RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: tomppa82 - 16.12.06 - klo: 16.58
-
Elikkäs kokemuksia ko. autosta? Olisi kannattava ostos tuollainen Asson polttis-stadiumi? Ihan pihasudittelulaitteeksi mökille jne. ajattelin. Saattaisi saada aika edullisesti käytetyn...
-
jotenkin kyllä suosittelisin Hpi rush evoa, sekin on takavetonen 1/10 trukki 15 koneella
http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI568
Ja tuolta myös todella hyvin saa varaosia.
-
jotenkin kyllä suosittelisin Hpi rush evoa, sekin on takavetonen 1/10 trukki 15 koneella
http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI568
Ja tuolta myös todella hyvin saa varaosia.
Varmaan hyvä vaihtoehto olisi, jos uutta olis ostamassa. En kuitenkaan tähän hätään löytänyt oikeen kaavailemani pudjetin rajoihin käytettyä Rush Evoa...
-
Onko muka tosi, että kellään ei ole edes mitään kommentoitavaa ko. autosta?
Ois sen verta halvalla myytävänä tuollainen, että ajattelin ostaa kuitenkin. Ihan uusi ei ko. yksilö ole ja pikkuisen laittoa vaatii, mutta laskujeni mukaan jää selvästi edullisemmaksi, kuin esim. uusi HPI:n Rush Evo...
-
Mitään kokemuksia autosta ei ole , mutta sinuna lähtisin siitä että kummassa on halvemmat varaosat ja niiden parempi saatavuus. Koska jotain tulee hajoamaan varmasti , varsinkin mökkirälläyksessä :wink:
-
Millä sen saatavuuden tavan harrastaja selvittää? Molemmilla merkeillä noin yleisesti toimii varaosapalvelu kohtuudella, ei HPI:ssä ainakaan paremmin. Osien hintaa voi vertailla, mutta ensin pitäisi tietää mitkä on noissa autoissa ne hajoavat paikat...
-
Mitään kokemuksia autosta ei ole , mutta sinuna lähtisin siitä että kummassa on halvemmat varaosat ja niiden parempi saatavuus. Koska jotain tulee hajoamaan varmasti , varsinkin mökkirälläyksessä :wink:
Eiköhän rc-piste myy varaosia onhan se asson haahantuoja.
-
Mitään kokemuksia autosta ei ole , mutta sinuna lähtisin siitä että kummassa on halvemmat varaosat ja niiden parempi saatavuus. Koska jotain tulee hajoamaan varmasti , varsinkin mökkirälläyksessä :wink:
Eiköhän rc-piste myy varaosia onhan se asson haahantuoja.
Löytyy varmasti varaosia, hinnastoa vaan ei näkyny olevan ko. mallin varaosille vaan RC-pisteen sivuilla. Tai siis linkkiä varaosahinnastoon.
Hajoaa varmasti, en olekkaan silä mielin ostamassa, etteikö jotain välistä menis. Tuskin kuitenkaan tuon(kaan) varaosat nyt niin hintavia on, etteikö niitä ostaa raaskis.
-
Mulla on ollut Asso RC10GT, ja toimi erittäin hyvin jopa mun polttis autojen säätö taidoilla, säätäminen ei ollu vaikeeta siis :) Vetostarttiakaan en onnistunu hajottaa, ihme :o Ihan hyvä auto muuten, mutta ei ollut kovin tehokas moottori :roll: Kyllähän sillä ajelee, mutta hommaisin sinuna joskus .12 koneen, esim. jonkun novarossin.
-
Mitään kokemuksia autosta ei ole , mutta sinuna lähtisin siitä että kummassa on halvemmat varaosat ja niiden parempi saatavuus. Koska jotain tulee hajoamaan varmasti , varsinkin mökkirälläyksessä :wink:
Eiköhän rc-piste myy varaosia onhan se asson haahantuoja.
Ideana mun viestissä oli että se just pitää selvittää että kumpaan saa helpommin ja halvemmalla. ei ollut tarkoitus mihinkään "assodissiin" :wink:
-
Mulla on ollut Asso RC10GT, ja toimi erittäin hyvin jopa mun polttis autojen säätö taidoilla, säätäminen ei ollu vaikeeta siis :) Vetostarttiakaan en onnistunu hajottaa, ihme :o Ihan hyvä auto muuten, mutta ei ollut kovin tehokas moottori :roll: Kyllähän sillä ajelee, mutta hommaisin sinuna joskus .12 koneen, esim. jonkun novarossin.
Juu, pitää katsoa toi moottorihomma sitten kun auton saa. Paikallaan ilmeisesti on n. gallonan verran ajettu alkuperäiskone. Eiköhän silläkin alkuun pääse. Jokunen vuosi kuitenkin siitä kun viimeksi edes vähänkään hätäisemmällä sähkikselläkään ajaan päässy, polttiksista puhumattakaan, niin vähän voi olla hakusessa. :wink: Eli aavistuksen vaatinee taas totuttelua... Ja ratti-ohjain varsinki, kun sellaista joskus pikkupoikana kerran ainoastaan kokeillu. Silloin ei tuntunu käteen istuvan, se tosin saattoi kyllä olla joku, ei niin muotoiluun panostettu "nikko"-ohjain, ei siis kunnollinen RC-ohjain. Hitto kun ei millään voi muistaa kaikkia 10-15V vanhoja juttuja.. :wink:
-
Ostin itse just käytetyn rush evon.
Vaikuttaa aika tukevalta vekottimelta. Ainut mikä tossa heti pistää silmään on takajousituksen löysyys. Ne vakio jouset on aivan onnettomat. Eivät millään tunnu jaksavan kantaa ton perän painoa. Lisäksi ovat jotenkin liian lyhyiltä kun eivät ole iskarissa jämptisti jos ei ole kiristys paloja. Täytynee kokeilla MT2:sen takajousia kun ovat 10mm pitempiä.
Kattoo nyt miten ton kanssa pärjää kun ei ole yli 10 vuoteen ollu sormet nitrossa. :roll:
-
Tuli sitten keskiviikona Asso haettua. Ajattelin nyt siihen alkaa jonkunlaista startettia hommaan. Sitten törmäsin netissä Tiger Driveen. Vaikutti aika pätevältä laitteelta, tarvis vaan pitää akkuporaa mukana. Mutta kumpi olis parempi, laittaa Tiger Drive ja käynnistää porakoneella vai ihan sähköstartetti? Sähköstartetitkaan ei loppupeleissä olis kovin kalliita kuitenkaan... Ja tietenkin suositella saa...
-
Tulin siihen tulokseen, että taidan sen Tiger Driven laittaa. Mutta ei kukaan satu tietää, onko tuon vakiokoneessa 6mm akseli vai paksumpi? Tällä hetkellä en sitä pääse mittaan, kun auto kotona 700km:n päässä...
-
Kertokaaas viisaammat, että minkälainen vaiva olis pistää tähän Assoon (ja Stadiun Truckkeihin yleensäkin) juku toisenlainen kori, kuin varsinainen stadiumin kori?
Edit: RC-pisteen sivuiltakin (touring-korien alta) löytyviä Pro-Linen Cadillac Escaladen ja Hummerin koreja lähinnä kuolailin. En tosin tiedä sitten ihan tarkkaan tuon hummerin korin muodoista, että sopikoo ne edes...
-
Turisti korit saattavat olla liian leveitä ja renkaat saattavat hangata koriin, joten kannattaisi käydä paikan päällä mallailemassa. Korin kiinnityksessä joutuu käyttämään kekseliäisyyttään, koska stadium trukeissä yleensä iskaritornit nousevat korin kiinnityksien yläpuolelle. Jotenkin pitää jatkaa koritolppia tai kehittää jokun muu zydeemi. Pähkäilen juuri miten saisin korin kiinni Rushiini.
Aion pistää tämän (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=7181) korin.
(http://www.hpieurope.com/graphics/parts/7181/7181.jpg)
-
Turisti korit saattavat olla liian leveitä ja renkaat saattavat hangata koriin, joten kannattaisi käydä paikan päällä mallailemassa. Korin kiinnityksessä joutuu käyttämään kekseliäisyyttään, koska stadium trukeissä yleensä iskaritornit nousevat korin kiinnityksien yläpuolelle. Jotenkin pitää jatkaa koritolppia tai kehittää jokun muu zydeemi. Pähkäilen juuri miten saisin korin kiinni Rushiini.
Aion pistää tämän (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=7181) korin.
Itsekkin tutkailin tuota, että ainakin koritolppia pitää nostaa.
Mittailin kyllä, että 190 leveä Touring-kori mahtuis vielä renkaidenkin väliin, siten ettei renkaat hankaa siihen. Pitkä matka lähteä vaan täältä Rovaniemeltä mallaileen eri koreja tuohon päälle...
-
Pitkä matka lähteä vaan täältä Rovaniemeltä mallaileen eri koreja tuohon päälle...
Matkat maksaa enemmän kuin kori...
Muistithan tarkastaa myös jousituksen ja ohjauksen ääriasennoissa?
Menee aina säätämiseksi jos haluaa erottua massasta. :mrgreen:
-
Pitkä matka lähteä vaan täältä Rovaniemeltä mallaileen eri koreja tuohon päälle...
Matkat maksaa enemmän kuin kori...
Muistithan tarkastaa myös jousituksen ja ohjauksen ääriasennoissa?
Sepä se. Ei kannata lähteä paikan päälle katteleen...
Leikkaa etupäähän hieman isommat pyöränaukot. Ja alkuperäisenkin korin kanssa eturenkaat ottaa hieman kiinni jousituksen ja ohjauksen ääriasennossa. Siis kun molemmat on ääriasennoissaan samanaikasesti. Toisn en usko vastaan tulevan tilannetta, jossa molemmat olis yhtä aikaa ääriasennoissaan. Niin vaikeassa maastossa en tuolla tule ajaan. Takapään kanssa ei tuu mitään ongelmaa.
-
Tulin sitten siihen tulokseen, että en ala ainakaan vielä koritolppia modaan ja laitoin Pro Linen Crowd Pleazer-Stadiumkorin tilaukseen.
-
Etolasta 6,5 mm paksua pvc-tankoa 2m maksoi 1 euron, tekee muutamat koritolpat....
-
Etolasta 6,5 mm paksua pvc-tankoa 2m maksoi 1 euron, tekee muutamat koritolpat....
Ja mihis ne sitten pistää kiinni? En tiedä miten tossa assossa on noi koritolpat, mutta hpi:ssa ne on takana samaa valua iskaritornin kanssa.
Ei minuakaan hirveästi innosta mennä räpeltämään noita iskaritorneja. Toisaalta jos pistäisin ne päreiks, niin voisi sitten hankkia tilalle hiilikuituset...
-
No jos ei sen vertaa ole pelle pelotonta, niin kannattaa tosiaan ajella vakiokorin kanssa vaan... ):
-
Joo kyllä pellet ja pelottomat tunnetaan, Mutta ei tässä materiaalin puutteesta ole kyse. Pikemminkin juuri siitä miten ja mihin ne uudet tolpat tökkää. Eli viitsiikö pistää nykyisen iskaritornin mahdollisesti päreiks (jos ei onnistu modaus) vai yrittääkö keksiä jotain keinoa saada ne uudet koritolpat kiinni rikkomatta nykyisiä osia.
-
Etolasta 6,5 mm paksua pvc-tankoa 2m maksoi 1 euron, tekee muutamat koritolpat....
Ja mihis ne sitten pistää kiinni? En tiedä miten tossa assossa on noi koritolpat, mutta hpi:ssa ne on takana samaa valua iskaritornin kanssa.
Assossa on irroitettavat takanakin.
Modaaminen ei olis hankalaa, vanha tolppa juuresta poikki. Pieni reikä alustaan ja keskelle uudeksi tolpaksi tulevaa tangonpätkän päätä, penkkiporalla (löytyy itseltä). Hieman ohennusta tangon toiseen päähän ja ruuvilla kiinni.
Etumaisiakin joutuisi tosin jatkaaan. Iskareiden kiinnityskohta kun menee koritolppien yläpuolelle. Alkuperäisessä korissa onkin kohouma keulassa iskarien kiinnityksen yläpuolella.
Ai niin, Etolaa ei täältäpäin löydy, mutta voisin tarkistaa lähimmän. Toimituskuluja vaan tulee aikalailla paljon hintaan verrattuna tuollaiselle metrin tangolle.
-
Mulla on ollut Asso RC10GT, ja toimi erittäin hyvin jopa mun polttis autojen säätö taidoilla, säätäminen ei ollu vaikeeta siis :) Vetostarttiakaan en onnistunu hajottaa, ihme :o Ihan hyvä auto muuten, mutta ei ollut kovin tehokas moottori :roll: Kyllähän sillä ajelee, mutta hommaisin sinuna joskus .12 koneen, esim. jonkun novarossin.
Juu, pitää katsoa toi moottorihomma sitten kun auton saa.
Kyllähän tuo vaikuttaisi ihan kohtalaisesti tuolla Asson omalla koneellakin kulkevan, mitä nyt kerenny testaan. Mutta tuli tuossa tuollainen Team Infinity RTR18-moottori vastaan. Mitä nyt lueskellu noista muista Team Infinityn koneista kommentteja, niin hintaansa nähden ihan asiallisilta vaikuttaisiavat. Kuitenkaan tuosta 18:sesta ei ole kommenttia pahemmin ollut. Varmaan niitäkin löytyis, kun jaksais enemmän ja laajemmin noita vanhoja aiheita selata... Siis kertokaas, että olisko kannattava ostos? Vai pitäiskö satsata hieman enempi ja laittaa vaikkapa Hobaon Hyper 12:nen? Tai vieläkin enempi? Pihasudittelu-autoon en kuitenkaan kovin kallista konetta vielä tässä vaiheessa aikonut laittaa, hieman reilulla satkulla pitäisi saada. Mieluumin tosin allekkin satkun saisi hinta jäädä...
E:typoja..
-
Kaverilla on tuo .18 infinity ja hyvin pelaa :wink:
-
Itselläni oli myös tuo infinity .18 Hpi SuperNitro rs4:ssa ja oli ihan hyvä kone..
Ei mikään järjettömän tehokas, mutta varsin varmatoiminen perusmoottori.
Oli toki tehokkaampi kuin vakio .15.
-
Juu, siis tietenkään mitään järjetömän tehokastahan varmaan ei tuolla hinnalla kannata odottaa, mutta pääasiahan on, että pelaa hyvin ja hieman tarjoaa lisäpotkua. Joo, pitää nyt vielä katsella ja mietiskellä, ainakin siihen asti, että saa rahaa. Vähän kartoittaa ensin kuitenki eri vaihtoehtojen väliltä...
-
Jos valmistajan sivustoon on uskominen, niin ei ole ihan mikä tahansa Stadium tää RC10 GT... Tosinhan Team kit ja Factory Team on osittain hieman eri tason osilla varustettuja, mutta Asson taisoisessa laitteesa ei RTR:nkään osat ihan huonoimmasta päästä kuitenkaan ole...
http://www.teamassociated.com/ae/gt/kitgt.htm
No other nitro-powered R/C truck in the world can match the winning record of the RC10GT. Three consecutive NORRCA Truck World Cup wins and over eight National Championships make the GT the winningest nitro truck ever.
-
Varaosia tilatessa tuli tilattua uudet pyöränakselit taakse. Noh RC-pisteellä ei ilmeisesti ullut alkupräisiä, niin olivat pisäneet RC10 T(3?):n akselit, jotka on 1/4 tuumaa paksuja, alkuperäisten ollessa 3/16 tuuman paksuudella. Noh eihän noi uudet tietenkään vanhoihin laakereihin käy. Mutta saako muualta kuin RC-pisteeltä 1/4x3/8x1/8 kokoisia (kuula)laakereita? Alkuperäiset (kuulalaakerit) maksais 15€ pari, tarvikkeena tuota koko ei ainakaan RC-pisteen sivuilla ollu. Tuumakokoja ei muiden liikkeden sivuilta ole liiemmin löytyny, JP-nitroracingillä olis 3/16x3/8x1/8 kokoisia (kysytty asia), jotka siis kävis alkuperäisakseleille, mutta ei noille RC-pisteen toimittamille uusille...
Vai tyydynkö aluksi liukulaakereihin? 30€ saisi kuitenkin jo 15 paria tarvikelaakereitä RC-pisteestä. eikähän aluksi edes tarvis niin montaa paria edes tilata. Kait niilläkin nyt vähän aikaa ajelis, vaikkakaan ei niin hyvä vaihtoehto ehkä muuten olisikaan... Hirvittää vaan tuo kuulalaakerien hinta, kun pitäisi noista työttömän pienstä tuloista muutakin saada ostettua...
-
Vanha aihe ja vanha auto :azn: No eniwei mistä tähän kyseiseen autoon saisi tilattua rattaita? Kaveri osti joskus tämän auton ja ilmeisesti isoratas sileä...Pitäisi 66 piikkinen ratas löytyä. Jos joku tietää vastauksen niin mielellään YV:llä vastaus kun en muuten muista polttis puolella käydä. Suuri kiitos jo etukäteen!