RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: vmakir - 29.08.06 - klo: 14.49
-
Työkaverit tuossa yllyttävät ostamaan sähköautoa, että saataisiin kisat aikaiseksi :)
En ole vielä saanut päätettyä, mikä olisi autoluokka (touring/krossari) ja lähinnä ratkaisu tulee perustumaan hinta/laatuun. Eli mitään Nikkoa tms. en ole etsimässä. Neliveto varmaan olisi hyvä olla...?
Hintaluokka olisi noin 100-200e (mieluummin lähempänä satkua kuitenkin). Ja sillä pitäisi saada koko setti: auto, akut, radiot yms, mitä ajamiseen tarvitaan.
Pari vaihtoehtoa jo löytyikin:
http://www.rckauppa.fi/ >>> 4WD HBX Buggy RTR (129e)
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=1434 >>> Carson CE-4 4WD Touring Car / Peugeot 406ST RTR (alennuksella 159e)
Kovin erityyppiset autothan ne ovat toisiinsa verrattuna. Jotenkin tuo HBX vaikuttaa melko "nikkomaiselta".. Kumpi noista olisi varteenotettavampi vaihtoehto? Mitähän muita vaihtoehtoja olisi? Ulkomailta tilaaminen on myös mahdollista.
Käytettykin varmaan kelpaisi, jos sopiva sattuu kohdalle (yv:llä voi tarjota)..
-
Juu, itse suosittelen noista kahdesta Carson CE-4 4WD Touring Car / Peugeot 406ST RTR (alennuksella 159e). Pakettia / autoa.
Kaverilla oli HBX Bonzer ja niillä vakio osilla se ei kauhesta sitten kestänyt
kun alettiin tehoja lisäämään, toki muuten se on hvyä auto, mutta lähes
"marketti kamaa" se tuli itse nimittäin todettua. Eli tuo auto mitä katsoit toki
eroaa bonzerista, mutta olet siinä oikeassa että se on "vähän" nikkomainen.
Joten jos noista kahdesta pitäis valitan niin tuo Carsonin auto.
-
Tuo 100-200 on aivan liian vähän. Säästä se 300€ niin sillä voi jonkuntasoisen auton saadakkin.
-
Ei tuo budjetti ole rahan puutteesta kiinni vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että en halua tähän enempää rahaa käyttää. Ainakaan alkuvaiheessa. Ostetaan sitten uusi auto, jos ekassa loppuvat rahkeet.
-
:mrgreen:
perus virhe tulossa :mrgreen:
Mietippä mitä tulee maksamaan se että ostat jonku vessan mikä ei kestä tai ole hyvä muuten,ja kohta sitten jonkun kalliimman perään..
Kun taas..
Ostaisit kerralla laadukkaamman auton.
Ihan up yours..rahan kulutuksesta vain puhuit.
-
Juu se nimenomaan on ihan oma valintani. Harrastuksenahan tää on hyvin lähellä maastopyöräilyä (johon ylimääräiset rahat tällähetkellä menee), joten ymmärrän kyllä pointtinne, että halvalla ei saa hyvää. Kuitenkin maastopyöräilyynkin pääsee sisälle alle 1000e pyörällä vaikka itse en sellaisella enää ajaisikaan.
Eli pliis. Alle 200e autoja haussa.
-
Melkeen sanoisin, että ainoa järkevähkö auto lähes tuohon hintaluokkaan on Asson RTR 1/18 krossari/trukki:
http://www.rcpiste.pp.fi/
->autot->minitrukit
Muuten kannattaa pistää pari sataa enempi ja laskea, että samanhintaiseksi tulee loppupeleisssä, kun hiukan paremman auton voi kenties myydä sitten käytettynä about puolenhintaan poiskin. Halpoja kiinalaisia ihmeautoja ei saa enää käytettynä kaupaksi... Ja niillä harrastuksesta ei pääse nauttimaan.
-
mun mielestä ainoa ton hintaluokan auto voisi olla mini-Z työpaikan lattialla jolla vois olla edes vähän hauskaa ajaa kisaa niin ettei autot ole vähän väliä päreinä ja epäkunnossa --> pääsee samaankin aikaan ajamaan
jos **oikeasti** haluatte ajaa kisaa edes leikillään niin sitten puhutaan aivan eri vehkeistä
-
Mites tuollaiset Asson minitrukit kulkee? Pärjääkö isommille 1:10 autoille vauhdissa ja ajettavuudessa mitenkään? Missään olkkarissa/työpaikan lattialla ei oo tarkotus ajella, ennemmin firman parkkihallissa, asfalttiaukiolla tai sorakuopalla.
Noita mini-z autoja harkitsin myös, mutta kyllä sen vähän isompi pitäisi olla... :)
-
omasta mielestä toi mun mini trukki vakio koneella + akulla kulkee aika samalla lailla mitä joku kyoshon vakio halppis auto
-
http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=01.30121t1 en tiedä minkä kokosta haet mutta tämä on ihan kiva :wink:
-
Kannattaa ostaa samantyyppinen auto kuin työkavereillasi on. Eli, jos heillä on byggy tai truck mallisia autoja niin hanki vastaavanlainen, mutta jos heillä on enemmän touring autoa muistuttavia autoja hanki sellainen. Ei nimittäin ole oikein mitään mieltä ajaa täysin erityyppisellä autolla kuin muut.
Esimerkiksi, jos hankit tuon carsonin kannattanee suosiolla unohtaa hiekkamonttuajelut, koska hiekka rikkoo touring autot kohtalaisen helposti. Buggylla voi tietenkin ajaa myös parkkihallissa, mutta se on heikompi ajo-ominaisuuksiltaan kuin touring.
Tuosta hintahaarukasta on melko vaikea löytää laadukasta autoa. Käytettynä voi saada hyvän laitteen melko halvallakin. Halvan auton hommaaminen aluksi on tosiaankin perusvirhe. Itse voin sanoa "menettäneeni" noin 500 eur hankkiessani Ultima RB rtr paketin. Uutta on lähes mahdoton saada lähemmäs sataan euroon tai edes kahteen. Useasti RTR pakettejen lisäksi tarvitsee paremman laturin, koska noin 16h latausaika ei ole kovin innostava. Laturiin menee helposti ainaki 50 eur ja akkuihin toinen 50 eur.
-
Jep, samaa mieltä edellisten kanssa.
Suosittelisin ostamaan jonkin edullisen käytetyn kisa auton ennen noita halppiksia, voittaa ne mennen tullen sekä kestävyydessä että nopeudessa...
Esim Assoja tc3 , tc4 saa alle satkulla
siihen sitten pari kunnon akkua ja laturi sekä ohjain...
8)
PS vanha asso tc 3 on kardaaniautona hyvä parkkiksellekkin,
ja osia saa helposti
-
saakos tuollaista tc3 touringia helposti korotettua hiekalle toimivaksi?
-
Assoihin saa ainakin jonkinlaista rally kittiä, mutta ei silläkään missään maastossa ajeta.
-
Assoihin saa ainakin jonkinlaista rally kittiä, mutta ei silläkään missään maastossa ajeta.
Rallykitti maksaa helposti saman verran kuin pari käytettyä TC3-runkoa..
Mikäli vaatimuksena on uusi auto, ehdottomasti ääni 1/18 autoille. Saa kulkemaan vaikka sataa, ajo-ominaisuuksien toki hieman vaihdellessa.
-
No eipä sen uusi tarttis välttämättä olla. Eikö tuota tc3:sta saa jotenkin askartelemalla-p*skartelemalla korotettua? Yksi tuttu kertoi korottaneensa Yokomon MR-4 compact autoa ihan vaan poraamalla uudet reiät tukivarsille ja iskareille, ja pohja nousi noin sentin. Olisiko tällainen mahdollista tc3:een?
-
Voipi jäädä vetoakselit lyhyiksi, eli "pullahtaa" ulos hahloistaan.
Siihen saa rallikittiä jollakin 50€:lla
Pidemmät vetoakselit, ylä-, ja alatukivarret voi ostaa myös erikseenkin.
Meillä on rallivarustuksella juuri TC 3:nen.
-
kuinkas rajusti tuollasella "rally-assolla" (tc3) sitten uskaltaa ajella?
-
Tuli nyt hommattua tuollanen Traxxas Rustler, ihan ok peliltä vaikuttaa kolmen akullisen jälkeen. Riittävän vauhdikas näin vasta-alkajalle.
...kovempaakin saisi tietty mennä :D
-
Tuli nyt hommattua tuollanen Traxxas Rustler, ihan ok peliltä vaikuttaa kolmen akullisen jälkeen. Riittävän vauhdikas näin vasta-alkajalle.
...kovempaakin saisi tietty mennä :D
Ainakaan Traxxas merkkinä ei ole huono.
Varmaan ihan hyvä valinta, vaikka olisinkin itse ostanut Stampeden jota omakohtaisella kokemuksella voin sanoa hyväksi
-
Varmaan ihan hyvä valinta, vaikka olisinkin itse ostanut Stampeden jota omakohtaisella kokemuksella voin sanoa hyväksi
Siis saman auton monsterimallin käytännössä...
http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=1949.html :
Aloitan osista jotka ovat samat kaikissa kyseisissä autoissa.
1 Vaihteisto ja vetoakselit.
2 Pyörän tuennat (Tosin Banditissa on "C" palan "alapinni" vahvempi ja casterkulma erilainen).
3 Jousitus shock towereineen ja iskunvaimentimineen.
Sitten erot.
1 Pohjalevyt ovat samat Banditissa ja Rustlerissa, Stampedessa on omansa.
2 Edellinen pätee myös ohjauksen toteutukseen (Siis Bandit ja Rustler samat).
3 Korin kiinnikeet ovat kaikissa erillailla toteutettu.
4 Renkaat
5 Vanteet ovat samat Rustlerissa ja Stampedessa, mutta Banditissa erilaiset (Etuvanteet renkaineen).
6 Ja tietenkin korit (Tosin Stampeden ja Rustlerin ovat liki samat)
Ja tämä siis Hermannin tekstistä lainattu...
-
Juu osta vaikkapa tä Associated RC18T Factory Team Brushless siinä on hyvä auto joksikki aikaa
-
Tarpeeks väkevät nostot toimii näin Joulun allakin... :wink: