RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: kimes - 23.06.06 - klo: 11.42

Otsikko: koneen säädöt!
Kirjoitti: kimes - 23.06.06 - klo: 11.42
olis tollanen GS strom CL-1 ja siin on nosramin 21 evo kone (ajettu juuri sisään ) kyllä käy hyvin mutta kun lisäät kaasua joko sammuu tai röpöttää ( liikkuu nykien )
voisko joku jelppiä!
Otsikko: koneen säädöt!
Kirjoitti: PoisonHeart - 23.06.06 - klo: 13.21
Onko liian laihalla/rikkaalla?? jos on liian laihalla sammuilee kun lisää kaasua, jos liian rikkaalla tukehtuu. Onko tyhjä käynti sopivalla?
Otsikko: koneen säädöt!
Kirjoitti: Hotti - 23.06.06 - klo: 13.21
Melkosen rikkaalla taitaa olla :roll:
Otsikko: koneen säädöt!
Kirjoitti: Spin - 23.06.06 - klo: 13.39
Itsellä oli sama ongelma sisäänajon jälkeen. Oli todella reilusti rikkaalla. Koita aluksi säätää kerralla ½ kierrosta laihemmalle. Ja seuraat miten käynti paranee. Siitä sitten lähdet hienosäätämään varovammin laihemmalle.
Otsikko: koneen säädöt!
Kirjoitti: Hotti - 23.06.06 - klo: 14.24
En nyt näe tuota ongelmana.Vaan kone on sisäänajo asetuksissa.
Otsikko: koneen säädöt!
Kirjoitti: kimes - 23.06.06 - klo: 14.56
kone oli todella rikkaalla kun sisään ajoin myllyn , just jakso käydä! säädin yläruuvia jo jonkin verran kiinni mut kierokset alkaa nousta ja renkaat pyöriä, pitäiskö säätää tyhjä käyntiä sitten pienemmälle sitten!
Otsikko: koneen säädöt!
Kirjoitti: kimes - 23.06.06 - klo: 14.58
alaruuviin ei varmaan kannata koskea aluks ollenkaa vai? ekaks yläruuvi kohdalleen eikö?
Otsikko: koneen säädöt!
Kirjoitti: Spin - 23.06.06 - klo: 15.12
no jos alaruuvi on kovin laihalla, niin nostaa kierroksia. Että pitäis sekin senverta kohdallaan olla, että pääsee hienosäätämään pääruuvia.

Myös tyhjäkäyntiruuvi voi olla liian isolla.
Otsikko: koneen säädöt!
Kirjoitti: camshaft6 - 23.06.06 - klo: 20.00
Yläruuvi on silloin aika lähellä kun se on tasan sen messinki putken pään kanssa ,kiristä sitä 5min kerrallaan niin että auto ei enää kierrä kovempaa ja sen jälkeen avaat sitä 5min.
sitten säädät ala neulan niin että kun ajat vähän aikaa suurilla kierroksilla ,pysäytät auton ja annat käydä tyhjää 5sekuntia-kaasu pohjaan ja auton pitäisi lähteä tosi ripeästi ilman että röpöttää.Jos kone röpöttää niin 5min alaneulaa laihemmalle.Kun olet saanut auton kiihtymään hyvin 5 sekunnissa ,niin tee sama testi 10sekunnilla-tässä koneen pitäisi pikkaisen aluksi röpöttää,mutta kuitenkin lähteä ripeästi alun tahmeuden jälkeen.
Muista tehdä nämä säädöt niin että kone on jo lämmennyt ja tankki on noin puolillaan.
Otsikko: koneen säädöt!
Kirjoitti: Hotti - 23.06.06 - klo: 20.08
Paitsi että kaikki koneet on yksilöitä.
Otsikko: koneen säädöt!
Kirjoitti: Spin - 23.06.06 - klo: 20.45
Ja säätöjen ollessaan "kohdallaan" ja koneen toimiessa kuten kuvattu. Lämmöt voivat olla vaikka 180 astetta. ainakin 18SS koneessa :D.
Otsikko: koneen säädöt!
Kirjoitti: Hotti - 24.06.06 - klo: 08.14
No...en ehkä ajaisi 180'c lämmöillä.
Otsikko: koneen säädöt!
Kirjoitti: kimes - 24.06.06 - klo: 13.54
juu no en mäkään ajais varsinkin jos on noin uus mylly oli mulla savagessa lämmöt 190 astetta mut ,ei pysyny käynnis meinaan jos ei ajanu tolla ! pytty oli niin väljä ,mut sitä menopeliä ei oo enää !