RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: mofi - 14.12.06 - klo: 20.41
-
Tarkoituksena olisi ostaa polttismonsteri, mutta valinnanvaikeus pääsi yllättämään.
Vaihtoehtoina itselläni on ollut Cen -Racing GST 7.7 Traxxas REVO 3.3 Traxxas T-MAXX 3.3
Minkälaisia kokemuksia teillä on autoista? Ehdotuksia myös muista autoista, samassa hintaluokassa, otetaan vastaan.
Tarkoituksena on ajaa vaihtelevissa ja vaativissa olosuhteissa.
-
No, suosittelen aloittamaan jos et ole ennen ajellut rc-autoilla, niin vähän "helpommista" autoista, kuten vaikkapa Mad Force tai joku vastaava. Revo on hyvä auto aloittelijalle kanssa, mutta GST on jo aika vaativa sinänsä...
-
REVOREVOREVO!!!
Ite en oo kuullu revosta mitään muuta ku hyvää. Nuista ite valitsisin revon, iloa riittää pitkään.
-
Revo on varmaan paras noista ja näyttää olevan kestäväkin http://www.traxxas.com/ftp/revo_mov/trx_video_revo07.htm 8) http://www.traxxas.com/ftp/revo_mov/trx_video_revo11.htm :lol: .
-
Vaihtoehto?
Vaikken näistä mitään tiedä mutta tolla alotin ja hyvin pelaa.
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=1_2&products_id=2
-
No, suosittelen aloittamaan jos et ole ennen ajellut rc-autoilla, niin vähän "helpommista" autoista, kuten vaikkapa Mad Force tai joku vastaava. Revo on hyvä auto aloittelijalle kanssa, mutta GST on jo aika vaativa sinänsä...
Mitä sä sönkötät? Mikä tekee mädistä helpomman tai mikä genesiksestä vaativan?
1. Mädi ei varmasti ole helpompi, päinvastoin
2. kaikki ne toimii samalla tavalla, ainoastaan eroa autojen rakenteissa ja moottoreissa (jotka muuten on mädissä molemmat paskimpia)
Jotain perusteluja? (vaikka ei niistä hyötyä ole, mädi ei paremmaksi kehuilla muutu.)
-
No, suosittelen aloittamaan jos et ole ennen ajellut rc-autoilla, niin vähän "helpommista" autoista, kuten vaikkapa Mad Force tai joku vastaava. Revo on hyvä auto aloittelijalle kanssa, mutta GST on jo aika vaativa sinänsä...
En käsitä miten madi voisi olla helpompi auto? Ja mitä tulee useimpiin vastauksiisi niin tuntuu että ne on pohjalla "mutu". Anteeksi OT mutta itse asiaan ja itse kyllä kallistuisin revoon.
-
No, suosittelen aloittamaan jos et ole ennen ajellut rc-autoilla, niin vähän "helpommista" autoista, kuten vaikkapa Mad Force tai joku vastaava. Revo on hyvä auto aloittelijalle kanssa, mutta GST on jo aika vaativa sinänsä...
En käsitä miten madi voisi olla helpompi auto? Ja mitä tulee useimpiin vastauksiisi niin tuntuu että ne on pohjalla "mutu". Anteeksi OT mutta itse asiaan ja itse kyllä kallistuisin revoon.
"mutu"? Saattaapi nuo vastaukset nyt olla vähän sekoja, sori...koetanpa siirtyä parempaan linjaan, tullut sekoiltua vähän...sori ot...mädi muuten onkin sitä kössin laatua, tullut todettua viesteistä, mutta GST on siinä vaativa että siinä on kuitenkin paljon huollettavaa, 8 iskaria, iso kone, yms.
-
No mutta ei se tee siitä sen vaikeempaa huoltaa kuin muistakaan autoista. Lähes vaikeampihan se Mädi on huoltaa :)
-
Ei se huoltamisen vaikeus tavaramäärästä ole kiinni. Samantyylisiä kaikissa on ratkaisut. Toisilla merkeillä enemmän tekemistä kun toisilla mutta kaikissa samaa työtä.
-
No, suosittelen aloittamaan jos et ole ennen ajellut rc-autoilla, niin vähän "helpommista" autoista, kuten vaikkapa Mad Force tai joku vastaava. Revo on hyvä auto aloittelijalle kanssa, mutta GST on jo aika vaativa sinänsä...
En käsitä miten madi voisi olla helpompi auto? Ja mitä tulee useimpiin vastauksiisi niin tuntuu että ne on pohjalla "mutu". Anteeksi OT mutta itse asiaan ja itse kyllä kallistuisin revoon.
"mutu"? Saattaapi nuo vastaukset nyt olla vähän sekoja, sori...koetanpa siirtyä parempaan linjaan, tullut sekoiltua vähän...sori ot...mädi muuten onkin sitä kössin laatua, tullut todettua viesteistä, mutta GST on siinä vaativa että siinä on kuitenkin paljon huollettavaa, 8 iskaria, iso kone, yms.
Älä siis puhu mädistä jos et tiedä siitä yhtään mitään tai et ole omistanut sellaista. Se on huono eikä se hyväksi muutu, kyöstityylin.
-
Mulla on CEN ja Kyosho ja molemmat hyviä autoja. Mun mielestä (toistakymmentä erimerkkistä polttisautoa omistaneena tällä vuosituhannella).
Mutta niin on nuo Traksin autotkin. Kysyjälle neuvoksi: Osta se mikä miellyttää eniten silmää, ja veikkaan että Traksin ja CENin välillä varaosapuoli on Traksin eduksi jos et halua tilata osia ulkomailta (joka sekin kyllä on nopeaa).
