RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: RC_seniori - 21.07.06 - klo: 14.09
-
Uusi krossari tulossa jotakuinkin lokakuussa markkinoille.
Joka perjantai on julkaistu osia, alla vielä suorat linkit julkastuihin osioihin. Kaikkihan löytyy Team Magicin sivuilta (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=news&pagNum=1)
Part 1 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060526173305-75783&pageNum=2)
Part 2 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060602170600-56526&pageNum=2)
Part 3 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060609143113-70718&pageNum=1)
Part 4 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060616173243-64379&pageNum=1)
Part 5 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060623174819-81730&pageNum=1)
Part 6 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060630173719-33982&pageNum=1)
Part 7 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060707143712-58625&pageNum=1)
Part 8 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060711175043-54546&pageNum=1)
Part 9 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060721150632-54349&pageNum=1)
Part 10 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newsInf&id=20060728143926-94088&pageNum=1)
Part 11 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060804180045-32548&pageNum=1)
Part 12 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newsInf&id=20060811181316-01720&pageNum=1)
Mielenkiintosia ja uusia ratkasuja moniin juttuihin, jotka ainakin on itseä vähän krossareissa ärsyttäneet. Diffien huollot ja radiolevyn kiinnitys nyt ensimmäisenä tulee mieleen.
Tukivarret on rakennettu myös aivan uudella tavalla, kuten moni muukin asia.
Tällä jos ajelisi ensi kauden....
Katelkaa linkit ja kommentoikaa.
-
Jep, tuota on varmaan moni seurannut. Innovatiivinen toki, nähtäväksi jää onko vanha konsti parempi kuin pussillinen uusia.
Mites tuo esikuvan kaltaisuus joka kisa-autolta vaaditaan - alkaa olla vähän niin jä näin...
-
Haluaisin nähdä esikuvan nykyisillekin M8 autoille ensin.
Linkki olisi kiva, kiitos :)
-
Sitten vain arvailemaan lopullista myyntihintaa.. Taitaa kohota yli kiloeuroon pelkkä auto :)
-
Haluaisin nähdä esikuvan nykyisillekin M8 autoille ensin.
Linkki olisi kiva, kiitos :)
Totta, tarkoitan lähinnä tuota tuulilasi-osastoa. No aika näyttää.
-
Aika erikoisen näköinen jo ulkoisesti koppa päällä. Mikä toi boxi-systeemi tossa etu-ikkunan kohdalla on? Ilmanputsari vai tankki?
-
Uusi krossari tulossa jotakuinkin lokakuussa markkinoille.
Joka perjantai on julkaistu osia, alla vielä suorat linkit julkastuihin osioihin. Kaikkihan löytyy Team Magicin sivuilta (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=news&pagNum=1)
Part 1 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060526173305-75783&pageNum=2)
Part 2 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060602170600-56526&pageNum=2)
Part 3 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060609143113-70718&pageNum=1)
Part 4 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060616173243-64379&pageNum=1)
Part 5 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060623174819-81730&pageNum=1)
Part 6 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060630173719-33982&pageNum=1)
Part 7 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060707143712-58625&pageNum=1)
Part 8 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060711175043-54546&pageNum=1)
Part 9 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newInf&id=20060721150632-54349&pageNum=1)
Mielenkiintosia ja uusia ratkasuja moniin juttuihin, jotka ainakin on itseä vähän krossareissa ärsyttäneet. Diffien huollot ja radiolevyn kiinnitys nyt ensimmäisenä tulee mieleen.
Tukivarret on rakennettu myös aivan uudella tavalla, kuten moni muukin asia.
Tällä jos ajelisi ensi kauden....
Katelkaa linkit ja kommentoikaa.
Mulla ei toimi mikää linkki :cry:
-
Aika erikoisen näköinen jo ulkoisesti koppa päällä. Mikä toi boxi-systeemi tossa etu-ikkunan kohdalla on? Ilmanputsari vai tankki?
Tankkihan se, on keskellä autoa etuikkunan kohdalla. Tankilla vielä erillinen kansi tossa korin yhteydessä, ei mee lika tankkausaukosta sisään.
http://www.teammagic.com.tw ton pitäs ainakin toimia.
Sivut vaikuttaa ainakin tänään hitailta, ilmeisesti moni muukin kattelemassa uusinta julkistusta.
-
joo. on kyl aika hitaat. Mutta ei pahan näkönen auto... :wink:
-
Ennakko tilaajan hinta on 669€
tietoRC-Harrastuksen puolelta.
-
kitti?
-
Tarkkaa emme vielä tiedä sisältääkö paketti jotain muutakin kuin pelkän auton!
-
kitti?
Ei tiedä. Jartsa sanoi että ei ole tietoa tuleeko pelkän auton lisäksi jotain muuta.
-
Melko kallista, jos kyseessä pelkkä kitti. Toisaalta kuitenkin erikoisen näköinen peli, jossa tietyt ratkaisut tuntuvat mielenkiintoisilta ja toiset taas eivät innosta itseäni pätkääkään... Eli testatkoon muut toimiiko, itse tyydyn näillä näkymin vielä ensi kaudellakin perinteisiin ratkaisuihin.
-
Oiskin se jos joku saisi ihan oikeasti tehtyä semmoisen crossin joka kestäisi ettei olisi vara-osille käyttöä. Se varmaan romuttaisi aika lailla lisämyyntiä kyseiseltä merkiltä kun ei olisi ostajia uusille osille.
-
Melko kallista, jos kyseessä pelkkä kitti.
Rc-autoilu on aina kallista.
-
Kallista ja kallista, riippuu aina niin mihin vertaa... Kyllä mä luulen keksiväni helposti monta kalliimpaakin harrastusta. Mutta se OT:sta...
Itseäni miellyttää tuossa prototyypissä ainakin tankin sijoittelu, keskidiffi ja tukivarret... Iskarit pieni kysymysmerkki ja servojen sijoittelu johtuen tuosta keskellä olevasta tankista...
-
Tuleekohan toi olemaan 4wd? Kun toi tankki on keskellä niin voi tulla ongelmia... Tai sitte ei, miksi tossa sitten on keski diffi :lol:
-
joo
-
Tuleekohan toi olemaan 4wd? Kun toi tankki on keskellä niin voi tulla ongelmia... Tai sitte ei, miksi tossa sitten on keski diffi :lol:
Oletko katsonut noita ensimmäisen viestin linkkejä ollenkaan? Niistä selviää jo ihan ensi vilkaisulla yllättävän paljon...
-
Tuleekohan toi olemaan 4wd? Kun toi tankki on keskellä niin voi tulla ongelmia... Tai sitte ei, miksi tossa sitten on keski diffi :lol:
Oletko katsonut noita ensimmäisen viestin linkkejä ollenkaan? Niistä selviää jo ihan ensi vilkaisulla yllättävän paljon...
Huomasin huomasin, en mä olis muuten muokannut tuota edellistä viestiä :!:
-
Part10 (http://www.teammagic.com.tw/en/newsfra.jsp?tag=newsInf&id=20060728143926-94088)
Lisää juttua :)
-
Jartsa laittokin jo linkin diffeihin. Lisäsin myös ekaan viestiin.
Diffit näyttää todella mielenkiintosilta, välys (diffin jäykkyys) säädettävissä ulkopuolelta. Taitaa olla ensimmäiset laatuaan. En ainakaan ole aiemmin nähnyt.
Eli samoilla öljyillä päästään ihan tavallisesta diffistä Hobaon Spiderin tyyppiseen toimintaan tai vielä tiukempiin välyksiin. Eikös se spiderin idea perustu juurikin rakojen (välysten) pienentämiseen normaaliin perusdiffiin verraten. Toimii kevyesti ilman kaasua, mutta kaasulla jäykistyy.
Toivottavasti toimii niinkuin suunnittelijat ovat miettineet, vähentää öljyjen kanssa läträämistä jonkin verran. Täytyyhän ne silti välillä vaihtaa, mutta radalla nopeet säätömuutokset on helppo kokeilla.
Odotellaan että pääsee testaamaan....
-
No - mikä on tuomio?
www.neo-buggy.net
-
Eihän sitä voi sanoa ennenkuin pääsee hypistelee, mut ihan sika makee :mrgreen:
-
On se vaan kumma ettei noihin kiinankaaleihin osata asentaa renkaita oikeinpäin edes julkaisukuvissa :mrgreen:
-
On se vaan kumma ettei noihin kiinankaaleihin osata asentaa renkaita oikeinpäin edes julkaisukuvissa :mrgreen:
No, tuohan on aivan selvä asia. Olin näet opiskeluaikana töissä Kiinassa, ja siellä oli sama homma. Suomalaisia RC-kuvia kun katsoi, niin kaikissa oli renkaat väärin päin. Syynä on se, että kuva on otettu toisella puolella maapalloa, kuin missä se katsotaan. Siis, siksi kuvakin näkyy väärinpäin...
-
Noh, uskon että tässä halutaan esitellä enemmän autoa kuin renkaita.
Ja Kiina nyt ei ole lähimaillakaan tuon auton kotimaan kanssa :)
-
No jos tässä nyt pitää narinaa keksiä (kuten matias :P ) niin sanotaan nyt että letkut on vedetty AIIVAN keturalleen :mrgreen:
-
Nii joo ja alusta säädetty ihan pieleen :P
http://www.neobuggy.net/images/News/tmm5.jpg
-
Eikös letkut mee kuitenkin oikeisiin "töpseleihin", vaikkakin lyhkäset ovat
http://www.neobuggy.net/images/News/tmm6.jpg
-
Taiwan on melkein sama kuin Kiina....
