Löysin muutaman videon kyseisestä autosta ja totesin et siinä Gxr28 kone ja Automaattinen kakkosvaihde.Kun etsin uutta autoa niin kannattaako ostaa.
Olen lopen kyllästynyt Pure ten alphaan.
Mut tänne kaikki mieli piteet, ehdotukset ja kokemukset autosta.
Tuossa vähän videota http://www.youtube.com/watch?v=bqeb78soRf4
luulen että voi olla ihan hyvä en vaan tiiä miten buggyn alusta toimii ralliautossa
Lainaus käyttäjältä: "touho1234"luulen että voi olla ihan hyvä en vaan tiiä miten buggyn alusta toimii ralliautossa
En tiedä itsekkään mutta tehokkaampaa haen kun Pure ten alphassa on gx15
kone.Onko sitten jotain halvempaa kautta parempaa kun tuo. Tuokin maksaa
530:een luokkaa...
mitä sitten haet autoltasi?
Ja Kyöstikään ei ole sitten se ainoa merkki mitä alalta löytyy. ;)
ei ole esimerkiksi paljon tuota parempi on schumacher nitro fusion vauhtia ainakin riittää 130 kilsaa tunnissa
Lainaus käyttäjältä: "touho1234"ei ole esimerkiksi paljon tuota parempi on schumacher nitro fusion vauhtia ainakin riittää 130 kilsaa tunnissa
Ja sen takia se on parempi ku kulkee nii kovaa et tarvii puolen kilsan suoran jos aikoo huippuja kokeilla? Ja sitku mietitään, ni rata-autolla ei paljo pääse ku menee hiekan puolelle.
Mutta mitäköhän tarkotit, ettet tiedä toimiiko buggyn alusta ralliautossa? Eihän noilla Rallygame autoilla ja buggyilla oo käytännössä muuta eroa kuin koppa, eli varmasti ajo-ominaisuudet ei ainakaan ole huonot.
okei en tiedä noista ralliautoista paljoo
Haen sellaista autoa josta löytyy tehoa ja kulkis kovaa.Ja se sais olla kotimaasta.
Lainaus käyttäjältä: "touho1234"ei ole esimerkiksi paljon tuota parempi on schumacher nitro fusion vauhtia ainakin riittää 130 kilsaa tunnissa
Mikäs tuo auto on. Laita jotain linkkiä kyseisestä autosta.Mut kysyn sitä et saako kyseisen auton suomesta tilaamalla ja paljon maksaa.
Jos ostan niin en haluais maksaa XXXX:euro hintoja. Ja onko Kit vai Readyset malli. Readyset ois mun mielestä parempi.
Löysin videota http://www.youtube.com/watch?v=z-oZMAidGE8
paina tästä (http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/index.php?cPath=21_82url) sieltä löytyy ne schumacher autot ja suomesta ne löytyy
Lainaus käyttäjältä: "Juhanu"Lainaus käyttäjältä: "touho1234"ei ole esimerkiksi paljon tuota parempi on schumacher nitro fusion vauhtia ainakin riittää 130 kilsaa tunnissa
Mikäs tuo auto on. Laita jotain linkkiä kyseisestä autosta.Mut kysyn sitä et saako kyseisen auton suomesta tilaamalla ja paljon maksaa.
Jos ostan niin en haluais maksaa XXXX:euro hintoja. Ja onko Kit vai Readyset malli. Readyset ois mun mielestä parempi.
Nitro Fusion EI ole mikään ralli-auto, eikä niin kovin helppo ajettavakaan.
Ja missä mielessä muka RTR parempi? Noh okei, sitä ei tarvi koota, ainakaan niin kauaa. Siihen se jääkin. Kit-version juodut kokoamaan. Ei ehkä niin hauskaa, mutta toisaalta:
- Opit tuntemaan auton rakenteen
- Kun tunnet auton rakenteen, osaat tarvittaesa tehdä huollot ja korjaukset itse, eikä tarvi kysellä apua, ainakaan niin paljoa. Ja huoltoahan nyt joutuu aina välistä tekeen.
- Useimmiten suurin osa osista on laadukkaampia, kuin RTR-versiossa
Olet oikeassa.
Käykö tähän autoon http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_82&products_id=945&language=FI
ihan tavallinen porakone.
Lainaus käyttäjältä: "Juhanu"Käykö tähän autoon http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_82&products_id=945&language=FI
ihan tavallinen porakone.
Ja tuohon tarvitaa Polttoainetta joka on 10% Nitroa synteettisellä öljyllä.
Onkos tuo tavallista Fuilia vai pitääkö sitä tilata erikseen jotain erikois bensaa.
Lainaus käyttäjältä: "Juhanu"Käykö tähän autoon http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_82&products_id=945&language=FI
ihan tavallinen porakone.
käy
Muistakaapas että ei siihen nyt sentään ihan mikätahansa käykkään.
Moottori tarvitsee kierroksia sopivasti lähteäkseen käyntiin.
Eli siis anttilasta ostettu vitosen ruuviväännin ei välttämättä riitäkkään.
Ja eipä kannata olla sitä HILTI:n järeintä konettakaan kaivamassa esiin, koska sillon taas tehdään vahinkoa.
Eli itseasiassa vastaus onkin EI... siihen ei käy ihan mikätahansa porakone..
Jossain oli kerran video missä joku käynnisti Thunder Tiger.28:n eli tuon Menacen moottorin "isoveljen" käsikäyttöisellä vintilällä :lol:
Eli vois kuvitella että joku perus-Makita riittää ihan hyvin.
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Muistakaapas että ei siihen nyt sentään ihan mikätahansa käykkään.
Moottori tarvitsee kierroksia sopivasti lähteäkseen käyntiin.
Eli siis anttilasta ostettu vitosen ruuviväännin ei välttämättä riitäkkään.
Ja eipä kannata olla sitä HILTI:n järeintä konettakaan kaivamassa esiin, koska sillon taas tehdään vahinkoa.
Eli itseasiassa vastaus onkin EI... siihen ei käy ihan mikätahansa porakone..
Tuota ajattelin kanssa et jos on halpa porakone niin ei ole vääntöä ja jos on liian tehokas niin se tekee vahinkoa.
Mut onko toi bensiini synteettisellä öljyllä, onko se jotain erikois bensaa :?:
Kyseessä ei edes ole bensiini.
Eli vastaus on EI.
Kyseessä on nitrometaanin, metanolin, synteettisen öljyn ja risiiniöljyn seos.
Ei siis bensaa.
eikä siinä halpahallin porakoneessa välttämättä vääntö lopu kesken vaan kierrokset.
Lainaus käyttäjältä: "Divi"eikä siinä halpahallin porakoneessa välttämättä vääntö lopu kesken vaan kierrokset.
Joo ja sekin myös. Unohdin mainita...
Kuten jo ylempänä yritin sanoa...
Eli tärkeää on ne KIERROKSET.
Vääntö riittää vaikka bilteman taskukokoisessa ruuvivääntimessä, mutta kun kierrokset ei vaan riitä.
Eli edelleen... Siihen ei käy ihan mikä tahansa porakone... Anttilan alahylly Makitaa en esimerkiks suosittele kenellekkään.
Mut miten tonne saa porakoneen väliin. Kun tarkastelin kuvaa niin se näyttää mahdottomalta.
Tossa toi kuvakin et itte saatte tarkastella http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/images/FusionChassis.jpg
Aaargh... no eihän sinne porakonetta työnnetä vaan semmoinen pitkä kuusikulmainen kärki.
Nyt tää alkaa taas menemään aivan puhtaaks chattailuks.
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Kuten jo ylempänä yritin sanoa...
Eli tärkeää on ne KIERROKSET.
Vääntö riittää vaikka bilteman taskukokoisessa ruuvivääntimessä, mutta kun kierrokset ei vaan riitä.
Eli edelleen... Siihen ei käy ihan mikä tahansa porakone... Anttilan alahylly Makitaa en esimerkiks suosittele kenellekkään.
Sitähän just meinasin et kierrokset loppuu. Sen pitää pyöriä tarpeeksi kovaa et käynnistyy.
Näin paaljoon tiedään...
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Aaargh... no eihän sinne porakonetta työnnetä vaan semmoinen pitkä kuusikulmainen kärki.
Nyt tää alkaa taas menemään aivan puhtaaks chattailuks.
Jaa mahtuuko se sinne.Kiitoos hyvin paljon :)
Ei mahdu ei... koko auto on tehty siten että sitä ei pysty käynnistämään...
No totta helv.... se sinne menee.
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Ei mahdu ei... koko auto on tehty siten että sitä ei pysty käynnistämään...
No totta helv.... se sinne menee.
Ai. Mää luulin et kyseisellä autolla ajetaan :lol: :lol:
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"Jossain oli kerran video missä joku käynnisti Thunder Tiger.28:n eli tuon Menacen moottorin "isoveljen" käsikäyttöisellä vintilällä :lol:
Eli vois kuvitella että joku perus-Makita riittää ihan hyvin.
