RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: CAi - 20.10.06 - klo: 23.40
-
No niin. Eka treenipäivä takana. Hyvä fiilis kisapaikalla.
Paljon kehuja profiilista.
Pito oli alussa tietysti huono, mutta illan edetessä muuttui hyväksi.
SUURI kiitos isolle talkoo porukalle (15 henkee)!
-
4 alkuerää ajettu.....
PALJON voi tapahtua huomenna alkuerissä. Luultavasti autoa ruuvataan muuallakin kuin meillä :wink:
Pito oli jo todella kova loppu päivästä.
Kuuluisia Tiinan kapinahotseja meni paljon..... :mrgreen:
Huomenna vielä 2 alkuerää ja kaikille 3 Finaalia!
TV / Motorforum oli paikalla kuvaamassa, joten pienoisautoilua nähdään kohta MTV3 kanavalla.
-
Haha Hoken auto diskattiin koska oli yhden paperipalan liian paksu
TURISTI RULES :mrgreen:
Jerzi
Mä olen nähnyt myös Jerzin ajavan turistia. :mrgreen:
Olisko kielimuuri, vai mikä, mutta miten voi auto olla "paperipalan verran liian paksu" :wink:
-
Paperipala taitaa saviajossa olla ainut mikä on tarkka mitta kun kaikki muu on savee täys :lol:
Olen kanssa kuullut jerzin harrastavan tuota inhaa turistia :mrgreen:
-
edit
-
sori joo hoken auto oli 1 paperi palan liian matalalla
JOTEN EDELLEEN TURISTTI RULES.
Kätkä uskaltaa sanoa että on nähnyt minut tueistti autoa ajamassa :wink:
jerzi
-
Suuri kiitos kaikille osallistuneille. Meillä oli taas mahtava viikonloppu.
Polttiscrossi kaverit toi hienoa lisämakua kisailuun.
Onnea vielä kerran voittajille!
-
Kiitos Vesku hyvästä vastuksesta. Vaatii näköjään et multa menee molemmat kädet poikki motocrossis ennenku sä voitat mut.
Ja Olli. Kiitos kisoista. Hauskaa oli, vaikka ootkin vellihousu...
-
Vaatii näköjään et multa menee molemmat kädet poikki motocrossis ennenku sä voitat mut.
Suitsa ois myynnissä! Osta pois niin eiköhän tuokin järjesty :wink:
-
Tulokset tulee vielä...
-
C-12
1 Vesa Yli
2 Antti Ollinmäki
3 Veini Mäkinen
4 Ari Salminen
5 Niko Putkonen
6 Joni Mielonen
7 Teemu Saarinen
8 Tuure Auranen
9 Joni Hiltunen
10 Pekka Reittilä
11 Risto Rönnqvist
TSM-10
1 Juho Levänen
2 Sakke Ahoniemi
3 Simo Ahoniemi
4 Federico Sala
5 Teemu Leino
6 Sebastian Trzaska
7 Christer Andersson
8 Pekka Koivula
9 Teemu Rytsy
10 Viljami Kutvonen
11 Panu Vehniäinen
12 Ari Salminen
13 Ivan Laptev
14 Ari-Pekka Kyykkä
15 Kalle Lehto
16 Carl-Magnus Fager
17 Marko Salminen
18 Joseph Quagraine
19 Vesa Yli
20 Petri Laitala
21 Pauli Helin
22 Joni Minkkinen
23 Harri Lukkari
24 Ari Heinonen
25 Mika Silvasti
26 Miko Teponoja
27 Jesse Kähkönen
28 Matias Kuusinen
29 Jarno Siltanen
30 Joonas Holsti
31 Ari Lappi
32 Alexander Naumov
33 Sami Salmela
34 Risto Koskinen
35 Jomi Pulli
36 Tomi Mairue
37 Henry Salmén
38 Tommi Wikstén
39 Alexej Dudnik
40 Vertti Aito
TSS-10
1 Miika Laurila
2 Jami Oksanen
3 Mikko Möller
4 Aleksi Kaasinen
5 Niko Lindvall
6 Karri Salmela
7 Anssi Savolainen
8 Roope Grönroos
9 Ville Rönnqvist
10 Veli-Pekka Taimioja
11 Petteri Kauppinen
12 Samuli Kesseli
TSP-10
1 Teppo Kauppinen (TEK)
2 Jukka Penttinen (TEK)
3 Jyri Konoila (TEK)
4 Matti Korvenmaa (TEK)
5 Juha Nyrhinen
6 Janis Klimenskov
7 Arto Heinonen
8 Vitaliy Karpov
9 Markku Honkanen
10 Joni Hiltunen
11 Mihail Tsistovski
12 Kalle Mäki
13 Timo Keränen
14 Sami Vehmaa
15 Jaakko Huhmarsalo
16 Kim Haapaharju
17 Henri Ahola
18 Matti Iivonen
19 Boris Martynenko
20 Tuukka Meriläinen
-
Parhaat kiitokset koko "kapinaporukalle" upeista järjestelyistä ja erinomaisista kisoista.
Oman tiimin osalta tämä oli ensimmäinen isompi virikisa kahden stanussa ajetun kauden jälkeen. Tavoitteet asetettiin aika varovaisesti ja kuskin kahden onnistuneen finaaliväännön jälkeen lopputulos oli mukava yllätys.
Finaaleissa oli ainakin C:ssä tosi upeata kisaa. Kuskit taitavia ja otteet herrasmiesmäisiä. C:n viimeisessä finaalissa Heulin jälkeen kaikki muut 9 kuskia olivat 5,5 sekunnin sisällä - todella tasaista kisaamista.
Uutta ja haasteellista varsinkin mekaanikolle oli stanun jälkeen joutua eri tavalla miettimään auton toimintaa jä säätöjä kuin että kuinka saadaan auto kulkemaan mahdollisimman lujaa.
Plussat
+ ammattimainen ote kisojen läpiviennissä
+ näyttö varikkohallissa
+ kaksipäiväisyys sopii tähän kisaan
+ Viljami ajoi itsensä A-finaaliin (+++)
+ Napen säätövinkit / Team Yokomo
+ varikkotunnelma
Miinus tulee kiteenvaihdosta, joka ilmoitettiin minuutti ennen lähtöä ja sen takia koko erä myöhästyi.
-
TEK World Domination 8)
-
pitääkös paikkansa että jotkut ovat ajannu vähän niinkuin törkeäästi kisasoissa, kuulin tämmöistä huhua että ei ollut tuomaristo kovinkaan ajantasalla.
HIENOA JOSE, muutama hieno päänahan sait.
jerzi
-
Ei...
Ohitukset olivat nättejä eikä kylkikosketuksia ollut mainintaan saakka.
Herrasmiesmäistä jonossa ajelua käytännössä.
:P
:twisted:
-
Mäntsälän kerholle/porukalle paljon kiitoksia kisoista- hyvin järjestetyistä sellaisista. Stanuissa aika-ajo oli aika hankalaa koska esim. meidän "team"kuski ohitti alkuerissä viimeiset noin 4-5 kertaa erässä ja tietä ei annettu, yksi erä meni hyvin koska olli oli "puikoissa" ja kuulutti että nyt kuski -tämä- anna tietä kuskille- tälle - ja se toimi hyvin.
+++mmrc
+++rata
+++ puffetti(hyvä kahvi& hyvät hodarit)
--ladun antaminen kierroksella ohittaessa.
-
edit
-
Kiitos järjestäjille jälleen hienoista kisoista!
Onnittelut voittajille, ja oikeastaan kaikille paikalla olleille.
Kiitos Simolle teknisestä avusta!
(Simo hoiti oikean korvan viihteen, Pekka vasemman :mrgreen: )
Ei ainakaan tullut aika pitkäksi varikolla :)
Rata kuskin mielestä hyvä.
Ajaa sai tarpeeksi.
-
Jees, vihdoinki kotona. Harvinaisen huono ajosää...
JQ, tiukkaa ja hyvää kisaa oli, ens kerralla ajan loppuun asti niin ehkä sit voitan:D
Mukavat kisat kaikinpuolin.
Ei vaan sovi et ajaa 2 luokkaa samana päivänä. Varsinki jos sattuu toisessa luokassa vastustamaan hommat, se menee sit ihan käteen kun toisen luokan ajotyyli on aivan erilainen.
Tervetuloa Blue Carpet Raceen ajamaan 1/12 luokkaa!
-
Mä tiesin et toi on sun tekosyy. Sulta löytyy aina tekosyy 8)
-
Jep. Kuten usein ennenkin, peilistä löytyi taas se pahin vastustaja.
Liian vähän harjoitusmetrejä yhdistettynä osin itse aiheutettuihin, osin itsestä riippumattomiin teknisiin murheisiin saivat aikaan unohtumattoman kisäelämyksen.
Suosikkimollakin löytyi :mrgreen:
Pizza tuli, kuten luvattiin, suoraan mekkauspöydälle, tosin tunnnin verran jäähtyneenä. Onneksi ei tullut flunssaa sen syömisestä.
-
Pakko olla tekosyy, ei tunnu niin pahalta hävitä sulle :)
-
Kiitoksia kisajärjestäjille. Mainiot kilpailut pizzoineen kaikkineen. Ainostaan tiimimme työskentely saa miinusta. Sorruimme kokemattomuuteen ja osaamattomuuteen.
Auto saatiin kisan kuluessa ihan kohtuullisiin säätöihin, mutta nopari/mootoriyhdistelmä oli sekä kuskille että mekaanikolle liikaa. Noparina Novakin GTB ja moottorina Velociti 3.5R.
Koko kilpailut ajettiin väärällä välityksellä 10,75, joka johti noparin ylikuumenemiseen ja keskeytyksiin kaikissa finaaleissa. Lisäksi autosta tuli melko erikoinen ajettava eli siihen tuli kuin turboviive. Auto aloitti kiihtymisen hitaasti, jonka jälkeen se lähti hyvin yllättäen kuin tykin suusta ja näin mutkat menivät helposti pitkiksi. Katsotaan muuttuuko käyttäytyminen treeneissä kun laitamme välityksen kohdalleen. Muuten uusi moottori oli mielenkiintoinen tuttavuus, tehoa oli keskinkertaisillakin akulla todella paljon.
Toinen merkittävä huomio olivat oudot häiriöt, jotka johtuivat siitä, että nopari oli liian lähellä vastaria (noin 3mm), ongelma korjaantui kun vastari (sanwa rx-311) siirrettiin riittävän etäälle (servon päälle). Tästä syystä keskeytys kahdesti.
Ajoiko jokuu muu samalla moottorilla? Kokemuksia?
Oppia ikä kaikki. Hauskaa oli ja kuski tykkäsi tehokkaalla autolla ajamisesta ongelmista huolimatta.
-
Tosiaan Hoken auto oli liian matala, joten siitä johtui hylkäys yhdessä alkuerässä. Finaaleissa kyllä oli hieman kolinaa siellä täällä, mutta ilman suurempia ongelmia ainakin itse sieltä selvisin lävitse. Tosin tuntui että joillain kuskeilla oli menohaluja hieman enemmän kuin sitä välillä kovin tärkeäksi muodostuvaa itsehillintää ja vaikka vauhtia olikin kovasti, niin ohituspaikan hakemiseen olisi ehkäpä voinut käyttää hieman enemmän aikaa väkinäisen runnomisen sijasta. Näin siis TSP A-finaalissa jossa Hokekin ajoi ja käsitykseni mukaan molemmat jäätiin kertaalleen saman jyrän alle. :mrgreen:
Kilpailu sujui varsin lepposasti ja tunnelma oli mukavan rento kuten aina ennenkin. Aikaa erien välissä oli mielestäni juuri sopivasti, että isompaakin remonttia olisi kerennyt tekemään mikäli sille olisi ollut tarvetta. Tulospalvelu oli suhteellisen ripeää ja tykit varikolla sekä radan tuntumassa palvelivat odotetusti. Perinteiset kisahodarit eivät jättäneet kylmiksi tänäkään vuonna, eli kanttiinin toiminta oli tapissaan.
Erityisesti tietysti lämmitti tiimin nelosvoitto TSP-luokassa. Vaikka lauantai oli ongelmia täynnä ja sunnuntainakin homma alkoi ihan väärällä jalalla, niin kuitenkin sitten 4 viimeisintä ratkasevaa lähtöä (viimeinen alkuerä + finaalit) menivät edes jotenkin siihen suuntaan mihin oli tarkoitus.
Tuomaroinnin suhteen oli mielestäni linja aika lepsu, rangaistuksia ei pahemmin mielestäni annettu vaikka mielestäni itse näin syitä niihin. Tietysti itse katsoo asiaa aina vähän eri näkökulmasta kun tuomarit, mutta jos pääsuoran päässä kaveri puskee täysiä perään kun itse on kääntämässä mutkaan ja sen seurauksena auto on sählyseinässä, niin mielestäni siinä ei kaikki ole ihan kohdillaan. Noh, näitähän sattuu. ;)
Majotus Myllynhengessä oli varsin unohtumaton kokemus. Tietysti eihän siellä muuta ollut tarkoitus tehdäkään kuin nukkua, mutta oikeasti lämmin sauna olisi ollut mukava. En olekaan ennen nähnyt Helon valmistamaa heti valmista turkkilaista kiuasta.. :lol:
Eli siis jälleen kerran summa summarum:
+++ TEK
++ Profiili
+ Xray T2
+ Kahvio
+ Aikataulu piti
+ Tulospalvelu
- 2 kärähtänyttä akkua ja yksi rikkoitunut vastari
- Yllä oleviin viitaten lauantain ongelmat
-
Kiitoksia kisajärjestäjille.
Noparina Novakin GTB ja moottorina Velociti 3.5R.
Koko kilpailut ajettiin väärällä välityksellä 10,75, joka johti noparin ylikuumenemiseen ja keskeytyksiin kaikissa finaaleissa.
Ajoiko jokuu muu samalla moottorilla? Kokemuksia?
.
Tuskin noparin säädöt eroaa kauheasti 4.5 :een.
Eli välitykset reilusti yli 11.00 (3.5 taitaa jopa yli 12.00)
Alkujarru oman mielen mukaan.
Automaattijarru samoin.
Mutta ns. "kuollut alue" säädössä meillä muistaakseni toiseksi suurin, tai onko peräti suurin asteikosta.
"Alkupotku" sinne asteikon ylälaitaan, jos kantti- ja auto kestää vaan :mrgreen:
-
Vaikken paikalla ollutkaan mut....Juha "LIPO" Nyrhiselle ISO käsi onnitteluiksi, uskomaton ajo....jopa paikalla olleidenkin mielestä....
Jupe
-
No nyt ois videoota näytillä.
http://www.teamentisetkuskit.com/teppo/mmrclur_race/2006/videos/
tuosta kun lähtee niin videot löytyvät kansioista Finals ja Qualifying.
Kansioissa mukana myös tekstitiedosto, jossa videoiden sisällöt.
Kuvattu Samsungin kameralla, joka käyttää harvinaisempaa kodekkia
joten se löytyy Windowsille kansiosta Codec. Linuxille vastaava löytyy Samsungin sivuilta.
Finaaleista kuvaa myös toisella kameralla kuvattuna.
Videot kannattaa ladata tiedostot omalle koneelle painamalla hiiren oikeaa näppäintä ja Tallenna kohde nimellä..
-
Kiitos järjestäjille hienosta kisasta. Rata oli mukava ajaa. Ainut miinus oli tuomarointi stanun alkuerissä, jossa joutui odottamaan,että kierroksella ohitettava tekisi ajovirheen, josta pääsisi pujahtamaan ohitse.
+++ Team yokomo
+++ Team vau
+++ Kuski
+++ Rata
+++ Hodarit
- Tuomarointi
- Rahan palaminen kisoissa :mrgreen:
-
Kisat on takana onnistuneesti, kiitos siitä niin järjestäjille kuin tiimille.
Ratahan nyt oli jo tuttu Riihimäeltä niin ei muuta ku ajaa kovaa (molliin) vaan :wink:
Taso oli tiukkaa, tuntui tosin hieman tylsältä ajaa vaan yhdestä tuloksesta kun ajettiin kumminkin 6 alkuerää, tai ehkä se johtuukin vaan siitä kun ei vauhti riitä yhteen :)
Lievänä miinuksena voisi sanoa että ratasaumojen teippaus ei ollut paras mahdollinen, suurena miinuksena B2 finaalin urakkanupilla kolaus ja sanoin ei voi kuvailla pummimisen määrää ja vielä siitä vikinät päälle :mrgreen:
Joku taisi kisoissa todetakin että jotta pystyy tuomaroida nopeatahtista virierää, pitäisi itse ajaa sillä tasolla, ja silloinkin se olisi hankalaa, mutta ei se silti mieltä lämmitä kun perään ajellaan surutta.
Ilman muuta parasta kisoissa omalta osaltani oli reilu ja rehti kisaaminen Napen kanssa vipassa B finaalissa.
-
Työpäiväkin suoritettu kunnialla vaikka yöunta olikin vain 4h (3.20-7.20). Vähän väsyttää kisat mutta onneksi täälläpäin nukutaan sisällä niin saa univelat pois aika äkkiä. ;)
Onnittelut Tepolle totaalisesta dominaatiosta, Juholle ja Miikalle hienosta voitosta! Miikan eka kausi, vasta 8. kisa ja eka voitto taskussa!
-
Kiitos kisajärjestäjille hyvistä kisoista!
+oma ajo!!
+TAMIYA
+kahvio
-itelä meni turhan monta alkuerää hukkaan
-mollat (profiili oli hyvä)
-
Nyt ois sit tehty paluu turistiradoille vajaan vuoden hiljaiselon jälkeen ja täytyy kyllä olla todella tyytyväinen tulokseen.
+ TEK
+ Historic auto aka Xray FK04
+ pääsi nöyryttää ripa_k:ta ja Stiloa :wink:
+ tulostaulut
+ TÄ
- tuomarointi
- kuulutukset ei kuulunu varikolle
-
Muutama kuvanenkin löytyi
http://www.teamentisetkuskit.com/teppo/mmrclur_race/2006/pictures/
Pitääpä vielä kiittää ainakin järjestäjiä, oli loistava baana ja puitteet.
Samoin kaikkia kenen kamoja ryssin ja lainailin, että kisaaminen ylipäätään onnistui.
Hienoa kisaa varsinkin virin kärjessä.
-
Joitakin räpsyjä löytyy Ylistaron Pienoisautokerhon kotisivuilta osoitteesta: www.pienoisautokerho.com ja sieltä kuvagalleria ...
- Teippimies
-
Kiitokset kisaorganisaatiolle. Hauskaa kisoissa oli vaikka omat ajosuoritukset jättivätkin hieman toivomisen varaa.
+ huoleton hiiletön
+ Motor Forum -juttu
+ profiili, kun ei ajettu päädystä
+ tulos-skriinit
+ TEK-dominaatio
+ varikko-läpät
- kuulutukset ei kuulunut varikolle
- etuajassa aloitettu alkuerä mihin en ehtinyt
- "TÄ"
Muutamat fotot: http://copter.threewee.com/ripak/Kuvat/Mantsalan_Kapinat_2006/
PS. Olli olet vielä sen hodarin velkaa ;)
-
Pukkasin viel yhden videon katteltavaksi.
http://www.teamentisetkuskit.com/teppo/mmrclur_race/2006/videos/DV/
2k versio on pienempi ja 6k versio on laadukkaampi.
kokoa 200mb tai 600mb ja pituutta 15min.
-
Hyvät kisat. Kiitos kaikille järjestäjille ja osallistujille.
+ kyllä hilettömälläkin pärjää (TSP)
+ puitteet
+ tunnelma
+ Team Turku
+ Team Xray
++ Tepon näytös
- tuomarointi (jos sitä edes oli :wink: )
- lauantain säädöt
- vanhat 3700 akut
-
Ihan jees kisat.
Plussina normi setti.
- Virin alkueriinjako aihetti ihmettelyä jo etukäteen, mitä esimerkiksi minä tein virin 3. erässä numerolla 1. vaikka samassa erässä oli useampi virin a-finaalissa tällä kaudella ajanut? Ajoin kuitenkin ensimmäistä isoa kisaa virikoneella. Ymmärrykseni mukaan luokassa uudet kuskit pitäisi sijoittaa hitaimpiin eriin? Oli vaan aika ikävää yrittää väistellä useammalla kierroksella ohittavia "kärkikuskeja". Melkein kerran kierroksella sai olla surffaamassa likaisella linjalla renkaat liukkaiksi, yksinkertaisesti ajosta ei tahtonut tulla mitään, ei päässyt omaan ajorytmiin.
- Toinen vähän ihmetystä aiheuttanut asia oli erien lähteminen tasan juuri ajallaan. Tietty tällä tavalla saa kisan pysymään tasan aikataulussa, mutta erien väliin oli kuitenkin jätetty usean minuutin välit joiden ansiosta olisi voinut helposti joustaa silloin tällöin puoli minuuttia / minuutin. Tietty oma moka jos myöhästyy lähdöstä toheloinnin takia, mutta silti hieman omituisen tuntuista touhua.
-
..
-
samaa mieltä antin kanssa. Aikataulussa pysyminen oli erinomaista, ainoastaan kuulutukset varikolle puuttuivat, ajan seuraaminen kun ei ole kovin helppoa samalla kun mekkailee ja on muutenkin kiire.
-
Jepjep
Iso papukaijamerkki järjestäjille aikataulun pitäimisestä.
Oli kerrassaan harvinaista herkkua, että pystyi valmistautumaan kerrankin pitävän aikataulun mukaisesti.
-
Jep.
Aikataulut on niitä joista pidetään kiinni.
Itseasiassa proostokin ekassa A finaali lähdössä oli kidesekoilua...
Tämä ratkastiin viivyttelyllä joka alkoi nyppiä.
Mikäli kiteet on ilmotettu listassa niin ongelma on kuskien, mutta mikäli taas järkkäri on hoitanut homman pieleen niin siitä jälleen suuri miinus.