-
Eikös letkut mee kuitenkin oikeisiin "töpseleihin", vaikkakin lyhkäset ovat
http://www.neobuggy.net/images/News/tmm6.jpg
No lähes oikeisiin paikkoihin menevät...
Sillä poikkeuksella että paineletku menee polttoainesuodattimen kautta
-
Joo,
siihenkin väliin on tarkotettu suodatin. Ainakin noiden julkastujen juttujen perusteella. Polttoaineletkussa ei taasen ainakaan nyt näytä olevan, tokin tankissa on se pronssinen filsu.
-
Noiden kuvien perusteella ei miellytä meikäläistä mutta mielenkiinnolla odotan näkeväni sen performassin radalla
-
toi on niiiiiin ruma.. :lol: toi tankki on iha älytön.. niin kauhee..
-
Iskarien kiinnitteet näyttää vähän huterilta, kai niissä on kuitenkin joku jippo että ne kestää :roll: Kuulalaakereita auton teossa ei olla säästelty :lol:
-
Iskarien kiinnitteet näyttää vähän huterilta, kai niissä on kuitenkin joku jippo että ne kestää :roll: Kuulalaakereita auton teossa ei olla säästelty :lol:
Saman verran laakereita kuin muissakin?
-
Ok, katoin noilta Team Magikin sivuilta auton kehittelyvaiheita, ja katoin et siinä oli enemmän laakereita :oops:
-
Putsaaminen voi olla aika mielenkiintoista kun tarkemmin tuota ihastelee
-
toi on niiiiiin ruma.. :lol: toi tankki on iha älytön.. niin kauhee..
Kateellisten höpinää lie, kyllähän se peruspönttö on paljon huonomman näköinen kuin
tämä. Tässähän on jo jotain muotoa ja puhumattakaan käytännöllisyydestä, painopiste saadaan tarkasti keskelle ja alas.
-
Not so bad....
-
aika mielenkiintoinen tuulilasi :D
(http://www.neobuggy.net/images/News/chic/tm3.jpg)
-
Voi helv..... :mrgreen:
onks toi musta boksi joka tos näkyy nii tankin korkki vai onks ton alla viel tankin korkki eriksee ?
-
Voi helv..... :mrgreen:
HAHAHAHAA! iha älytön. näyttää ihan joltain lelulta (Nikko)
makuasioista ei kiistellä..
-
-
-
Ööh.. Toi tankin paikka on suunniteltu päin per.settä, nyt toi ei näytä yhtään autolta :evil: :shock: Älyttömän ruman näköinen ulkomuoto... Ehkä toimiva ratkaisu, muttei hieno...
-
Ulkonäkö onkin kilpa-auton ainoa ominaisuus millä on väliä...
-
Oonko mä sanonu että ulkonäöllä olisi mitenkään teknisesti tai rakenteellisesti mitään väliä :?: :?: :?: En, eli älä mussuta. Ulkonäöllä ei ole mitään väliä autossa, pääasia että se kulkee. Sanoin VAAN että auton kori on törkeän ruma, ja tankki voisi olla hieman eri kohdassa, en mitään muuta. Ja mä sanon mitä mua huvittaa tosta korista.
-
No justhan sä sanoit että on suunniteltu päin sitä itseään...
Vai etkö???
Ööh.. Toi tankin paikka on suunniteltu päin per.settä
-
Sanoin, mutta tarkotin sillä sitä että se voisi olla hieman eri kohdassa autoa, muuten toi auto on ihan jees. Kyllä mä tollasella ajaisin jos saisin, ulkonäkö ja käytännöllisyys on kaksi aivan eri asiaa, eikä siitä sen enenpää.
-
Herääppäs nyt.
Tankin paikka on suunniteltu ihan vaan auton toimivuuden takia juurikin noin.
Ulkonäköä siinä ei ole aluksi ajateltu varmasti yhtään.
Väitän että et ole ollenkaan pätevä kommentoimaan mitään minkään osan sijainnista.
Ulkonälöä saat kommentoida ihan miten paljon tahansa...
Rumahan tuo on ku ihminen syntyessään...
Mut lopeta se kommentointi sijainnista tai mistään muustakaan millä on merkitystä niin moneen asiaan että et edes tiedä niin montaa vaikuttavaa tekijää autossa olevankaan.
-
No se tankki on juuri siiinä kohdassa painopisteen takia, painopiste mahdollisimman keskellä autoa, ja alhaalla. Ei muuta lisättävää.
-
Ulkonäkö onkin kilpa-auton ainoa ominaisuus millä on väliä...
Samalla voidaan varmaan unohtaa M8 säännöt maalaamattomista ikkunoista, eikös sekin ole vielä voimassa? Vai liekö jo jäänyt historiaan?
-
Ulkonäkö onkin kilpa-auton ainoa ominaisuus millä on väliä...
Samalla voidaan varmaan unohtaa M8 säännöt maalaamattomista ikkunoista, eikös sekin ole vielä voimassa? Vai liekö jo jäänyt historiaan?
Ei ole kisalaillinen, siksi muoto vähän ihmetyttää.
-
Samaa funtsin itsekkin. Ikkunat täytyy olla maalamattomat.... tosin ne peitetään aina numero tarroilla. Ehkä Magic valmistaa katolle vielä periskoopin...
-
Hehe
Ehkä tosta voi jättää tuon hässäkän pois, alla on kuitenkin lähes normaali tankki ? Ja käyttää stanu koria
-
Onko meidän kaikkien autot kisalaittomia, kun tankin korkkiin laitettu avausnippari osuu ikkunan tielle ja täten peittää näkyvyyden? Eihän säännöissä ole määritelty miten paljon tavaraa ikkunan eteen saa mennä.
Sadekisoissa voi löytää tankausaukon tienoolta mitäsattuu jeesariteippiä ja leksanviritelmää.
-
AKK Sääntökirja 2006, s. 287
3.4.2 Kori
M-8: Prototyyppi, C-ryhmä- tai formulakorit kielletty. Korin ei tarvitse peittää pyöriä ja muutkin osat voivat olla osittain näkyvissä. Kuvitteellinen buggy-tyyppinen esikuva eli auto joka voisi olla olemassa.
Eli kai tuo voisi olla olemassa :D
Sääntökirja ei siis näköjään käsittääkseni määrittele M-8 luokassa läpinäkyviä ikkunoita
-
Tässä sääntö AKK:n sääntökirjasta:
Autoissa on oltava ikkunoita ja korin aukkoja lukuun ottamatta läpinäkymätön ja joustava muovikori... Tuulilasin on oltava läpinäkyvä, paitsi mikäli esikuvassa ei ole tuulilasia.
Tarkkaan lukemalla huomaa seuraavat asiat:
- korin pitää olla läpinäkymätön korin aukkoja ja ikkunoita lukuunottamatta.
- tuulilasin on oltava läpinäkyvä.
- ikkunoiden kokoa ei ole määritelty.
Ymmärrän tämän niin, että korin pitää olla maalattu, paitsi ikkunoiden kohdalta se SAA olla maalaamaton, paitsi tuulilasi, jonka PITÄÄ olla läpinäkyvä. Muutenhan ei olisi syytä mainita tuulilasia erikseen, vai mitä?
Esimerkkinä Caster Racingin autot, joissa ei ole kuin tuulilasi läpinäkyvä. Team Magicissahan on kuitenkin pienet sivuikkunat, jos tarkkaan katsoo, jotta kuski näkee edes vähän sivuilleen.
-
edit: Toi löytyy tosiaan yleisitä määräyksistä mutta M-8 on erikseen määritelty kohdassa 3.4.2
-
Mut siinä taas ei ikkunoista mainita mitään! :)
-
Miksi tuulilasin pitää olla läpinäkyvä? onko teillä pikku tontut siellä ohjamossa vai?
-
Joo, siellä pitää olla pikku sotilas, barbi tai joku vastaava. Nyt kun joulu tulee niin on hyvä pyytää sellanen joulupukilta
Jartsa, voisitko mahdollisesti lukea edellisen sivun
-
Löyty kuvei...
http://www.nitro-models.co.uk/gallery/thumbnails.php?album=10
-
Noi ikkunajutut on mun mielestä kerrottu pienoisautojen yleisissä säännöissä.
-
Ylipäätään mitä itkun väliä on krossissa jollain tuulilasin läpinäkyyvyydellä. Auto on kuitenkin niin pölyssä ja kurassa ekan kierroksen jälkeen että ei siitä "kuski" läpi nää muutenkaan. Ihan tutti sääntö ainakin krossissa...
-
Ylipäätään mitä itkun väliä on krossissa jollain tuulilasin läpinäkyyvyydellä. Auto on kuitenkin niin pölyssä ja kurassa ekan kierroksen jälkeen että ei siitä "kuski" läpi nää muutenkaan. Ihan tutti sääntö ainakin krossissa...
Täysin samaa mieltä. Kyl ikkunat musta pitää olla mut ihan sama onko läpinäkyvät vai ei.
-
Nonnii! Nyt olisi sellaista tietoa että joulukuun alussa olisi autojen tarkoitus alkaa tehtaalta poispäin liikkua! Toivotaan ettei enää tule mitään hidastuksia!