Hoke taas huutelee asioista mistä ei ilmeisesti ole minkäänlaista kokemusta?
Tuo TT:n .28 PRO moottori käynnistyy v*ttuilematta jo 550rpm porakoneella, käyttämäni kone on joku 7,2v techline räpsy, varmaan noita 5 euron paskoja, isäni pihiyden tuntien.
550rpm on minimi.
Voihan palikka...
Minähän sanoin että tarvitsee tarpeeksi kierroksia.
En ole sanonut yhtään että mikä kierrosmäärä pitää olla.
Ja sinä huutelet vielä enemmän tietämättä asioista tuon taivaallista.
Kyllähän se sisäänajettu säädöissä oleva kone käyntiin lähtee pienillä pyöräytyksillä, mutta annetaanpa se huonosti pyörittävä väännin aloittelijan kouraan ja käsketään käynnistämään aivan uusi sisäänajamaton moottori joka on vieläpä rajusti rikkaalla...
Eipäs onnistukkaan.
Ajattele ennenkuin kirjoitat mitä ylipäätään ajetaan takaa...
herra hokella taitaa olla huonot hermot. :lol:
Öööö...
Ei.
Mistähän kohtaa tuosta sai päähän että mulla olis hermo menny, tai että olisin pienimmässäkään määrin edes hermostunut?
Silti en välttämättä jätä piikittelemättä jos joku mulle sanoo että höpisen asiasta josta en tiedä.
Päälle voisin oikeastaan nauraa vielä hyvinkin savisesti...
Eihän mulla polttomoottoreista kieltämättä ole kokemusta edes puolia tuplaesan kokemuksista :P
Lainaus käyttäjältä: "tuplaesa1"Lainaus käyttäjältä: "Joona H"Jossain oli kerran video missä joku käynnisti Thunder Tiger.28:n eli tuon Menacen moottorin "isoveljen" käsikäyttöisellä vintilällä :lol:
Eli vois kuvitella että joku perus-Makita riittää ihan hyvin.
Hoke taas huutelee asioista mistä ei ilmeisesti ole minkäänlaista kokemusta?
Tuo TT:n .28 PRO moottori käynnistyy v*ttuilematta jo 550rpm porakoneella, käyttämäni kone on joku 7,2v techline räpsy, varmaan noita 5 euron paskoja, isäni pihiyden tuntien.
550rpm on minimi.
No kyllä mun Dewaltilla saa ton verran kierroksia...
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Voihan palikka...
Minähän sanoin että tarvitsee tarpeeksi kierroksia.
En ole sanonut yhtään että mikä kierrosmäärä pitää olla.
Ja sinä huutelet vielä enemmän tietämättä asioista tuon taivaallista.
Kyllähän se sisäänajettu säädöissä oleva kone käyntiin lähtee pienillä pyöräytyksillä, mutta annetaanpa se huonosti pyörittävä väännin aloittelijan kouraan ja käsketään käynnistämään aivan uusi sisäänajamaton moottori joka on vieläpä rajusti rikkaalla...
Eipäs onnistukkaan.
Ajattele ennenkuin kirjoitat mitä ylipäätään ajetaan takaa...
Joo ei mulla ole porakone käynnisteista autoo ollu ja Hoke on oikeassa että aloittelijalta tuskin käynnistys onnistuu. Ja tuskin multakaan...
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Aaargh... no eihän sinne porakonetta työnnetä vaan semmoinen pitkä kuusikulmainen kärki.
Nyt tää alkaa taas menemään aivan puhtaaks chattailuks.
Muuten tuosta kuusikulmaisesta kärjestä, niin tuleeko kyseinen juttu mukana kun ostaa :?:
Inferno GT on tosi hauska ajella asfaltilla.
Talviajokin teimme asentamalla trukin renkaat pidennysholkeilla ja vaihtamalla iskarit pehmeämpiin. Eihän tällalailla hyvää saa, mutta kuitenkin ajokelpoisen lumihangillakin.
Tietääkö joku nettiosoitetta, mistä saa infernoihin sopuhintaisia varaosia (esim Ruotsista -Saksasta USAsta), kun Suomen varaosasaanti on niin pirun huonoa ??
Juu olen katellut autoa eikä varaosia helpolla saa.
Sen takia Inferno gt autoon tulee isooo miinus...
Suomessa pitää ostaa osat Kyoshokauppiaalta
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"Suomessa pitää ostaa osat Kyoshokauppiaalta
Juu niin pitää ja ne on niin hiton hinnakkaita...
Mitä olen muutamia ulkomaisia Kyoshon orkkisosien hintoja nähnyt niin aika samaa luokkaa ovat Suomessakin. Tarvikeosia ja toisien merkkien osilla saa hintaa alaspäin jos tietää mistä ettiä. Ite kyllä käytän pääasiassa Kyoshon omia palikoita niin ainakin sopii ja ovat hyvä laatuisia jos olisi enemmän aikaa kikkailla autojen kanssa niin sitten tulis varmaan etittyä muita vaihtoehtoja jotka olis vielä mullistavampia palikoita Kyoshon omat mutta sitten ne on helposti kalliimpiakin.
Marko
Kyöstin hinnat jokapuolella maailmaa kutakuinkin samat.
Ai näinkö on nykyään? Ovatko japsitkin nostaneet hinnat Suomen tasolle? Kun viime keväänä tilailin osia Hongkongin rcmartista, niin olivat siinä puolet ja hiukan allekin Suomen hinnoista ja dollari on nyt vielä heikompi... Harmi ettei kyseinen pulju enää kauppaa K:ta.
Niin luulisi että Japseilla on halvemmat palikat mut voin olla väärässä...
Varmaan hinnoissa on olemassa muutamat poikkeukset. ;)
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"Varmaan hinnoissa on olemassa muutamat poikkeukset. ;)
Niinpä :)
Moi oon tässä noin puoltoista vuotta harrastanut rceillä ajoo ja nyt oon hankkimassa uutta ja oon ajatellu oostaa ton inferno gt ja tilata siihen landmaxin korin ja renkaiden tukivarret jotta auto näyttäisi sopusuhtaisemmalta. Jotenka kannattaako ostaa koko autoa ja jos kannattaa niin kestääkö rattaistot muita 28 koko luokan moottoreita eli tehokkaampia ?
Suosittelen mielummin esim. Rc-Garagesta tavallinen buggy ja siihen rallygame korisarja.(sis. korin, koritolpat,vanteet,renkaat,jouset, ruuvit ja mutterit ja sokat). Yhden subarun korin (100e) hinnalla saa nämä kaikki ja jää vielä rahaakin reilusti.
Itsellä on 206:n pösön koppa ja istuu ihan mallikkasti hongnor:n buggyn päälle. Autossa voi olla tavalliset krossirenkaat tai korisarjan mukana tulleet rallygame renkaat, mitkä toimii asvaltilla hyvin.
15 minuutissa auto muuttuu takasin täysiveriseksi krossariksi.
.21 moottori kiirättää aivan riittävästi, mutta hongnorin voimansiirto kyllä kestää isommankin padan.
Kuva pösöstä: http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/Buggy/206_etu.jpg
Kuva krossarista: http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/Buggy/Hongnor_buggy.jpg
Video ensi ajosta pösöllä: http://www.vinku.com/videot/RC/HongNor/Buggy/HN_X1_206rallygame.wmv
Joo kiitos tosta vaihto ehosta mutta oon tullu siihen tulokseen että ostan tuon inferno gt kuhan on rahaa. Mutta vielä tohon rattaisto kysymykseen haen vastausta.
Mulla on tossa ST nelarissa 2-vaihteinen laatikko ja hämmästyttävän hyvin kestää rattaat. Pinjonit on terästä joten niissä ei tietty ongelmaa, mutta myös laatikon päärattaat (spurrit) ovat erinomaisessa kunnossa vaikka offroadia on hiekalla ja maastossa vedetty. ST:n etu on tietty maavara verrttuna ralliin, mutta en usko että rattaat ainakaan moottorin tehosta hajoaa, jos välykset ym. on oikein. Sitä paitsi ei se stanu pata nyt niin surkea ole ainakaan siitä päätellen miten Kallion Markus sillä ajoi trukkikisoissa Valkeakoskella. Toi nelari on väännön puolesta sitä paitsi vielä väkevä, joten en usko että tulee mitään ongelmaa. Vaihteen "hammas" voi olla kovilla mutta se on vaihdettavissa oleva osa...ja on sekin ainakin vielä mulla kestänyt.
Kiitoksia kovasti.
Täytyy sanoo et tää uus GT Inferno on aika siisti
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kyoshoamerica.com%2Fimages%2Fcarsandtrucks%2Fonroadcars%2F31815-B_09.jpg&hash=4c5b4403d3619dab4e1e749a74e538bb62512b40)
http://www.kyoshoamerica.com/carsandtrucks/onroadcars/31815-B.asp