Olisi uusi auto hakusassa Mad Forcen (eka polttis) tilalle, kun ei moisella oikeen ole kiva möyriä ja pakki puuttuu. Mitään noista autoista en ole livenä nähnyt... Joten odottelisin kommentteja kyseisten autojen kuskeilta, aina parempi jos jollakin olisi kokemusta useammasta mallista.
Uuden auton käyttö tarkoitus olisi lähinnä ajelua omalla pikku radalla, sekä metsässä möyriminen ja jonkin asteinen trial...
Revo kiinnostaisi suuresti sen jousituksen puolesta, Savaget taasen laajan varuste valikoiman puolesta... Savagen mallien eroista haluaisin lähinnä tietää mikä tuo 3.5 versio oikein on verrattuna Savage X ja ATV. X malli luultavimmin tulee karsiutumaan vertailusta suurehkon hintansa takia, ellei sitä nyt kehuta maasta taivaaseen...
3,5 on vanha malli jossa .21 kone... ATV on sama kuin savage 25, ainoastaan kori ja jouset eroavat... Kehottaisin tekemään valinnan revon ja Savage 25/ATV välillä jos Savage X on liian kallis. Muuten X on kyllä huippulaite :wink:
Edit: ja tosiaan jos meinaat paljonkin radalla ajella niin revo vois olla sun autos... Savage kyllä hakkaa revon metsässä ja trialissa vääntävämmän koneen ansiosta...
Jos Äksä on liian kallis niin sit on varmaan yhtä uus Revo 3.3 myös... :wink:
Eihän tuo äxä nyt niin hirveän kallis ole verrattuna muihin savage malleihin. Etuna kuitenkin hieman tehokkaampi kone, ja helpompi huollettavuus.
RTR mallia ostettaessa on tosiaan, ainakin savagen osalta, syytä laskea hintaan lisää uusi voimaservo ohjaukseen. Alkuperäinen ei kestä kauaa, joten parempi säästää se jarrulle, ja laittaa heti uutena ohjaukseen voimaservo. Halvimmillaan taitaa saada bluebirdin 620MG servoa hintaan 25€+postit. Ihan hyväksi todettu servo.
En tiedä mitään auto millä vois ajaa RTR pakettina kovin kauaa... kaikissa on heikot lenkkinsä ja opsat jotka pitää vaihtee kestävämpiin...
Ei Tuo revo 3.3 nyt niin kallis oo että se hinnan takia putoaisi vertailusta.
Hobbylinnassa toi REVO 3.3 on 565 euroo
Kun toi vanhempi eli Revo 2.5 on 559 euroo
Savage X on 569 euroo
Savage ATV on 529 euroo ja
Savage 25 on 499 euroo
Itse ehkä ottaisin noista revon 3.3 mutta mulla on jo tuo revo 2.5 jossa tykkään ajettavuudesta ja auton muuntumis kyvystä.
Saa kaksi erityylistä autoa samalla rahalla.
Monsterin ja truggy tyylisen kaahaimen.
Lainaus käyttäjältä: "Divi"En tiedä mitään auto millä vois ajaa RTR pakettina kovin kauaa... kaikissa on heikot lenkkinsä ja opsat jotka pitää vaihtee kestävämpiin...
Näinhän se varmasti on. RTR paketeissa on aina tingitty jostain asiasta. Kit paketit oiskin parempia, mutta aina ei ole saatavilla. Niinkuin nyt vielä tuo Savage X, josta SS malli vasta tuloillaan. Tosin Kit paketille saakin sitten melko kivasti hintaa kun alkaa kunnon radiot siihen hankkimaan :). Tosin niissä on sitten jo vakiona heikoimmat lenkit korvattu vahvemmilla. Ja kaupantekiäisinä oppii heti tuntemaan auton tekniikan, jolloin kynnys korjata/huoltaa autoa pienenee.
mutta sillon halpoja jos on ollut jo joku kunnon auto ja radiot niin saa siitä tarvittavat osat
Lainaus käyttäjältä: "Shamaani"Ei Tuo revo 3.3 nyt niin kallis oo että se hinnan takia putoaisi vertailusta.
Hobbylinnassa toi REVO 3.3 on 565 euroo
Kun toi vanhempi eli Revo 2.5 on 559 euroo
Savage X on 569 euroo
Savage ATV on 529 euroo ja
Savage 25 on 499 euroo
Itselle tuli tuossa toistaviikkoa sitten Revo 3.3.
Uutena lisänä tuossa paketissa on jopa startterin akun latausmahdollisuus, siis toimiva laturi (12v / 230v) tulee sekä vastarille että startterin pötköakulle (Hehkuakaan ei erikseen tarvitse ostaa koska se on startterissa).
Vielä kun olisi ollut lähettimen latausmahdollisuus mukana niin auto olisi todellinen RTR.....
Ootkos päässyt Hermanni ajamaan? Onko toiminut hyvin?
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Ootkos päässyt Hermanni ajamaan? Onko toiminut hyvin?
En vielä, tarvii viriosat laittaa ensin kiinni, huomenna sisäänajo.
Myöskin koneen jouduin purkamaan kampiakselin lyhennystä varten (Koneen "persuus" tulpattu). http://rc10.fi/viewtopic.php?t=6548&start=1770
Tarttis varmaan ostaa silmälasit tai jotain, ku on tullu katottua Savage X hinnaks yli 650€, mutta näyttäisi olevankin 100€ halvempi, joten se mahtuisi sittenkin tuohon kategoriaan, joten näyttäisi siltä että valinta kallistuisi Revo 3.3 ja Savage X -mallien välille...
Hermanni varmaan laittaa stooria 3.3 revo -osioon käyttökokemuksista, jahka auto on tullu tutummaksi... ainakin ensi kommentit vaikuttaisi lupaavilta 3.3 suhteen
Savage X:n väitettiin olevan shimmattu valmiiksi. Tähän ei pidä luottaa. Kytkinkellossa välystä on heti reilusti.
Eilen taas hajosi kaverilla takadiffi, ja purkuvaiheessa huomasi, että välystä on sielläkin reilusti. Shimmiprikat on tilattu samalla kun autokin, vaan ei ollut hyllyssä hobbylinnassa, joten ties miten kauan pitää odotella. Sinällään nuo prikat ei kyllä hintaa paljo lisää pakettiin, mutta lisää kestävyyttä melkoisesti. Liekkö tässä uskaltaa omallaan enää ajella ennen kun saa paikat shimmattua. Ja tämäkin olisi ollut mukava tehdä uuteen puhtaaseen autoon suoraan :).
Kumma ettei noitakaan voi tehtaalla laittaa valmiiksi. Autokin saisi positiivisempaa palautetta, kun ei heti kättelyssä paikat korkkais.
Lainaus käyttäjältä: "Jappe"Hermanni varmaan laittaa stooria 3.3 revo -osioon käyttökokemuksista, jahka auto on tullu tutummaksi... ainakin ensi kommentit vaikuttaisi lupaavilta 3.3 suhteen
Jos vanhat merkit paikkansa pitää, ei ainakaan kestävyydestä vuoteen kerrottavaa ole, nimittäin "vanhan" Revon tuossa purin atomeiksi ja mitään normaalia kulumista kummempaa ei autosta löytynyt.
Yllätys oli jopa suuri kun vaihteistonkin rattaat oli uuden veroisessa kunnossa (Niitähän hajoili jos silippery oli säädetty liian tiukalle), diffit oli pitäneet öljyt ja vaseliinit sisällään ja välystäkään ei ollut tullut (Ne tosin huollettiin kesän loppupuolella).
Ainut missä tuota normaalia kulumista ilmeni oli iskarin varren läpiviennit ja raidetankojen / "pushrodien" pallonivelissä, mutta nehän onkin normaalia kulumista (Noista tosin selviää muutaman eurun korjaus sarjoilla).
Nyt vielä kun diffit on vahvistettua mallia, ei varmaan kerottavaa tule kun auton ajo-ominaisuuksista ja säätämisestä. :wink:
Tuossa olis tollanen Revo myynnissä! Kato!
Edit: Unohtu laittaa linkki, sori. No tääsä se on: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=33107486
Vähän menee ohi aiheen mutta onko Revo 3.3:sen kardaaneissa jotain eroa siihen vanhemman mallin vastaaviin osiin? Ja onko Revoissa etu- ja takakardaanit samoja? Lähinä meinasin pituuseroa tai kiinnitystä. Ja saisiko joku vilkaistua kardaanin osa numeroa.
Marko
Kovasti alkaisi vaakakuppi kallistua Revo 3.3 suuntaan... Malttais vaan tehdä ostopäätöksen :?
Lainaus käyttäjältä: "Jappe"Kovasti alkaisi vaakakuppi kallistua Revo 3.3 suuntaan... Malttais vaan tehdä ostopäätöksen :?
Laitetaan vielä pieni video Savage 4.6 SS:stä niin menee vieläkin vaikeemmaks :wink: No ei, päätöshän on sinun...
Täältä (http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/Videot/Savage_bash_vermo_2.wmv)
Lainaus käyttäjältä: "MarkoL"Vähän menee ohi aiheen mutta onko Revo 3.3:sen kardaaneissa jotain eroa siihen vanhemman mallin vastaaviin osiin? Ja onko Revoissa etu- ja takakardaanit samoja? Lähinä meinasin pituuseroa tai kiinnitystä. Ja saisiko joku vilkaistua kardaanin osa numeroa.
Marko
Kiinnitys on sama kuin ennenkin, etukardaani on Revo 3.3 mallissa pidempi kuin vanhassa.
Revo topicissa olen listannut alustan osat jotka tarvitaan vanhan mallin muuttamiseksi 3.3 mallia vastaavaksi alustaltaan.
Jaahans, kiitos tiedoista. Pitänee ettiä se sun juttusi Revo-osiosta. Kardaanit ei tule Revoon niin siksi vaan kyselin.
Marko