ALKUERÄLISTAT:
Erä 1 Nro Nimi
1 Tommi Saari
2 August Poutiainen
3 Antti Aapro
4 Jussi Torkkola
5 Jiri Jokinen
6 Joel Nissinen
7 Jari Huttunen
8 Timi Malmsten
9 Heikki Valtonen
10 Ville Vehkajärvi
Erä 2 Nro Nimi
1 Ville Liski
2 Jari Eklund
3 Riku hyvönen
4 Henrik Andersson
5 Jukka Vihmo
6 Vesa Rousku
7 Veli-Pekka Virtanen
8 Kim Elf
9 Mika Hurula
10 Matias Viksted
Erä 3 Nro Nimi
1 Juuso Siivonen
2 Juha Rousku
3 Jarno Siltanen
4 Olli Viitanen
5 Jani Lindqvist
6 Martti Honkasalo
7 Aki Mertsola
8 Jani Parjanen
9 Jerry Hellström
10 Topias Airola
Erä 4 Nro Nimi
1 Joseph Quagraine
2 Markku Honkanen
3 Arto Heinonen
4 Juha Sartesuo
5 Jani Niemi
6 Tomi Björkman
7 Jethro Lehtojärvi
8 Ari Heinonen
9 Jouni Hiltunen
10 Sami Leppälä
Hobao Cup 4 - 2006 - PM Warm-up - Vantaa, Lavanko
Ilmoittautuminen ja ohjaajakokous 8:30-9:00
Ajoaikataulu
---------------------------------------------------------------------------------
Klo | Vaihe Erä | Aika | Nostajat
---------------------------------------------------------------------------------
9:00 | Eräharjoitus 1 Erä 1 | 7min | Mekkari
9:10 | Eräharjoitus 1 Erä 2 | 7min | Mekkari
9:20 | Eräharjoitus 1 Erä 3 | 7min | Mekkari
9:30 | Eräharjoitus 1 Erä 4 | 7min | Mekkari
---------------------------------------------------------------------------------
9:40 | Eräharjoitus 2 Erä 1 | 7min | Mekkari
9:50 | Eräharjoitus 2 Erä 2 | 7min | Mekkari
10:00 | Eräharjoitus 2 Erä 3 | 7min | Mekkari
10:10 | Eräharjoitus 2 Erä 4 | 7min | Mekkari
---------------------------------------------------------------------------------
10:30 | Alkuerä 1 Erä 1 | 3+5min | Erä 4
10:42 | Alkuerä 1 Erä 2 | 3+5min | Erä 1
10:54 | Alkuerä 1 Erä 3 | 3+5min | Erä 2
11:06 | Alkuerä 1 Erä 4 | 3+5min | Erä 3
---------------------------------------------------------------------------------
11:18 | Alkuerä 2 Erä 1 | 3+5min | Erä 4
11:30 | Alkuerä 2 Erä 2 | 3+5min | Erä 1
11:42 | Alkuerä 2 Erä 3 | 3+5min | Erä 2
11:54 | Alkuerä 2 Erä 4 | 3+5min | Erä 3
---------------------------------------------------------------------------------
12:06 | Alkuerä 3 Erä 1 | 3+5min | Erä 4
12:18 | Alkuerä 3 Erä 2 | 3+5min | Erä 1
12:30 | Alkuerä 3 Erä 3 | 3+5min | Erä 2
12:42 | Alkuerä 3 Erä 4 | 3+5min | Erä 3
---------------------------------------------------------------------------------
12:54 | Alkuerä 4 Erä 1 | 3+5min | Erä 4
13:06 | Alkuerä 4 Erä 2 | 3+5min | Erä 1
13:18 | Alkuerä 4 Erä 3 | 3+5min | Erä 2
13:30 | Alkuerä 4 Erä 4 | 3+5min | Erä 3
---------------------------------------------------------------------------------
13:42 | Alkuerä 5 Erä 1 | 3+5min | Erä 4
13:54 | Alkuerä 5 Erä 2 | 3+5min | Erä 1
14:06 | Alkuerä 5 Erä 3 | 3+5min | Erä 2
14:18 | Alkuerä 5 Erä 4 | 3+5min | Erä 3
---------------------------------------------------------------------------------
14:30 Tauko 30min
---------------------------------------------------------------------------------
15:00 | 1/4 Finaali A | 3+20min | 1/2A
15:30 | 1/4 Finaali B | 3+20min | 1/2B
16:00 | 1/2 Finaali A | 3+20min | 1/4A Pudonneet
16:30 | 1/2 Finaali B | 3+20min | 1/4B Pudonneet
---------------------------------------------------------------------------------
17:00 Tauko 30min
---------------------------------------------------------------------------------
17:30 | Finaali | 3+60min | 1/2 Pudonneet
---------------------------------------------------------------------------------
18:45 ...moottorit sammuu
19:00 Palkintojen jako
Tilastotietoa kisoihin ilmoittautuneista:
Autovalmistajat:
Hobao 40 %
Xray 20%
Mugen 15 %
Kyosho 10 %
GS 8 %
Muut 8 %
Moottorivalmistajat:
Muut 40 %
Novarossi 23 %
CMB 20 %
RB 18 %
Radiotaajuudet:
2,4Ghz 60 %
40Mhz 30 %
27Mhz 10 %
Ja 70% ilmoittautuneista luki ilmoittautumisohjeen kunnolla eli laittoivat ilmoituksensa otsikoksi PM Warmup, hienoa :mrgreen:
60min finaali?????
