RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: 4wdkanootti - 20.09.06 - klo: 22.14

Otsikko: mistä hiilettömissä tunnistaa..
Kirjoitti: 4wdkanootti - 20.09.06 - klo: 22.14
mistä tunnistaa, kummassa on vika, kone suli vai nopari menoillaan?
pitäen autoa ilmassa pyörittää konetta,  pitämättä kierroksia kun 5-10 sekkaa, sitten alkaa kuulostaa siltä kun virta ei riittäs (24amppeeria kiinni ,384A piikkisieto lipokasalla), eli keskikaasu katoaa ja on vain "täyskaasu"kiihdytys ja pätkäsy..vaikka kaasua yrittäs pitää vajaana

sitten voiman saanti katkeaa ja pyörät jää hiljalleen rullaamaan alas pysähdyksiin asti.
kolme johtoa koneelle kuumenee niin että liittimien sukat sulaa
kone myös. nopari tulee hivenen perässä kuumaksi. senkin sukka vetäytyy hiljalleen. ohjelmointi ei auttanut.
Ja tekee samaa irrotettuna autosta

BK12020 & warrior 20 L 8 kone
ja molemmilla puhaltimet.
ohjausvirta kokeiltu irtoakuilla/irto-becillä/sisäisellä becillä

Vika alkoi kun etudiffi poxahti jumiin täyskaasukiihdytyksessä 22,2 voltilla kokeilu-ajossa (silloin akut oli sarjassa ja sai siis 128 amp piikkii/96 jatkuvaa) Kn diffi oli roiskinut hampaat seinille ja voimansiirto oli (2-vetonen) vapaa ajoon taas auto ei jaksanut mennä. muuttelin piuhaniput rinnankytkentään muttei auttanut..
Otsikko: mistä hiilettömissä tunnistaa..
Kirjoitti: SlidSlide - 20.09.06 - klo: 23.13
AI hemmetti! Ei muuta voi sanoa. Toivotaan ettei nopari oo menny. Kai kaikki noparin johdot on koneessa kiinni (myös ne 3 toisen piirilevyn johtoa)?
Otsikko: mistä hiilettömissä tunnistaa..
Kirjoitti: Jetman - 21.09.06 - klo: 10.04
Luultavasti nopari on entinen, eipä noissa koneissa ole paljon rikki mentävää.
Otsikko: mistä hiilettömissä tunnistaa..
Kirjoitti: Jabe - 21.09.06 - klo: 16.59
jos johdot lämpee niin paljon että kutistesukat sulaa, niin siellä kulkee aikas paljon virtaa sillon, ettei vaan olis moottorissa oikosulkua, tai johdoissa tai jossaan liitoksessa.
Otsikko: mistä hiilettömissä tunnistaa..
Kirjoitti: tapsa92 - 21.09.06 - klo: 18.04
Nopari taitaa olla entinen...
Otsikko: mistä hiilettömissä tunnistaa..
Kirjoitti: bluebeetle - 21.09.06 - klo: 19.21
Veikkaisin noparia tai moottoria.... hehheh sori... Jostain toinen nopari tai moottori lainaan ja testaamaan vaan.
Otsikko: mistä hiilettömissä tunnistaa..
Kirjoitti: 4wdkanootti - 21.09.06 - klo: 19.23
paljonko yleensä "warrior 20L8"-koneen
 langoissa kuuluisi olla resistanssi?
mulla näyttää kylmänä 0,4 ohmia
Otsikko: mistä hiilettömissä tunnistaa..
Kirjoitti: 4wdkanootti - 21.09.06 - klo: 19.26
enkö voikkin ilmassa vapaasti pyörivänä testata noparin myös sellasella koneella jossa olisi anturipiuhat? (sphere)
ei se virtaa varmaa ime sillon kaameesti...
Otsikko: mistä hiilettömissä tunnistaa..
Kirjoitti: Catiska - 22.09.06 - klo: 19.34
Mikäpä estää. Näissä uudemmissa tyypeissä, missä ei ole noita erillisiä anturipiuhoja, säädin haistelee moottorin asennon "lepovuoroisen" vaihepiuhan kautta. Ei ne asentoanturit haittaa siellä mosan sisällä mitään.
Otsikko: mistä hiilettömissä tunnistaa..
Kirjoitti: 4wdkanootti - 25.09.06 - klo: 17.46
nonii. koneen uusiminen riitti ja nopari on ehjä.
Sitte pitäs nähdä tekosensa, eli purkaa toi edelinen kone.
akselista työntämällä ei aukee! (akseli vain työntyy toisesta päästä ulos)
Seuraava kykymys onkin:
Miten BK:n Wanderer 20+L08 avataan?