Mikä näistä kannattaa ostaa eli
CEN-Racing Genesis 5hp Monster RTR
Kyosho inferno 7,5 sport rtr
HPI Nitro MT 2
HPI SAVAGE X RTR
HPI Hellfire RTR
HPI Nitro Rush Evo RTR
?
Puntarissa kestävyys, varaosien hinnat, maasto-ominaisuudet.
Lainaus käyttäjältä: "MG"Mikä näistä kannattaa ostaa eli
CEN-Racing Genesis 5hp Monster RTR
Kyosho inferno 7,5 sport rtr
HPI Nitro MT 2
HPI SAVAGE X RTR
HPI Hellfire RTR
HPI Nitro Rush Evo RTR
?
Puntarissa kestävyys, varaosien hinnat, maasto-ominaisuudet.
Inferno tippuu heti pois koska sports ei oikeen kestä, ei sillä maastossa juuri pääse ja kyoshon hinnat sucks...
Seuraavaksi tippuu nitro rush koska MT2 on saman hintainen, yhtä kestävä mutta menee maastossa paremmin. Hellfire tippuu myös maasto-ominaisuuksiensa takia. Savage korvaa sen... Jäljellä vielä genesis, savage ja MT2... Jos on budejettia savageen niin MT2 tippuu pois... Sitten jää enää gensu ja sava joista ite valitsisin savagen kestävyyden perusteella, HL;:stä saa varaosia nopeasti ja hyvään hintaan :wink:
Aika pahan pistit :shock: . Hyvin erityyppisiä autoja listassa. Mutta monsterit on ainakin maastokelpoisimpia :D.
Mt2 18ss:n entisenä omistajana voin sanoa, että vauhti loppuu äkkiä kesken ja autoon kyllästyy. Nykyisenä Savagistina tietysti suosittelen sitä :D. Vauhtia on piisannut riittävästi ainakin omaan makuun. Melko kestäväksikin osoittautunut.
Muista malleista ei olekkaan kokemusta. Paitsi Kyoshon varaosien korkeasta hinnasta :D.
savage tai gensu..
Kyosho:n auto meinas saada mut siirtymään pelkästään sähköauto puolelle
Gensu.
Mitenkäs tuon 4-vedon kanssa kun Genesis ei ole 4-veto ja SAVAGE X taas on eli onko väliä? Luulisi savagen maastossa pärjäävän paremmin kuin Gensun tuon 4-vetonsa turvin mutta miten on? Noiden väliltä luulisin valinnan tehtävän mutta tuli vain noita muitakin mieleen...
Täh? Gensu on neliveto, jos siis tarkotat monsteria.
On vai? Täytyypäs katella tarkemmin vielä... perskule sekoitin 4wd - > 4ws eli on näköjään neliveto oot oikeassa, tsori :oops: . Eli hinta taitaa sitten ratkaista loppujen lopuksi.
Kannattaa sitten ottaa huomioon noita kestävyystekijöitä... En tiedä miten nykyisissä gensuissa mutta ainakin kaverin gensussa on muoviset, erittäin surkeesti suunnitellut kardaanit ja niitä kyllä paukkuu vähän väliä rikkipoikki...
Korvaavia vahvempia osia voi hommata tilalle, gensu muuten parhaimpia monstereita jos kestäis ajoa.
Oletkos ottanut Revon huomioon? Ite ottaisin Savagen jos pitäs valita gensun ja savan väliltä.
Savage
Ja muka ei Inferno kestä.... Ostappa inferno ja koe että se ei mene rikki ellei autolla aja sen päältä :mrgreen: Pas*at se hajoo, jotkut vaan ovat saaneet sen käsityksen jos joku immeinenon sanonu että siitä hajos se ja se osa...osta Inferno 777
Tuossa olikin puhetta Sportsista joka ei nyt värin kestävä ole... 777 SP2 on aivan eri auto...
Sportsin osat maksaa mansikoita :shock:
CEN
Toki saa ehdottaa jotain hyvää kuten tuota Inferno 777. Aikonaan itselläni oli Kyoshon turbo burns ja kovasti pidin siitä silloin, ehkäpä nyt olisi jo aika monsterille :twisted: .
No kyllä on minun käytössä kestänyt. Onhan tietenkin Inferno777 SP2 ihan huippu krossari se on kestävä.
Lainaus käyttäjältä: "PoisonHeart"No kyllä on minun käytössä kestänyt. Onhan tietenkin Inferno777 SP2 ihan huippu krossari se on kestävä.
Mistä rahaa? En sanos et kysyjäl 900e tohon+ 5 hunttii muihin tarvikkeisiin ehkä.
Puusta... :mrgreen: (vitsi)
Siis meinasin jos on manii niin mikäs siinä. Monsu puolella suosittelen varmaan (tekee tuskaa :lol: ) Savage X:ää...
Team Losi Super Truck siinä tapauksessa jos saa ehdottaa muitakin. Vakiona erittäin hyvät radiot ja servot, varmasti paras monsteri möyrintään jne. Joskin aika hinnakas mutta rahalle saa vastinetta.
http://www.modelflight.com.au/team_losi/losi_super_truck_lst.htm
Hellfire tai Salvage X :o
Tosiaan Kyosho (se pahamaineinen purkkaten gp3) sai aikanaan itseni lopettamaan melkein koko harrastuksen. Enkä lienee ainut. Joten kannattaa jättää halvimmat Kyoshot ainakin pois laskuista. Kalliimmat kisa infernot varmasti kestää, mutta sitten ne ei ole mitään maastohirmuja. Ratahirmuja kylläkin :).
Laita Savage X. :mrgreen:
Maasto-ominaisuuksien perusteella siis Savage X tai Gensu mutta lisätäänpäs vielä jotta entäs mikä olisi paras kompromissi radalle ja maastoon? Budjetti 600 - 700 euroa joten silläpitäisi saada jo jotain. Gensu näyttää jotenkin kömpelöltä mutta onko se sitä?
Katoppa CEN:in kotisivuilta se Genesis video, Ei muuten oo kömpelö. Tuo se ois aika namu jos omistais... 8)
Jos radalla aijot yhtään ajella etkä aijo upottaa autoon satoja euroja pelkän auton lisksi niin hommaa Traxxas Revo... Suoraan paketista hyvä radalle ja hyvä maastoon :wink:
Entisenä Gensun omistajana voin sanoa että kömpelö se ei ole.
Maastossa hyvä,radalla parempi ja paranee entisestään kun otat "ylimääräiset" iskarit pois.Itsellä se kesti loistavasti omat toilailuni mutta aluksi kannattaa yksi osa päivittää parempaan nimittäin ohjauslinkki.
Se tulee suurella todennäköisuudella hajoamaan ensi kolarin aikana mutta alumiininen korvike ei paljoa maksa.
Kokonaisuudessaan huippu auto!
Lainaus käyttäjältä: "Divi"Jos radalla aijot yhtään ajella etkä aijo upottaa autoon satoja euroja pelkän auton lisksi niin hommaa Traxxas Revo... Suoraan paketista hyvä radalle ja hyvä maastoon :wink:
Itellä ollut huonoa tuuria revon kanssa :lol:
Revo kyllä voisi olla paras kompromissi suoraan paketista radalle ja maastoon.
Makuasia, mutta mistä muusta sitä voisikaan kiistellä?
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Lainaus käyttäjältä: "Divi"Jos radalla aijot yhtään ajella etkä aijo upottaa autoon satoja euroja pelkän auton lisksi niin hommaa Traxxas Revo... Suoraan paketista hyvä radalle ja hyvä maastoon :wink:
Itellä ollut huonoa tuuria revon kanssa :lol:
Sulla mitään huonoa tuuria ole ollu vaan ite tuhonnu sen.
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Lainaus käyttäjältä: "Divi"Jos radalla aijot yhtään ajella etkä aijo upottaa autoon satoja euroja pelkän auton lisksi niin hommaa Traxxas Revo... Suoraan paketista hyvä radalle ja hyvä maastoon :wink:
Itellä ollut huonoa tuuria revon kanssa :lol:
Evo.
Lainaus käyttäjältä: "Bagi"Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Lainaus käyttäjältä: "Divi"Jos radalla aijot yhtään ajella etkä aijo upottaa autoon satoja euroja pelkän auton lisksi niin hommaa Traxxas Revo... Suoraan paketista hyvä radalle ja hyvä maastoon :wink:
Itellä ollut huonoa tuuria revon kanssa :lol:
Sulla mitään huonoa tuuria ole ollu vaan ite tuhonnu sen.
*Köh köh*, en tuhonnut mitään. Niin, ja moottori sähellys ei ollut mun syytä. Vaan ilmanputsarin. Miten muka tuhonnut? No joo ne muutamat ruuvit. Muuten, ja tarkistin kytkimen, se on korjaamista, ja katsastusta. Sori OT, oli vaan pakko.
Edelleen, evo.
Lainaus käyttäjältä: "MG"Maasto-ominaisuuksien perusteella siis Savage X tai Gensu mutta lisätäänpäs vielä jotta entäs mikä olisi paras kompromissi radalle ja maastoon? Budjetti 600 - 700 euroa joten silläpitäisi saada jo jotain. Gensu näyttää jotenkin kömpelöltä mutta onko se sitä?
Tuolla budjetilla saisit jo ainakin käytetyn, erinomaisen monsun, eli Team Losin LST 2:n. Se on melko harvinainen monsu Suomessa, ehkäpä lähinnä hintansa takia.
Auto on todella laadukas ja tarjoaa kohtuullisia rata-ominaisuuksia (viime vuonna Ulvilan kisoissa nopein monsu-luokan kierrosaika, eli varmasti ihan yhtä ajettava radalla kuin Savaget ja vastaavat monsut) ja ylivoimaisia maasto-ominaisuuksia.
Myös koko on monsterimainen (samaa sarjaa kuin Cen ), mutta tarjoaa kuitenkin standardin moottorikiinnityksenm, eli voit halutessasi valita laajasta moottorivalikoimasta itsellesi sopivan, toisin kuin Cenin osalla on.
Auto on myös ainoita RTR-autoja, jonka sähköistä voi sanoa, ettei ne kaipaa päivitystä. Eli, kaikki on laatutavaraa ja riittävän tehokkaita. Ohjausservotkin jaksavat vääntää jo vakiona, ks videoni jossa vakioservot kääntelee reippaasti yli 21cm renkaita paikallaankin, kun monen monsun ohjausroippeet ei saa edes pienempiä renkaita kääntymään paikallaan.
Voimansiirto on tietty auton suurin juju (tai ehkä SUURIN juju on valtavat alu-iskarit), se takaa polttis-luokan parhaat ajo-ominaisuudet maastossa..
Eli, jos rahaa vain on tarjolla riittävästi, niin tässä erinomainen valinta ja samalla yksilöllinen. Hinnaltaan vain tämä LST2 malli on selvästi kalliimpi kuin nämä massa monsut ja Revot, mutta eipä paljoa tarvi päivitellä osia, eli loppujen lopuksi voi tulla halvemmaksi.
Oletteko ostaneet noita ulkomaailta ja jos niin mistä? Paljonko tulee kuluja jos tilaa muualta kuin suomesta? Myykö tuota Losia suomessa kukaan? Niin ja saa tarjota yv:llä käytettynäkin noita savage x, gensua, losia, Revoa, Evoa .
Lainaus käyttäjältä: "racer"Edelleen, evo.
Kyllä, sä oot evo.
Lainaus käyttäjältä: "MG"Oletteko ostaneet noita ulkomaailta ja jos niin mistä? Paljonko tulee kuluja jos tilaa muualta kuin suomesta? Myykö tuota Losia suomessa kukaan? Niin ja saa tarjota yv:llä käytettynäkin noita savage x, gensua, losia, Revoa, Evoa .
Ulkomailta tilatessa kulut vaihtelee. Mutta, esim. Saksasta tilattaessa kulut on samaan luokkaa kuin Suomesta tilatessa.
Käytettyjä kannattaa tietty katsoa, ja esim. yksi hyvä Losi on tutullani myynnissä, vilkaise ilmoitus :
http://www.prc-autoilijat.com/ForumsPro/viewtopic/p=3912.html#3912
Se on hyväkuntoinen ja melko kattavasti varustettu. Omaani en myy :D