RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: kavila - 04.06.06 - klo: 18.35
-
HoBao Finland
KILPAILUKUTSU - INVITATION
18.6.2006
HoBao Cup 2006, osakilpailu 3/5
HoBao Finland kutsuu kaikki kuljettajat 1/8 polttiskrossin kerhokilpailuun.
HoBao Cup on suosittu osakilpailusarja, joka koostuu viidestä osakilpailusta, jotka ajetaan Turun, Salon, Tammisaaren ja Vantaan polttiskrossiradoilla. Viidestä osakilpailusta kunkin kilpailijan kolme parasta kilpailutulosta määrittävät sijoituksen loppupisteissä. Koska tämä on kerhokilpailusarja, ei lisenssiä tarvita ja muutenkin osallistumiskynnys on asetettu mahdollisimman alhaiseksi. Erityisesti uusia aloittelevia kuljettajia toivotaan mukaan runsain mitoin, kuten viime vuonna.
Huom. hyvät palkinnot.
Palkinnot:
Sarjan voittaja: HoBao autosarja
Osakilpailuissa pienempiä palkintoja. Kilpailusarja on avoin kaikille automerkeille. Kierroslaskenta: AMB laitteistolla Huom. käytössä personal transponderit
Kilpailupaikka: Salo – Kavilan-nummi
Osallistumismaksu 10 eur
Huom. mikäli ei omista personal transponderia, voi sen vuokrata 5 eur hintaan. VUOKRATTAVIA TRANSPONDEREITA RAJOITETUSTI! Transponder varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä.
Ajotapa: Kolme alkueräkierrosta ja nousufinaalit, finaali
Alkuerät 5 min, nousufinaalit 15 min, finaali 45 min
Säännöt: Sovelletut M-8 SM sarjasäännöt 2006. Muutama poikkeus: pakoputkessa ei tarvita hyväksymismerkintää, mutta pakoputken on oltava rakenteeltaan kaksi tai kolme kammioinen (lähes kaikki sarjavalmisteiset pakoputket).
Varikko: Varikolla rajoitetusti pöytiä, ota oma pöytä mukaan. Varikko ei ole katettu
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
Alustava aikataulu
Kilpailupäivä sunnuntai 18.6.2006
9.00-9.50 vapaa harjoittelu ja ilmoittautuminen
9.55 ohjaajakokous
10.10-11.00 eräharjoitus ja katsastus
11.05-14.30 alkuerät
15.00-17.00 nousufinaalit
17.45 Finaali
19.00 palkintojen jako
Ilmoittautumiset viimeistään 13.6.2006:
Ilmoita 4 radiotaajuutta, seura (jos on), automerkki, moottorimerkki ja personal transponder numerosi (jos on). Jos sinulla ei ole omaa personal transponderia, niin kirjoita ilmoittautumiseen ”vuokraan transponderin”.
Mielellään myös gsm numero (ei pakollinen).
Ilmoittautumiset osoitteeseen: jartsa99@luukku.com
Kilpailujen päivämäärät:
28.5. Turku
4.6. Vantaa
18.6. Salo
20.8. Tammisaari
17.9. Turku
Kaikki mukaan!
-
Jokos on paljon ilmottautuneita ?
-
Niin, olisi kiva nähdä tuo osallistujalista..
-
Hobao cup. ilmoittautuneet
1. Jesse Heinonen sal UA Hobao
2. Juuso Siivonen sal UA Hobao
3. VP Virtanen Tua Xray
4. Joel Nissinen Hobao
5. Touko Laakso Hobao
6. Jukka pekka Vihmo PosUA Mugen
7. Olli Viitanen AAU Hobao
8. Juha Rousku Vau GS
9. Vesa Rousku VihUA Carson
10. Ville Liski Tua Hobao
11. Tomi Salonen Tua kyosho
12. Vertti Aito Vau Hobao
13. Petri Mylläri Sal UA Kyosho
14. Henrik Andersson E-TMK/UA Xray
15. Jari pekka Huttunen Kong UA Hobao
16. Sami Leppälä Vau Xray
17. Markku Honkanen Vau Hobao
18. Riku Hyvönen AAU Xray
19. Jani Niemi Sal UA Hobao
20. Jethro Lehtojärvi Tua Xray
21. Jarno Kokkonen Kyosho
22. Matias vikstedt Vau GS
23. Martti honkasalo Hankiralli carson
24. Saki Luukkainen Sal UA Kyosho
25. Tomi björkman Tua Hobao
26. Ari Heinonen Vau Hobao
27. Arto Heinonen Vau hobao
28. Sami Sinisalo tua
29. Jani Parjanen Tua Xray
30. John Westerlund E-TMK/UA Kyosho
31. Arttu Helenius Sal UA Kyosho
32. niko Andersson Tua Hobao
33. marko Sundman Tua TTR
34. Tuomas Riikonen Jyvsrk
35 Jarno Siltanen Jyvsrk Mugen
36. mika Hurula sal UA Hobao
37. Piisku Väänänen hobao
38. Tommi Alho Kyosho
39. Jari Eklund Vau Kyosho
40. Jaakko Hietaoja Loi UA Hobao
41. Juha Sartesuo lah UA Kyosho
42. Kim Elf Vau Hobao
43. Tomi Marttinen Xray
44. Aki Mertsola Tua Hobao
45. Joseph Ouaraine Vau hobao
46. Kalle Kyyrö VAU
Kilpailussa myös Puffetti
-
Vuokrapondereita vielä jäljellä muutama kappale
-
Sinne meni ilmoittautuminen sallituissa ajoissa. Jotain 5min ennenkuin varsinainen osallistumis aika oli täynnä. :lol:
-
Mikä on muuten Salon radan tarkka sijainti? Osoite tai joku "maamerkki" jonka lähellä sijaitsee tai jotain...
-
no satutko tietää missä on motocross rata?? jos et niin kun tulet varmaan salon läpi? niin lähdet ajamaan kohti tammisaarea-> siinä on ABC-kahvila jonka vieressä on lukio-> jatkat samaa tietä suoraan noin 4-5km abc:ltä kohti tammisaarea ja jossain vaiheessa tulee kyltti vasemmalle jossa lukee helisnummi ja jokin muu paikka käännyt siitä sinne ja sitten oikealla puolella on pieni kyltti jossa lukee Motocross ja siitä alkaa hiekka tie sitten ajat sitä niin pitkään kunnes näät oikealla puolella parkkipaikkoja ja vasemmalla parkkipaikkoja vastapäätä on m-8 rata
Saa korjata ohjeita jos tietää paremmin!
-
Jyväskylästä päin tulen, eli en tiedä missä on motocross rata... Mut eiköhän me se löydetä. Kyllä noillakin ohjeilla perille pääsee. Kiitos!
-
eli kun tuut varmaan moottoritielt niin sitten vaan salon läpi kohti tammisaarea ja loput noiten ohjeiden mukaan.
-
Ok, kiitos.
-
Onkos tuolla radalla jotain virallista osotetta. :> Helpottaa noiden jätteisten karttaohjelmien kanssa.
-
sen hiekkatien nimi on kavilannummen tie ja lähin rakennus rataa on kavilannummentie 19
ja kun painat kerran nuolesta alas päin niin siitä näkyy sillanen risteys niin se rata on siinä risteyksessä! http://www.keltaisetsivut.fi/cgi-bin/gwi679/gSks/gwx/?model=indexframe_map.gws&lan=fi&gui=&A=Idj7143f0i4Ch0bS&todo=geocode&address=Perni%F6,Kavilannummentie%2019
-
ERÄLISTAT
ERÄ 1
1. Vertti Aito Vau
2. Joel Nissinen
3. Touko Laakso
4. Vesa Rousku Vau
5. Henrik Andersson E- TMK/UA
6. Riku Hyvönen AAU
7. Piisku Väänänen
8..Jaakko Hietaoja Loi UA
9. Kim Elf Vau
10. Tomi Marttinen
11. Saki Luukkainen Sal UA
ERÄ 2
1. Jari Eklund Vau
2. Mika Hurula Sal UA
3. Ville Liski Tua
4. Matias vikstedt Vau
5. Martti Honkasalo Hankiralli
6. Sami Sinisalo Tua
7. John Westerlund E- TMK/UA
8.Tuomas Riikonen JyvSRK
9. Jari Pekka Huttunen Kong UA
10. Jarno Kokkonen
11 Sami Leppälä Vau
ERÄ 3.
1. Tommi Alho
2. Juuso Siivonen Sal UA
3. Juha Rousku Vau
4. Tomi Salonen TUA
5. Jani Parjanen Tua
6. Jani Niemi Sal UA
7. Marko Sundman Tua
8. Jesse Heinonen Sal UA
9. VP - Virtanen Tua
10. Jukka Vihmo Pos UA
11. Olli Viitanen AAU
12. Kalle Kyyrö Vau
ERÄ 4
1. Joseph Ouagraine Vau
2. Arttu Helenius Sal UA
3. Petri Mylläri Sal UA
4. Markku Honkanen Vau
5. Jethro Lehtojärvi Tua
6. Juha Sartesuo Lah UA
7. Ari Heinonen Vau
8. Arto Heinonen Vau
9. Tomi Björkman Tua
10 Jarno Siltanen Jyv SRK
11. Niko Andersson Tua
12. Aki Mertsola Tua
-
Ilmoittautuminen kello 9.00-10.00
Eräharjoitus 1
9.10 ERÄ 1 7 min
9.20 ERÄ 2 7 min
9.30 ERÄ 3 7 min
9.40 ERÄ 4 7 min
9.50 Ohjaajakokous
Eräharjoitus 2
10.10 ERÄ 1 7 min
10.20 ERÄ 2 7 min
10.30 ERÄ 3 7 Min
10.40 ERÄ 4 7 min
Alkuerä 1
11.00 ERÄ 1 3+5
11.15 ERÄ 2 3+5
11.30 ERÄ 3 3+5
11.45 ERÄ 4 3+5
Alkuerä 2
12.00 ERÄ 1 3+5
12.15 ERÄ 2 3+5
12,30 ERÄ 3 3+5
12.45 ERÄ 4 3+5
Alkuerä 3
13.00 ERÄ 1 3+5
13.15 ERÄ 2 3+5
13.30 ERÄ 3 3+5
13.45 ERÄ 4 3+5
14.30 1/8 FIN A 10 min
14.50 1/8 Fin B 10 min
15.15 1/4 Fin A 15.min
15.35 1/4 Fin B 15 min
16.00 1/2 Fin A 20.min
16.30 1/2 Fin B 20 min
17.30 A- Finaali 45 min
19.00 Palkintojen jako
-
Kisat meni vähän penkin alle, suurien teknisten murheiden , renkaiden ja kuskin takia.
PS. OHJAIMENI JÄI RADALLE , OHJAINSÄILÖÖN, KESKIMMÄINEN(?) LOOTA Numero. 3
JA OHJAIMEN POHJASSA LUKEE TUMMAN-SINISELLÄ: PIISKU
JOS JOKU SAA OHJAIMENI TALTEEN NIIN PISTÄÄ VAIKKA YV:TÄ NIIN KATSOTAAN JATKOTOIMEN PITEET.
Terveisin Piisku. :?
-
radalle jäi HYYTELÖAKKU, TULPPA-AVAIN, SANWA M8. En tiedä kuka ne otti talteen mutta varmasti oikea omistaja saa ne takaisin. Ilmoitellaan tänne.
-
Kisat meni vähän penkin alle, suurien teknisten murheiden , renkaiden ja kuskin takia.
Join the club.
Sentään bingo etenee.
Ainiin, sentään kisat pelasti se että osuin Jartsaan. Hähä. :mrgreen:
-
Muahha mitkä skabat <3
Alkuerien jälkeen viimeinen kokonaistilastossa.
Moottorin kannen yksiruuvi korkannut ja heitti löpöä kannen alta, säätäminen: MAHDOTONTA
Sitten treenikone kiinni ja toiseen hiittiin, pari minsaa ajoa ja pari kiekkaa, hyppää vetoakseli takaa irti (!?). En tosin huomannut tätä vasta sitten kun olin purkanut kytkimen ja vaihtanut laakerit ja kytkinpalat sekä kellon, koska luulin että kytkin luistaa! :mrgreen:
Sitten siinä kolmannen hiitin loppuun ja säädöt on, mutta vähän hakusessa.