......
No mikäs kysymys toi nyt on...
Niinhän siinä lulee...
60 minsaa finaali.
Tämähän on PM Warm UP... Eli tietysti sen mukaan sitten etetään tässäkin kisassa.
Eli aikataulu tulee olemaan kireämpi kuin normaalisti ja finaalit ovat finaalin mittasia.
+Sää
-Pöly, vaikka yökastelijat iski aina välissä
-Finaalipaikka lipsu ohi, vaikka semissä rupes olemaan ihan kiva hönky päällä (liian myöhään, kuten aina)
-Radiohäiriöt vikoissa mutkissa, pilas semin alun
-Auton voimansiirrossa / kytkimessä / jarruissa pientä skismaa, pitääpä selvitellä että missä. Hankaloitti ajoa ja lisäsi henkisiä paineita. (Tosin myös taistelutahtoa ja vääntömomenttia)
:D liian pitkä Essoreissu Vixmalle, omalla kohdalla nalli napsahti 1/4B:hen joka juuri alkoi sopivasti.
:D spektaakkelimaiset äänenavaukset
:shock: Munakuppien määrä...
Peeämmissä sitten jatketaan siitä mihin nyt jäätiin!
+ Kisoissa on aina kivaa
- Univelka
Kootut selitykset:
Mutku mun kone ei toiminu... :´(
- Hount
yhyy :(
Antakaas nyt joku tuloksia jo.
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"Autovalmistajat:
Kyosho 10 %
Ei se väärin oo ajaa K:lla, kisan neljästä autosta kolme top7:ssa!! :mrgreen:
+26h valvomisen jälkeen finaaliin ja siellä seiska
+uus auto toimii, hopan kanssa menetetty motivaatio palailemassa :wink:
-pöly
+sää
+rata
+kappas, sehän sujuu jo välillä..
+kivat kisat
-kone.. Kaks ekaa erää (+eräharjoitukset) toimi hyvin, mutta sitten; hyyty aina jossain kolmen minuutin jälkeen, ei ottanu kaasua, välillä otti.. (mikäs säätö/muu juttu vois olla pielessä..)
En ole varma oliko teikäläisen masiina, mutta jollakulla 1 erässä ajavalla oli tyhjäkäynti säädetty _todella_ alas, eli sammuilu sen puolesta ei olisi mikään ihme. Ihan äärirajoille viety se tyhjäkäynti, pienikin häiriö ja sammuminen on taattu.
"plop, plop"
Se ei kyllä sammunu ku kerran tai kaks... siis ilman syytä. Eli ei tainnut minun kone olla.
Mutta siellä kyllä madeltiin jossain vaiheessa tosi kovaa :D
E: tarkemmin en koneen ääntä kuullut.. mutta se siis aina pysähtyi, otti ehkä vähän kierroksia, välillä ei yhtään, välillä täysillä.. iha ihme.. Joskus autto se että pumppas kaasua hetken, mutta lopussa se ei enää kulkenu mitenkään mihinkään.. (ehkä joku saa selvää :lol: )
Tiimille bingo. Nuff said.
Ite toisaalta pääsin pitkästä aikaa ajamalla maaliin..
+ loppusijoitus
+ uusia nuoria harrastajia mukana ja varsinkin erittäin iloisella asenteella
-auto oli hukassa... toimi pari läppiä ja taas pari kierrosta niin että auto ei tehnyt liikettäkään niinkuin yritin käskeä (vika paikallistettu)
-parin kuskin käsittämättömät töhöilyt finaalissa... Joo... oppi lopulta antamaan tietä kun oli tarpeeks monta kertaa mennyt rundilla ohi, mutta heti seuraavassa mutkassa yritti tulla kontista sisään. Aluksi oli mielettömiä ongelmia päästä ohi kun peiteltiin ja kikkailtiin edessä.
