RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: nikke - 12.02.03 - klo: 17.18

Otsikko: Iskarin öljy
Kirjoitti: nikke - 12.02.03 - klo: 17.18
Mitä kannattais tehdä kun iskari vuotaa?
Pitäisikö mun käyttää sitkeämpää öljyä?
Juuri nyt käytän 10w öljyä 1/10 sähkö buggyssä koska sitä suositellaan ohjekirjassa.
Vai vuotaako siinä tiivisteet?
Kun vaihtaa öljyt, tai lisää, niin pitääkö kaikki vanha öljy vaihtaa?
Otsikko: Iskarin öljy
Kirjoitti: pete|| - 12.02.03 - klo: 17.41
Kannattaa ostaa uudet tiivisteet niihin iskareihin ja öljytä uudelleen.

Kesällä krossareissa käytetään yleensä 20-40wt öljyjä.
Toi on ehkä jo liian löysä, voit kokeilla jotain vähän jäykempää öljyä.

Eiköhän ne öljyt kannata vaihtaa kokonaan jos ne vaihtaa. Varsinkin jos eri jäykkyyttä laittaa.  Voihan oljyjä tietysti sekotella ja saada sillä tavalla hieman jäykempää tai löysempää.
Otsikko: Iskarin öljy
Kirjoitti: coronet - 12.02.03 - klo: 18.40
No en mie ainakaa oo ottanu öljyjä pois jos oon vaa lisänny samaa laatua olevaa.
Eri asia on sitten jos vaihtaa löysempään/jäykempään kokonaan.
Otsikko: Iskarin öljy
Kirjoitti: pete|| - 12.02.03 - klo: 18.52
Krossiauton oljyt kun ottaa pois iskareista, niin ei niitä tee mieli enää takaisin laittaa. On ne sen verran pas**ssa yleensä  kun ulkona ajaa.

Jos kesken mattokauden oljyjä vaihtaa niin en minäkään silloin vanhoja pois kaada. Jotain säästöä sentään  :wink:
Otsikko: Iskarin öljy
Kirjoitti: nikke - 12.02.03 - klo: 23.05
onko teillä tietoo siitä kun iskarit eivät palaudu kokonaan?
kuuluukose asiaan yleensä että iskarit eivät palaudu kokonaan?
Otsikko: Iskarin öljy
Kirjoitti: pete|| - 13.02.03 - klo: 16.17
Ei Assossa ainakaan ohjeiden mukaan kuulu iskarin tapin tulla ulos kun ¼ itsestään.
Saa sen kyllä tulemaan sieltä kokonaankin ulos, laittaa vaan ihan täyteen öljyä... sitten se ei kyllä mene enää sinne sisään, eikä paljoa jousta  :D

Saat ne palautumaan kun  säädät jousia kireämmälle.
Otsikko: Iskarit
Kirjoitti: mustavihannes - 13.02.03 - klo: 18.13
Iskarinöljyt kannattaa vaihtaa aina kun iskarit joutuu avaamaan. Jos iskari vuotaa, pitää tiivisteet vaihtaa. Iskari on ilmattu oikein silloin, kun se kokoonpainamisen jälkeen palautuu itsestään hitaasti vähän matkaa, MUTTA EI KOKONAAN. Jos iskarin varsi palautuu kokonaan, on iskarissa liikaa öljyä ja siten painetta. Jousen tehtävä iskarissa on palauttaa iskari jouston jälkeen normaalipituuteen, öljyn tehtävänä on hidastaa em. joustoliikettä. Täältä tähän. 8)
Otsikko: Iskarin öljy
Kirjoitti: JesseT - 13.02.03 - klo: 18.21
Itselläni ei vielä yhdestäkään iskarista ole tiivisteet kuluneet loppuun viimeisen kymmenen vuoden aikana (ja tuskin tulevaisuudessakaan nykyisillä ajomäärillä :D ). Useimmiten syynä on pihdeillä naarmutettu tai muuten vaan rikottu iskarin akselin pinta. Myös kasausvirhe tai irronneet tiivisteet voivat olla ongelma.
Se paljonko iskari palautuu taas riippuu täysin siitä paljonko ilmaa ja sen painetta vaimentajaan jättää kasausvaiheessa.
Otsikko: Iskarin öljy
Kirjoitti: nikke - 13.02.03 - klo: 22.35
kun iskarissa on uudet öljyt pitää antaa sen olla vähän aikaa tuulettua, jotta kaikki ylimääräinen ilma ja paine joka on öljyssä ehtii kunnolla haihtua!
Iskarissa ei ole naarmuakaan eikä kasaus virhettä näy, mutta voiko 10 vuotta vanha öljy olla syypää vuotamiseen?
Otsikko: Iskarin öljy
Kirjoitti: Matias V - 14.02.03 - klo: 07.23
1.kokeiles vaihtaa uudet öljy!


yleensä se auttaa!

2.oletko katsonut. kun olet kiertänyt iskarin päädyn kiinni, niin: onko se tiukassa?

3.onko kierteet "poikittain"?


kokeiles noita!
:D