Sitten kone pukilla säätöihin noin suunnilleen ja lähtö 1/8B nousuun. Lämmittelyssä vikat säädöt mottiin ja hanaa!
1/8B ykkönen toi nousun 1/4B Täällä tosin nousupaikalta nostajan pienen hidastelun ja "törttöilyn" takia auto KAUAN nokka taivaisiin lautaa vasten. (No, oma vika mitäs siihen ajelin) Siitä lähtö ja letkut täysin loppu polttoaineesta, stumppi ja takaisin radalle, loppu peleissä lähes nousupaikkassa, 1/4B kuitenkin samalla kierroksella viimeisen nousian kanssa, pari sekkaa eroa. No, ei se mitään!
Alkuerien ongelmia katsoessa on aika yllättävää että noinkin hyvin päästiin liikkelle!
Onneksi olkoon sitten SamiL!! Ekaa kertaa finaaliin ja vielä Vega Hurricanella! :wink: :wink:
Ja Solar4, ensikerralla auto pidetään radalla! Toisaalta hyökkäyksesi kostaantui koska rengas irtosi! :mrgreen:
Kokonaisuudessaan ihan kiva kisa! Kiitos järjestäjille! Finaalissa oli paljon säpinää!!
Ratakin menetteli, itse en niistä silloista tykännyt, se kai jakaakin aika paljon mielipiteitä!
Mutta kiitos kisasta :)
-
Pakko muuten mainita mahtavista palkinnoista! siis KONE!?!?! siis whatta f? kunnon palkinnot!
sillat on siitä huonoja että jos joku kaataa sinne alle niin seuraavien on vähän riski tulla sieltä läpi.. ja jos kaataa ennen siltaa ja nostaja nostaa auton silleen ettei sitä näe ollenkaan.. onhan näitä.. jos silta olis verkkoa mistä näkis läpi..
-
Sarjapisteet (http://www.hobao.fi/forum/viewtopic.php?t=52)
Tulokset (http://www.hobao.fi/forum/viewtopic.php?t=55)
Omat löpinä...
Kyllä oli "hieno" fiilis kun 1/4B kärkipaikalta 1min ennen loppua löpö loppuu ;( No elämä on, mekkari ilmoitti että vajaa 8min mentiin ekalla tankilla, ajattelin että kaipa se tokakin sen kestää... ...mites sitten kävikään :D
+ Fiilis, oli kyllä kauheen mukavat kisat, finaalissa oli moni hyviä taistelupareja... ...onnittelut myös Sami L:lle.
+ Saatiin taas uusi voittaja
+ Paljon A-Finaali ensikertalaisia
+ Kisat kovenee ja tiukkenee, mokia ei saa tehdä...
+ Ei edes satanu, vaikka Suti otti sateenvarjon varmuudenvuoksi nostopaikalle mukaan :mrgreen:
+ Oli sentään yksi puputiimin jäsen finaalissa...
- Kiveen kopsautus tokassa alkuerässä, romua tuli ja vasaralle töitä...
- Sillat
- Muutamat kidekämmit, mun vika, pahoitteluni...
-
Ihan kivat skabat. Tosin sillat oli vähän huonot kun pitää sokkona ajaa eikä tiedä missä asennossa auto on.. Lisäksi kun siltaan tullaan vielä heti mutkan jälkeen. Ajot jäi sitten 1/4B:hen kun mekkari ei oikein saanut autoa käymään ja kävi näin hassusti:
http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/M8/oops1.jpg :mrgreen:
Ihmettelin kun kone stumppas aina samaan kohtaan pääsuoralla kytkimen mennessä jumiin. Jossain välissä kävi myös näin:
http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/M8/oops2.jpg
Toisessa alkuerässä kori irtosi hukaten molemmat koriklipsit eikä saatu kuin yksi kierros ajettua pienen häslingin johdosta. Kolmannessa alkuerässä ajo sujui jo paremmin, mutta lopussa siipi meni vähän vinksalleen kun parit jengat korkkas.
