onkos jollain kokemusta SPM kytkimestä? onko hankkimesen arvoinen?
Suunnilleen vuoden verran ajellu tolla spm:n säädettävällä kytkimellä.
Mukava käyttää, kun on vain yksi jousi. Ei mee jouset poikki. Säätöruuviin kun muistaa laittaa ruuvilukitetta, niin toimii.
Krossarille joko löysin tai korkeintaan medium jousi. Jäykintä voi varmaan käyttää rata-autoilussa(?), jos tarvii todella korkeelta kiinniottavaa kytkintä.
Pelaa ihan mukavasti. Itselläni se on Hyperissä STS:n moottorin jatkeena. Mukavaa tuossa on helpohko säädettävyys ja luotettava toiminta, muista se lukite...
Ajeltu noin 20 gallonaa ja pelaa kuin unelma, kaikki kytkin huolet loppuivat heti kun laitoin SPM:n.
Krossiin löysin jousi ja kiristää niin että kierrettä tulee näkyviin 1-1.5mm, sitten ruuvilukite.
Kävisköhän tuo kytkin Revon 2.5R koneeseen?
se spm universaalikytkin käy kaikkiin autoihin.
universaali=yleis(malli) :wink:
Kytkin voi käydä koneeseen, mutta koko paletin istuttaminen Revoon voi olla ahdasta.. Revossa koko kytkinpuoli on varsin pientä eikä muistaakseni lähellä ole juurikaan liikaa tilaa esim. isommalle vauhtipyörälle ja kytkinkellolle.
Juu ei taida Revoon käydä, kun ahdasta on.
Tuohonhan on saatavilla 40mm vauhtipyörää joten sen puolesta kävisi, mutta kytkinkello taitaa olla liian iso halkaisijaltaan.
Joku tietysti jos mittais kytkinkellon halkaisijan ja koko kytkinpaketin pituuden (vauhtipyörä + kello).
Onkohan rattaan hammasjako sama Revon spurrin kanssa?
Taitaa Revon kytkimessä syvyys olla iso tekijä joka estää "normaalien" kytkimien käyttöä... tavallisella moottoripukilla siis.
Muistaakseni Revon koneiden kampiakseli johon kytkin kasataan on noin 4mm lyhempi kuin perinteisissä "Pilot Shaft" koneissa. Revon oma kytkin koostuu siis matalasta vauhtipyörästä ja matalasta kytkinkellosta.
Nuo on niitä asioita, joista valmistajien pitäisi pysyä erossa. Noissa perusosissa, kuten moottori ja kytkin jne. pitäisi ehdottomasti pysytellä standardi-mitoissa, muuten tulee ko. kaltaisia ongelmia omistajille. Myös hinnoittelussa on helpompi nyhtää rahaa speciaali-osista. Tosin, ongelma kärkistyy vasta muutaman vuoden päästä, kun joku yrittää löytää sopivaa moottoria tms. tuollaisiin viritelmiin...
Ei siinä mitää virittelemistä ole kun laittaa kiinni bigblock-kitin. Samoten Revoon kyllä mahtuu jopa 40mm vauhtipyörä.
Iteltä löytyy kanssa tommonen kytkin. Toimintaperiaate on kyllä fiksu, mutta itse en pariin asiaan ole tyytyväinen. Jousen kiristysmutteri on onneton. Ns. mutteriosuus on niin matala, että hankala kiristää / avata lukitetta käyttäessä. Samoin vakiot kytkinpalat eivät pidä tarpeeksi hyvin. Itselläni ilmeni ongelmia korkeilla kierroksilla, alkoi luistamaan ja viskasinkin koko himmelin taas pakin pohjalle odottelemaan parempia testausaikoja...
Nostetaas vanhaa,
Onkos joku testannu noita valkosia kytkinpaloja 1/8 crossarissa. Vai onko järkevintä mennä vakio mustilla
http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=38_43&products_id=184&osCsid=434ce305b8d5545c813b15d130551706
Jopas onkin eläväinen topic, no kuitenkin.
itellä lipsahti vauhtipyörä tyhjää ja kärsi jonkin verran tossa operaatiosssa. Tässä tuumaan että saako pelkkää vauhtipyörää mistään.
ei vissiin suomesta löydy myyjää noille enää.
e: selvennuksenä itellä on tuo Centax kytkin, vanha malli vissii ku on violetti.
Mistähän näitä Centax/SPM kytkimiä vois tilata jos kiinnostaisi?
Kannataa täält kysästä, ainakin omani olen ostanut: http://www.jp-nitroracing.com/ (http://www.jp-nitroracing.com/)
Sitten kysymystä perään, tuossa olikin mainintaa byggyn kytkin säädöistä, jousi/kireys.
Mutta onko kellään heittää truggyyn (cen tr arena/lrp ,28) jousen/kireyden arvoja, vaiko hakuammuntaa.
Lainaus käyttäjältä: sjos - 08.05.09 - klo: 21.22
Kannataa täält kysästä, ainakin omani olen ostanut: http://www.jp-nitroracing.com/ (http://www.jp-nitroracing.com/)
Kytkimeen tuli tilattua paloja tuolta, saattaahan sitä koko kytkintäkin saada.
sain oman vielä kuntoon, joten kovaa ajoo vaan
Olisikohan tuollainen SPM kytkin kestävempi truggyyn kuin normi kolmipalainen?
Lainaus käyttäjältä: anavee - 08.05.09 - klo: 22.47
Olisikohan tuollainen SPM kytkin kestävempi truggyyn kuin normi kolmipalainen?
Rakenteen puolesta kuvittelis olevan. Tiedä sitten totuutta.
Medium jousi oli ainakin matrix tr arenaan ihan liian jäykkä, kone huusi täysillä ja auto justiinsa liikkui. Pitänee kokeilla löysimmällä jousella ja säädöllä.
Kummat palat tuohon olisi paremmat? Mustilla paloilla kokeilin ja valkoisetkin löytyy.