Jos ja kun huomaa että joku tulee perästä selkeästi kovempaa niin annetaan sen mennä ohi ja varsinkin pidetään huoli ettei yritetä tämän jälkeen itse pysyä vauhdissa mukana, ja ajetaankin päälle.
Se nopeempi auto kun katoaa muutaman mutkan jälkeen kohtalaisen pitkälle.
Eri asia on mikäli taistellaan sijoituksesta, vaikka siinäkään ei loppupeleissä muut häviä kuin itse jos yrittää peitellä ja peippailla.
Menettää aikaa ja kohta perässä tulijat saavat kiinni ja menevätkin ohi.
Tulokset -> http://www.hobao.fi/forum/viewtopic.php?p=371#371
...ja sitten palopuheet...
Järjestäjänä:
+ Homma toimi kunnes päästiin finaaleihin. Nostajia sai patistaa ja Heinosen veljeksiä että Josea odotella :wink: .
+ Mittauvärkit pelasi alkukankeuksien jälkeen.
- Ei juurikaan ehdi mekkaamaan autoa.
- Hoken ja Arton "äänestyskisa" finaalissa (en tiedä kumpi voitti)
Kilpailijana:
+ 12. alkuerissä, oikein miellyttävä tulos.
+ Uus auto on aina uus auto.
- Uus auto on aina uus auto.
- Semi keskeytys molempien takarenkaiden liimausten petettyä [ISO Kyynel]
Itse asiassa semi lähti hienosti käymään [Sarkastinen]. "Lämmittely 3min" -> Mullahan on ohjauservo rikki :shock: tekn. kymppi tippu taivaalta, äkkiä kikkare vaihtoon ja kisaamaan. Semi alkoi hienosti x2, hänniltä kympin takia startti ja olin muutama kierroksen jälkeen itseäni nostanut 4 sijalla. "Miksi tämä nyt on näin vaikeaa, mietin" Ei siinä mitään ajattelin että servovaihdossa joku meni pieleen kun auto muutti suuntaa miten sattuu. Jatkoin puurtamista kunnes 10 min kohdalla totesin että takarenkaat vipottaa. WTF liimaukset/rengas revennyt irti vanteelta joilla olin ajanut kokopäivän. Se siitä ... ens kerralla saa onneksi keskittyä vain harrastamaan...
\ Jeppe
Jukupliut pojat. Olihan mahtava päivä. Olen jokseenkin varma, että tämä päivä jää nuoren kuskimme mieliin vielä kauan sen jälkeen kun mekkari on siirtynyt ... ja sen kaiken tietysti kruunasi yhdeltä maailman kärkikuskilta henkilökohtaisesti saatu kannustuspalkinto.
+seura ja tunnelma
+paljon ajamista
+loistava rata ja ratavarustelu
+tarkka aikataulu
+tulospalvelu kuulutuksineen
+auto pelas kun kuski käski
-tunnin nostovuoro alimiehitetyllä nostajamäärällä päivän päätteeksi on aika lähellä ylärajaa. pitäisköhän miettiä sääntöä, ettei yli viiskymppisten tarvii nostaa :)
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"+ Homma toimi kunnes päästiin finaaleihin. Nostajia sai patistaa ja Heinosen veljeksiä että Josea odotella :wink: .
Niin ja kun ajatellaan että he kaikki ajoivat A haarassa... Eli heillä oli koko semi B:n ajan aikaa mekata autojaan + vielä tauko päälle.
Mitäs minä ehdin tehdä... Ööö vaihtamaan filsun, putsaamaan vähän ja latailla akkuja.
Nää vetäs autonsa atomeiks ja nysväs kaiken kuntoon.
+ Huutelee vielä kympit päälle kun ei ehtiny saamaan kaike valmiiks... :P :wink:
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"Tulokset -> http://www.hobao.fi/forum/viewtopic.php?p=371#371
...ja sitten palopuheet...
Järjestäjänä:
+ Homma toimi kunnes päästiin finaaleihin. Nostajia sai patistaa ja Heinosen veljeksiä että Josea odotella :wink: .
+ Mittauvärkit pelasi alkukankeuksien jälkeen.
- Ei juurikaan ehdi mekkaamaan autoa.
- Hoken ja Arton "äänestyskisa" finaalissa (en tiedä kumpi voitti)
Kilpailijana:
+ 12. alkuerissä, oikein miellyttävä tulos.
+ Uus auto on aina uus auto.
- Uus auto on aina uus auto.
- Semi keskeytys molempien takarenkaiden liimausten petettyä [ISO Kyynel]
Itse asiassa semi lähti hienosti käymään [Sarkastinen]. "Lämmittely 3min" -> Mullahan on ohjauservo rikki :shock: tekn. kymppi tippu taivaalta, äkkiä kikkare vaihtoon ja kisaamaan. Semi alkoi hienosti x2, hänniltä kympin takia startti ja olin muutama kierroksen jälkeen itseäni nostanut 4 sijalla. "Miksi tämä nyt on näin vaikeaa, mietin" Ei siinä mitään ajattelin että servovaihdossa joku meni pieleen kun auto muutti suuntaa miten sattuu. Jatkoin puurtamista kunnes 10 min kohdalla totesin että takarenkaat vipottaa. WTF liimaukset/rengas revennyt irti vanteelta joilla olin ajanut kokopäivän. Se siitä ... ens kerralla saa onneksi keskittyä vain harrastamaan...
\ Jeppe
Ja tässä mekkarin plaa plaa
+Kiva keli.
+Uusi auto (-jota ei juurikaan nähnyt muuta kuin ratavarikolla n.15s kerrallaan).
+Jeppen tarjoamat eväät, nam. :P
+Bingo :D
-Bingo iski :shock:
-Lounaaksi pääosin pölyä ja pari puoli haaleaa grillikyrsää (melko tiukka tuo aikataulu).
-Finaali "taas" radan reunassa, nostajan roolissa. Elämä on :!:
Kuvia: http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2006/kerhokisat/hobao4vantaa/
Video: http://www.rc-racing.info/videot/kisa/2006/kerhokisat/cup4vantaa.wmv
Kivat skabat, PM:ssä jatkuu :)
Oli muuten jani tossa kuvassa todella huono happi päällä :D
Ja menit ja otit vielä kuvan,vichy on paras... :lol:
Millonkas voidaan odottaa sarjapisteiden päivitystä?
Ei voi muutakun kehua saatiin Villen kanssa tosipaljon apuja, jotka olivatkin ensikertalaisille kuskille/mekkarille tosi tarpeeseen erityisen paljon kiitoksia Tompalle jolta ostimme automme. Tomppa kerkes moneen väliin meitä auttamaan ja myös muutkin kuskit antoivat kullan arvoisia vinkkejä. Ei varmasti jää viimeiseksi kisaksi sen verran pojan itseluottamus nousi.
Jussi Vehkajärvi
Ainiin...
On ihmetyttäny Imatralta lähtien (en kyllä oo huomannu että onko tälläkaudella joissain muissakin kisoissa ollut näin.)
Mutta siis...
Finaaleissa on katkennut kuskeilta aika kun ajoaika on tullut täyteen.
Eli tokaksi tullut näyttää aina kuin olisi jäänyt kierroksen ykköselle. (mikäli siis kello ehtii olemaan täynnä ennenkuin hän maalilinjan ylittää, vaikka ykkönen olisi esim 5 sekunnin päässä.) Tokaksi finaalissa tullut on siis maalissa ja ykkönen jatkaa paahtamista vielä kierroksen loppuun...
Eihän sen näin pitäisi olla.
Tuonhan pitäisi katketa vasta kun ykkönen on tullut maaliin...
Muistan ainakin hyvin että viimekaudella ajat olivat niinkuin pitää.
Eli ykkönen maalissa millon onkaan ja seuraavilla näkyy ero ykköseen.
Nyt tosiaan on ainakin Imatralla ja tässä tapahtunut niin että kun aika tulee täyteen niin autot tulevat maaliin välittömästi. Joten jos aika sattuu menemään umpeen vaikkapa kakkosen edessä niin hänellä tulee näkymään kierros vähemmän kuin ykkösellä.
Katselkaa vaikka...
Esim semi B... minä en jäänyt sartesuolle kierrosta...
5 sekunnin päässä se kierroksella jääminen toki oli, mutta en jäänyt kierrosta vaan jäin sen ajan mitä minulla olisi kestänyt tulla maaliin sartesuon ajettua maaliin.
Viimekaudella tosiaan näkyi aivan selkeästi tuloslostassa esim.
Sartesuo 23 laps 20m44....
Honkanen 23 laps ja vaikkapa 21m......
Katsokaa vaikka koko semi B ajat...
Eikö ole kummallista että kun ajetaan sijoituksista niin esim viitasella on pienempi aika kuin edellä olleilla, mutta silti jäänyt pari kierrosta...
Eihän finaaleissa ajeta enää kelloa vastaan vaan aikaa vastaan...
Eli maaliinhan tullaan vasta kun aika on täynnä ja ykkönen ylittää maalilinjan.
Muutenhan esim 3. ja 4. sijasta käytävä kamppailu saattaa ratketa ennenkuin 1.ja 2. Ja vaikka koko 4 kärki olisi jopa samalla kierroksella niin tosiaan näin voi käydä.