Saldona hukkasin Salon radalle mm. läjän ruuveja ja prikkoja, kytkinlaakerin, kaks korisokkaa ja toisen jarrulinkin. Löytäjä saa pitää :D
-
Hyvä Pete!! 8)
Ja myös Samia haluan onnitella hienosta sijoituksesta
-
Kuvia (http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2006/kerhokisat/hobao3salo/HobaoCup3-5-2006-Salo.html)
Erien ja finaalien tuloslistat (http://www.rc-racing.info/kisat/2006/HobaoCup3-5-Salo/)
-
Kiitos, kiitos, niin onnitteluista kuin tietysti kisajärkkäreille kisoista. Omalta osalta päivä meni pulkkaan, vaikka asenne edellisenä iltana oli hieman kuin Turuus "me on hävitty tää peli" Oma ajo oli tasaisen sitkeää ilman kummempia polkemisia, riitti mihin se riitti ja voittohan oli nousu semistä. (Nostopaikka keskellä pölisevää rataa siinä metelissä ja tappavassa kuumuudessa... niin se ei erityisemmin houkutellu.)
A-Finaali on kyllä kokemisen arvoinen ja harvoin sitä pääsee treeneissä täyshoidolla kuskaamaan 45min :) ajanotto, mekkarit, nostajat...
Ja kun sen saa puskea läpi ilman pienintäkään ongelmaa (lepattavia renkaita ei lasketa...), niin sehän riittää. Tulpan vaihdoin ennen ja pata toimi alusta loppuun täysin buenosti.
Nostotoiminta pelas, eli paikat saatiin täytettyä, tiukka linja teki tehtävänsä.
Hieno päivä, kiitti mekkareille ja erityismaininta Arskalle, olipahan tipaton skaba. ROK.
-
Sarjapisteet (http://www.hobao.fi/forum/viewtopic.php?t=52)
Tulokset (http://www.hobao.fi/forum/viewtopic.php?t=55)
Omat löpinä...
Kyllä oli "hieno" fiilis kun 1/4B kärkipaikalta 1min ennen loppua löpö loppuu ;( No elämä on, mekkari ilmoitti että vajaa 8min mentiin ekalla tankilla, ajattelin että kaipa se tokakin sen kestää... ...mites sitten kävikään :D
+ Fiilis, oli kyllä kauheen mukavat kisat, finaalissa oli moni hyviä taistelupareja... ...onnittelut myös Sami L:lle.
+ Saatiin taas uusi voittaja
+ Paljon A-Finaali ensikertalaisia
+ Kisat kovenee ja tiukkenee, mokia ei saa tehdä...
+ Ei edes satanu, vaikka Suti otti sateenvarjon varmuudenvuoksi nostopaikalle mukaan :mrgreen:
+ Oli sentään yksi puputiimin jäsen finaalissa...
- Kiveen kopsautus tokassa alkuerässä, romua tuli ja vasaralle töitä...
- Sillat
- Muutamat kidekämmit, mun vika, pahoitteluni...
Olis ehkä voinu 1/4:sen tankkauksessa tsekata onko tankissa vielä jotain mehun lirua, olis ollu tuota aikaa tankata toisenkin kerran, no näillä mentiin tällä kertaa.
+/- kenre
+Erittäin hyvä sää, koko kisan.
+Puffetti, lämmin grillikyrsä helpottaa nälkää kummasti. :D
+Possun komee finaali.
-Tankki tyhjä, olis pitäny olla Sulon paikaala (Tankki täyteen).
-Järkky pöly.
-Punaniska, siis omani kärähti aurinkossa. :?
-
Omat plussat/miinukset:
+sää
+ajoittain oma ajo alkuerissä
+ihan kiva rata
+tunne kun ajo onnistui
-löystynyt vastarinakkuliitin... Välillä otti kiinni, välillä ei, ja paljon oli häikkää... Sen takia yks kierros oli nousuissa 183 sekuntia :lol:
-oma ajo nousussa
Eipä paljon mitään jääny mieltä painamaan, ainoastaan se nousun kesken jääminen...
-
+ ei satanut
+ puffetti
+ kisojen järjestely
+/- oma ajo
-ponderi linjan aiheuttamat radio häiriöt ja kaasun hirttäminen (kiteen vaihtaminen auttoi hieman)
-liian kuuma "varikolla"
-koneen säädöt
-radan vaikeus ensikertalaiselle (lopussa suju vähän paremmin)
-ohjain jäi ajajakorokkeelle
Jotain unohtui varmasti vielä, mutta eniten harmittaa se , että ohjain jäi radalle ja en ole nyt ihan varma onko se kenelläkään. :roll:
-
Hyvät kapinat oli! Eipä oo koskaan tarvinnu ajaa noin tiukkaa kisaa finaalissa. Janin kanssa mentiin yli 30 min about 10 s erolla. Vikassa tankkauksessa pääsin ohi ja pystyin kerrankin pitämään sijoituksen loppuun asti. Mahtavaa kisaa! Parasta mahollista treeniä.
-siltojen läpinäkymättömyys
-auringossa palaminen
-juomaveden loppuminen
Isot Plussat Jepen asiallisista tilannetiedotuksista finaalissa ja kierrosaikojen nettiin pistämisestä!!!
-
Isot Plussat Jepen asiallisista tilannetiedotuksista finaalissa ja kierrosaikojen nettiin pistämisestä!!!
Erittäinkin totta.
Loistavasti tuli sanomaan tilanteen ja vähänväliä tiedotti missä menee edellä oleva ja missä takana tuleva...
Loistavaa.
-
Ihan OK kisat joo. Itte en tykänny radasta ja sen profiilista metriikää. Ainoo mistä pidin ni oli se radan pinta. About samanlaine pinta ku kotibaanalla, ei vaan ollu niin tiiviiks tärytetty.
Blussia ja Negoja:
+RB pelittää!
+Silikooni oli hyvä ajaa ja taittu radalla aika hyvin. Hexin sokka vaan polkas tyhjää nousupaikalla. Ei oikee tykänny on/off kiihdytyksistä laatotuksella 100% pidolla.
++Qwacky! Kyl täytyy kaverille nostaa hattuu. "Mailatus" viety taas uusiin ulottuvuuksiin =)
-Ne sillat... Ihme lokeroita minne sai auton jumiin (itselläni ei siltojen kanssa suurempia ongelmia) ja sieltähän sitä ei nostaja saa pois ihan kovin helposti.
+/- En tiiä olinko ainoo, vaan enkö vaan löytäny mitään järkevää tapaa ajaa hyndiä/röykkyjä silleen fiksusti. Kaikki vaan ajettiin läpi yksitellen.
-
Joo, toi ensimmäinen silta on aika paha. Siinä meni puoli kierrosta kun nostaja ensin ei tajunnut etten nähnyt omaa autoa, (tais olla oikeinpäin,) sit se laitto sen ilmeisesti ajosuuntaan päin mutta kun en vieläkään nähnyt sitä niin ajoi taas pleksiin.
Sillan jälkeiset röykyt pystyi ajamaan 2+2, ja etusuoran jälkeisen hyndän pystyi hyppäämään, mutta ne oli vaikeita.
Ens kerralla pitää antaa vähän vähemmän tasoitusta. Kolme kierrosta oli liikaa. 8)
Tai ei edes ollu, mut ku piti ajaa bänkin yli toiseks viimeisellä rundilla....
-
Kyl mä Jose näin miten sä ne ajoit.
Mut ne piti onnistuu 110% tai sit piti olla kone millä pääs ne ylitte.
Meikäl onnistu ehkä 2-3 kertaa noi hypyt. Se on liian vähän.
-
Nyyppä.
Kyllähän ne sillan jälkeiset pääs näppärästi 2+2 ja jopa ilman 110% onnistumista.
Ja eikös se RB ny potkinukkaan tarpeeks :P
Vakio CMB hyppäs niistä nätisti yli.
Se kun ei vaatinut mitään muuta kuin sen että ajo ne oikein.
Sillat ei tosiaan saa multa mitään kannatusta.
Sen ekan alituksen kyllä ajo helposti, eikä siitä mitään ongelmia ollut.
Mutta mikä ihmeen idea on ollut laittaa se pahemmin peittävä silta radan nopeimpaan mutkaan. Takasuoraa urku levällään ja pitkään erittäin kovaa ajettavaan mutkaan... Huh.
Kyllähän siitä nätisti pääs, mutta annasolla jos joku kaato sinne sillan alle, tai sattu hidastamaan sillan alituksessa enemmän kuin itse. Ei vaan tiennyt yhtään mitä siellä tapahtuu.
Myöskin semifinaalissa oli sen sillan alla kivi... No joo, kiven näki kyllä, mutta yritä nyt arpoa että osuuko se auto kiveen vai sattuuko menemään pomppusen mutkan juuri sitä linjaa minkä haluat, ilman että itse edes näet mitä tapahtuu.
Myöskin takasuoralle tuleva mutka oli sanomisen arvonen.
Niitä betonimollia kun ei vaan näe korokkeelta.
No se ei toisaalta haitannut pahasti koska oppi nopeesti katsomaan mitä linjaa pitää ajaa.
Tuntuu vaan tosiaan hullulta että radalla jossa ajetaan tosissaan kilpaa, on kohtia joissa ei ole mitään käsitystäkään missä auto on.
Suurena miinuksena on myös radan renkaita kuluttava ominaisuus.
Jos siis kaipasi tosissaan pitoa niin renkaita meni pino.
Mutta sehän ei ole radan vika, vaan renkaiden valkkaajan :)
-
Renkaista puheen oon ajanu 3 kisat samoilla renkailla ja ne on yli vuoden vanhat renkaat. Siis ne mitkä tuli RTR paketin mukana. :lol:
Pito on mitä mainioin (not), isän mielestä renkaita kannattaa harkita ostaa vasta jos pääsee jonnekki finaaleihin jonne minä en pääse.
Kai sen noinkin menee.. :roll:
-
Hmm... Toisaalta jos alla ei ole renkaita ja setupissa olevaa autoa niin on aika mahdotonta mihinkään finaaliin haaveilla pääsevänsä.
Jos antaa renkaissa tasotusta niin kuinka ihmeessä voi mitenkään pysyä kärkikastin perässä? :wink:
Aivan... ei mitenkään.
Huonoilla renkailla pärjää huonosti myös kovempikin kuski, mutta kovempi kuski ajaa nillä huonoillakin renkailla kovempaa kuin vasta-alkaja.
Toisinsanoen kovemmalla kuskilla on varaa antaa tasotusta renkaissa, mutta heikompitasoisen pitää olla ainakin renkaissa mahdollisimman hyvällä tasolla ettei anna ajotaidon lisäksi jopa renkaissa hirveesti tasotusta.
-
toi on paha toi jos kaataa tohon sillan eteen.. ei voi nähdä missä ja miten päin auto on.
sillan jälkeisistä 4 hyndästä pääsee hobaon 8 porttisellakin yli (2+2), ei oo koneesta kiinni. tai no ei enää välttämät pääse ku ne on niin kulunu..
-
Heii , onko mun ohjaimesta kuulunu mitää vai ottiko Niko sen mukaansa?
Sellanen Hobsterin perus radio , kide on 27 alkunen ja pohjassa lukee PIISKU sekä patterit on suurimmaksi osaksi biltema merkkisiä. :roll:
Ainaki kiteen ja patterit haluaisin takas siltä ketä ne pölläs. :lol: (nojoo , tsoukki)
HOKE muuten mun kato pitää vähä antaa renkailla tasotusta teille ku muuten oon liian hyvä. Niissä ei oo käytännössä kuviota yhtään. :lol:
Kyllä tossa ajamisessa kokemusta karttuu ja sitten ku oon teidä ikäne niin oon iha Pr0. (no ei nyt kai, jos edes jatkan harrastusta kauaa enää)
-
jaa ei sulla ookkaan sitä Sanwa M8:a joku otti sen ja se meni vantaalle. Normi raidioita ei o näkynyt, eikä jäänyt ainakaan radio säilöön.
-
Saiko kukaan kisoista videota?