enkus, mut kyl mä sitä jotenkin osaan..   :|
Otsikko: Kaasu hirttää kiinni
Kirjoitti: Nikke92 - 19.05.06 - klo: 20.19
Eli tuo thortle trim on tuossa radiossa th. epa. Käännä nuo molemmat navikat nollille.
Otsikko: Kaasu hirttää kiinni
Kirjoitti: ripa_k - 19.05.06 - klo: 20.19
Juippi: oletko ohjelmoinut / säätänyt nopeudensäätimen?

http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/sahkot/sahko.html kertoo:

LainaaJoku aika sitten nopeudensäätimien ohjelmointi tapahtui kahta ruuvia vääntämällä. Toisesta asetettiin neutraali kohta ja toista vääntämällä täyskaasu. Tästä ollaan jo menty melkoisen pitkälle, koska nykyisissä nopeudensäätimissä voidaan säätää jo hyvinkin montaa eri ominaisuutta. Niistä löytyy edellisten lisäksi mm. taajuuden, virranrajoituksen, minimikaasun säätöjä. Tämän takia nykyisin nopeudensäätimien ohjelmointi tapahtuu käyttämällä ainakin yhtä nappia ja ainakin yhtä merkkilediä. Lisäksi nykyään on myöskin nopeudensäätimiä, joita ei varsinaisesti tarvitse ohjelmoida ollenkaan. Nämä etsivät automaattisesti neutraalin ja täyskaasun asennon.
Otsikko: Kaasu hirttää kiinni
Kirjoitti: Juippi - 19.05.06 - klo: 20.28
En oo. Oon vain käännellyt noita nappuloita.
Otsikko: Kaasu hirttää kiinni
Kirjoitti: Divi - 19.05.06 - klo: 20.34
Lainaus käyttäjältä: "Nikke92"Eli tuo thortle trim on tuossa radiossa th. epa. Käännä nuo molemmat navikat nollille.
EPA on End Point Adjustment eli loppuasennon säätö...
Otsikko: Kaasu hirttää kiinni
Kirjoitti: Nikke92 - 19.05.06 - klo: 21.32
Aijaa.. No sit oon varmaan sokee kun en nää tuos radios thortle trimmiä... :lol:  :?
Otsikko: Kaasu hirttää kiinni
Kirjoitti: Futaba - 19.05.06 - klo: 21.52
Lainaus käyttäjältä: "Nikke92"Aijaa.. No sit oon varmaan sokee kun en nää tuos radios thortle trimmiä... :lol:  :?
Et, ihmettelin itse ihan samaa.
Otsikko: Kaasu hirttää kiinni
Kirjoitti: l150040 - 19.05.06 - klo: 22.05
Katso: http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/radio/radio.html#saataminen josko siitä olisi apua.

Toisaalta ongelma on 90% varmuudella siinä, ettet ole ohjelmoinut nopeudensäädintä oikein. Jos sinulla ylipäätään on elektroninen nopari.
Otsikko: Kaasu hirttää kiinni
Kirjoitti: rs tuning - 22.05.06 - klo: 00.41
Tai sitte kaasulla on reverse päällä??? :roll: