Millä välityksillä kannattaa ajaa hiekka / soramäkeä ylös, jos käytössä
on 23t kone?
Eli minkä kokoinen pinjoni ja isoratas antaisivat mäkeen kiipeemiseen
hyvän nopeuden sekä vääntöä ? Ei pelkkää nopeutta, ettei sitten
väännöstä jää hiipumaan, sillä tarkoitus olisi pystyä vaikka keskeltä
mäkeä lähtemään, ilman älytöntä kaivamista, toki se vaatii sitten
laparenkaatkin kun ajetaan hiekkamäkeä ylös.
Onko seuraava esimerkki mistään kotoisin:
Motti 23t
Isoratas 87
Pinioni 19
Ja voimanlähteenä 7.2v akku.
Riippuu myös auton sisäisestä välityksestä...
Miten saan selvilla auton "sisäiset" välitykset?
Autona on siis HPI RS4 Mt sähkö - hihnavedolla 4WD - lukot takana.
Ne lukee luultavasti manuaalissa.
Ja missäköhän? Mitkä ovat auton "sisäiset" välitykset?
Mitä tarkoittavat 48 pitch Gear Ratios ?
kun verrataan tässä lapussa jotain isorattaan ja pinionin suhteita?
Eli esim: spur 87 x pinion 26 = 8.70
Mitä toi oikein meinaa?
Lainaus käyttäjältä: "-SS-"Mitä tarkoittavat 48 pitch Gear Ratios ?
kun verrataan tässä lapussa jotain isorattaan ja pinionin suhteita?
Eli esim: spur 87 x pinion 26 = 8.70
Mitä toi oikein meinaa?
Mitä suurempi luku, sitä suurempi kiihtyvyys.. ainakin omassa xx4ssa asian laita on näin.
"sisäinen" välitys on se mikä on vaihteiston sisällä eli spurrilta renkaalle. Voit sen myös laskea kun katot montako kertaa spurri pyörähtää kun kierrät rengasta kerran.
LainaaEli esim: spur 87 x pinion 26 = 8.70
Mitä toi oikein meinaa?
87 jaettuna 26 on ~3.34, 8.7 jaettuna 3.34 on 2.604 eli se sisäinen välitys eli rengas pyörii 2.604 kertaa hitaammin kuin spurri.
Millaiset välitykset olisivat hyvät perusmattoradalle? Autohan on Xray FK05
Kerrohan Herbu moottoris kanssa.
Niinpä tietysti. :mrgreen:. Moottorihan on LRP Vector X11 4,5R
Kokeile vaikka 10,5 +/- 0,5 niinpitäisi mennä. :?