RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: JQ - 26.07.06 - klo: 21.31
-
Talkoo viikonloppu on 28.7-30.7 jolloin osallistuminen talkoisiin erittäin tärkeää,jotta saadaan rata täydelliseen iskuun ennen PM:iä.
Tehtäviä talkoissa: Tarpeellisia välineitä tarvitaan seuraavia:
1.maalausta välineet radalla
2.raivausta raivaussaha/moottorisaha
3.maansiirtoa matias:kaivuri,lapiota radalla pari,lisää tarvitaan
4.radan korjaamista ---------------II-------------------
5.yleistä siistimistä jätesäkkejä/hanskoja
Paikalle tuodaan grilli jossa voi grillata omia eväitä,lisäksi kahvitarjoilu koko päivän talkoolaisille!!!!
Kaikki mukaan laittamaan rata edustus kuntoon!!!!
_________________
-
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=16956
-
Pistetäänkö pari lisää vielä :lol:
-
Mikäli se auttaa saamaan edes pari auttavaa henkilöä paikalle niin laitetaan vaikka muutama topikki vielä.
Suurella todennäköisyydellä ollaan jälleen kerran ainoastaan tällä meidän porukalla rakentamassa rataa eikä apuja ole luvassa... kuten on tähänkin mennessä käynyt.
-
esim minä en koskaan lue yleistä keskustelua, ja tiedän muutaman muunkin.
Ja HALOO! Kai mä nyt tiedän että sielläkin on sama aihe kun kopiopin sen itse sieltä....
-
huomenna lauantaina 29,7-2006 voisi saapua radalle talkoisiin kaikki rataa aktiivisesti ja vähemmän aktiivisesti käyttävät kuskit sekä mekkarit.
itse olen paikalla availemassa porttia klo 8:00
on erittäin tärkeää että saamme viimeiset hommat tehtyä ennen PM:miä. rata-alue on jo nyt huomattavasti edustavampi kuin koskaan mutta pientä hienosäätöä vielä vailla valmis.
-
Hei vaan kaikille! talkoisiin sais osallistua vähän enemmän porukkaa :evil: on vähän hölmöä et samat naamat aina paikalla. Saatiin kumminkin paljon aikaiseksi tehtiin muuten sairaan siisti hyndä :shock:
-
Totta... Tuntuu hieman ikävältä muutaman jätkän kanssa nähdä mieletön vaiva, varsinkin kun tietää että kyllä radalla käyttäjiä on vaikka kuinka.
Kohta on rata taas aivan priima kunnossa, mutta jotenkin närästää kun tietää että kohta se on jokatapauksessa TAAS aivan puhki.
Ja ketkä sen radan taas kunnostaakaan... Aivan... ME.
5 jamppaa tekee käsivoimin tuollaisen radan... Ja radalla kuitenkin käviöitä on ties kuinkapaljon aina kun rata on auki.
+ Että kohtalaisesti myös pistää nyppimään kun näkee radalle tulevan autoja... Pysähtyy katselemaan, toteaa että ai... ei täällä voikkaan ajaa kun siellä on talkoot, ja lähtee pois...
Joo KIITOS... Ajamiselle kyllä aikaa löytyy, mutta auttamiselle ei...
Jos pelkää ruumiillista työtä niin ihan tiedoksi että siellä on erittäin paljon myös sellaista hommaa joka ei vaadi minkäänsortin ponnisteluja... Esim letkulla radan kastelua, pöydän maalailua, radanreunusputkien siirtelyä yms. Jos ei sellaista jaksa tehdä niin miten ihmeessä jaksaa kannatella ohjainta???
-
Sitä korkeempi rata maksu, mitä vähemmän on tehnyt radan eteen töitä.
Eikös se olis reilu meininki.
-
Kaikki eivät ikävä kyllä pääse paikalle vaikka kuinka haluaisi :( Ihan joka viikonloppu ei täältä 300kilsan päästä sinne ajella..
-
Kaikki eivät ikävä kyllä pääse paikalle vaikka kuinka haluaisi :( Ihan joka viikonloppu ei täältä 300kilsan päästä sinne ajella..
toi viesti minkä hoke tossa laitto oli tarkoitettu lähinnä vantaalaisille ja muille vantaan rataa KÄYTTÄVILLE. hoken viesti on täysin aiheellinen
aika vähän oli paikalla niitä"aktiivi" käyttäjiä. radan kanssa käy kohta samalla tavalla kuin ulvilassa, loppuu porukka kuka rataa pitäisi kunnossa.
-
Kaikki eivät ikävä kyllä pääse paikalle vaikka kuinka haluaisi :( Ihan joka viikonloppu ei täältä 300kilsan päästä sinne ajella..
toi viesti minkä hoke tossa laitto oli tarkoitettu lähinnä vantaalaisille ja muille vantaan rataa KÄYTTÄVILLE. hoken viesti on täysin aiheellinen
aika vähän oli paikalla niitä"aktiivi" käyttäjiä. radan kanssa käy kohta samalla tavalla kuin ulvilassa, loppuu porukka kuka rataa pitäisi kunnossa.
Tarkoitin lähinnä tota Dusterin viestiä... vai tarkoittikohan sekin jotain pääkaupunkiseutulaisia..?
-
Tuskin ostat ratakortin? Tai tulet ajamaan niin paljon että korotettu ratamaksu vaikuttaa olennaisesti sun elämään.
-
jomppa---> ihan sama, mut hiljaista oli
-
Takahynda on nyt loistava. Vaikea ajettava nopeimmalla tyylillä, mutta pitkälle pomppimattakin pääsee. Se on jopa visuaalisesti kaunis. Sitä kannattaa tulla kauempaakin ihailemaan. Ja siinä on enemmän kuin kaksi kukkulaa!
Ajoporttia ei oikein saa lukittua niin, että molemmat lukot saisi sarjaan ilman molempia avaimia. Tai sitten en vain ymmärrä.
Eipä eilinen talkooväki suuruudella puhuttanut, mutta laatu oli sitäkin parempaa.
-
Ajoporttia ei oikein saa lukittua niin, että molemmat lukot saisi sarjaan ilman molempia avaimia. Tai sitten en vain ymmärrä.
Mikäli se on niinkuin me se Arin kanssa laitettiin niin sen saa nimenomaan kummallakin avaimella auki.
Eli eli... Toinen munalukoista on siinä kiinteässä lenkissä ja toinen jossa on ketju, on kiinni siinä lenkissä olevassa munalukossa... Tällöinhän kun avaa kumman tahansa lukon niin portti aukeaa :wink:
Ellei nyt tosiaan joku ole jälleen kerran mennyt sen turaamaan ja minä en taaskaan pääse omilla avaimillani sisään. :x
Joku kerta kun portti oli avattu sillä toisella avaimella (mitä minulla ei ole), se oli jätetty siten että en pystynyt mitenkään laittamaan porttia lukkoon siten että sen olisi molemmilla avaimilla saanut auki... Tällöin hermostuin ja tempasin portin lukkoon siten että ainoastaan toisella avaimella siitä pääsi... (eli ainakin Josella ja mulla on tämä "vanha" avain)
-
huomenna ke jatkuis talkoot kaikki paikalle niin saadaan hommat tehtyä ja päästään ajamaan
-
tärkeintä on että sillä "vanhalla" avaimella pääsee sisään. se on myös ratayhtiön käytössä.
jos sillä ei pääse sisään niin tulee sanomista.
-
Monelta huomenna laitetaan rataa?? :?
-
Tärkeintä on että molemmilla avaimilla pääsee portista.
Huomenna voitaisiin alotella talkoot viiden kuuden aikaan
-
Tänään paikalle menin, ja puomin taaksehan sitä jäin.
Eli nimenomaan se lukko jonka on ehdottomasti oltava käytössä, ei ollutkaan.
Näin on jo muutaman kerran ollut ja näin ei saa enää tapahtua.
ELI.
Nyt tolpan lenkissä roikkuu lukko jonka on oltava aina käytettävissä.
Siihen ei tule ketju kiinni.
Ketju on kiinni lukossa 2 johon usealla radalla aktiivisesti käyvällä ja luotetulla on avain.
Tämän ketjussa olevan lukon kun kiinnittää tuohon lenkistä roikkuvaan lukkoon niin molemmat lukot ovat käytettävissä.
Tänään menin kastelemaan rataa, mutta koin siinäkin hieman ongelmia.
Radalla oli ainoastaan toinen tankki jossa vettä oli erittäin vähän.
Eihän siinäkään mitään, mutta se oli juuri tämä tankki joka sattuu olemaan pitkällä.
Eli letku ei riittänyt kaikkialla sinne mihin oli tarkoitus päästä vettä heittämään.
No nyt loppu sekin vähäinen vesi, joten toivottavasti huomiseksi on molemmat tankit taas paikallaan ja täytettyinä.
Myös oli ikävää katsella että rataa on vapaasti käytetty.
Löyty renkaidenjälkiä krossarista monsteriin.
Juu eihän se rata paljoa siitä kulu, mutta nämä uudet ja paikatut kohdat olivat jo senverran kuluneet että huomenna taas laitetaan tavaraa lisää ja jyräillään.
Ne kohdat kun eivät ole ehtineet vielä pakkautumaan niin ne kulahtavat erittäin vauhdilla, ja kaikkia kohtia ei ole edes käsipelillä ehditty jyräämään.
Eli pliiis... Älkää ajako radalla :!:
Eniten tässä siis pisti turhauttamaan se että me yritetään tehdä rata ja sitten sitä kuluttaakin jo ennenkuin paikkauksia on ehditty kunnolla edes viimeistelemään, sellaiset joiden apua talkoissa ei ole näkynyt.
-
Mitä huomenna olis tarkoitus tehdä, jos sattuu sinne aikasemmin niin osaisi aloitella? Maata kuoppiin? Kastelua?
-
Jep,maata kottikärryihin ja radalle kuoppia tasoittaa.ja vettä ja tärytystä perään
-
plink...
ahaa elämys
katkaistaan se ketju siten että toisessa päässä on toinen lukko ja toisessa toinen. :shock: :roll:
-
Ahaa, paitsi että ei onnistu.
Molemmat lukot kun ei mahdu siihen tolpan lenkkiin.
Ei siis vaikka siitä lenkistä sen ketjun ensin pois ottaiskin.
Jokuhan vois tietty hitsailla siihen tolppaan uuden letkun niin sit homma klaarais.
-
Hoke, sä oot tyhmä, toinen lukko lenksuun ja toinen siihen toiseen lukkoon.... :shock:
Aukee varmasti molemmilla avaimilla
-
Mitäs se torsti nyt sekoilee?
Niinhän mä oon jo pariin kertaan sanonut.
Tuo juttu nyt vaan oli vastausta Juskan viestiin.
Luetaan niitä viestejä eikä puristeta sitä mailaa niin vi****.
:P
-
Tehän voitte tehdä vaikka koko ketjun lukoista ja antaa sitten vaikka kaikille oman avaimen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :twisted:
-
Missä kunnossa se rata nyt sit on? Oliko siellä talkoot vai olitteko vain ajamassa? Olis kiva itsekin päästä testaa kärryä radalla mahdollisesti ennen lauantaita...........
-
Piti ehdottaa ihan tota samaa, mutta parempi että jeppe sanoi sen ensin... Ja oishan tommonen lukkoketju, sanan varsinaisessa merkityksessä, metkan näköinen! :lol:
-
Jos käy talkoissa niin tietää missä kunnossa rata on :wink:
vielä saa paikkailla kuoppia,kastella ja täryttää
-
Jep, ja rata on ehdottomasti ajokiellossa.
Jälleen tänään oli joku käynyt ajamassa...
On se ny helvata että ei auta vaikka pääsuoralle on iso putki ja pitkä penkki roudattu poikittain... Ei auta... Siirretään pois tieltä ja mennään kuluttamaan radalta paikatut kohdat ennenkuin niitä on ehditty kunnolla tekemään...
Jumankavita mä sanon.
-
Jos käy talkoissa niin tietää missä kunnossa rata on :wink:
vielä saa paikkailla kuoppia,kastella ja täryttää
Katotaan 10-15v päästä Vimmu kuinka paljon sä ehdit käydä talkoissa. Montako lasta ja vaimoa/tyttöystävää sulla on? ;-)
Tohon vois vielä lisätä jenkkifirman työajat jotka monesti painottuvat iltaan ja ranskalainen esimies
OK, asia selvä
Ehdottomasti hienoa että te jaksatte hoitaa rataa. Olen osallistunut talkoisiin mahisten mukaan ja maalasinhan sentään ne radiotelineet korokkeella. Toin muuten ne vihreät aurinkotuolit sinne, jotka on kyllä kulunet mutta luulen että niillä on ollut käyttöä. Niissä on tukeva rakenne.
-
Jos ehtii ajaa, ehtii käydä talkoissa. Satanen vetoa et jos rata olis auki, tulisit testaamaan ennen kisoja, jos se on kiinni, et tulis talkoisiin. Jos aikaa ei ole, sitä tehdään. Se et ei oo aikaa on tekosyy. Useimmiten, niikuin tässä tilanteessa. 8)
-
Jep, priorisointi kysymys. Jos se on siitä kiinni voin yhtä hyvin olla tulematta kisoihin(ne) ja ajaa sitten kun rata on auki. Se kun kai on vielä auki niille jotka maksaa jäsenmaksun ja ratamaksun.
Onneksi siellä on "teidän" jengi (josta hoke jaksaa aina muistuttaa) kuten tuossa ylempänä jo kiittelin. Hieno homma todellakin!
-
Jätkä ehtii jopa äänestää täällä. Tee nyt duunia niin ehdit tunniksi auttamaan. :D
-
tässähän se ruudun ääressä sujuu kun odottelen että englannin pojat pääsee pubista työpaikalle ;-)
-
Siis et voi tehdä duunia jos ne ei oo paikalla. Just väitit et on niin kiire
-
työpaikalla on oltava silti :cry:
ja näyttää silti ettei hallitus edes päästä kokopäiväksi pois. täytyy kai käydä edes merellä muutama tunti, lupaa tuulta
tsemppiä radalle
-
niin just. Merellä muutama tunti. miks ei talkoissa muutama tunti
-
lauantaina Jose, lauantaina (tai sunnuntaina)
hallitus ei myöntänyt lupaa poissaoloon koko (kisa)päiväksi. CENin ulkoilitus jää siis myöhäisempään ajankohtaan (sorry Jeppe ;))
-
Ota 4chassis vaimo mukaan niin ei tarvitse olla poissa!
-
just, varmaan lähtee joo :lol: ehdotettu kyllä mutta no way (tai hiway)
palataan aiheeseen - eli Talkoisiin ..
-
On se nyt (JULKASUKELVOTON SANA) että rata ei saa olla rauhassa.
Vaikka nyt lukee kissankokosilla kirjaimilla että suljettu niin eiköhän siellä ole käyty ajamassa jälleen kerran.
Okei... ajanut niin vähän että woopseilla näkee yhdet renkaanjäljet, mutta kuitenkin.
Joo.. ei ole kulunut tälläkertaa yhtään, eikä vahinkoa ole sattunut, mutta helveten... Jos rata on suljettu niin silloin se on suljettu, eikä siinä ajeta metriäkään.
Nyt varsinkin olis fiilistaso sitä luokkaa että en olis ihan nätillä tyylillä radalta pois ajanut, jos jonkun sieltä olisin yllättänyt.
Kyseessä on selvästi joku vähemmän harrastanut, ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä käynyt radalla ekaa kertaa... Sen huomasi ajosuunnasta yms.
Woopsit oli nimittäin ajettu väärään suuntaan, ja sekin oli tehty siten että kaasu auki ja piiitkä hyppy johonkin väliin katolleen.
Siitä jatkettu sitten koko woopsit loppuun. Muualla ei näkynyt kunnolla havaittavia jälkiä, joten onkohan joku yllättänyt vai mikä on tullut kun noin lyhkäseks ajo jäänyt.
IIIhan sama... Silti nyppii että on ihan pakko ollut ajaa kosteista woopseista.
HELV...
PER...
Pistää niin vihaks puhdas välinpitämättömyys kieltoa ja esteitä kohtaan.
-
Nyt tarttis tietää onko rc rata käytössä ensi viikonloppuna, kun siellä näkyy olevan jotkut motokrossin junnujen MM-kisat? ja miten rata on auki pm kisaa edeltävällä viikolla?
Ja onko tarvetta vielä talkoilla radan suhteen ennen pm kisoja?
-
Jep hyvä Tuukka, aiheellinen kysymys
Oliko muuten teillä kisoissa ongelmia peräpään pidon kanssa? Kävin illalla testaa ja aika liukkaalta vaikutti. Sain kyllä perää paremmaksi säätämällä ja viisaammalla kaasunkäytöllä....Mutta vaatinee vielä duunia. Mites teillä?
-
Ei kuulemma ollut. (Tuomas oli Tanskassa jalkapalloa potkimassa.)
Ja auton takapidon kanssa ei ole ongelmaa. On semmoinen setuppi, notta JQ:kin sanoi helpoksi ajettavaksi kun kokeili. En kyllä osaa sanoa mikä sen hyväksi tekee - kokonaisuus ratkaisee. Ja se on palstalta tuttua perussetuppia. Meinaan kyllä ruuvata torssenin eteen kokeilun vuoksi ellei nyt sitten palstalla kyykytetä tyhmäksi vedoksi.
-
Ok, ette siis olleet kisoissa, en tullut huomanneeksi, sorry
No sitten ei auta kuin yrittää säätää tuota CENiä parempaan suuntaan. Se on vielä peräpäästä jonkin verran liukas vaikka paranikin verrattuna lauantaihin Salossa. Sopiiko kysyä tässä yhteydessä millasilla säädöillä ajatte? Lähinnä öljyt ja takapään kulmat sekä jäykkäri?
Kisoihin olisikin tuolla ollut aivan turha tulla spinnailemaan vaikka muuten auton balanssi onkin todella hyvä (ei kaadu ja hyppää mainiosti).
(Kyoshon säätöjen kopiointi ei toimi tässä autossa) Voit myös postata kommentit tänne http://www.rc10.fi/viewtopic.php?t=17520 Eikä vain Tuukka
-
3-5-3, joista kaksi ekaa spidereita. Iskareissa 60/40 ja aika pystyssä. Linkit on pitkät ja takaa sisältä ylhäällä. Renkaiden kulmat on sitten "hobaomaisen tarkat" vähän sisäänpäin killillään. Eli ihan peruskauraa paitsi tuo jäykkä etuiskari, josta JQ jaksaa aina kettuilla, mutta minkäs teet kun laittaa laihempaa niin auto ei toimi.
Ja jarrut on muuten säädetty niin, että abs:t rynkyttää vain eturenkaita ja takaa lukossa. Eli pystyy tekemään kässäreitä tahallaan tai tahtomattaan.
-
Joo jatketaan muualla... lounaan jälkeen...
-
Kävin illalla testaa ja aika liukkaalta vaikutti.
Tähän on ihan pakko kysyä että mistä illasta puhutaan ja mistä kellonajasta.
Sanamuoto antaa ymmärtää että olisi kisojen jälkeen käyty kokeilemassa... Siis samana iltana.
-
Eiku eilen illalla
Seitsemän jälkeen ei saa ajaa viikonloppuisin
Eihän eilen ollut mitään kieltoa vai oliko??
-
LUETAAN SIITÄ PORTISTA MITÄ SIINÄ LUKEE!!!
a) tielle pysäköinti molemmille puolille EHDOTTOMASTI KIELLETTY
b) la-su saa aja VAIN JA AINOSTAAN klo 17 asti!
-
p*skapuhetta Matias se on klo 19!!!!!!!!!!
miten kisat olis LA muka kestänyt sit seitsemään
ja mulla on porttiin avain joten auto oli sisäpuolella
ps. portissa ei ollut mitään lappua
-
Tulevana viikonloppuna on RATA SULJETTUNA,johtuen juuri noista motocrossi mm kisoista,mutta ratahallinnon erikoisluvalla pääsemme pitämään talkoita radalla joka nyt on ihan kauheassa kunnossa :cry: paljon saa taas kottikärryillä viedä maata...
MUTTA tämän viikon on (7.8.-11.8 ) Rata Avoinna...
-
Eiku eilen illalla
Seitsemän jälkeen ei saa ajaa viikonloppuisin
Eihän eilen ollut mitään kieltoa vai oliko??
Juuh...
Näin mä ajattelinkin...
Piti ihan vaan tarkennuksen vuoks kysästä ettei kukaan ymmärrä väärin.
Ja mitä tulee tuohon ajoaikaan lauantai-sunnunnutai...
Positiivisia uutisia...
NYT on vahvistettu että olemme saaneet lisäaikaa tunnin.
Moottorit siis nykyään sammutettava lauantaina ja sunnuntaina viimeistään klo:20.00
Ootte siis kummatkin väärässä lälläslää :mrgreen:
-
Mutta mites on saako ajaa pm-kisaviikolla esim ma ja ti? On vähän kortilla tuleva vapaa-aika. Siksi kyselen.
-
PM:iä edeltävä viikko RATA SULJETTUNA....
Ma laitetaan näillänäkymin dusteksit pintaan,jonka jälkeen on rata kirjaimellisesti uitettava vedessä...
-
Noilla pumpuilla ja tolla vesimäärällä minkä pumput lykkää, olis kasteleminen pitäny alottaa jo kesäkuussa =)
-
Jos et matias asiasta radankastelu mitään tiedä,niin parempi olisi kysyä ennen kuin vastailet...
-
Eiku eilen illalla
Seitsemän jälkeen ei saa ajaa viikonloppuisin
Eihän eilen ollut mitään kieltoa vai oliko??
Juuh...
Näin mä ajattelinkin...
Piti ihan vaan tarkennuksen vuoks kysästä ettei kukaan ymmärrä väärin.
Ja mitä tulee tuohon ajoaikaan lauantai-sunnunnutai...
Positiivisia uutisia...
NYT on vahvistettu että olemme saaneet lisäaikaa tunnin.
Moottorit siis nykyään sammutettava lauantaina ja sunnuntaina viimeistään klo:20.00
Ootte siis kummatkin väärässä lälläslää :mrgreen:
Kerrankin kivaa olla väärässä 8)
Ok!
-
No niin .Tänään oli viimeinen mahdollisuus treenata lavangon radalla.
Huomenna alkavat talkoot klo.12.00 ja jatkuvat koko seuraavan viikon...
Kaikki paikalle korjaamaan rataa,maalaamaan,kastelemaan rataa...
-
Ei kuulemma ollut. (Tuomas oli Tanskassa jalkapalloa potkimassa.)
Ja auton takapidon kanssa ei ole ongelmaa. On semmoinen setuppi, notta JQ:kin sanoi helpoksi ajettavaksi kun kokeili. En kyllä osaa sanoa mikä sen hyväksi tekee - kokonaisuus ratkaisee. Ja se on palstalta tuttua perussetuppia. Meinaan kyllä ruuvata torssenin eteen kokeilun vuoksi ellei nyt sitten palstalla kyykytetä tyhmäksi vedoksi.
TYHMÄ VETO, PITÄÄKÖ SINUAKIN LYÖDÄ MUNUAISEEN HÄH!