Ja kyllä tuossa Magicissa tuulilasi on, joskin se on pieni ja tankin korkin päällä :D
-
Näköjään ruvennu kuvia tippuun eri Buggy saitelle, lopullinen versio näkyy olevan M1 B ja äkkiä kuvista katsottuna tankki on ainakin muuttanut muotoaan. Kieltämättä auto on kyllä futuristisen näköinen.
(http://www.neobuggy.net/images/News/m1bb.jpg)
(http://www.neobuggy.net/images/News/m1bb3.jpg)
(http://www.neobuggy.net/images/News/m1bb2.jpg)
(http://www.neobuggy.net/images/News/m1bb4.jpg)
(http://www.buggy-sport.info/images/pics/TeamMagic/2006/m1-b.jpg)
-
Onhan tuo mielenkiintoisen näköinen ja oikeasti vähän erilainen.
Ovat muuten joutuneet kuitenkin osittain palaamaan "vanhaan". Etuiskarin alakiinnike vaihtunut normaalityyliseksi. Epäilinkin tuota konstruktiota, en muista kirjoitinko siitä tänne, enkä jaksa katsoa topiccia läpi. Mutta kuitenkin.
Ja kuljettaja ei nää tietä tankin takia, joutuvat ajamaan Vatasen tyylillä kahva edellä. Sääntöjen mukaan edessä pitää olla "riittävä" tila, johon voi laittaa kilpailunumeron. Saas nähdä tuleeko ongelmaa. Tuskin, mutta mielenkiintoista "ferrarointia".
Muuten on hauska nähdä kuinka auto toimii. Tuleeko NeoInvitationaliin yhtään? Ei ainakaa osallistujalistan mukaan.
Onko muuten mielestänne mitään merkitystä, että tuo normaali tuuletusreikä eli tankin aukko puuttuu moottorin jäähdytysilman antajana. Koppa on muutenkin kovin korkea moottorin kannalta.
Tässä kuitenkin auto ensi kesän "mustaksi hevoseksi" näin paperilla ainakin.
-
Minua mietityttää paljonko tuo kerää pas*aa matkaansa kosteammissa oloissa niin kuin suomessa tuppaa olla. Aika hankalanoloinen puhdistettava vaikka olis kuinka paineilmat sun muut. Paljon hankalia välejä. Takapään iskarikiinnitys näyttää aralta
-
http://www.teamtrinity.com/team_magic_prod/cars_buggies_main/m1nbuggy.html
Löytyi parit kuvat ja hajoituskuvat myös koko autosta ja setupit myös :shock:
-
Tänä iltana, kunhan Jartsa kotiutuu reissuiltaan ja vielä kerran tarkistaa tilauksen, lähtee M1B–autojen ja varaosien tilaus tehtaalle. Toiveissa on, että saisimme 4 autoa maahan salamatoimituksena ennen Englannin kisoja, jotta Jartsa pääsisi kokeilemaan siellä autoa.
Loput autot ja tavarat tulevat sitten parin viikon sisällä.
Näiltä sivuilta löytyy autosta tietoja:
http://teammagic.com.tw/Download/M1B/M1B%20Parts%20List.pdf
http://teammagic.com.tw/Download/M1B/M1B%20Exploded%20View.pdf
http://teammagic.com.tw/Download/M1B/M1B%20Basic%20Setup.pdf
http://teammagic.com.tw/Download/M1B/M1B%20Blank%20Setup.pdf
Ja tässä linkki sivulle jossa kerrotaan auton kehittämisestä ja tehtaan pyrkimyksestä tehdä mahdollisimman hyvä auto:
http://www.teammagic.com.tw/en/profra.jsp?tag=proInf&id=560001&pageNum=1
Varaosia tulee niin, että jokaista, tämä todella tarkoittaa jokaista, osaa mitä autossa on, tulee hyllyyn.
Kuluvia osia enemmän, muita vähemmän. Osa osistahan buggyissa on sellaisia, etteivät ne voi mennä rikki. Mutta jos kuitenkin menee, osa löytyy hyllystä, aina! Ja varaosat ovat mukana aina kilpailureissuilla, joten huolto pelaa!
Muutamia mielenkiintoisia yksityiskohtia on räjäytyskuvassa nähtävissä
- etu- ja takakardaani ovat samanmittaiset, eli keskidiffi on keskellä
- osa laakereista asennetaan eräänlaiseen tukirenkaaseen. Liekö tarkoituksena, jos laakeri hajoaa, estää laakeripesän vioittuminen, joka tavallisesti johtaa koko osan vaihtamiseen. M1B:ssä siis vaihdetaan vain laakeri ja suoja!
- saranatapit on puslitettu komposiitti-/metalliosilla.
Varaosat tullaan hinnoittelemaan niin, ettei niitä kannata Suomeen ulkomailta tilata, päinvastoin! Varaosat eivät ole kovin kalliita, paitsi jotkin metalliset, esim. ohjauspalat. Kertonee aika paljon metalliosien laadusta ja materiaalista, vai mitä?
Varaosista esimerkiksi diffin sisustan rattaat tulevat maksamaan tappeineen päivineen 10 euroa.
Nyt täytyy vain toivoa että saadaan Jartsalle auto Englantiin :D
-
No niin, nyt näyttää siltä, että Jartsa saa Englantiin mukaan Team Magic M1B-auton! Neljän auton lähetys ja varaosia lähtee tehtaalta pikatoimituksena Suomeen maanantaina aamulla. Noudettavissa pitäisi olla keskiviikkoaamuna klo 9, kone lähtee Englantiin noin klo 18.00 Tampereelta. Ei siis paljonkaan pelivaraa. Auton Jari kokoaa hotellissa, joten pysyypähän poissa suuren maailman houkutuksista.
Ovat ensimmäiset kilpailut ja julkinen esiintyminen tuotantomallilla, joten painetta piisaa. Setupit suoraan tehtaan manuskasta ja niitä sitten sovelletaan Jartsalle sopiviksi. Ei ehkä kovin järkevää ottaa aivan uutta autoa osina kisaan, mutta varmasti mielenkiintoista.
Kiva kuulla Jarin kommentit ajotuntumasta, autohan on matala ja painopiste matalalla, renkaina vielä matalaprofiiliset GQ-Hammerit. Toivottavasti toimiva yhdistelmä.
Loput autot ja tarvikkeet tulevat jouluviikolla, jolloin lähetetään autot ennakkotilanneille.
-
Tuli. Tuulilasikin oli mukana ja sivuikkunat. Ei enää syytä huoleen.
-
Ensimmäiset fotot pakkauksesta, kännykällä:
(http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/index_tiedostot/image001.jpg) (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/index_tiedostot/image002.jpg)
(http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/index_tiedostot/image003.jpg) (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/index_tiedostot/image004.jpg)
Pari lisää:
paketti (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/index_tiedostot/image006.jpg)
diffipaketti (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/index_tiedostot/image008.jpg), diffit tuntuu todella herkiltä.
sisältöa (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/index_tiedostot/image010.jpg), huomaa ruuvilaatikko.
sisältöä (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/index_tiedostot/image012.jpg)
Kasaus alkaa heti, kun vaan vapaalle pääsee. Eli viikonloppuna viimeistään.
Työn laatu ja viimeistely on huippua. Lisään kommentteja kunhan pääsen kasailemaan.
-
On kyllä mielenkiitoista nähdä miten tuo pelaa radalla
-
Nyt on kasailtu illan mittaan. Todella hyvä kasattava, ihan samaa tasoa kun reiskakin, joka on omasta mielestä tähän asti ollut paras sovitteiltaan.
Kaikki ulostulot, vetarit ja jopa alumiinisten iskaritukien taustat, jotka ei tule näkyviin on kevennettyjä.
Diffit vaikuttaa herkiltä jo heti alkuunsa, järeetä ja tarkkaa tekoa muutenkin. Pitää äkkiä päästä testaamaan tota diffin säätöä.
Illan saldo
(http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat/PICT1878_small.JPG) (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat/PICT1878.JPG)
(http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat/PICT1876_small.JPG) (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat/PICT1876.JPG)
(http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat/PICT1915_small.JPG) (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat/PICT1915.JPG)
(http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat/PICT1927_small.JPG) (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat/PICT1927.JPG)
lisää kuvia (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/index.htm)
-
Väliaikatietoja Englannista. Jarilla oli ensimmäinen päivä aikamoista rähjäämistä uuden kaluston kanssa. Radion kantomatka 1 m (toimi moitteetta vielä edellisenä päivänä Suomessa), starttilaatikon hihna löysällä etc. Luonnetta kasvattavia vikoja niin, ettei päässyt ajamaan kuin 4 kierrosta harjoituksissa! Autosta irtosi takakardaanin tappi (kiireessä kun kokoaa) ja etupäästä ylätukivarren vanttiruuvi poikkesi. Crompton väitti että etuiskarin likasuoja irtoaa ensimmäisellä kierroksella, ja oikeassa oli. Sekä David että Jari ajavat ilman iskarisuojaa, eikä aiheuta ongelmia!
Etupään vanttiruuvit ovat liian kovat. Jari veti molemmat vanttiruuvit kireälle niin ovat kestäneet, vaihtaa kuitenkin sunnuntaiksi Hobaon vantit tilalle, niin saa vähennettyä hieman pystykallistumaa, nyt on pari astetta liikaa.