Tarkastakaapas siis niitä AMB softianne...
Näin se ei ole aikaisemmin ollut miten se nyt on, eikä tällaista nähty esim EM kilpailussakaan.
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Millonkas voidaan odottaa sarjapisteiden päivitystä?
Nyt http://www.hobao.fi/forum/viewtopic.php?p=320#320
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Ainiin...
Finaaleissa on katkennut kuskeilta aika kun ajoaika on tullut täyteen.
Eli tokaksi tullut näyttää aina kuin olisi jäänyt kierroksen ykköselle. (mikäli siis kello ehtii olemaan täynnä ennenkuin hän maalilinjan ylittää, vaikka ykkönen olisi esim 5 sekunnin päässä.) Tokaksi finaalissa tullut on siis maalissa ja ykkönen jatkaa paahtamista vielä kierroksen loppuun...
Eihän sen näin pitäisi olla.
En tarkalleen tiedä miten pitäisi olla mutta softa toimii näin:
Se kierros ajetaan loppuun jolloin aika on tullut täyteen. Eli jos et ole samalla kierroksella muiden kanssa, tulee kierroksen ero. Samalla kierroksella tarkoitan sitä esim että vaikka olisit 5sek ykköstä jäljessä, muttä hän ehtii ylittää linjan ennen kuin aika loppuu, mutta "sinä" et.
Pitänee tarkistaa... Muistelisin kyllä että maaliin on huudeltu porukkaa ennen kuin ykkönen on maalissa.
Lainaus käyttäjältä: "AkiM"
Pitänee tarkistaa... Muistelisin kyllä että maaliin on huudeltu porukkaa ennen kuin ykkönen on maalissa.
Juu kyllä tämä softa jota käytämme tekee näin ja siihen ei ole mitään asetusta, joten tämän kanssa pitää osata elää kunnes keksitään jotain uutta :roll: .
Sikäli tämä ei vaikuta millään tavalla itse sijoituksiin.
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"Lainaus käyttäjältä: "AkiM"
Pitänee tarkistaa... Muistelisin kyllä että maaliin on huudeltu porukkaa ennen kuin ykkönen on maalissa.
Juu kyllä tämä softa jota käytämme tekee näin ja siihen ei ole mitään asetusta, joten tämän kanssa pitää osata elää kunnes keksitään jotain uutta :roll: .
Sikäli tämä ei vaikuta millään tavalla itse sijoituksiin.
Asia tarkistettu varmalta tietolähteeltä (kiitos Nappe :wink: ). Eli kuskit tulevat maaliin siltä kierrokselta jolloin aika on tullut täyteen. Eikä siltä kierrokselta jolloin 1. paikalla ajava ylittää linjan ajan ollessa täynnä.
Eli ohjelma tekee juuri niinkuin pitääkin.
Tossa tänään selitin JQ:llekkin kuvion niin hänkin oli sitä mieltä että tämähän on väärin.
Jossitellaanpas hieman.
Ajatellaan että kaikki 4 kärkisuskia ajavat 10 sekunnin sisällä toisistaan...
1. ja 2. ehtii linjan yli juuri ennen kuin aika loppuu...
4. ja 5. tulevat linjan yli tietenkin juuri kun aika on täynnä...
No nyt pääsuoralla nämä 1. ja 2. kolaroivat ja ajavat autonsa psk***.
4. ja 5. tulevat heittämällä ohi...
Kuka tässä tilanteessa onkaan voittaja kun 1. ja 2. ei pysty jatkamaan... Hehän olivat kaikki samalla kierroksella ja nämä kaksi ensinmäistä eivät päässeet maaliin ajan tullessa täyteen...
Kirjataanko heidät tosiaan kierroksella voittaneiksi ajalla joka on alle finaalin pituuden...
Ykkönen ja kakkonen eivät koskaan edes nähneet ruutulippua mutta silti voittavat KIERROKSELLA nämä jotka tulivat parin sekunnin päässä näistä autonsa romuttaneista.
Tämähän on väärin...
Ja on mielenkiintoista että viimekaudella nähtiin tuloslistoja jossa näkyi kärjen oikea ero, mikäli he olivat samalla kierroksella Esim -12sek tai vastaavaa, ja vasta kun joku on ollut oikeasti kierroksen jäljessä niin hänellä on näkynyt -1 lap...
Onko viimekaudella vaan käynyt sellainen säkä että koko samalla kierroksella oleva kärki on aina ehtinyt ylittää linjan ennen kuin aika on täyttynyt... Jotenkin en jaksa uskoa...
Nythän listatkin näyttävät tosiaan erilaisilta... Ei näy sitä eroa edellä olleeseen.
Nykyään näköjään ajetaan finaali aivan kuten alkuerä... kaikilla vaan sattuu lähtemään aika samanaikaisesti käyntiin.
Eli ruutulipulle asti ei ajeta kilpaa sijoituksesta, ellei hyvä säkä käy...
Typerää...
Typerää että voittoauto ei tule ensinmäisenä ruutulipulle...
Typerää että tälläsaadan näyttämään listat vääristyneiltä... Ja varsinkin typerää että joku voi voittaa kilpailun vaikka ei koskaan tulisikaan maaliin asti ajan tultua täyteen... vaikka siis perässä tulija on ollut esim 5 sekuntia perässä SAMALLA kierroksella...
Minen ymmärrä...
Tietysti asia olisi eri mikäli näillä kahdella autolla tosiaan olisi ollut kierroksen ero... Mutta kun ei...
Eikös se ole mitattu ihan oikein.
Ajetaan 5/10/20/45 minuutin kisa/erä. Kysymys kuuluu montako kierrosta olet ajanut annetussa ajassa + viimeisen kierroksen päättämiseen. Eli esim 23 kierrosta + 12 sekunttia yli ajan.
Kun kuvaamasi autot menevät yli maalilinjan on 1 ja 2 tehneet kuvitteelliset 42 kierrosta ajassa 44 min. 52 sekunttia. 4 ja 5 auto ovat myöskin kiertäneet 42 kierrosta ajassa 45 min. 2 sekunttia. Jos ne 1 ja 2 autot olisivat kiertäneet viimeisin kierroksen maaliin saakka, niin 4 ja 5 olisivat siis jääneet kierroksen voittajakaksikolle. Muista ajetaan 45 minuutin finaali. Montako kierrosta kerkiät kiertämään tässä ajassa? Koko aikaa ei ole pakko käyttää, voi sitä huilata välillä, alussa tai lopussa, mikäli siltä tuntuu. Saman kierrosluvun saaneet laitetaan siihen käytetyn ajan suhteen järjestykseen.
Yhtä koomiseksi voisi muuttua tuloslista, jos maaliin ajettaisiin vasta voittajan jälkeen. Jos ajan täyttymisen jälkeen joutuisi vielä lähtemään uudelle kierrokselle, jotta pääsee voittajan jälkeen maaliin. Siinä saisi ajaa annetut 45 minuuttia + toiseksi viimeisen kierroksen ylitysaika + se ylimääräinen kierros.
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Jossitellaanpas hieman.
Ajatellaan että kaikki 4 kärkisuskia ajavat 10 sekunnin sisällä toisistaan...
1. ja 2. ehtii linjan yli juuri ennen kuin aika loppuu...
4. ja 5. tulevat linjan yli tietenkin juuri kun aika on täynnä...
No nyt pääsuoralla nämä 1. ja 2. kolaroivat ja ajavat autonsa psk***.
4. ja 5. tulevat heittämällä ohi...
Kuka tässä tilanteessa onkaan voittaja kun 1. ja 2. ei pysty jatkamaan...
Hölmö... Eks sää oo oppinu numeroa 3??? Se 3. auto on kerenny samalle kierrokselle 1. ja 2. kanssa ja ajaa heittämällä tossa pääsuoralla ohi ja varmistelee loppu kierroksen ja ajaa selvään ja selittelemättömään voittoon.... :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Ajatellaan että kaikki 4 kärkisuskia ajavat 10 sekunnin sisällä toisistaan...
1. ja 2. ehtii linjan yli juuri ennen kuin aika loppuu...
4. ja 5. tulevat linjan yli tietenkin juuri kun aika on täynnä...
No nyt pääsuoralla nämä 1. ja 2. kolaroivat ja ajavat autonsa psk***.
4. ja 5. tulevat heittämällä ohi...
Kuka tässä tilanteessa onkaan voittaja kun 1. ja 2. ei pysty jatkamaan... Hehän olivat kaikki samalla kierroksella ja nämä kaksi ensinmäistä eivät päässeet maaliin ajan tullessa täyteen...
Kirjataanko heidät tosiaan kierroksella voittaneiksi ajalla joka on alle finaalin pituuden...
Lopputuloksissa 1. ja 2. ovat ajaneet yhtä paljon kierroksia kuin 4. ja 5. mutta nopeemmalla ajalla. Jollei kumpikaan tule maaliin voittaa se kumpi on saanut eniten kierroksia nopeimmin.
En ymmärrä miten tästäkin näin simppelistä asiasta on saatu vääntö aikaan :cry:
Toinen vaihtoehto olisi tietysti käyttää samaa järjestelmää kuin esim. formuloissa eli finaalit rajataan johonkin tiettyyn kierrosmäärään mutta se taas voi johtaa aikataulun venymisiin yms (aivan kuten eilinen f1-kisa venyi sateen takia).
Space car radalle, ni hokeki voi voittaa :lol:
Voi kiesus.. :lol:
"vitsi kun mullakin meni viime kisoissa pääratas,oisin kyllä voittanu muuten" :mrgreen:
Mitä se vixma nyt taas pihailee...
Siis hei...
On tosiaan hölmöä että vain pari sekuntia hävinnyt kuski näkee oman nimensä edessä yhden kierroksen pienemmän lukeman kuin hänen edellään mennyt...
Siis kun ruutulipulle kuitenkin tähdätään.
Vääntöä en tästäkään asiasta taas halua, kunhan halusin tuoda teille julki tämän epäkohdan...
Yhtälaillahan tässä voitaisiin sitten lähteä samalla tavalla finaaliin kuin alkueriinkin...
Mitäs hittoja sitä samaan aikaan starttaa kun kuitenkaan se päätavote ei ole olla ruutulipulla ensinmäisenä...
Jos siis tosiaan joku voi voittaa kilpailun hajoittamalla autonsa viimeisellä kierroksella... Toinen saattaa olla vaikka kymmenyksen perässä, mutta aika napsahtaakin juuri tässä välissä poikki...öööööhh... edellä mennyt ei pääse maalilinjalle asti, takana tullut jatkaa siitä vaikka vielä kierroksen ylimääräistä (niinkuin kaikki aina tekee)... Saapuu linjalle ennen kuin tämä hänen edellään mennyt jolla aika käy edelleen...
Siis hölmöähän tuo on että radan viereen jäänyt kuski voittaa kisan...
Otetaan siis seuraaviin kisoihin samanlainen lentävä lähtö kuin alkuerissä...
Pääseepähän helpommalla kun ei tarvii väkisin yrittää puristaa ohi kuskista joka ei suostu antamaan latua vaikka tulisit kierroksella jo ohi...
Hetkellisesti nopeammalle on annettava siis tilaa...
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"On tosiaan hölmöä että vain pari sekuntia hävinnyt kuski näkee oman nimensä edessä yhden kierroksen pienemmän lukeman kuin hänen edellään mennyt...
...mutta uskoisin että kaikki vähänkin kisoja kiertäneet tajuaa että tulos 51 kier 45:30 ei ole kokonaista kierrosta parempi tulos kuin 50 kier 45:02. Jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä mutta se ei ole kuin oma vika. Nykyinen ajanotto on mielestäni ihan oikeudenmukainen, ajetaan kovaa annetun aikarajan nimissä ja
eniten kierroksia annetun aikarajan puitteissa ajanut voittaa!
Juu näinhän se on...
Tuli vaan totaalinen ahaa elämys että onpas typerää ajaa toisen kanssa kilpaa ja varsinkin erittäin hölmöä kenenkään ruveta blokkailemaan kun pelkästään aikaa vastaanhan tässä ajetaan...
Eli siis aivan sama kuin alkuerässä, sillä erolla että kaikille starttaa aika samaan aikaan.
Tuli vaan ahaa ilmiö yhtäkkiä että tosiaan joku voi voittaa kisan tulematta koskaan maaliin ajan täyteentulon jälkeen, vaikka olisikin johtanut tokanatullutta käsittämättömällä tuurilla vain sekunnin murto-osan.
Tuloslistassa siis voi olla näkyvillä voittajalla vaikkapa 44.59,... aika
ja sama läppimäärä kuin kuskilla joka tulee toiseksi ajalla 45.00,01
Touringkisoissa tulee joskus tilanteita että finaaleissa ykkönen pääsee "karkaamaan" yhdelle ylimääräiselle kierrokselle hieman ennen viiden minuutin ajan täyttymistä kun kakkonen tuleekin jo maaliin (esim. 20 kier 4:59 vs 20 kier 5:01) ja kukaan, siis ei kukaan, kyseenalaista voittoa vaikka ykkönen viimeisellä kierroksellaan ajaisi autonsa rikki.
Polttiscrossissa kierrosajat ovat n. 3 kertaa pidempiä, finaalit 6-12 kertaa pidempiä eli mahdollisuus tällaiselle tapaukselle on paaaaaaljon pienempi. En edelleenkään ymmärrä miksi tästä väännetään täällä polttistopicissa :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Tuli vaan totaalinen ahaa elämys että onpas typerää ajaa toisen kanssa kilpaa ja varsinkin erittäin hölmöä kenenkään ruveta blokkailemaan kun pelkästään aikaa vastaanhan tässä ajetaan...
Eli siis aivan sama kuin alkuerässä, sillä erolla että kaikille starttaa aika samaan aikaan.
Miten niin pelkästään aikaa vastaan.. jos päästä toisen ohitsesi niin tokihan se tulee sun edellä (aikaisemmin) maaliin. Finaalissa ajetaan paikasta "autoletkassa", se ketä on johdossa ajoajan tulessa täyteen voittaa. Ja vaikka toisena ollut sattuisi jäämään laskentalinjan taakse vain sekunnin murto-osilla, niin sehän tosiaan olikin..
toisena. Ja kuka käskee torsteilemaan auton hajalle siinä "ylimääräisellä" kierroksella :mrgreen:
Mutta sinänsä hyvä että tulee ahaa-elämyksiä miten laskenta kisoissa toimii ;)
..
Pistänpä itsekkin tavoista poiketen jotain kommenttia kisoista. Oli elämäni seitsemäs RC-kisa. Eka kerta Lavangossa. Eka kerta finaalissa ja sija 5. Ei hassummin. Pistetäänpä hieman plussia ja miinuksia:
+Novarossi kävi kuin kello, alun röpöttelyjen jälkeen.
+oli hauskaa, ellei jopa erittäin hauskaa
+etukardaanin pinjonin hokki irtosi 1/2 finaalin lopussa, ei alussa
+en mielestäni häirinnyt nopeampien menoa. Hurjaa vauhtia Toverit kyllä pääsee!
-alkuerien lämmittelyn peräänajot. Auts! vehkeet hajoo
-takaiskarin alapää irti/rikkoontui finaalissa. Hankala ajaa
-pakoputki irtosi etupäästä, tietysti finaalissa. Varikolle remonttiin
-tankki kuivui finaalissa. Turha varikkoreissu
-jarrut otti takaa liikaa, pyörähdyksiä
-finaalin alussa autoni innostui köyrimään toista katollaan olevaa autoa pölypilven keskellä. Onneksi nostaja pääsi väliin!
Tämmöset tarinat!
Ainiin, yksi juttu unohtui noista raporteistani: Onnittelut Jarille finaalipaikasta ja hyvästä sijoituksesta!!
MYYDÄÄN MATKAPUHELIN JOKA LÖYTYI LAVANGOSTA 7.8
Kyselkää YV:llä
Muutama kuva finaalista
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.vallisdata.fi%2Frc%2FLavanko060805%2FIMG_0946b.JPG&hash=0c4ad7f36c6c6eb82fa1c4aef3e153629738ea5b)
Warm up lap (http://www.vallisdata.fi/rc/Lavanko060805/IMG_0805b.JPG)
Startti (http://www.vallisdata.fi/rc/Lavanko060805/IMG_0877b.JPG)
Ensimmäinen kierros (http://www.vallisdata.fi/rc/Lavanko060805/Lavanko060805.wmv)
Sitten mentiin (http://www.vallisdata.fi/rc/Lavanko060805/IMG_0845b.JPG)
Hei väärä suunta (http://www.vallisdata.fi/rc/Lavanko060805/IMG_0856b.JPG)
Brake (http://www.vallisdata.fi/rc/Lavanko060805/IMG_0858b.JPG)
Jani varo takana... (http://www.vallisdata.fi/rc/Lavanko060805/IMG_0886b.JPG)
...lisää tulee (http://www.vallisdata.fi/rc/Lavanko060805/IMG_0887b.JPG)
Parempi mennä jo, kaatuu se kohta kuitenkin (http://www.vallisdata.fi/rc/Lavanko060805/IMG_0944b.JPG)
Jumps humps (http://www.vallisdata.fi/rc/Lavanko060805/IMG_0890b.JPG)
Tomppa tekee tilaa (http://www.vallisdata.fi/rc/Lavanko060805/IMG_0926b.JPG)
Höm...
Vikassa kuvassa "Tomppa tekee tilaa" näemme juuri tämän minkä takia meinasi itsellä päre kärähtää niin pahasti ja moneen kertaan, että en edes tajua miten hillitsin itseni edes niinkin hyvin.
Konttiin tullaan aivan surutta vaikka oltais kuinkapaljon jäljessä...
Siinä oikein kuvan kera tilanne jossa joudun toisen röyhkeän torppauksen kohteeksi.
Ei näin pojat... ei näin.
Aika magee kuva, hieman kun olis valosuutta vähemmän...
http://www.vallisdata.fi/rc/Lavanko060805/IMG_0856b.JPG
Oli muuten meitsin eka finaali :mrgreen: