RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: rcoss - 27.09.06 - klo: 11.34
-
Miten saa vaihteiston yksisuuntalaakerin kestämään mahdollisimman pitkään ?
Pidänkö ilman öljyä vai tuleeko öljytä ? Muuta ?
-
Käsittääkseni ei pidä öljytä koska eihän se muuten pidä
-
Käsittääkseni ei pidä öljytä koska eihän se muuten pidä
Olen samaa mieltä. mää pyyhin aina vaan "rasvat" pois
-
kyllähän ne (traxxas) suosittelee niihin esim. mobil1 0w-50w pistämään
-
Joo, päinvastoin nimenomaan pitää laittaa sopivaa rasvaa muuten ei toimi.
Esim Hpi pro 4 oneway rupes temnppuilemaan toinen puoli veti tyhjää välillä -> wd40 voiteluksi ja taas mentiin =)
Mut ei mitään vaseliinia kuitenkaan ...
Ja puhtaus on kaiken a ja o .
-
mie taas haen jp nitroracing gin kunnon ykssuunta laakerin jos vanha alkaa temppuilee
ne orkkis laakerit ei oikeen tunnu kestävän tigerdriven mukana tullu lakru suti jo uutene vaikka eka startti oli ilman tankista tulevaa letkua.
-
Japoff, kun on ensin luistanut tuo laakeri ja sitten olet lisännyt öljyä, niin sitten taas pitää (?) Kuinka kauan ? Tankillisen ... ?
-
Omassa autossa rupesi vaihteen yksisuuntainen luistamaan. Putsasin laakeria WD-40:llä niin rupesi toimimaan. Mutta se ei toiminut kuin aina muutaman tankillisen yhden putsauksen jälkeen. Sitten hommasin Dantomista kunnon yksisuuntaselle tarkoitettua öljyä niin rupesi toimimaan kuin uusi.
Nykyään laitan tipan sitä öljyä aina kun aukaisen vaihteiston.
-
Muistatko mitä öljyä toi on ?
-
Se on Xray:n One Way lube oil eli tuo http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=348&kategoria=&catName=One-Way%20Lube%2025ML
-
tänks a bunch. Mutta tiedätkö sopiiko yhtä hyvin myös 2-vaihteen yksisuuntalaakeriin ?
-
eipä noiden yksisuunta-laakereiden toiminnalla mitään eroa ole.
-
Sähkötuoringissa (HPI PRO 4) tuo wd40 pelitti kauaaann =)