Jarilta ei ole muuta mennyt rikki, David Cromptonilta on. Davidilla on esisarjan auto, joka näyttää olevan heikompi kuin tuotantomalli, jolla Jari ajaa. Tämän vuoksi David on ahkerasti vieraillut Jarin varaosalaatikolla ja vaihtanut mm. vetoakseleita tuotantomallin sellaisiin.
Jarin mukaan Mätzikki käyttäytyy poikkkeuksellisen hyvin röykyissä, on kuulemma niin pehmeät iskarit ja jouset. Koska on ajanut autolla niin vähän ei ole juurikaan hyppinyt, joten ei osaa sanoa miten hyvin ohjautuu ilmassa.
Auton agressiivinen kaarrekäytös on pikkaisen aiheuttanut ongelmia. Haukkaa kaarteeseen niin innokkaasti, että huolimattomasti kaasuttaen tekee helposti munkit. Tätä pyrkimystä Jari on saanut jo jonkin verran rauhoitettua, ehkä pystykallistuman muutos takaisin oikeaksi auttaa asiaa. Juuri tällaisissa asioissa näkyy, ettei autoa ole päästy testaamaan.
Yhteenvetona Jari on autoon todella tyytyväinen, kestävyydessä ei ole ollut ongelmia (poislukien etupään vanttiruuvi) ja auto on kilpurimaisen sähäkkä ajettava. Eilen autossa ei ollut yhtään vikaa, mikä on hyvä merkki, sillä kun kuitenkin ajettiin 5 erää lämmittelyineen. Auto myös vastaa loogisesti säätöihin, joten oikeat säädöt on varmasti ensi kesäksi löydetty. Jarin sanoja lainaten:"Tää on hyvä auto!"
Olen pahoillani etten voi kertoa muiden suomalaisten tunnelmista, ymmärrettävistä syistä kun kiinnostus (näillä puheluhinnoilla) rajoittuu Jarin toilauksiin. Sen verran kuitenkin kuulin, että joukkuehenki on korkealla ja muut ajavat suomalaisten päälle taas ilman rangaistusta, mutta suomalaisille jaetaan ilman syytä stoppareita. Jarillakin on yksi, eikä kukaan tiedä syytä! Suomen joukkueella on siis tutut sinivalkoiset lasit mukanaan, kuten pitääkin.
-
onko Jari päässyt muuttamaan niitä diffisäätöjä lennossa, tuossahan oli ne säädettävät diffit? luulisi että sillä olisi helpointa vaikuttaa kaarreajoon ja pyörähtelyyn.
ns. turhat kommentit tikkerin pyynnöstä poistettu
-
Olen tykännyt Team Magicin (suomalaisittain vakiintunut lempinimi taikamatto?) tyylistä tehdä tuotteet huolellisesti ja hyvistä materiaaleista, "hintaa katsomatta", sillä onhan edullisia tuoteperheitä jo ennestään riittävästi. Ennen auton julkaisua oli sellainen "Jos tää on lähelläkään autona sitä mitä nuo kuljetuslaukut ovat omassa kategoriassaan, niin on varmasti kiinnostava laite" -fiilis. Osa ennakkotiedoissa hehkutetuista uusista ominaisuuksista karsittiin pois tuotantomalliin, ilmeisesti ehtivät jo todeta, että ei toimi. Nyt mielenkiinnolla odotellaan, että mitä lastentauteja vielä löytyy (olenko realisti :D ) ja miten nopeasti tehdas vastaa huutoon, tässä tapauksessa luotto tehtaan nopeuteen on vahva.
Kyllä, hyvältä näyttää ja jos itsellä parempi sauma olisi, niin voisi autokuumetta kihota pintaan. :D Setupit vielä kehään, niin varmasti taikamatto lentää enskaudella lujaa.
-
Sain Jariin yhteyden. Kertoi että Josella oli ilmeisesti ollut tulppa löysällä, ei kuitenkaan ollut varma asiasta. Sääli jos tällaiseen kaatui hyvä ajo!
Taikamatto toimi hyvin loppuun asti, vaikkei vielä ole lähelläkään optimisäätöjä.
Jos säät sallii, niin aletaan säätöjen etsiminen Lavangossa viikonloppuisin. Ajateltiin aloittaa Mikan säätövinkistä, että jos viitsit Mika vielä laittaa ehdotuksesi vaikka yv:nä, niin ei kukaan häiriinny :lol: , kiitos!
Kokonaisuutena jäi hyvä fiilis, auto jätti hyvän vaikutelman ja oli kiva kuulla Jarin äänestä miten mukavaa oli ajaa Taikamatolla, vaikka siitä ei vielä kaikkea uskaltanut/osannut ottaa ulos. Nälkä tuntuu olevan nyt pojalla kova ja into huipussaan, joten ensi kesänä nähdään mitä autosta irti lähtee!
Auto painaa valmiina radiolaitteineen, ilman moottoria, akkua ja pilliä noin 2.600 grammaa!
-
no problem :lol:
-
Cromptonilta hajosi ohjausservo huolellisesti täydessä vauhdissa, ei lähtenyt enää jatkamaan.
Mikalle vielä sen verran, ja muillekin keitä kiinnostaa, että Jarilla on autossa kiinni säädettävät diffit. Ne kuitenkin säädettiin vielä tässä kisassa pelkällä viskositeetilla. Kesään mennessä kokeillaan miten säädöt vaikuttaa ja sitten voidaan lähteä kisaan vaikka setupilla 1.000-1.000-1.000. Kiristellään vain kun tarvetta muutokseen on. Diffin säätöön (ja poistoon) tarvitsee avata 6 ruuvia. Antti jo suunnitteli pientä suljettavaa reikää molempaan diffikotelon kanteen jotta säädön voisi muuttaa kantta avaamatta :shock:
Jonkin verran minua huoletti etummaisen tankkaus-tuuletusaukon puuttuminen ja pyysinkin Jaria tarkkailemaan koneen lämpöjä. Turha huoli, lämmöt pysyivät aivan normaaleina. Ilmeisesti moottorin kannelle ohjautuu sellainen määrä ilmaa, että jäähdytys riittää, ainakin kilpamoottorissa (=CNC-kansi). Ja lopun jäähdytyksen hoitaa voimakkaasti uritettu eli suurella jäähdytyspinnalla varustettu moottoripukki, joka muuten meidän vaa´an mukaan painaa 16 grammaa!
-
Just näin, hyvä fiitseri: Säätöjen hakeminen on helpompaa kuin öljyjen kanssa pelaaminen
-
Sen verran noista lämmöistä että pelkästään tulpan kohdalta mittaaminen ei välttämättä kerro koko totuutta. Jos koneen alaosa on kuumempi kuin jäähdytyskansi kone ei välttämättä käy optimaalisesti. Itse huomasin tämän kun ajoin uudella kopalla jossa ei vielä ollut tankkausreikää. Kone ei tahtonut käydä kunnolla ja asiaan auttoi (ainakin osaksi) kun leikkasi koppaan reiän josta ilma pääsi vapaasti myös koneen alaosaan. Lämmöissä en huomannut juurikaan eroa.
Ruuvilla säädettävä diffi on varmaan ihan hyvä idea, mutta jos vaikka diffin huoltaa, ruuvia ei välttämättä saada kovin tarkkaan samalle kohtaa uudestaan ja tiukkuuden määrittäminen setupsheettiin ei ole kovin helppoa. Onko tähän joku ratkaisu? Tosin kyllähän normaali diffikin kuluu.. Liekö niin justiinsa krossissa :)
-
Tulpan kohdalta mittaaminen ei tosiaankaan kerro koko totuutta koneen lämmöistä. Sen vuoksi täytyy seurata koneen toimintaa kokonaisuudessaan. Tällä hetkellä näyttää siltä ettei ongelmia lämmön kanssa ole ja kuvistakin näkee että kansi on melkein kokonaan näkyvissä korin mataluudesta johtuen. CNC-kannen lämmönluovutuskyky on 40 % parempi kuin valetun kannen, joten ehkä silläkin on vaikutusta. Vaikuttaa siltä että tehdas on asian huomioinut koria suunnitellessaan. Varmasti myös yksijalkainen siipituki ja matala iskarituki vaikuttavat asiaan. Virtaushan on varmasti parempi ilman em. osien aiheuttamaa patopainealuetta juuri moottorin taakse.
Hyvä kysymys diffeistä. Ajatuksena on säätää diffit ajopaikalla lämpötilaan ja pitoon sopiviksi. Ainakin aluksi tarkoituksena on vain kiristää diffejä eli perussäätö tehdään öljyllä kuten nykyäänkin.
Kun päivä kuumenee tai rata muuttuu voidaan "viskositeettiä" muuttaa ruuveilla. Kuinka paljon pitää ruuvata, se juuri pitää testata.
Vaa´alla voi mitata kullakin viskositeetilla pyörimiseen tarvittavan voiman. Sitten, kun säätöjä tarvitaan, kiristetään ruuvia kunnes haluttu voima eli "viskositeetti" on saavutettu. Tämän asian olemme kuitenkin sälyttäneet kilpailuinsinöörillemme Antille :mrgreen:
Uskoisin hänen kehittävän mallinnuskoneella, CAD:lla ja CNC-sorvilla noin kolme kiloa painavan erikoiskoneen, jolla mittaaminen käy kätevästi ja saavutetaan lähes sama tarkkuus kuin sormin arvioimalla. :D
-
Ruuvilla säädettävä diffi on varmaan ihan hyvä idea, mutta jos vaikka diffin huoltaa, ruuvia ei välttämättä saada kovin tarkkaan samalle kohtaa uudestaan ja tiukkuuden määrittäminen setupsheettiin ei ole kovin helppoa. Onko tähän joku ratkaisu? Tosin kyllähän normaali diffikin kuluu.. Liekö niin justiinsa krossissa :)
Aivan - mä mielsin ton niin että karkea säätöjen hakeminen on helmpompaa so. miltä auto tuntuu kun diffit on
2-1-3
2-2-2
2-1-2
jne.
Jossa 1=Jäykkä ~7K , 2=Keskijäykkä ~3-5K 3=Löysä ~1K
Eli haetaan mihin tyyliin auto toimii keskimäärin parhaiten omaan hanskaan ja sitten vastaavat öljyt sisään ja vielä hienosäätöä radan mukaan. Olisiko ideaa?
-
Just noin! Tuo on yksi mahdollisuus. Toinen tapa on valita öljy ensin.Öljyn valintahan tehdään mutulla (ja kokemuksella). Jos osuu oikeaan, asia kunnossa, jos tarvitaan JÄYKEMPÄÄ, kiristetään ruuvia.
Myöhemmin, kun homma on testattu, voidaan diffi esikiristää määrättyyn arvoon ja tarvittaessa voidaan siirtyä löysempään tai jäykempään tarpeesta riippuen. Valittu viskositeetti rajoittaa aina alaspäin, mutta ylöspäin ei. Eli jos on valittu 3.000, ei ruuveja löysäämällä siitä 2.000 saa!
Mutta tuossa on vielä testaamista ennen kuin noin pitkälle päästään. Kysymyksiä on paljon. Pääasia kuitenkin että diffit kestää ja niitä voi käyttää ilman kiristelyjä aivan tavallisina diffeinä.
-
Yksi pointti mitä ette ole näissä "säädettävien" diffien käytössä huomioineet on se että, öljyn paksuuden vaikutus on suurin kun diffi toimii, eli siis antaa periksi. Hitaammilla nopeksilla vaikutus pienenee.
Kun taas suoraan kitkaan perustuva säätö/kiristys todennäköisesti toimii enemmän pienissä nopeuksissa, tai ainakin tasaisemmin. Nyt siis en puhu auton nopeudesta vaan renkaiden pyörimisnopeuksien erosta.
Eli ei voida todeta että jos esim. löysällä öljyllä tarvii diffiä kiristää, että saataisiin sama, tai lähellä oleva tulos, mitä paksummalla öljyllä. Se minkä verran kitka aiheuttaa lämpöä, ja sen myötä myös kitkan muuttumista, jää nähtäväksi.
Tämä on hieno ominaisuus jota voidaan varmaan käyttää hyväksi auton ajo-ominaisuuksien säätämiseen mutta ei mielestäni pidä sekoittaa perinteiseen öljyillä säätämiseen.
-
Hyvä huomio! Ja aiheuttaako tiukempi välys lämpöä joka vaikuttaa viskositeettiin ja kuinka paljon ja mitä jos...
Tätä tarkoitin, jonkin verran on testaamista ellei sitten tyydy käyttämään vain hätäapuna jos diffit on aivan liian löysät. Nyt asioita pohditaan, kesällä sitten jo tiedetään, kai...
Testaus vaatii kyllä avointa mieltä, ennakkoluulottomuutta ja ajanottamista ennen kuin tiedetään miten ja milloin tätä ominaisuutta kannattaa käyttää, vai kannattaako.
Täytyy kokeilla sitäkin, että diffiin laitetaan tavallista GL-hypoidiöljyä tai moniasteöljyä ja katsotaan voiko ominaisuuksia säätää pelkillä ruuveilla niin, että autosta saa hyvän ajettavan.
-
Taikamaton kulku jäi oikeastaan näkemättä, vaikka pari kertaa yritin katsoa sen kulkua. Se vähä mitä näin oli positiivista jousituksen suhteen. Näytti ainakin se osa-alue toimivan. Ja hyvin tehdyn näköiseltä se näytti. Mekkarina en tykännyt tankkiläppien vähäisestä avautumisesta ajatellen tankkauspyssyä. Pullotankkaus onnistuu hyvin, mutta jos haluaa pyssytellä, niin pitäisi vähän parantaa ainakin Jartsan autoa.
Sen brittihuippukuskin ajo jäi näkemättä, kun oli hänellä jotain ongelmia + hän ajoi välillä toisella autolla?!! Siis ihan toisella merkillä? Tuomaroinnin puute näkyi tälläkin tavalla.
-
Crompton ajoi toisella autolla koska ei saanut omaa autoaan valmiiksi ennen nousufinaalia edes teknisen kympin (5min) aikana. Kuulemma sähkövikaa. Tuomaristo kysyi kaikilta nousufinaaliin osallistujilta sallitaanko ajo toisella autolla ja sehän sopi. David nousi sitten finaaliin kaverin autolla. Sitä ei kerrota millä autolla hän ajoi..
Neobuggyssä on Cromptonin lyhyt raportti.
-
Pari fotoa taas teidän iloksi. Laatu vaikuttaa olevan kohdallaan ja vieläkin löytyy paljon hienoja yksityiskohtia, vaikka joitakin karsittiinkin prototyyppistä.
(http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat2/PICT1938_small.JPG) (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat2/PICT1938.JPG)
(http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat2/PICT1968_small.JPG) (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat2/PICT1968.JPG)
(http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat2/PICT1969_small.JPG) (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat2/PICT1969.JPG)
(http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat2/PICT1970_small.JPG) (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/kuvat2/PICT1970.JPG)
Lisää löytyy (http://www.saunalahti.fi/aapran/m1kuvat/index.htm)
Radiolevy tuntuu tulevan todella tukevasti kiinni. Kolme pikakiinnitystolppaa ja kaksi lisätolppaa (kaikki alumiinisia) pitää levyn tukevasti aloillaan.
Auto vaikuttaa käsittämättömän matalalta. Radiolevy ei nouse juurikaan kardaanien yläpuolelle.
-
Tuossa noita Antin auton kasauskuvia kattelin ja silmään osui yksi virhe...
Ohjauslinkki on nurinpäin.
Eli se ulompi pää.
Se lenkkiosa kun on mutkalla niin se pitäisi olla mutkalla toiseen suuntaan.
Tarkoitus on siis että vanne ei hierrä linkkiin sisärenkaan puolella ohjauksen ollessa käännettynä maksimiin.
Ja vielä pieni muistutus...
Onhan varmasti muistettu laittaa lukitetta vetoakseleiden nivelten pikkuruuveihin.
Se huomattiin englannissa että kannattaa tehdä.
Me ei semmosta tietenkään kiireessä ja innoissamme uuden auton kasaamisesta johtuen huomattu tehdä joten yksi hiitti meni piloille tämän takia.
-
Tuossa noita Antin auton kasauskuvia kattelin ja silmään osui yksi virhe...
Ohjauslinkki on nurinpäin.....
....Onhan varmasti muistettu laittaa lukitetta vetoakseleiden nivelten pikkuruuveihin....
Niinhän tuo näyttää olevan. Muutenkin täytyy käydä suunnilleen läpi, ettei ole muita vastaavia häröjä. Ylätukivarret edessä ja takana on ainakin "väärin".
Vetareiden läpikäynti kuuluu kasaukseen, vaikka olisivatkin valmiiksi niputettuja. Reiskassa en käynyt huolella kaikkia läpi ja yhdestä alkoi tapit putoilla. Piti tehdä tappeihin ura pidätinruuville, vasta sitten alkoi pysymään.
Poikien kanssa kun kasailee, näitä sattuu. Käydään läpi ennen ajoa.
-
Nyt Englannista vihdoin kotiutuneena voisin kertoa vähän ensikokemuksia ja mietteitä autosta.
Auto tosiaan rakennettiin pienellä kiireellä hotellissa mutta saatiin valmiiksi ajoissa! Kiitos rakennus avusta ja neuvoista Hokelle ja Nikolle!
Autossa kaikki osat istuivat mukavasti paikoilleen ja olivat suht herkät valmiiksi, lautaspyörät ja pinionit sekä diffit vaativat pienen hellän sisäänajon mutta sen kerkesi hyvin kisapaikalla tekemään.
Treeneissä en saanut auto kuin kerran radalla muiden ongelmien takia. Esims radio, starttilaatikko oikuttelivat.
Auto käyttäytyi tehdäs säädöillä erittäin mukavasti.
Tehdas säädöt diffien osalta olivat
5-7-1
Crompton ajoin 5-5-2 vai oliko se 5-5-3 setupilla.
Itse olisin kenties myös voinut laittaa hiemen löysempää keskidiffiä koska auto oli hieman puskeva mutkaan ajetteassa.
Mutta kuitenkin perus setupilla auto käyttäytyi hyvin ja oli todella agressiivinen mutkissa, ilman vetoa auto kääntyi joten kuten mutkaan ja vetopäällä aivan liikaa, tahtoi perä irrota.
Pehmeä rengas oli yksi joka paransi varsinkin auton käyttäymistä.
Pehmeä seos, M3 Crime toimi paremmin kuin hyvin, tosin rengas on aivan liian pehmeä suomen oloihin!
Muutamia mutkiakin tuli matkaan auton osalta, ylä vanttiruuvi katkesi tällissä treenipäivänä. Myöskin ohjauksen ylädekki härpäke murtui, tosin se ei haittaa vaikka olisi murtunut. Isossa tällissä se muistaakseni hajosi!
Tankki sai myös samassa rytäkässä siipeensä ja hieman hajosi, ei onneksi ruvennut vuotamaan, tämä tosin tapahtui nousussa joka oli jo muutenkin menetetty :)
Tietysti CVD:n rappi lähti jossain välissä vetämään mutta se oli omaan tyhmyyttäni, mitäs en laittanut ruuvilukitetta itse niihin!
Muutamia lasten tauteja oli materiaaleissa havaittavissa, mutta näistä lähtee viesti valmistajalle ja ne korjataan, tosin osat hajosivat tälleissä :) Ei pääsuoralla :D
Loppujen lopuksi auto käyttäytyi todella hyvin ja olen tyytyväinen autoon, sopii meikäläisen käteen paljon paremmin kuin vanha auto, uskon että tällä päästään lujempaa :)
Kunhan jotain tulee taas mieleen niin jatkan.
PS: Niin ja vakio setupissa antisquatti on 1 aste, nostin sen kahteen ja auton perä tuli hillitymmäksi!
-
Hyvä kuulla Jartsa!
-
http://www.rubeduderc.com/index.php?option=com_content&task=view&id=160&Itemid=59
http://www.rubeduderc.com/index.php?option=com_content&task=view&id=161&Itemid=59
Tuolla on joku heppu vääntäny oikein jutun taikurista... ...hyviä yksityiskohtaisia kuvia.
-
Näyttävää laatua todellakin kuvista päätellen
-
http://www.buggy-sport.info/blank.php?path=content/printable.php&contentid=5380
Oma auto Englannin kisoissa :)
-
Hyvännäköinen maalaus ja auto yhdessä Werksin padan kanssa
Mutta pikkasen toi tankki tuulilasin tilalla hämää :wink: mut sehään ei ajoon vaikuta varmastikaan millään tavalla
-
Ensi kesäksi saadaan tuohon vielä kunnollinen Novarossin tekemä MLCollarin kilpapannu, niin sitten on kaikki sävysävyyn :D
http://www.mlcollari.com/engines_off_uk.asp
Varmaan samalla kulkupuolikin kohentuu :mrgreen:
-
Vihanen pata, tuskin jää jalkoihin
-
Vihanen pata, tuskin jää jalkoihin
Sama teho kuin Novarossin tekemässä Collarin Limited Edition ratakoneessa. Eroaa täysin sisuskaluiltaan vanhasta Collarista, joka tehtiin Sirion tehtailla, ja jota kai vieläkin tehdään Werksille jenkkeihin. Vanhassa Sirion tekemässä Collarissa 2,43 hv, tässä uudessa pitkäiskuisessa Novarossin tekemässä 2,94 hv. Oli sitten oikeat tehot mitä tahansa, niin jos ovat keskenään vertailukelpoisia niin 21 % enemmän tehoa. Tässä näkyy selvästi noin 5 vuoden ikäeron vaikutus suunnittelussa! Jos tällä koneella jää jalkoihin, niin vika näkyy peilissä :D
-
Tuskin paljon eroaa tavallisesta P5 koneesta. Osat näyttäis olevan samat. Tuskin pelkällä LC nimellä saada lisää tehoja.
-
:)
Ja pienellä tutkimisella toki selviää että P5 on jo aika vanha malli.
Nykysin on aivan erilaiset moottorit kierrossa.
Eli ensinnäkin se eroaa vanhasta P5 koneesta jo pelkästään novarossina... Vielä siihen LC päälle ja jälleen on eroja.
Näitä eroja ei kyllä piirretystä räjäytyskuvasta näe, mutta eroja niissä todellakin on.
-
Eroja ei kyllä hirveästi ole. Ja se on fakta. Ainoa poikkeava osa tämän hetken tuotanto P5X koneesta on kampura. Muistaakseni 010 kampuraa on nimenomaan käytetty kivi ja keppi ajan P5 koneissa.
Jos osissa olisi eroa johonkin suuntaan ne olisi eri varasto koodeilla.
Yhtään viriteltyä tai Collarin suunnittelemaa osaa tuossa EI ole.
-
Eroja ei kyllä hirveästi ole. Ja se on fakta. Ainoa poikkeava osa tämän hetken tuotanto P5X koneesta on kampura. Muistaakseni 010 kampuraa on nimenomaan käytetty kivi ja keppi ajan P5 koneissa.
Jos osissa olisi eroa johonkin suuntaan ne olisi eri varasto koodeilla.
Yhtään viriteltyä tai Collarin suunnittelemaa osaa tuossa EI ole.
Mistä sä tiedät että eroja ei ole hirveästi?
-
Miksi edes puhut P5 (tai P5X) koneesta??
Se kun on jo vanha malli.
On tässä jo viimekausikin menty ihan toisen sarjan koneilla.
No kunhan ensinmäiset tuollaiset Collarit saadaan nähtäväksi niin eiköpähän niissä nähdä ihan jopa eroja.
Hyvin usein kun nuo erot ovat pieniä ajoitus eroja tai vastaavia...
Saattaa näyttää äkkiseltään samalta mutta onkin tosiasiassa pienellä erolla.
Lopulta tosiaan näemme vasta kun kyseisen koneen saamme käsiin että missä ero on... Onko sama sylkkyputki, entäs kiertokanki... mitenkäs sitten mäntä, entä mitenkäs moottorin laakerit...
Aina se ero jossain on...
-
Jos tilaan Novarossin kautta noilla osanumeroilla, niin en tiedä mitä saan. Mutta Gucci ilmeisesti tarkisti että saa vanhan P5 osia.
Collarin koneisiin tilataan osat Collarin kautta, jolloin samalla numerolla saadaan Collarin muokkaama osa. Että ei se tämän vaikeampaa.
Novarossiltahan tätä Collarin moottoria ei voi ostaa eikä sen varaosia.
Mukavaa joulua kaikille foorumin lukijoille! :)
Toisaalta, jos Collarin kautta saa 40.000rpm kiertävän lähes kolme heppaisen P5 moottorin, joka on tehty vakio-osista ja on vanhaa suunnittelua...
Ei voi se olla huono homma! :mrgreen:
-
novarossi on lopettanut P5 valmistuksen
-
Noh... et olis kertonu niin oltas saatu nähdä lisää "faktoja" :P
Kyllähän tämä kaveri tietää paremmin.
-
Josen koneessa on vaan 35000 kierrosta ja noin 2 heppaa ja jätkä ajaa silti kovempaa kuin yksikään meistä kaikista.
Olen seissyt Novarossin tehtaalla vieressä kun JQ:n pannu penkitetään ja ajetaan sisään.
Novarossi tekee alamerkeilleen periaatteessa samoja moottoreita kuin itselleenkin, mutta moottoreissa on ajoituseroja brändiedustajan toiveiden mukaan. Myös kampikammio ja jäähdytyskansi muotoillaan jokaiselle erikseen (Novarossi, RB, MAX, Collari jne). Sylinterin/männän halkaisijaa muutetaan myös joskus jotta osat eivät sovi keskenään ristiin eri brändeillä. Moottoreiden vääntö-/tehokäyrät eroavat juuri eri ajoitusten vuoksi. Kampiakselin halkaisija on joissain moottoreissa eri. Eli jokaisella merkillä on monia asiota joita he voivat valita koneeseensa. Ulkonäköä ja moottorin luonnetta.
Tää on pojat businesta.
-
Eroja ei kyllä hirveästi ole. Ja se on fakta. Ainoa poikkeava osa tämän hetken tuotanto P5X koneesta on kampura. Muistaakseni 010 kampuraa on nimenomaan käytetty kivi ja keppi ajan P5 koneissa.
Jos osissa olisi eroa johonkin suuntaan ne olisi eri varasto koodeilla.
Yhtään viriteltyä tai Collarin suunnittelemaa osaa tuossa EI ole.
Kyllä varmaan Mauro ja Lamberto Collaria nyt ottaa päähän. Vuosien moottorisuunnittelun ja virittämisen jälkeen, laitettuaan peliin kaiken tietonsa, kokemuksensa ja osaamisensa ja käyttäen hyväkseen uusinta suunnittelu- ja työstöteknologiaa, on lopputuloksena: tuotannosta poistunut P5 :lol:
Oliko muuten Niko hevosia vai kilowatteja Josen koneessa?
-
Tapsa; Käyttämäällä päätäni. Tuntuu olevan kovin harvinaista täällä.
Hoke; Siksi puhun P5X koneesta koska B7 EVO sattuu olemaan sama mylly eri paketissa. Spot the difference?
http://www.mlcollari.com/MLC21B7EVO.pdf
http://www.novarossi.com/images/esplosi/RX21P5X.pdf
Jartsa; Samalla numerolla saadaan kahta erilaistas osaa? EI ihme että Italia on sekaisin....
Niko; Muutokset ovat usein vain kosmeettisia. RB lienee ainoa novan valmistama pannu johon ei sovi muiden osat. Nova, REX, Top, vanha Crono, JP, Max, vanha IDM, Tod. näk. uusi Hudy kaikki käyttää samoja osia. Jos osaa on viilattu alkuperäisestä se selviää räjäytyskuvasta numeron perään lisätyllä kirjaimella.
Team PSR; Näin näyttää olevan. Ei asia ole sen vaikeampi.
-
Odotellaanpahan nyt vaan että saadaan edes kyseistä konetta tutkittavaksi.
Turha sitä on edelleenkään alkaa spekuloimaan minkään räjäytyskuvan perusteella.
Ja kuten on jo selvinnyt...
P5 koneen valmistus on lopetettu...
Mistäs Gucci tiedät jospa vaikka italiaanot ovat päättäneet käyttää vanhoja varaosanumeroita?
Puhut myös että tuo olisi sama kone kuin P5X...
Laitoit vieläpä räjäytyskuvat joista voi hyvin selvästi nähdä että kampurankin osanumero on eri.
Kansinapin numero on eri...
Saapa nähdä mitä muuta eroa on kun ihan oikeasti moottori pääsee konkreettisen tutkinnan alle.
Toitotat että käytät päätäsi...
Käytä sitten myös päätäsi että tässä viestiketjussa on jo pari henkilöä vastanneet jotka ovat itse konkreettisesti olleet novarossin tehtaalla jne.
Sinä taas tunnut olevan henkilö joka on saanut risuja joulupukin säkistä... Ainakin hyvin negatiivissävytteistä viestiä on näkynyt.
No mutta aivan sama... Pähkäile sinä mitä pähkäilet... Toiset odottavat että saa moottorin käsiin ja pääsee tutkimaan mitä kaikkea ne suunnittelijat ovat keksineet.
-
Tapsa; Käyttämäällä päätäni. Tuntuu olevan kovin harvinaista täällä.
Samalla numerolla saadaan kahta erilaistas osaa? EI ihme että Italia on sekaisin....
On hyvä asia käyttää päätään, vaikka keskustelun tasolle ei tee hyvää ehkä hieman ylimielinen arvionti, että muut eivät sitä tee.
Pointti, joka valitettavasti taisi luiskahtaa ohi silmiesi, on että osat tilataan eri firmoista. Siis Novarossin varaosanumerolla tilataan Novarossilta, Collarin numerolla Collarilta. Ei tämän vaikeampaa.
Olisihan se tietysti hienoa ja vaivatonta, että tilaisi keneltä ja mistä tahansa, saisi samalla varaosanumerolla aina saman osan. Tilaamalla pizzan nr. 13 saisi aina ja kaikkialla Frutti di Maren, näinhän se ei kuitenkaan taida toimia, ei edes Italiassa, sekaisin kun ovat :D
Huomasin sinun kuitenkin olevan oikeassa ja erittäin hyvin perillä .21 moottoreiden räjäytyskuvista: ne tosiaan näyttävät kaikki samanlaisilta viritysasteeltaan ja ajoituksiltaan, puhumattakaan materiaaleista, joten eihän niissä silloin voi ollakaan eroja :mrgreen:
Mutta Hoken sanoja lainatakseni:" Aivan sama".
-
Ei kannata aliarvioida täysin Guccin tietoa. Kyseessä virallinen Novarossin maahantuoja.
-
Ok, mä luulin vaan että joku piharällääjä.
-
Alkuperäinen ihmetyksen aiheeni oli kuitenkin kovat teho lukemat varrattuna P5 sarjan koneisiin. 010 kampuraa ei ole käytetty vanhoisssa P5 koneissa niinkuin aikaisemmin muistelin vaan kyseessä on ratakoneen kampura... erilainen ajoitus voi ehkä tuoda paukkuja enemmän.
Palotila on tosiaan uusi mutta sen muodossa ei todennäköisesti ole eroa P5X vastaavaan osaa. Uusi numero johtuu palotilan ja kampikammion välissä käytettävästä silikoni o-renkaasta (NV-29002) jota ei aikaisemmin ole käytetty neljän pultin syylärin kanssa.
Ymmärrän että tuotteet tilataan eri paikoista. Sitä en ymmärrä miksi Collarin saitilta ladattavassa kuvassa on Novarossin koodit mikäli loppukuluttaja ei näillä voi tilata koneeseensa osia...
Sitten loppu kevennys;
Novalta saapuu pytty satsi koodilla P collarille viritettäväksi, tuote kirjataan sisään tietokantaan saapuneeksi, Luigi modaa satsin käyttäen siihen 2h. työ aikaa, tuote kirjataan modatuksi tietokantaan koodilla P. Nyt varastossa on kaksi samaa tuotetta, mutta toinen on huomattavasti kalliimpi (alkup osa P + 2h. työ)... Koneen mukana loppukuluttaja saa räjäytyskuvan jossa hänen haluamansa osa on koodilla P, kaveri tilaa osan P kauppiaalta ja kauppias tukusta, tukku tilaa osan tehtaalta koodilla C koska Collarilta osat tilaataan eri koodeilla...
-
Tainnu piiikkasen poiketa Topicin aiheesta!!!
Avaa moottori topicci ja höpötä siellä!! eikös niin :wink:
-
erilainen ajoitus voi ehkä tuoda paukkuja enemmän.
ei todennäköisesti ole eroa
Ymmärrän että tuotteet tilataan eri paikoista. Sitä en ymmärrä miksi Collarin saitilta ladattavassa kuvassa on Novarossin koodit mikäli loppukuluttaja ei näillä voi tilata koneeseensa osia...
koska Collarilta osat tilaataan eri koodeilla...
Alkuperäinen ihmetyksen aiheeni oli kuitenkin kovat teho lukemat varrattuna P5 sarjan koneisiin
Ehkä, todennäköisesti jne... Jos kuitenkin odotetaan konetta ennen kuin aletaan ehkättelemään :D
Ja kirjoitin suurin piirtein näin: "Oli sitten oikeat tehot mitä tahansa, niin jos ovat keskenään vertailukelpoisia niin 21 % enemmän tehoa".
Jokainen tietää, ettei tuollaisia tehoja saa jokainen piikillevääntäjä millä polttoaineella tahansa milloin tahansa, jos silloinkaan. Vertailu koski kahdelle moottorille saman brandin ilmoittamien tehojen eroja. Vanha Sirion tekemä Collari oli voimakas pannu, varmaan yksi voimakkaimmista. Tälle luvataan vielä enemmän. Et kai kuitenkaan ole sitä mieltä, että Novarossin valmistamassa uudessa koneessa ei voi olla enemmän tehoa kuin 5 vuotta vanhassa Sirion tekemässä :mrgreen:
Kerran vielä, loppukuluttaja voi tilata osat noilla numeroilla, mutta ne tilataan Collarilta, ei Novarossilta. Näin ei Luizikaan mene sekaisin, kun on vain yhden moottorin osat varastossa. Tätä konetta ja sen varaosia ei saa tilattua Novarossilta, rata-Collaria taas ei saa kuin Novarossin jakeluverkon kautta. Sillekin ilmoitetaan 2,94 hv, aika paljon verrattuna vanhaan P5:een, onkohan ne oik.... 8) Ei, ei aloiteta uudestaan :lol:
No, Vimmu on oikeassa, tämä on Team Magic topikki, nyt loppui asian vierestä puhuminen kohdaltani. Team PSR vaikenee...
-
Näistä linkitettiin kai aiemmin jo pari osaa mutta tässä on nyt kaikki kolme ja kuskin haastattelu!
Tosi hyvä artikkeli, kannattaa lukea vaikka ei buggista tykkäiskään!
Part 1 (http://www.rubeduderc.com/index.php?option=com_content&task=view&id=160&Itemid=59)
Part 2 (http://www.rubeduderc.com/index.php?option=com_content&task=view&id=161&Itemid=59)
Part 3 (http://www.rubeduderc.com/index.php?option=com_content&task=view&id=163&Itemid=59)
Ben Darleyn haastattelu (http://www.rubeduderc.com/index.php?option=com_content&task=view&id=165&Itemid=59)
Toivottavasti pian tulee videoo :)
-
Tullaan tänään Valkeakoskelle etsimään kahteen Team Magic- buggyyn säätöjä. Valkeakoskella on sitten auton Suomen ensi-ilta :D
-
Nyt se on nähty! Ja samalla voi todeta ettei kuvat netissä ole tehneet sille oikeutta kuten niin usein on - auto on livenä makeempi 8) Itse asiassa todella makee
Vaikuttaa siis hyvältä ja erilaisuus iso plussa "vanhoihin" malleihin
Kiva nähdä auto tosi toimissa sitten kesällä
Kiitos esittelystä ja kahveista JP-Nitroracingille
RC-Garageen ei tällä kertaa ehtinyt poiketa joka on kuulemma lyhyen matkan päässä
-
http://www.buggy-sport.info/include.php?path=content/news.php
jartsan autohan se siinä!!
-
On se makee! :mrgreen:
-
David Cromptonin ajoa neo kisoissa. Saattaa olla postattu jo?
http://www.youtube.com/watch?v=h1cFG839M00
-
Toi Crompton on kova jätkä ajamaan. Siis todella nopee :)
-
Team Magic "pintaliidossa" Neobuggyn videossa
http://www.teammagicm1.com/video/m1b.wmv
-
Ihan hyvin näyttää kulkevan. Eikös yksi auto tuossa videossa ole Hong Nor Speed 9.5 Buggy?
-
(http://teammagic.com.tw/News/20070214%20%20M1B%20Complementary/M1B%20Spares%20Package%20Content.jpg)
Tälläiset osa-paketit (osa uusia osia ja osa varaosia) toimitamme kaikille auton ostaneille asiakkaillemme kahden viikon sisällä.
-
http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=1937
Crompton vei aika nätisti :)
Final Result
1st Dave Crompton TM M1B
2nd Jamie Booth X1CR
3rd Graham Alsop Hyper 8
4th Jon Hazelwood XB8 EC
5th Karl Jackson MP777 SP2WC
6th Dave Bailey TM M1B
Qualifying results
1st Dave Crompton TM M1B
2nd Graham Alsop Hyper 8
3rd Dave Bailey TM M1B
Ykkönen ja kutonen
-
Ei jaksa näitä kisatuloksia... Jotain muuta pleaze
-
Ei jaksa näitä kisatuloksia... Jotain muuta pleaze
Ei varmaan kun ei CENiä näy kärjessä :mrgreen:
-
CEN Matrix Pro wins the OFNA challegne at Revelation Racway, CA. Andy Smolnick piloted the Matrix Pro and took the win from OFNA's Jay Halsey, jeffery lin and Kyosho's Cody King, Ryan Luts and Levi Jackson. Andrew was testing his new motor and is way faster than everyone else on the field.
No comment :mrgreen:
-
Joo, tiedetään... mutta silti... (eikös toi mun postaus ole todeeella vanha)
Olisit Jartsa kertonut jotain insideria edes .. :D
Sorry Jartsa! :D :D
Itse asiassa uutinen olis ollu uutinen jos Crompton ei olis voittanut... Tai joku muu Taikamatolla olis ollu ykkönen.... Sellanen tunne mulla :P Loisto auto, sehän jo tiedetään... :D
-
Postauksen ideo oli siinä että Cromptonilla ei ole tuulilasia autossa, maalattu umpeen. Onkohan tuo laillinen :)
-
Jaa, no etpä tullut maininneeksi, joten otan tuon vitsinä :D Ehkä Britanniassa on erilainen sääntökirja. Onhan tuossa kuvista päätelleen pikkasen muutakin - ei näytä iskaritornit ihan vakioilta edestä tai takaa.. osaatko kertoa enemmän niistä?
-
Onko mitään kerrottavaa Team PSR:llä taikamatosta ? - kun ei harmin paikka sattunut olee samalla radalla ajamassa tällä kertaa...
Kiitos kysymästä, Mika! No, ensinnäkin makkara oli hyvää, sopivan rapeaksi lämmitettyä, niin kuin kuuluukin, kiitos Jerry!
Ajettiin moottori (Mauro Collarin virittämä B7 Evo) lopullisesti ensin sisään, ja sitten radalle. Ihmeteltiin koneen vaikeaa säätymistä ja sammumisia kesken ajon, vaikka tyhjäkäyntiä nostettiin. Jartsa hetken asiaa mietittyään päätteli, että jos kone ei "pysy" säädöissään ja sammuilee ajossa, niin kytkimessä on vika! Oikeassa oli, kytkinkello oli saanut joskus kehälle pienen klommon, tämä aiheutti ongelmat! Kytkinkello vaihtoon, ja kone alkoi pelittää maineensa mukaisesti, mutta näin "Team Managerina" en hehkuta enempää ettei mene mainokseksi, kesällä sitten näette! Mutta palikat on kyllä nyt kaikki oikeaan suuntaan :cool:
Autosta sen verran, että talven jälkeen ensimmäiset ajot Jartsalla, ja auto ei kaatunut kahden ensimmäisen tankin aikana kertaakaan. Matala painopiste näkyy. Auto meni selälleen vasta sitten, kun tuli totaalinen hyppy radalta ulos tai muuta sokkaamista, kaarteessa se ei tunnu kaatuvan.
Optimisäädöt täytyy vielä hakea Lavankoon, esim. piti pohjaamisen takia takajouset vaihtaa, jolloin auto tietenkin muuttui parempaan suuntaan. Pieni agressiivisuus kääntymisessä on vielä taltutettava, täytyy kokeilla jäykempiä vakaajia ja tilattuna on eriasteisia levyjä takapäähän, mistä jo silloin talvella Mika antoi vinkkiä!
Radalla oli kaksi Taikamattoa, siitä toisesta meni takahubi rikki. Syynä säätövirhe takapään ylätukivarressa, nyt sitten sekin tiedetään, miten ei pidä säätää, Siperia opettaa!
Jarilla oli servosaveri liian tiukalla, niin päivän päätteeksi alumiinisen ackermanlevyn muovinen päätyosa murtui aikamoisen tällin yhteydessä. Asiasta kerrottuamme tehtaalle ilmoittivat juuri tänään, että ko. osa tulee kohta alumiinisena, niin ei enää rikkoudu, vaikka saveri olisikin liian tiukalla.
Yhteenvetona rehellisesti, ilman ylisanoja ja hehkutuksia tai vertaamatta mihinkään: auto on hyvä ajaa ja nopea jo perussäädöissä, koska nytkin meni tosi lujaa, helppo hallita ilmassa, hyppykaari on laakea (kuten videoistakin näkee). Paljon on oppimista vielä, mutta hyvältä näyttää. Toinen Taikamatto oli vähän ajaneen kuskin käsissä, ja helppo oli kuulemma ajaa.
Ja tehtaan suhtautuminen asioihin ansaitsee kyllä ison plussan, ottavat vakavasti täältä pikkuisesta Suomesta tulleet ehdotukset ja korjaavat todella nopeasti esiin tulleet ongelmat.
PS. Näin ensimmäisen kerran trukin ulkona radalla, ja tuli kyllä mieleen, että osaavat näköjään lehmätkin lentää! Oma mielipide on, perustuen laajaan kokemukseen YHDEN auton näkemisestä, että iso paino ja koko hävittää autosta buggyjen ärhäkkyyden ja herhiläisyyden, ei ainakaan vielä sytyttänyt. Pappa-luokka kuvaa vaikutelmaani! Radalla oli 3-5 byggya ja yksi trukki, niin näytti kuin olisi ollut pommari hävittäjien keskellä, kontrasti oli häkellyttävän iso. Kilpailut voi tosin olla jänniä, kun radalla on vain näitä "möhköjä". Mutta olen ehdottoman varmasti riittävän asiaatuntematon ja muutenkin väärä kaveri arvioimaan, varsinkin kun laseissani on supersuodattavat buggylinssit :wink:
-
Ensi kokemukset radalla lupaavat sitten teille hyvää kautta ajatellen! Varsin mainiota.
Kaikista hajoaa jotain, kysymys kai kuuluu kuinka estää se tapahtumasta uudestaan ja kuinka nopeasti uutta tilalle. Ei se ole huonon auton merkki jos jotain hajoaa - silloin ei ainakaan ole hissuteltu radalla haha :tongue:
No ehkä kesän aikana ehdit saada lisää kokemuksia trukeista jotka eivät suinkaan ole hitaita mutta tottakai se buggyn ketteryys puuttuu
-
Joo, kyllä Jartsan naamasta on oppinut jo lukemaan onko asiat mallillaan vai ei! Kaveri oli pelkkää hymyä, kun radalta lähdettiin!
Kyllähän ne autot hajoaa, ja tärkeätä on juuri tuo, että otetaan tapahtumasta oppia ja selvitetään, miksi näin kävi. Jännäähän tämä on, uuteen autoon tutustuminen.
-
Hiljaista on ollut mätsikin topicissa... Onko niin ahkerasti treenattu vai ?
Edelleen itseäni kovasti kiinnostaa ko. auto, ja tänään tulenkin paikanpäälle moista kattelemaan. Laittakaa sit kisaraporttia kisojen jälkeen! Kiinnostaa kovasti!
-
Hiljaista on ollut mätsikin topicissa... Onko niin ahkerasti treenattu vai ?
Edelleen itseäni kovasti kiinnostaa ko. auto, ja tänään tulenkin paikanpäälle moista kattelemaan. Laittakaa sit kisaraporttia kisojen jälkeen! Kiinnostaa kovasti!
Kaivattu kisaraportti löytyy täältä: http://www.jp-nitroracing.com/info_pages.php?pages_id=16
-
Herätellääns tätäki topiccia...
Eli tuli tommone auto tossa ostettua ja kasailtua ja näyttää tosi hyvältä... Kasaaminen oli näin ekaa kertaa kasaavalle melko helppoa manuaalin avulla, mutta onhan sitä kuitenkin monet kerrat tullu purettua ja koottua vanhoja autoja. Uudet ratkasut kiehtoi tässä autossa ja sen takia piti tämä ostaakkin :azn: Saa nähdä miten kestää ja toimii radalla. Toivotaan että ainakin näillä uusilla päivitetyillä osilla kestää.
Revon jälkeen varmaankin radalla aikamoinen kokemus ajaa ensi kertaa ärhäkkää buggya :azn:
Koneeksi tulossa Draken "Draked" .21 kone. Heti testaamaan kun rata Jyväskylään valmistuu ja kone saapuu :tongue:
(http://i174.photobucket.com/albums/w110/Temetski/100_0984.jpg?t=1188844086)
Kori tosiaankin vielä maalaamatta kun ei oo vielä kerinny keksiä mitään.
Voisi laittaa jotain ensikertalaisen kokemuksiakin kun pääsee testailee... :laugh:
-
Tosta on myös äskettäin julkaistu "Turbo" malli.
-
Joo sitäkin mietin mutta kuulemma aika suolainen hinta tulee olemaan. Päivitystä meinasin sitten kun Turbon osat tulevat myyntiin. Tulihan tuossa kuitenkin tuo 200e arvoinen varaosapaketti.
-
Aivan
-
Nyt on sitten korikin valmis
(http://i174.photobucket.com/albums/w110/Temetski/100_0987.jpg?t=1189941427)
Eka itse maalattu kori :azn: