RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: IIVONEN - 27.11.06 - klo: 19.26

Otsikko: Haran kori Japanin mestaruus kisoissa
Kirjoitti: IIVONEN - 27.11.06 - klo: 19.26
Alex racing  TX-250  http://www.rceasy.com/modules.php?name=News&file=article&sid=539
Otsikko: Haran kori Japanin mestaruus kisoissa
Kirjoitti: Jonni - 28.11.06 - klo: 21.51
Yrittääkö tuo esittää jotain?
Otsikko: Haran kori Japanin mestaruus kisoissa
Kirjoitti: artov - 29.11.06 - klo: 16.55
pick upia
Otsikko: Haran kori Japanin mestaruus kisoissa
Kirjoitti: TimoK - 30.11.06 - klo: 13.11
Nopeasti ajateltuna tuolla korilla luulisi olevan peräpito aika kohdillaa. Takasiipi on viety tosi taakse, siis kun vertaa taka-akselin ja korin takapuskurin etäisyyttä. Auton takalasi sitten loppuu tosi paljon ennen siipeä ja koppi muutenkin kapenee sivuille aika tiukasti. Tällä luulisi pyrittävän siihen, että takasiivelle yritetään järkätä mahdollisimman paljon puhdasta ilmavirtausta.

Juurikin tuon puhtaamman virtauksen takia mulla on joskus ollut mielessä, että jos kokeilisi miten sellainen toimisi, että Mazdan siipeä madaltaisi 5mm, sen vastus pienenisi koska sen otsapinta-ala putoaisi. Vastaavasti sitä nostaisi 5mm korkeammalle jolloin se saisi luultavasti parempaa ilmavirtausta enempi kun koppi ei ole niin paljoa edessä. Sitten vielä siiven takakiinnitystä korottaisi 1mm - 2mm korkeammalle mitä etureunaa jolloin siiven alle saataisiin syntymään paremmin alipaine.

Sitten jos oikein aletaan kikkailemaan niin siiven alapinnalle voisi liimata jonkin 0,5mm paksun narun turbulaattoriksi jonka pitäisi lisätä siiven alapinnan pyörteilyä ja alipainetta jolloin siiven merkitys vielä korostuisi, tosin se lisäisi vastusta.