RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Jätti-Potti - 03.08.06 - klo: 14.11
-
Tuli ostettua Matrix v8.0 (sähkö)moottori ja mukaan tuli 3kpl kondensaatoreita.
Miten ne laitetaan kiinni? Moottorilla on + ja - :en lisäksi yksi pääty joka näyttää menevän runkoon.
Kiitoksia etukäteen.
-
Laitat yhden plussasta kannuun (runkoon), siihen korvakkeeseen siis. Toisen korvakkeesta miinukseen ja kolmannen plussan ja miinuksen väliin. Ei ole väliä miten päin ne laitat, eli niissä kondensaattoreissa ei ole plus ja miinus päätä.
-
Tuli ostettua Matrix v8.0 (sähkö)moottori ja mukaan tuli 3kpl kondensaatoreita.
Miten ne laitetaan kiinni? Moottorilla on + ja - :en lisäksi yksi pääty joka näyttää menevän runkoon.
Kiitoksia etukäteen.
http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/sahkomoottori/sahkomoottori.html#huolto
Katso linkistä kuvaa....
"Moottorin huolto / kokoaminen"
>>>> kohta / kuva >>>>
"Päätyyn juotetaan kolme häiriönpoistokondensaattoria, joista yksi
tulee plus- ja miinusnapojen väliin ja muut navoista kannuun."
-
Paljon kiitoksia, nyt toimii!
-
Minullakin on vastaavanlaisia häiriöitä kyseisen moottorin kanssa. Kolvasin häiriönpoistajat ohjeiden mukaan, mutta häiriöt jatkuvat edelleen. Kokeilin myös muilla moottoreilla, mutta niillä ongelmaa ei ilmennyt. Häiriötkin ilmenevät vasta kun auto on noin 20-30 metrin päässä. Tällöin kaasu alkaa pätkimään, mutta ohjaus toimii täydellisesti.
Mietin kuitenkin, että saako häiriönpoistajat koskettaa toisiaan missään vaiheessa? Edes tinan alla? Vai onko moottorissa jotain ongelmia, kun muilla moottoreilla toimii kuitenkin ihan normaalisti. Hiilet eivät ole uusimmasta päästä, mutta voisi kuvitella, että ne ei toimisi edes lähietäisyydellä, jos niissä olisi vikaa. Vai miten on? Osaatteko sanoa missä on vika?
-
Minullakin on vastaavanlaisia häiriöitä kyseisen moottorin kanssa. Kolvasin häiriönpoistajat ohjeiden mukaan, mutta häiriöt jatkuvat edelleen. Kokeilin myös muilla moottoreilla, mutta niillä ongelmaa ei ilmennyt. Häiriötkin ilmenevät vasta kun auto on noin 20-30 metrin päässä. Tällöin kaasu alkaa pätkimään, mutta ohjaus toimii täydellisesti.
Hiilet kuluneet?
Kollektori musta?
Sorvattu koska?
Mietin kuitenkin, että saako häiriönpoistajat koskettaa toisiaan missään vaiheessa? Edes tinan alla? Vai onko moottorissa jotain ongelmia, kun muilla moottoreilla toimii kuitenkin ihan normaalisti. Hiilet eivät ole uusimmasta päästä, mutta voisi kuvitella, että ne ei toimisi edes lähietäisyydellä, jos niissä olisi vikaa. Vai miten on? Osaatteko sanoa missä on vika?
Ne ovat aina kannun kautta "kosketuksissa" toisiinsa, eli juotetaan toinen karva kummastakin häiriönpoistajasta yhteen/kannuun.
(Yleensä on toisen päädyn kiinnitysruuvin alla on pieni "lipukka", johon ne juotetaan)
Kummankin toinen vapaana oleva karva moottorin napaan.
Toisen plussaan, toisen miinukseen.
Kolmas häiriönpoistaja juotetaan moottorin napojen väliin.
http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/sahkomoottori/sahkomoottori.html#huolto
Katso linkistä kuvaa....
"Moottorin huolto / kokoaminen"
>>>> kohta / kuva >>>>
"Päätyyn juotetaan kolme häiriönpoistokondensaattoria, joista yksi
tulee plus- ja miinusnapojen väliin ja muut navoista kannuun."