-
Ensimmäinen kysymys onkin että onko tuo sinun eka rc-auto ylipäätän vai onko sinulle nuo rc-autot jotenki tutuksi tulleet jo.
Jos et ole viellä omistanut rc-autoa suosittelen sitten ekaksi tuota sähkö autoa niitä on markkinat pullollaan rtr autoja ja ne ovat suurimmaksi osaksi hyvänlaatuisia mitä suomenmaasta saa.
JErzi
-
Muutama polttis on jo entuudestaan ja nyt olisin monsteria vailla.
-
Isommat padat on hauskempia joten ottaisin noista sen missä on isoin pata
-
Eli GST :D
-
Itse ottasin Revon. Itellä oli 2.5 malli ja ei muuta kuin hyvvä sanottavaa! Revon varaosa toimitus toimii ja auto on helppo purkaa.
-
Minä haluaisin itselleni GST 7.7:n.
Olen hypistellyt autoa liikkeessä ja vaikutti ihan pätevältä.
-
Minä haluaisin itselleni GST 7.7:n.
Olen hypistellyt autoa liikkeessä ja vaikutti ihan pätevältä.
Kuten onkin. Mulla oli aivan ensimmäinen "oikea" rc auto tuo GST ja en minä keksi millään miksi se olisi vaativa tjn... Lähinnä ajattelisin että sitä on helpompi huoltaa kuin pienempiä autoja ainakin tämmöselle tumppusormelle koska osat ovat isompia / helpompia käsitellä... :)
Ja suurin osa saatavilla olevista varaosistahan löytyy ainakin oulussa hyllystä jos kiire tulee...
-
Joo itellä kans toi GST eikä oo vielä mitään hajonnu, vaikka oli aluks kone vähän vinossa zoomailain vaan noita rattaiden välyksiä ja suhteita kytkinkelloon enkä huomannu (tajunnu) kattoa, että kone oli vinossa. Ihmettelin vaan ku pienempi pinioni on oudon näkönen, niin hokasisn että kone ei oo ihan suorassa. (On muuten tärkeetä noiden rattaiden iän kannalta.) Ainakin omasta mielestäni. Joo vähän OT sori. :roll: On hyvä monsu. :lol:
-
Joo ettei tämä ihan menisi ot:ksi niin puhutaan vähän asiaa sitten.
No ensinnäkin niinkö kaikki ovat jo sanoneet niin madi on paljon lussumpi rakenteeltaan ja koneeltaan.
Ja ne kyoshon vara-osa hinnat,en viitsi edes mainita niistä.
Revossa on hyvää se että se kestää,saa vara-osia koska on traxxas,vara-osat ei ole kalliita,kone on helppo säätöinen ja ei ainakaan koosta ole kiinni revon valinta.
Joo ja leipä läpin pidän kiinni tos cenesiksestä koska itse en ole nähnyt enkä ajanut kyseisellä autolla.
Niin ja t-maxx on kanssa hyvä valinta,kestää hyvin jne.Oikeastaan samat perustelut kuin revossa.
Eli siis kannatan t-maxxia siitä syystä että revossa "minun" mielestä on vähän kömpelö se jousitus,tämä oli vain minun mielipide.
-
Osta kyoshon Inferno ST tai Inferno ST-US. Mulla on tuo ST ja on mennyt 4 gallonan aikana vaan kytkin rikki. Ja jos haluu lisää tehoo niin osta vaikka joku efra tai rb pilli.
-
Se CEN ei ole Genesis GST vaan ihan GST eli Genesis Super Monstertruck. Ihan tiedoksi vaan.
-
Itse ottaisin revon koska on helppo käynnistää ja mun mielestä 5kg auto on mukavempi kuin 10kg auto :wink: Kuluttaa revo myös varmasti vähemmän polttoainettakin kuin GST ja revoa voi virittää suhteessa enemmän kuin genesistä jos kyllästyy tehoihin :wink:
-
Ja mitä siihen revon jousitukseen tulee niin se on aika erinomainen ihan vakionakin.
-
Ja mitä siihen revon jousitukseen tulee niin se on aika erinomainen ihan vakionakin.
sekö erin omainen, köppäänen ku mikä.
Säätö-varaa ei ole paljoa yhtään.
-
Mistähän säätövarasta puhut?
Yhtälailla siitä säädät vaimennuksen jäykkyyden öljyjä vaihtamalla, jousituksen jäykkyyden jousta vaihtamalla, maavaran esikiristimellä ja jousitusgeometriakin on vaihdettavissa.
Toiminnaltaan Revon jousitus on aivan mahtava. Todella smoothi jne.
-
Ootkohan ikinä edes tutustunut revon jousitukseen muuta kuin kuvien avulla? Vähän epäilyttää.
Mitä säätövaraa meinaat? Mulla oli revossa viime talvena maavaraa n. 13cm kun mittasin vaihteiston suojan kohdalta. Jousien esijännitystä saa säädettyy enemmän kun ois tarviskaan.
-
Ootkohan ikinä edes tutustunut revon jousitukseen muuta kuin kuvien avulla? Vähän epäilyttää.
Mitä säätövaraa meinaat? Mulla oli revossa viime talvena maavaraa n. 13cm kun mittasin vaihteiston suojan kohdalta. Jousien esijännitystä saa säädettyy enemmän kun ois tarviskaan.
Oon kuule ihan revoa koittanu.
Ei saa maa-varaa nostettua paljoa yhtään ja toi sun 13cm on täyttä p****a :wink:
Joo eli ei tartte heti hyppiä niskan päälle kun sanoin oman mielipiteeni..
-
Tai sun säätäminen on täyttä p****a...
ettei joku vetäis herneitä niin: :mrgreen: