RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: jerzirccar1 - 13.11.06 - klo: 11.08
-
Kilpailu kutsu 1/18 autoille.
Paikka matinkylän sulkapallo halli oikealta nimeltä CMS FOREVER LIIKUNTAHALLI.
2.12.2006 klo 9 alkaen loppuu klo 15
osallistumis maksu 10e
halissa on tuolit,pöydät,sähköt,cafeteria,wc
koska olemme sisätiloissa niin sisäpeli tossut tai sukkasilleen pitää olla.
Kisa formaatti viellä auki (minulla ja kallella on jo jotain mielessä) koska on odotettavissa sekä aloittelijoita ja todella kisa kuskeja mutta näillä näkymin on formaatti kestävyys kisa(siitä enemmän tuonempana)
Autojen säännöt.
-NAPPULARENKAAT KIELETTY(x-ray kumit sallittu)
-SLICKSIT TAI HENKILÖAUTO KUVIOLLISET SALLITTU
AKUN MAX KAPASITEETTI 7.4V
PITO AINEET KIELETTY
kisan ilmoittautuneet ovat..........
JERZI SPECTRUM LRP
MIIKKA 26.825, 27.045, 27.095, 27.145 ja 27.255 LRP
KALLE LRP
HOKE 40,735 40,665 40,765 40,715 ASSO
NASTY LRP
TIMI 40MHZ SYNTIKKA RADIOT LRP
MATT 40.665 ASSO
ANDE 27.145 LRP
JUKKA LRP
JANI LRP
NIKI LRP 27.195, 27.255
JYRI SIMILÄ 40.725 40.745 40.695 ASSO
JANI HOVI 40.675 40.685 40.695 40.785 ASSO
JANI 27.045 ASSO
ANTTI 40.675, 40.725 ASSO
-
Saako käyttää 1:10 auton vanteita ja kumeja ?
Millä pinnalla kisat ovat?
Entäs pitoaineet?
-
Matti hienoa että otit asian esille koska olin nuo unohtanut.
Eli koska kisat on tuolla sulkapallohallissa (isot kiitokset MIKKO MUSTALALLE että oli halukas meidän järjestää kisat sinne) niin kaikki pitoaineet ovat kieletty ja alustana on tuo parketti ja matto osuuksia laitetaan myös radalle koska muuten se olis aika liukastelua koko ajan.
1/10 vanteet ovat sallitut.
3 sulkisradan edestä on kisarata rakennettava ja sehän käy todella hienosti.
Jerzi
-
Tässä kohtaa olisi hyvä kysyä radan kokoa ? Kun päästään messuille esittelemään pienoisautoilua. Pitäisi tietää paljonko varaavat tilaa meille ?
Mietin että 1/18 autothan olisivat juuri sopivia esittelyajoon.
T:Olli
-
Tässä kohtaa olisi hyvä kysyä radan kokoa ? Kun päästään messuille esittelemään pienoisautoilua. Pitäisi tietää paljonko varaavat tilaa meille ?
Mietin että 1/18 autothan olisivat juuri sopivia esittelyajoon.
T:Olli
3 sulkis kentän (2 kentän sisään mahtuu myös hieno rata)edestä pitää mahtua.
jerzi
Mika tuo oli hjuva............ :mrgreen: eli vastaus tottakai saat tuoda,mitäs luulit :mrgreen:
-
1/16 autot on kieletyt.
jerzi
-
montakos kidettä tonne pitäs saada hamstrattua.
itellä syntsa radiossa mutta tällä hetkellä ainoastaan yksi fm kide ja en tiedä saanko tuonne menessä hankittua enempää
-
Laske että jos 80% kuskeista käyttää 27 radoita eli noin 15 kuskia ja lailisia 27 kiteitä on 6 tai 7 erilaista ja jos nyt päätetään ajaa kestokilpailu niin silloin pitää kaikilla olla eri kiteet käytössä.
jerzi
-
eli montako?
3 vai
oiskos muuten jollain lainata fm40 mhz kiteitä tuolla jos tiukkaa tekee
-
Onko 1/18 monsterit sallittu kisoissa?
-
Onko 1/18 monsterit sallittu kisoissa?
tottakai mutta tosiaan ne renkaat pitää olla semmoiset että ne eivät jätä mitään jälkiä parkettiin.
jerzi
-
Laske että jos 80% kuskeista käyttää 27 radoita eli noin 15 kuskia ja lailisia 27 kiteitä on 6 tai 7 erilaista ja jos nyt päätetään ajaa kestokilpailu niin silloin pitää kaikilla olla eri kiteet käytössä.
jerzi
Onhan noita 27:n kiteitä sallittuna enemmän.
Ote sääntökirjasta.
3.3.2. Radio-ohjaustaajuudet 27 / 40 MHz ja 2,4 GHz taajuusalueilla
27 MHz taajuusalueella on käytettävissä seuraavat taajuudet:
26,825 / 26,845 / 26,865 / 26,885 / 26,905 / 26,925 / 26,935 / 26,945 / 26,995 / 27,045 / 27,095 / 27,145 / 27,195 / 27,255 MHz
40 MHz taajuusalueella on käytettävissä taajuuskaista 40,660 - 40,790 MHz.
2,4GHz taajuusalueella on käytettävissä taajuuskaista 2,4000 – 2,4835GHz.
-
Siivottu ketjua hieman jerzin pyynnöstä
-
Olen pahoillani tästäkin ylimääräisestä viestistä...
Tällä näppäimellä ilmoittautuu pari Assokuskia jäämään suosiolla syrjään.
Mielenkiinnolla odotan montako Assoa tapahtumaan loppujenlopuksi edes saadaan...
Mikäli ei pääse pitämään kavereiden kanssa hauskaa samaan luokkaan saman kokoluokan autolla niin ei maksa vaivaa...
-
Olen pahoillani tästäkin ylimääräisestä viestistä...
Tällä näppäimellä ilmoittautuu pari Assokuskia jäämään suosiolla syrjään.
Mielenkiinnolla odotan montako Assoa tapahtumaan loppujenlopuksi edes saadaan...
Mikäli ei pääse pitämään kavereiden kanssa hauskaa samaan luokkaan saman kokoluokan autolla niin ei maksa vaivaa...
luultavasti jotta kaikilla olis hauskaa niin silloin ei pidettäisi kisaa ollenkaan ja ajetaan vaan rataa ympäri koko päivän.
jerzi
-
Onko todellakin kiinnostus näin laimeata.
Olisin kuvitellut että jo pelkät ajotkin olis ollut mukavaa kuin kerran on nuo puitteet parhaat mahdolliset.
Nyt luultavasti tullaan antamaan kaikki autot hyväksynnän koska noita palkintoja ei nyt sitten oteta mukaan niin silloin ei jää paha maku kenellekkään tästä että onko tolla tuo ja tolla tuo.
Luultavasti ajetaan pieni muotoinen kisa ehkä cup-systeeminä.
Jerzi
-
Jep jep...
Eli vedetään hieman takas tämä edellinen "avautuminen"...
Mä olen mukana kuin peräpukama...
Eli siis minun mielestä kaikilla on eniten hauskaa jos saa osallistua autolla mikä kokoluokkaan vain istuu...
Avautumiseni on siis ollut vain ja ainoastaan että saataisiin rakentavaa keskustelua aikaiseksi esim asson ja sharkin välisistä eroista ja kuinka ne voitaisiin ratkaista järkevästi.
Assoon ei mahdu millään niin paljon lisäpainoa että siitä saataisiin sharkin painoinen...
Ja siis vaikka saataisiinkin niin ongelmaksi tulee nimenomaan se että moottori on pienempi kuin sharkissa.
Ei siis mahdollinen yhtälö keksiä mikä on se painomäärä mikä pitää olla että autoista saadaan taroeeksi tasavertaisia.
Kuten sanoin jo aikaa sitten niin homma on vaikea, enkä tiedä mikä tähän olisi mahdollinen sääntö.
Mieleen ei tule sitten niin milään jäärkevää ehdotusta.
Ainoa toive on että saadaan ajella keskenämme kilpaa automerkistä riippumatta samassa erässä jne.
Myöskin yhdeksi ongelmaksi kisaformaatin suhteen tulee akut...
Joillain saattaa olla lipo akut joita voi latailla miten lystää...
Suurimmalla osalla kuitenkin on ne tyypilliset nimh akut joita ei voi latailla ihan miten lystää...
Eli tämä osaltaan jo vaikeuttaa lyhyiden pyrähdysten formaattia.
Mieleen juolahtaa lähes M 8 formaattiin perustuva formaatti jossa ajetaan siis kuten M8 kisoissa...
Semissä ratkastaan kuka pääsee suoraan A finaaliin ja kuka pääsee B finaaliin...
B finaalista olisi kuitenkin mahdollisuus edelleen nousta A finaaliin...
Esim. 3 kärki nousisi jatkoon...
Tämä tosin pakottaa taukoon finaaleiden välissä että B finaalista nousseet ehtivät ladata akkunsa...
Kaikki tämä toki on riippuvaista siitä montako osallistujaa lopulta paikalla on...
Mikäli osallistujia on liian vähän niin kyseisen formaatin luominen on lähes mahdotonta, koska joko kaikki on A finaalissa tai sitten pari onnetonta jää ulos ja sekään ei ole kovin mukavaa kenenkään kantilta...
Mielestäni myös viimevuotinen kisaformaatti oli hyvä... Siinähän aika ajojen jälkeen jaettiin porukka joukkueisiin...
Eli eka ja vika aika ajojen mukaan oli samassa joukkueessa jne...
Joukkueen voimin sitten ajettiin jokin tietty piiiiitkä aika jona aikana joukkue vaihtoi lähes lennosa kuskia ja autoa...
Tosin tuokin antoi sen mahdillisuuden että ajatetuttiin niitä kovempia kuskeja niin pitkään kuin mahdollista ja heikompi, aloitteleva kuski oli radalla ainoastaan sen aikaa kunnes kovempi tiimijäsen oli taas valmis...
Tämä on siis todella vaikea paikka keksiä hyvät ja jokaiselle tasapuoliset säännöt... Toivon silti hartaasti että pääsisin ajamaan kaikkia vastaan autosta riippumatta...
-
Minun mielestä assoa ja sharkkia ei voida saadaa semmoisiksi että ne olisivat edes vähäkään samalla viivalla jo pelkästään tuon painon takia.
Toki sitähän voi yrittää poistaa painoa tuosta sharkista ja ostaa harjaton setti mutta se tulee maksamaan ja uskon että auton kestävyys kärsii myös jonkin verran.
Mutta eilen juteltiin kallen kanssa niin ajetaan semmoinen kisa että kaikki mukaan ja katsotaan sitten lopuksi miten on kukin auto pärjännyt kisassa.
jerzi
-
no niin hyvä että sopu sittenkin syntyi että kaikki halukkaa pääsevät ajamaan.
ps. mikä se kisaformaatti tulee olemaan että pärjääkö 4 nimh akulla.
tällähetkellä ei ole kuin 2 mutta 2 haetaan lisää jos tarvitsee.
-
minäkään en omista kuin 2, ja rahatilanne sanoo että lisää ei ole tulossa ainakaan vähään aikaan :evil:
-
Pistäkääs ilmottautumisia kehiin niin nähdään vähän paljonko ois porukkaa tulossa!
-
ilmottaudun mukaan.
-
ja kiteet myös.
jerzi
-
Mitkäs noiden autojen ajopainot on normaaleilla akuilla ja harjallisella koneella siis Asso ja Shark.
-
kiteenä tällä hetkellä 40mhz fm , kanava 53 saan kyllä kai liisattua lisäkiteitä tuonne kisapaikalle.
-
JUSSI SIHTO 99% VARMA
Nyttemmin 100% varma.
kiteet 40.675,685,695 ja .775
jussi
-
Noniin... tämähän alkaa näyttämään jo hyvältä.
Porukkaa ihan kiitettävästi.
-
Mä, mikäli auton saan kuntoon. 40.675, 40.725
-
Terve
Ilmoittaudun minäkin lopullisesti. 1:18 auto on saatu tekohengitettyä Winter Jumpsien jälkeen eloon :)
Kiteet 40.725 40.745 40.695
Muutamia kysymyksiä:
Saako käyttää vapaata konetta? (Hiiletön?, Reedy minimax?)
-
Saako käyttää vapaata konetta? (Hiiletön?, Reedy minimax?)
meillä oli ajatuksena että ei saa käyttää hiiletöntä mutta niistä luovuttiin joten ei muuta kuin kaikki peliin mukaan.
me rakennetaan perjantaina semmoisen radan että niillä hiilettömillä ei ole mitään hyötyä siellä.
minimax on sallittu myös.
jerzi
-
JUSSI SIHTO 99% VARMA
Nyttemmin 100% varma.
kiteet 40.675,685,695 ja .775
jussi
perskele poijjaat mä joudunkin lähtemään vkl. pohjanmaalle, joten en tuukkaa kisaan.
ajakaa kovaa.
jussi
-
tässä valokuvia tän päivän talkoista joka venyi ja venyi mutta saatiin yhdet akutkin ajettuakin radalla.
Paljon on valitettavasti viellä tekemistä mutta rata saadaan kyllä viimeistään ajokuntoon jo klo 9.30.
http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid=0941AD28128647D29663C010C25F5C24&alid=187471
http://
-
Tulokset
1 Kalle
1 Hoke
3 Jani Hovi
4 Jerry
5 Jyri
6 Miikka
7 Nasty
8 Niki
9 Jani
10 Ande
11 Antti
12 Matt
kierrosaikoja ja erätuloksia (http://users.tkk.fi/~kkyyro/matinkyl%e4n%20minivessat/)
-
isot kiitokset Kallelle, Hokelle ja Timille jotka auttoivat todella paljon kisan eteen.
Jerzi
PS kuvia tulee jossain vaiheessa.
-
Aaaaaaahah...
Vielä en virallista noita tuloksia...
johtuen ihan vaan laskentatavasta jne...
Suuri sotku...
Hyväksyn kyllä helpolla tasapelin voiton suhteen, mutta kuten jo radalla todettiin niin aika vaikee on noilla tuloksilla päättää kumpi on se oikea voittaja.
Kallen löydettyä lopulta oikeat renkaat, oli nopeus lähinnä mahdotonta saavuttaa...
Täysiä väännettiin, mutta minkä teet kun on kaverilla mieletön pito jopa liukkailla osuuksilla.
Lopulta siis homma ratkastiin rengas sodalla...
LRP vakio renkaat piti järkysti sekä liukkaalla että pivävällä osuudella.
Xray renkaat piti järkysti pitävällä ja ihan ok liukkaalla, mutta ei vaan pärjänny LRP:lle...
No mutta siis...
Lopputulos on vaikea ratkaista johtuen pienehkön atk ongelman takia.
Mikäli tulos ratkaistaan karusti koneella olevien tilastojen mukaan siten että tasapisteissä olevien tulos ratkasiaan paremman seuraavan tuloksen mukaan niin minä voitin selkeähkösti...
Mutta tässä astuukin mukaan kierroslaskennen ongelmat.
Mikäli taas tasapisteissä lasketaan tilanne alkuerien mukaan niin kalle voitti...
Mikä taas ei ole mielestäni mitenkään järkevästi perusteltavissa.
Eli kun otetaan kaikki atk ongelmat jne mukaan niin ehdotan että tilanne oli voiton kanssa tasapeli...
Muutoin mikäli lasketaan nykyiseten sääntöjen mukaan niin karusti listoja katsoessa voitin ilman spekulointia...
-
pyh hokehan hävisi kirkaasti kallellle koska tällä kertaa rikkoi kallen iskarin yläpään kiinnikkeet joten siitä olisi hokelle tullu discaus :D
ps. täytyy yrittää saada sharkin pannut kestämään en tiedä mitä teen väärin että ne palaa rikki.
noh ok yksi kone meni siinä kun teipit oli kardinaaliakselin ympärillä :D
Ja joh kiitos jårjestäjille aivan upeat kisat juu oli vaikka en oikeen päässytköön kunnolla nautiskelemaan johtuen konerikoista
-
Aivan selvästi hoke on voittaja!!!!
Ekassa a-finaalissa hävis 0,3 sek
ja toisessa voitti 3,120 sekunnilla
joten eiköhän se ole selvä kuka on voittanu
Paitsi jos voittaja katsotaan jostain typerästä syystä nopeimman kierrosajan ajaneen mukaan.Tai jos keskikierros ajan mukaan niin siloinkin hoke on voittaja!!!
-
tämän kisan voittaja oli selvästi minä ja jyri koska meidän renkaat olivat selvästi liukkaamat kuin nuo teidän renkaat.
no minä taas tykkään liukastella tuolla mutta jos haluaa turisti pidon niin siitä vaan.
kävi muuten jo mielessä että mitäs jos järjestetään turisti autojen kestävyys kisa ja joukkueet saa tehdä jo ennen kisaa.
luulis että osannottajia olis paljon vai kestääkös turisti auto 10 akullista ilman ongelmia.
jerzi
-
ab lukko oy, tunnetaan myös nimellä abloy...
edit: viestejä poisteltu, jatketaan huomenna lukon avauduttua
-
saakos joku kuvattuja kuvia / video pätkiä julkaistua itse kisoista?