onko kellään kokemuksia lukossa olevasta etupäästä miten auto kaytäytyy ym.
Kääntösade jotain kauheeta ja puskee pirusti.
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"Kääntösade jotain kauheeta ja puskee pirusti.
Touringissa sitä aika moni käyttää.
Auto pitää vain säätää sille sopivaksi.
Jos lukko olisi takapäässä, silloin se puskisi.
Ajosta tulee kaiketi tarkempaa lukon kanssa. Samoin jos on vaikeuksia saada autoa säätöihin, niin tuo lukko auttaa siltäosin, eli peräpää tulee kyllä mukana kun antaa etupään "viedä".
Kauniiksi ajoksi sitä ei voi sanoa, mutta joillakin tehokkaaksi kyllä.
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"Lainaus käyttäjältä: "Duster1"Kääntösade jotain kauheeta ja puskee pirusti.
Touringissa sitä aika moni käyttää.
Auto pitää vain säätää sille sopivaksi.
Jos lukko olisi takapäässä, silloin se puskisi.
Ajosta tulee kaiketi tarkempaa lukon kanssa. Samoin jos on vaikeuksia saada autoa säätöihin, niin tuo lukko auttaa siltäosin, eli peräpää tulee kyllä mukana kun antaa etupään "viedä".
Kauniiksi ajoksi sitä ei voi sanoa, mutta joillakin tehokkaaksi kyllä.
Touringissahan ei käytetä normaalia lukkoa etupäässä koskaan. Ainoa sitä "jäljittelevä" ratkasu on One-Way diffi joka siis vetää kummallakin pyörällä moottorille kaasua annettaessa ja pyörii taas täysin vapaasti, kun auto "rullailee". Diffi toimii siis täysin normaalina tasauspyörästönä kurvissa, kun nostetaan kaasu pois kurvissa ja käännetään. Sitten kun taas painetaan kaasua niin kummatkin renkaat edessä alkaa vetämään.
Spool=lukko
Spoolia todellakin käytetään touringissa varsin yleisesti ja etenkin ulkoradoilla.
Ja yleensä se on helpompi aja. Mäkin pääsin kerran finaaliin sellaisella:-)
Mutta Vesa Ylin voitan One-wayllakin...:-)
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Touringissahan ei käytetä normaalia lukkoa etupäässä koskaan. Ainoa sitä "jäljittelevä" ratkasu on One-Way diffi joka siis vetää kummallakin pyörällä moottorille kaasua annettaessa ja pyörii taas täysin vapaasti, kun auto "rullailee". Diffi toimii siis täysin normaalina tasauspyörästönä kurvissa, kun nostetaan kaasu pois kurvissa ja käännetään. Sitten kun taas painetaan kaasua niin kummatkin renkaat edessä alkaa vetämään.
Sory nyt vaan, mutta sitä todellakin käytetään touringissa, ja kutsutaan
spooliksi!
Mulla on tässä vasemmassa kädessä juuri sellainen, katso vaikka! 8)
Oikealla kirjoitan.... :|
One-Way taas on, niinkuin nimikin kertoo, yksisuunta, eli ei jarruta etupää lainkaan, vaan toimii vain vedon suuntaan.
Toiseen suuntaan pyörii siis vapaana!
PS: Tultihin juuri ura-autokisoja katsomasta. Niissä on todellinen lukkoetupää, ne pyörät ei vissiin pyöri edes kädessäkään. No ajossa ne ovatkin ilmassa.... :lol: