RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Enigma - 28.07.06 - klo: 17.11

Otsikko: Vetonaru lyö tyhjää
Kirjoitti: Enigma - 28.07.06 - klo: 17.11
Mulla on semmonen ongelma että kun pumppaan koneeseen poltoainetta niin se tuntuu raskaalta. Sitten kun lyön hehkun paikalleen ja rupeen nykiin niin 5 senttiä se tulee semmosella vastuksella kuin pitäis ja sit se lyö tyhjää. Missä vika?
Otsikko: Vetonaru lyö tyhjää
Kirjoitti: Boltsi - 28.07.06 - klo: 17.28
Yksisuuntalaakeri luistaa kun löpöä on pumpattu koneeseen ja sitä vuotaa mitä ilmeisimmin enemmän tai vähemmän takalevystä yksisuuntalaakerille...
Otsikko: Vetonaru lyö tyhjää
Kirjoitti: Jose.92 - 28.07.06 - klo: 17.31
Joo onko kellään mitään toiminpedettä jolla estää tämä. Minunkin pitää joka ajo jälkeen puhdistaa se laakeri, ettei luista
Otsikko: Vetonaru lyö tyhjää
Kirjoitti: Jazza - 28.07.06 - klo: 18.29
Vähän samaa kyselisin kun jose
Otsikko: Vetonaru lyö tyhjää
Kirjoitti: *HOKE* - 28.07.06 - klo: 18.32
Yksinkertasesti olette ryypyttäneet liikaa... Ei näin.

Sinne koneeseen ei pumpata polttoainetta.
Ainoastaan sen verran ryypytetään että näkee letkusta kun polttoaine on saavuttanut kaasarin.
Otsikko: Vetonaru lyö tyhjää
Kirjoitti: Divi - 28.07.06 - klo: 23.14
Ja siis jos laakeri on rikki, se saattaa toimia kuivana mutta ei öljyttynä -> uutta laakeria hakemaan. :wink:
Otsikko: Vetonaru lyö tyhjää
Kirjoitti: *HOKE* - 29.07.06 - klo: 00.22
Unohdin mainita edellisessä viestissäni että mikäli koneen ryypyttää tukkoon niin silloin pääsee pölttoainetta myöskin vetokäynnistimeen... Ja kaikkihan tietävät että polttoaineessa on paljonkin erittäin hyvin voitelevia öljyjä.  :wink:

Eli vetarille tuleva akseli ei ole todellakaan kovinkaan tiivis... Mikäli siis moottorin ryypyttää yli niin polttoaine pyrkii startatessa jostain päin pihalle... Eli sieltä eniten valskaavasta paikasta joka on nimenomaan tuo vetarin akseli.

Vaihdetaan siis laakeri uuteen ja opetellaan ryypyttämään oikein, niin kestää se uusi laakeri sitten pidempään.