RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: PRCA - 13.03.07 - klo: 13.45
-
Kilpailukutsu ja jälkiviisauksia
14.04.2007 Koski Challenge II
Pirkanmaan RC-autoilijat ja VMF järjestää M8 buggy ja T8 truggy hallikilpailun lauantaina 14.04.2007.
Kaikki mukaan kauden kynnyksellä mielenkiintoiseen sisäkisaan.
Video edellisistä kisoista:
Koski Callenge 2007 - video. (http://www.kolumbus.fi/rcautot/prca_koski_challenge_24022007.wmv) (koko n. 50Mb)
Kierroslaskenta: AMB laitteistolla. Huom. käytössä personal transponderit.
Pondereita myös vuokralla kisapaikalla.
Kilpailupaikka: Palloiluhalli, Valkeakoski, Niementie 20.
Kartta/Map (http://kartat.eniro.fi/query?what=map&mop=mc&streetname=niementie&streetnumber=20&city=valkeakoski&zipcode=&mapstate=6%3B24.0151%3B61.2687%3B0%3B0.0000%3B0.0000%3B0.0000%3B0.0000%3B&mapcomp=%3B%3B%3BNIEMENTIE%3B20%3B%3B37600%3BVALKEAKOSKI%3B%3B%3B%3B%3B24.01512955741578%3B61.26874462541842%3B0%3B0%3B0.0000%3B0.0000%3Bmaps_address_fi%253B566090%253B12&search_word=&content=&header_group_code=&heading_code=&company_name=&geo_area=&dir_area=&ns=&stq=0&symbols=&ax=&map.x=194&map.y=182)
Osallistumismaksu 25€/M8 ja 25€/T8 maksetaan paikan päällä. Molempien luokkien ajajat maksavat siis 50€.
Vuokra transponderin hinta 5€.
Entry fee 25€driver/class. If you run both classes you will pay 50€ There is a 5€ fee for rental transpoders.
Ajotapa: Kolme alkueräkierrosta, normaali SM-kisoista tuttu kaavio.
Säännöt: M8 SM-sarjan säännöt voimassa alla olevin poikkeuksin.
Three qualifying heats with 15, 20 min finals. All mains are 45mins. AKK- Motorsports rules applied with following exceptions;
M8 luokka; Vapaa pakoputki, RTR .28 koneeet sallittu.
M8 buggy; No need for EFRA/FEMCE approved muffler, RTR .28 engines allowed
T8 luokka; 150cc tankin maksimi koko, .28 koneen maksimi koko, keskidiffi pakollinen.
T8 truggy; 150cc fule tank max capasity including lines and filters, .28 max engine capasity, all truggies must be fitted with center diffs and two working brakes.
Varikko: Varikolla ei ole pöytiä, ota oma pöytä mukaan. 240V sähköä rajallisesti saatavilla joten tarvittaessa omat 12V virtalähteet mukaan.
There are no pit tables/chairs supplied by the organiser so bring your own. Limited supply of 240V. Bring your own power supplies for charging.
HUOM! Kisaradalla saa ajaa sähköautoilla tuuletustaukojen aikana.
Tuuletustaukoja on 6-9 kpl ja kesto noin 20-60min.
Paikalla loistava PRCA-kioski josta edullisesti juomaa ja pikkupurtavaa. Varatkaa hiluja taskun pohjalle!
There are snacks and drinks available at the venue at low prices.
Alustava aikataulu/Timetable:
Kilpailupäivä lauantai 14.04.2007
07:00 Ovet auki/Doors open
7:30 Ilmoittautuminen auki/Registration open
8:30 Ajajakokous/Drivers meeting
9:00 Ensimmäinen erä harjoittelu/First practice round starts
...
21:00 Palkintojen jako/Prize giving ceremony
Ilmoittautumiset viimeistään 06.04.2007/ Last date of preregistration is 06.04.2007:
- Ilmoita mahdollisimman monta taajuutta/ Let us know as many frequencies as possible
- seura (jos on)/Country
- automerkki/Car make
- moottorimerkki/Engine
- personal transponder numerosi/AMB number
Jos sinulla ei ole omaa personal transponderia, niin kirjoita ilmoittautumiseen "vuokraan transponderin". Mielellään myös gsm numero (ei pakollinen).
Ilmottautumiset osoitteeseen VMA_Challange2@hotmail.com
Kisaan otetaan kilpailijoita seuraavasti:
M8 48 kuskia
T8 24 kuskia
KAUPPIAAT! Mikäli haluatte hallista edullisen myyntipaikan ottakaa yhteyttä rautakausi(ät)gmail.com
Kisaan ilmoittautuneet 13.4 klo 18.00.
Mikäli tiedät että kisat jäävät väliin ja olet ilmoittautunut kerro siitä meille!
If you have entered and are unable to come please let us know so we can give your spot to someone else!
M8-luokka
1. Kaius Perttilä, Hobao/Hobao
2. Niko Andersson, Hobao/OS
3. Jani Parjanen, Team Losi/Mega
4. Nana Parjanen, Team Losi/Mega
5. Niko Syrjälä, X-Ray/OS
6. Markku Honkanen, Hobao/OS
7. Jerry Hellstöm, GS/Rossi Julle Pedersen
8. Antti Nurmikumpu, Hobao/SH
9. Joni Hietala, Hobao/OS
10. Heikki Valtonen, X-Ray/JP
11. Tomi Björkman, Hobao/CMB
12. Tommi Saari, Team Losi/Novarossi
13. Mikko Mäkinen Cen/Novarossi
14. Marko Eklund X-Ray/?
15. Jouni Hiltunen, Mugen-Seiki/Ninja
16. Tuomas Lintula, Hong-Nor/Werks
17. Miikka Kauttu, Kyosho/RB
18. Harri Peltomaa, X-Ray/JP
19. Anssi Riimi, Hobao/CMB
20. Ilmari Satomaa, Hobao/OS
21. Janne Korkka, X-Ray/Novarossi
22. Ari Heinonen, Hobao/O.S.
23. Olli Viitanen, Hobao/CMB
24. Mikko heikkilä, Hobao/Mega
25. Joonas Vuojolahti, Hong-Nor/SH
26. Margus Hanvere, Hobao/RB
27. Andres Käver, Kyosho/RB
28. Mika Kettunen, Hobao/OS
29. Jarno Kokkonen, Kyosho/RB
30. Riku Hyvönen, X-Ray/OS
31. Juha Sartesuo, Kyosho/RB
32. Tommi Alho, Kyosho/RB
33. Tomi Salonen, Kyosho/RB
34. Jasse Laatikainen, Hobao/OS
35. Jarno Siltanen, Mugen-Seiki/Ninja
36. Niklas Holmberg, Hobao/Hobao
37. Jaanus Kesküla , X-Ray/RB
38. Sammy, Kyosho /RB
39. Kalle Kyyrö, Hong-Nor/SH
40. Jegor Ljahh, Kyosho/RB
41. Margred Lilienbach, Kyosho/RB
42. Arto Heinonen, Cen/Novarossi
43. Antti Valamo, Hobao/Hobao Edgars Cipans, Team Losi/OPS
44. Jethro Lehtojärvi, Team Losi/OS Huttunen Mika, Xray/JP
45. Toomas Ramm, X-Ray/Rossi
46. Vesa Rousku, Hobao/CMB VAPAA!
47. Juha Rousku, GS/Nosram
48. Jukka Vihmo, Hong-Nor/Novarossi
T8-luokka
1. Niko Andersson, Hobao/OS
2. Mika Ala-Villilä, Hong-Nor/SH
3. Ari Lappi, Mugen-Seiki/Ninja
4. Jerry Hellstöm, GS/Rossi
5. Tom Hotti, Cen/OS
6. Simo Ahoniemi, Mugen-Seiki/Ninja
7. Markku Honkanen, Hobao/OS Kaius Perttilä, Kyosho ST / Kyosho
8. Jiri Jokinen, Hong-Nor/Werks
9. Jani Lahti, Hong-Nor/OS
10. Ari Heinonen, Hobao/O.S.
11. Jani Vuojolahti, Hong-Nor/Werks VAPAA!
12. Andres Käver, X-Ray/RB
13. Juha Sartesuo, Kyosho/RB
14. Lassi-Jussi Väänänen, HPI/Force
15. Jegor Ljahh, Kyosho/RB
16. Arto Heinonen, Cen/Novarossi
17. Harri Helminen, GS/GS
18. Marek Männing, X-Ray/?
19. Jesse Jokinen, Hong-Nor/SH
20. Henry Tanskanen, Hong-Nor/SH
21. Jaakko Säilä, Hong-Nor/Werks
22. Ola Pedersen, Hong-Nor/Werks
23. Janis Ankravs, Mugen-Seiki/RB
24. Margred Lilienbach, Kyosho/RB
Kilpailun tulokset:
| BUGGY | | |
SIJA | NIMI | MERKKI | MOOTTORI |
1 | Heinonen Arto | Cen | OS |
2 | Honkanen Markku | Hobao | O.S. |
3 | Sartesuo Juha | Kyosho | RB |
4 | Lintula Tuomas | Hong-Nor | Werks |
5 | Salonen Tomi | Kyosho | RB |
6 | Parjanen Jani | Team Losi | Mega |
7 | Cipans Edgars | Team Losi | OPS |
8 | Björkman Tomi | Hobao | CMB |
9 | Pedersen Julle | Mugen_Seiki | Ninja |
10 | Hiltunen Jouni | Mugen-Seiki | Ninja |
11 | Heinonen Ari | Hobao | O.S. |
12 | Viitanen Olli | Hobao | CMB |
13 | Kesküla Jaanus | X-Ray | RB |
14 | Kauttu Miikka | Kyosho | RB |
15 | Rousku Juha | GS | Novarossi |
16 | Alho Tommi | Kyosho | RB |
17 | Vihmo Jukka | Hong-Nor | Novarossi |
18 | Mäkinen Mikko | Cen | Novarossi |
19 | Siltanen Jarno | Mugen-Seiki | Ninja |
20 | Korkka Janne | X-Ray | Novarossi |
21 | Peltomaa Harri | X-Ray | JP |
22 | Heikkilä Mikko | Hobao | Mega |
23 | Satomaa Ilmari | Hobao | O.S. |
24 | Parjanen Nana | Team Losi | Mega |
25 | Vuojolahti Joonas | Hong-Nor | SH |
26 | Saari Tommi | Team Losi | Novarossi |
27 | Ramm Toomas | X-Ray | Rossi |
28 | Valtonen Heikki | X-Ray | JP |
29 | Eklund Marko | X-Ray | Werks |
30 | Hyvönen Riku | X-Ray | O.S. |
31 | Holmberg Niklas | Hobao | Hobao |
32 | Kyyrö Kalle | Hong-Nor | SH |
33 | Nurmikumpu Antti | Hobao | SH |
34 | Kokkonen Jarno | Kyosho | SH |
35 | Huttunen Mika | X-Ray | JP |
36 | Laatikainen Jasse | Hobao | O.S. |
37 | Hietala Joni | Hobao | O.S. |
38 | Perttilä Kaius | Hobao | Hobao |
39 | Käver Andres | Kyosho | RB |
40 | Syrjälä Niko | X-Ray | O.S. |
41 | Hanvere Margus | Hobao | RB |
42 | Ljahh Jegor | Kyosho | RB |
Pahoittelemme kun ajat puuttuvat vieläkin. Korjaamme asian tuota pikaa.
| TRUGGY |
SIJA | NIMI | KIERR AIKA | MERKKI | MOOTTORI |
1 | Sartesuo Juha | 77 45m25.596 1 | Kyosho | RB |
2 | Jokinen Jiri | 71 45m07.115 1 | Hong-Nor | Werks |
3 | Tanskanen Henry | 69 45m18.815 1 | Hong-Nor | SH |
4 | Säilä Jaakko | 64 45m21.565 1 | Hong-Nor | Werks |
5 | Ala-Villilä Mika | 63 45m02.592 1 | Hong-Nor | SH |
6 | Heinonen Ari | 58 35m37.104 1 | Hobao | O.S. |
7 | Hellström Jerry | 49 45m11.976 1 | GS | Rossi |
8 | Ahoniemi Simo | 33 22m50.247 1 | Mugen-Seiki | Ninja |
9 | Heinonen Arto | 32 19m50.377 1 | Cen | OS |
10 | Käver Andres | 29 21m24.114 1 | X-Ray | RB |
11 | Lappi Ari | 8 5m10.441 1 | Mugen-Seiki | Ninja |
12 | Jokinen Jesse | 8 5m19.557 1 | Hong-Nor | SH |
13 | Lahti Jani | 8 5m29.788 1 | Hong-Nor | O.S. |
14 | Ankravs Janis | 6 5m02.830 1 | Mugen-Seiki | RB |
15 | Helminen Harri | 6 5m15.090 1 | GS | GS |
16 | Hotti Tom | 5 3m28.466 1 | Cen | O.S. |
17 | Ljahh Jegor | 2 1m31.254 1 | Kyosho | RB |
18 | Pedersen Ola | 1 0m56.731 1 | Hong-Nor | Werks |
19 | Väänänen Lassi-Jussi | 1 1m04.935 1 | HPI | Force |
Pirkanmaan RC-autoilijat ry kiittää kaikkia osallistujia. Kiitos!
-
Onkohan ilmastointia mahdollisuus noin kesän kynnyksellä tehostaa, jotta myös astmaatikot uskaltaisivat mukaan? Tuollainen määrä savua tuskin on terveellekään hyväksi.
-
Todennäköisesti tuolloin on aika kesäinen keli, joten ovet voidaan pitää selkosen selällään + tehostetaan raittiin ilman tuloa halliin vielä puhaltimella.
Varmasti savua on vähempi kuin ekassa kisassa, täysin savuttomaksi sitä ei saa kukaan.
-
ilmoittautumisiin olisi tietenkin hyvä saada tietty pohja josta tiedot on helpompi poimia. eli ehdotan seuraavaa käytettäväksi
Matti Meikäläinen
auton merkki, moottorin merkki
transponderi: tähän numero tai "vuokraan transponderin"
taajuudet: vähintään kolme kappaletta kidepareja tai "spectrum"
seura: jos on
gsm: ei pakollinen
-
Onkohan ilmastointia mahdollisuus noin kesän kynnyksellä tehostaa, jotta myös astmaatikot uskaltaisivat mukaan? Tuollainen määrä savua tuskin on terveellekään hyväksi.
En ole itse astmaatikko mutta viimeksi ei ollut kovinkaan paha tuo savu.
Tämän voisi varmistaa semmoinen joka on ollut useampaan otteeseen paikanpäällä.
Jerzi
-
Katsojan kokemus oli, että savu ei niinkään ongelma, mutta pöly ennemmin. Jos lämmitystä ei enää seuraavissa kisoissa tarvitse, niin ehkä ei enää niin pölisekään.
Hienot puitteet oli Valkeakoskella joka tapauksessa. Rakentavana palautteena kuuluttajille voisin sanoa, että jos kuulutuksissa kertoo myös auton numeron, niin satunnaisen katselijan olisi helpompi pysyä kilpailun tilanteesta ajantasalla. Eikä se haittaa kisaajiakaan, jos saisi tietoa myös kilpailijanumeron perusteella, eikä vain listalla nimiä. :wink:
-
Radalla on myös olemassa kastelu laitteet, eli kaksi paloletkua hallin molemmmin puolin, joita käytetään tarpeen mukaa.
-
Saako kisapaikalta jonkun "mekaanikon" varmasti. Vai pitääkö olla oma mukana :?:
-
Saa.
-
Ok. <--vielä lyhyempi vastaus :lol:
-
Repäset siitä tieltä jonku hampaattoman mummun mekkaan :mrgreen: Mun mekkari on yhtä hyvä,kerran ajanu autolla,ei ikinä säätänyt,saati korjannut tai tankannut polttista :mrgreen: haha...
Loppu kesästä olemma vasta iskussa :mrgreen:
"Jos alkaa pännii, niin vedä kännii" :mrgreen:
-
Joo ottaa oman papan sinne :D
-
Joo ottaa oman papan sinne :D
Tämä on meikäläisen strategia, tankkausta kokeiltiin kaksi kertaa ennen viime Valkeakosken kisoja (á ~minuutti). 60+ vuotta ja hektinen metanoolimeiniki ei oikein sovi yhteen. Tosin ne sekuntit jotka tämän takia menetin ovat täysin olemattomia vs. ajotaidottomuuteni.. :)
-
Saa.
Sami L on mekkaamassa kun hän ei kuitenkaan aja itse :P
-
Näillä linjoilla juu... kuitenkin rasva-apinoita tarvitaan.
Mitä mä laskeskelin, että viimmeks tuli mekattua likemmäs 3h ja pari nostovuoroa välillä ettei jalat ihan puudu.
Mul ei oo auto vielä valmis. 8)
Truggyjen vipa ja buggyjen eka alkuerä on vissiin ainakin jo almanakan mukaan täynnä.
-
Aika hyvin, ja oikeesti hieno juttu!
-
Sitä paitti se snagarin mimmi lupas taas tulla paikalle. Tykkää kuulemma touhuta kyrsien kans. :shock:
-
Kyrsien :shock: Pidetään mielessä :mrgreen:
-
Moi,
onko tietoa vielä tuleeko samanlainen rata kuin challenge I:ssä, vai kenties joku vieläkin hienompi ja parempi?:roll:
Ilmari
-
Moi,
onko tietoa vielä tuleeko samanlainen rata kuin challenge I:ssä, vai kenties joku vieläkin hienompi ja parempi?:roll:
Ilmari
Koskaan ei voida kaikkia mieltää radan suhteen ja en osaa sanoa minkälaisia rata profiileja on aikaisemmin ollut käytössä mutta minun mielestä tuo viimeksi ollut oli todella mukava ajaa.
Jerzi
-
Okei, niin siihen on vielä aikaa niin paljon, että ehtii profiilit jne. muutua vielä monta kertaa ;) kyl se on ihan hieno rata mun mielestä.
-
Ajetaan uudella entistä paremmalla profiililla.
-
Täältä yksi rasva-apina tulossa apinoimaan varikolle.
-
Täältä yksi rasva-apina tulossa apinoimaan varikolle.
Sinut on just nyt tällä sekunnilla ylennetty Jerzin viralliseksi mekkariksi näissä kisoissa Matso.
Jerzi
-
OHO! Upeeta PRCA:n porukka, teiltähän loppuu kohta halli kesken (laajennus?) , no vitsi vitsi. Onnea koitokseen!!!! :lol: :lol:
-
Hei varatkaas yksi kpl paikka truggy luokkaan Ola Pedersenille olen 99% varma että hän tulee ajamaan.
Jerzi
-
Olakin voi ilmoittautua osoitteeseen VMA_Challange2@hotmail.com
Kiirettä kannattaa pitää...
-
Onkohan vuokra pondereita tulossa lisää mahdollisesti?
-
Yritelkääs lainailla kavereilta jotka ei ajamaan tule, niin niitä pondereita, jotta saadaan loputkin paikat täyteen.
Omani meni jo käyttöön, jotta saatiin yksi kaveri lisää geimeihin. Toivottavasti kaikki halukkaat pääsee mukaan, ettei pondereista jää kinnaamaan.
-
Personal Transpondereita hommattiin 29 kappaletta lisää. Vuokrahinta edelleen 5€/kpl.
-
Saakos revolla osalistua kuin siihen ei ole asennettu keskidiffiä.
Olis yksi innokas harrastelija kiinnostunut tulla ajamaan kisaa ja viellä onko vapaana pondereita viellä.
Jerzi
-
T8 luokka; 150cc tankin maksimi koko, .28 koneen maksimi koko, keskidiffi pakollinen.
...ja lisäys vieraasta kielestä... Truggyssä oltava kaksi toimivaa jarrua.
T8 truggy; 150cc fule tank max capasity including lines and filters, .28 max engine capasity, all truggies must be fitted with center diffs and two working brakes.
-
Hi,
Where could I find T8 (truggy) class rules we have to race to in Koski Challenge II?
-
At here :grin:
T8 truggy; 150cc fule tank max capasity including lines and filters, .28 max engine capasity, all truggies must be fitted with center diffs and two working brakes.
-
Truggy specifications can be found at http://www.roarracing.com/downloads/2007rulebook.pdf
Scroll down to page 61. Specs can be found in 1/8 truck column. As for racing EFRA 1/8 scale buggy rules are used.
-
HUOM! Kisaradalla saa ajaa sähköautoilla tuuletustaukojen aikana.
Tuuletustaukoja on 6-9 kpl ja kesto noin 20-60min.
Onko tuosta vielä jotain lisäinfoa? Mahdollista ajanottoa jos ottaa oman ponderin mukaan? Tarkoitus olisi tulla nelkkusähköcrossarilla ajamaan.
-
Nyt selvis minulle se että en aja M8 luokkaa (mutta ajan truggy luokan) joten Julle pääsee kisamaan sinne minun tilalle.
Joten yksi kisaaja sekaan jolla on enemmän kokemusta kuin minulle on :angry:
Jerzi
-
Missä Julle on :huh:
Jerzi
-
Missä Julle on :huh:
Jerzi
Siin listassa on sun nimi vedetty yli ja julle laitettu perään.
-
laitetaan väsymmyksen piikkiin tuo edellinen. :mrgreen:
jerzi
-
Jokos koskas sitä kisaohjelmaa saisi opetella?
-
Lyhyt oppimäärä;
07:00 Ovet auki/Doors open
7:30 Ilmoittautuminen auki/Registration open
8:30 Ajajakokous/Drivers meeting
9:00 Ensimmäinen erä harjoittelu/First practice round starts
...
21:00 Palkintojen jako/Prize giving ceremony
-
Just :mrgreen: Tuo ei ollukkaan tiedossa vielä :mrgreen: Eräkaavio tms oli lähinna haussa :mrgreen:
-
Onkos hallilla huomenna perjantina porukkaa rataa tekemässä?Jos on niin mihin aikaan?Siellä varmaan saisi tulla käymään...tulemma koskelle jo huomenissa...ei jaksa öitämyöden valua täältä antarktikselta etelänavalle :grin:
-
Moni muu tekee varmasti samoin. :wink: Olisiko ollut 19.30 vai 18.30 kun rataa alettaisiin tekemään huomenna? En nyt ole ihan varma...
-
Kyllähän sinne saa tulla....rataa alamme tekemäään 19.30.....et tervetuloa vaan vaikka kauempaakin.
-
Mitään uutta tietoa aikataulusta/erälistoista ?
-
Kyseiset listat jaetaan ilmottautumisen yhteydessä kisa paikalla.
-
Seuraava päivitys kisojen jälkeen tuloksien muodossa...
-
Jeps, vaikka katsojina oltiinkin, niin hyvin homma eteni. Varmaankin noi tulokset pian ilmestyy??
-
Hyvät kisat oli ainakin katsomosta käsin.
Kuviakin tuli otettua jonkin verran (n.300 kuvaa) =)
Laitan jotain näytille kunhan saan ne käsiini.
-
Kilpailun tuloksia olkaa hyvä:
Valkeakoski Challenge 2 14.4.2007 Buggy:
1 Heinonen Arto
2 Honkanen Markku
3 Sartesuo Juha
4 Lintula Tuomas
5 Salonen Tomi
6 Parjanen Jani
7 Cipans Edgars
8 Björkman Tomi
9 Pedersen Julle
10 Hiltunen Jouni
11 Heinonen Ari
12 Viitanen Olli
13 Kesküla Jaanus
14 Kauttu Miikka
15 Rousku Juha
16 Alho Tommi
17 Vihmo Jukka
18 Mäkinen Mikko
19 Siltanen Jarno
20 Korkka Janne
21 Peltomaa Harri
22 Heikkilä Mikko
23 Satomaa Ilmari
24 Parjanen Nana
25 Vuojolahti Joonas
26 Saari Tommi
27 Ramm Tuomas
28 Valtonen Heikki
29 Eklund Marko
30 Hyvönen Riku
31 Holmberg Niklas
32 Kyyrö Kalle
33 Nurmikumpu Antti
34 Kokkonen Jarno
35 Huttunen Mika
36 Laatikainen Jasse
37 Hietala Joni
38 Perttilä Kaius
39 Käver Andres
40 Syrjälä Niko
41 Hanvere Margus
42 Ljahh Jegor
Terveisin
Jani Parjanen
-
Kilpailun tuloksia olkaa hyvä:
Valkeakoski Challenge 2 14.4.2007 Truggy:
1 Sartesuo Juha 77 45m25.596 1
2 Jokinen Jiri 71 45m07.115 1
3 Tanskanen Henry 69 45m18.815 1
4 Säilä Jaakko 64 45m21.565 1
5 Ala-Villilä Mika 63 45m02.592 1
6 Heinonen Ari 58 35m37.104 1
7 Hellström Jerry 49 45m11.976 1
8 Ahoniemi Simo 33 22m50.247 1
9 Heinonen Arto 32 19m50.377 1
10 Käver Andres 29 21m24.114 1
11 Lappi Ari 8 5m10.441 1
12 Jokinen Jesse 8 5m19.557 1
13 Lahti Jani 8 5m29.788 1
14 Ankravs Janis 6 5m02.830 1
15 Helminen Harri 6 5m15.090 1
16 Hotti Tom 5 3m28.466 1
17 Ljahh Jegor 2 1m31.254 1
18 Pedersen Ola 1 0m56.731 1
19 Väänänen Lassi-Jussi 1 1m04.935 1
Terveisin
Jani Parjanen
-
*odottelee* :angel:
-
Minulle tuli katkos, muistaakseni mekkasin Jounia finaalissa vai olenko väärääsä :huh:
Jerzi
PS Kuvia kisoista.
http://www.gfoto.com/UserPicUpload_multi.asp?uid=53BDB41FD837492FA0C974BBC5555AD8&alid=191701
-
En millään halua yleistää mutta se mitä minulla jäi yhdestä ulkomaan porukasta mieleen niin voin sanoa läheltä nähneenä niin ei ne ulkolaiset kovinkaan paljoo meidän sääntöjä hirveäästi ainakaan noudattanut. :angry:
Kaikista hirvittävän juttu oli kuin kesken alkuerää kaveri laittoi mmoottorin käymään varikolla :angry:(joka ei ollut sallittua) ja kaiken lisäksi hänellä oli radiot kädessä :embarrassed:, no ei siinä mitään viellä hän ajoi ulos ja ajoi siellä sitten tovin kesken kisan :angry:.
No kaverit kuin lähtivät niin sama porukka jätti pienen siivouksen :huh: talkoo porukalle siivottavaksi vaikka kaikille oli annettu roska pussit mihin oli määrä laittaa ne roskat.
Siitä mistä olen myös pettynyt oli kuin kesken kisapäivän jengi veti alkohoolia miten halusi, ei minulla oli mitään sitä ilolientä vastaan(vaikka en itse sitä käytä) mutta muistetaan nyt että siellä oli paikan päällä myös nuoria (kuskeja) + katsojia.
p****a tulee varmasti niskaan tästä mutta otetaan se avosylin vastaan. :undecided:
Ja sitten se positiivisempi puoli. :angel:
Se talkoo porukka joka tuolla hallissa hääräsi niin heille suodaan erittäin paljon kiitosta, kyllä ihmettelen miten on halukkaita tekemään ilman mitään korvausta pikkuauto kisan eteen hommia.
PRCA porukalle isot kiitokset (taas jälleen)
Jerry Hellström
(tämä oli pakko kirjoittaa koko nimellä ettei synny mitään epäselvää kuka ottaa tuttin vastaan)
-
Missä tulos luottelossa on MR HOBAO :huh:
Jerzi
-
Jerzi,olikohan tuo pistämäsi linkki ihan kunnossa? Itse en ainakaan päässyt sillä.
Tällä löytyi tuoreen näköisiä kuvia
http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid=53BDB41FD837492FA0C974BBC5555AD8&alid=191701
tuossa kansiossa mukana muutama vanha matinkylä valokuva(jossa esim. meikäläinen moppaamassa, laitoin juuri vaimokkeen läppärin taustakuvaksi :grin: )
-
Jos ei pääse mozillan kanssa niin kokeile explorerin kanssa tuo linkki.
Jerzi
-
Jotkut joivat alkoholia,kyllä.Ei tosin allekirjoittanut mutta hänen mekkarinsa,kyllä.Sikäli tuo jerryn kommentti on oikein,MUTTA,oliko heistä sitten haittaa ja oliko he selvästi päihtyneenä?Ihan yhtä haitallista alaikäisen silmille on se tupakan poltto.Allekirjoittanut ei polta.Mekkarinsa polttivat.Jättikö nuo varkauden alkoholin juojat paikat sotkuun?Ei vaan jokainen nippeli ja nappeli siivottiin.Ja jos jerry nyt oikein tarkasti mietit niin truggyn semifinaaliin odottettiin nostajia...ja kun niitä ei alkanut kuulua niin tämä päivän mittaan alkoholia hieman juonut mieshenkilö varkaudesta sanoi että ei vittu mitä porukkaa kun ei ole vastuuntuntoa kuin omasta ajosta,ja lähti radalle nostamaan,ja itseasiassa nosti molemmat truggy semit.
Että on ne kerpele huonoja ihmisiä.
Autossa kotimatkalla puheltiin aiheesta,että joku vetää melonit tästä "juopottelusta",ja niinhän siinä kävi.Kuitenkin,kumpikin heistä seisoo tekojensa takana ja heille vi kuulemma soittaa ja avautua suoraan eikä monen mutkan kautta.Numeron heille saa minulta,yksityisviestillä.
Kiitos ja tavataan hobao cupissa.
-
Tuohon minä sanon että minä en ollut mekkaamassa ensimmäisessä truggy semissä ja kuin kuuluttaja ilmoitti että olisko halukkaita niin minä olin myös nostamassa vaikka ajoin jälkimmäisessä semissä.
Ja mitä tulee alkohoolin käyttöön niin pienoisautoilussa on ja tulee aina olemaan nolla toleranssi kisoissa vaikka tämä olikin ihan kerho kilpailu vaikka juoja osaisi käyttäytyäkin vai mitä.
Jos vertailet tupakkaan niin se onkin jo toinen juttu, meinaan että jos tupakoit 10 röökiä ja juot 10 a kaljaa niin kuka häiritsee eniten.
Minä en puolla alkohoolia missään suhteessa kisan aikana, tehkööt kuskit ja mekkarit kisan jälkeen mitä lystää.
Jerzi
-
Kuten todettua niin suottapa mulle räyhäät.Pyydä numero ja soita asianomaisille.
Kuulemma esim hobao cupissa kuulemma ei ole kielletty alkoholia.SM:ssä taas kuulemma on.Ja en kyllä muista nähneeni kieltoa tätä mennyttä kisaa koskien.
Edit:ei taida olla ihan oikeat tulokset allekirjoittaneen nimen perässä?Taitaapi olla aluerästä?
Edit2:ja jos ja kun olet tai on sanottu että crossi porukka on reipasta ja puheliasta porukkaa niin mikset tullu sanomaan päin naamaa?
-
Jaa eli sinun mielestä alkohoolin käyttö on yleisesti sallittua koska sitä ei erikseen ole missään mainittu. Ok tajusin mitä ajoit takaa, lapsia oli paikan päällä sen verran tiedän että olis nyt voinnut olla juomatta kisanpäivä aikana.
Jerzi
-
En jatka enää koska olen sanonut että asian omaisille voi meuhkata.Ei vain tunnu pokka riittävän.
-
Hyvät skabat oli, kiitos PRCA:n porukoille järjestelyistä ja radasta. Nyt jatkuu kausi sitten ulkoilmoissa.
Team Torsti oli vahvalla 3 kuskin edustuksella paikalla, eikä tiimi saanut plakkariinsa edes vikaa sijaa. Sikäli kilpailu oli onnistunut.
+Team Torsti :tongue:
+Kalle K. Kojootin tuoli
Onnittelut voittajille ja muille onnistujille.
kesken kisapäivän jengi veti alkohoolia miten halusi, ei minulla oli mitään sitä ilolientä vastaan
Jotta tästä ei jäisi väärää kuvaa, niin tuo "miten halusi" voi kuulostaa siltä että toiminta olisi jossain määrin edesvastuutonta. Mitään ongelmaa ei tästä syntynyt minkään suhteen, asiasta ei ole tiedotettu ja kyseessä olivat apujoukot, eivätkä kuljettajat itse. Ja se mitä tulee lapsiin, niin nämä tuskin moista asiaa näkivät saati kiinnittivät siihen huomiota. Vaikka itsekkin koen harrastukset alkoholivapaina, niin silti tästä kärpäsestä ei ehkä kannata tehdä härkästä. Olisit voinut käydä asianomaisille mainitsemassa, että nauttisivat alkoholinsa kilpailupaikan ulkopuolella (jos pulloissa ylipäänsä olutta oli). Jälkeenpäin asiasta foorumille kirjoittelu tuskin vie asiaa suuntaan tai toiseen. Asiasta ei tiedotettu ja uusien tulokkaiden ei voida olettaa tietävän tästä.
Kiitos Jerry muuten uusista kuvista 'epäedustava minä' -kansioon. Se on pian täynnä. :grin:
Team Torsti Technical Support Manager kiittää, Lavangossakos sitten seuraavan kerran näemme kisojen merkeissä! Kaikki mukaan.
-
Räpsyjä: http://copter.threewee.com/ripak/Kuvat/Koski_Challenge_II_14.4.2007/
-
hyvät kilpailut...ensikertalaisena oli helppo seurata että milloin ajaa ja nostaa.
+Molemmat ossit toimivat upeesti
+kalusto kesti ehjänä..paitsi 2 kertaa irtosi kori kesken erän :mrgreen:
+buffetti
+Ilmapiiri tietyin varauksin
+Järjestelyt
-Vaikea rata(Minulle)
-Auton käytös
-Truggyille liian pitkä tauko alkuerien jälkeen(erillainen ajokaavio olisi auttanut pitkästä matkasta tulleita)Tauko siis noin 5h!!!!!!!!!!
-Oma tyhmyys starttiboxi dilemman kanssa-->v-specci turhan takia pois autosta..semit ajoin o.s VG:llä
Kaikin puolin hyvä reissu..tavoite täytty eli kalusto pysyi ehjänä.Ehdottomasti uudestaan.
-
lapsia oli paikan päällä
Kai ne lapset näkee paljon pahempaakin kuin alkoholin juominen? Esim. TV:stä ihmisten joukkohautoja ja sotaa. Onneksi on kuitenkin olemassa erilaisia terapiaryhmiä ja lasten psykiatreja, jotka osaavat auttaa lasta, jos lapsi on nähnyt jonkun juovan alkoholia. :grin:
Eiköhän se kirjoittamaton sääntö nollatoleranssista ole kaikkien yleisen turvallisuuden takia. Nollaraja on helpoin tulkita. Toiset meistä muuttuvat känniääliöiksi kahden keskioluen jälkeen, toiset voivat juoda korillisen, olla lupsakoita seuramiehiä ja mennä vain nukkumaan. Sinänsä erikoista, että miksi tämmöistä pitää vatvoa keskustelupalstalla, kun asian olisi voinut käydä läpi kisapaikalla? :police:
-
Itselläkin erittäin kivat kilpailut vaikka hieman murheitakin oli. Erittäin onnistunut reissu meille torsteille!
+Hyvät järjestelyt
+Mulle mieleinen rata kun ajamaan pääsi
+SH:n toimintavarmuus ja jopa mä olin saanut sen säätöihin
+Sami L meidän henkisenä tukena ja apuna
-Radiohärö
-Takadiffin pinjoni ja seuraavassa erässä lautasratas
-hajonnut servo
-Pitkä kotimatka(kuudelta aamulla kotona)
Lopuksi voinee todeta jotta kyllä tää mun laji on :laugh: kivaa oli koko rahalla!
Kiitokset vielä Hokelle kiteestä ja Cluballe vastarista
-
Tuloksia tarkistetaan...
-
Täytyy nyt taas kysyä että pitääkö paikkansa ?
10 Viitanen Olli 32 20m18.821 Hobao CMB
Finaaliin kun en päässyt ?
-
Ja itse ihmettelen kun nousin 1/8 :sta 1/4:seen ja silti edelläni on 1/8:n jääneitä...
-
Jotain kummallista häröilyä tuloksissa kyllä on.
Eikös se ollut Siltanen joka oli 10.
Tuloslistalta nimi kuitenkin löytyy aivan häntäpäästä.
Nyt poijjaat vihkoa esiin ja lista kuntoon.
Tuo lista on tehty selvästi vain ajettujen kierrosten mukaan, vaikka näinhän ne tulokset eivät tietenkään mene.
Ja missäs ihmeessä se Niko Andersson edelleen on????
-
Jep, jotain häröö on. Selvitetään ja palataan asiaan kunhan saadaan selväks. Malttia kiitos, pahoittelemme.
(Arkityöt vähän haittaa harrastamista, pureskelen ton pulman heti kun pääsen täältä!)
-
Tuloslistalta nimi kuitenkin löytyy aivan häntäpäästä.
Nyt poijjaat vihkoa esiin ja lista kuntoon.
Tuo lista on tehty selvästi vain ajettujen kierrosten mukaan, vaikka näinhän ne tulokset eivät tietenkään mene.
Helppohan se on sieltä huudella. Kokeilist HOKE joskus järjestää kisat ja hoitaa ajanotot ihan itse, joskus ei vain mene putkeen. (Sivusta lukijan kommenttina)
Ja missäs ihmeessä se Niko Andersson edelleen on????
Eikös se selvii kun soitat Nikolle, mut kaipa se nukkuu tähän aikaa vielä jos ei koulussa ole. :evil:
-
Kisakausi avattu. Valkeakosken ajopaikka nähty ja koettu. Omituinen kisa meille, koska autosta ei hajonnut mitään oleellista väärällä hetkellä. Kopasta lähti "nenä" varikkoriuhtomisella liian pienten leikkausten takia sekä tankkausläpän vedin jossain radalla. Kts vinkki toisaalta.
5-3-4 ei ole diffejä vaan alkueräsijoitukset eli ka 4 (tosin sijoituksessa 5.). Semien jälkeen sijoitus 4 ja samoin finaalin jälkeen. Finaalissa ei ollut mitään saumoja paremmille. Kuski ja HongNor kaipaavat ajoa. Auton perä oli turhan levoton, joka vei kuskin itseluottamusta sekä johti virheisiin. Auton vaihdon jälkeen ei ollut rohkeutta tehdä radikaaleja muutoksia kerralla, yhden muutoksen kertatahdilla vie aikaa oman setupin löytyminen.
Plussat:
+ kisajärjestelyt (poislukien paineilma, sitä ei onneksi tarvittu )
+ rata (kuski tykkäs driftailusta)
+ Kalle K kojootin kori ja tuoli
+ hallin melu yllättävän pieni (esim englannissa huomattavasti kovempi)
Negat:
- truggykuskien kaasun käyttö selällään ollessa. Kaasu pois, mieluiten jarru päällä. Iso truggy on muutenkin hankala nostaa - saati kun ne isot limput pyörii.
- 1-2 ok, mäyräkoira no
- liian hieno keli ulkona
- lopussa pari vanerihyppyrin etureunaa tuli esiin estäen hyppäämisen tai ylipäätään ajamisen. Ne olisi voitu korjata ennen buggyjen finaaleja.
Onnittelut Artolle! Samoin kuin kaikille itsensä ylittäneille.
-
1-2 ok, mäyräkoira no
kukas tuommoisen tonkan joi?
Truggy tulokset sijoilta 10-19 kannattanee kans tarkistaa?Edelläni vissiin on semissä keskeyttänyt hemmo?Sinänsä jos sijoitus nousee pykälän niin onko sillä väliä?Mutta se on lienee periaate kysymys.
-
Tarkistamme tulokset ja julkaisemme ne uudelleen tänään klo 20.00 mennessä.
Yhtiömme pahoittelee sekaannusta :embarrassed:
-
Tuloslistalta nimi kuitenkin löytyy aivan häntäpäästä.
Nyt poijjaat vihkoa esiin ja lista kuntoon.
Tuo lista on tehty selvästi vain ajettujen kierrosten mukaan, vaikka näinhän ne tulokset eivät tietenkään mene.
Helppohan se on sieltä huudella. Kokeilist HOKE joskus järjestää kisat ja hoitaa ajanotot ihan itse, joskus ei vain mene putkeen. (Sivusta lukijan kommenttina)
En minä mitään huutelekkaan.
Mainitsin välittömästi että nyt ei oo menny putkeen.
Tällasta voi helposti sattua kun hätäpäiset haluavat äkkiä nähdä tulokset... täysin ymmärrettävää.
Ei siis herneillä sillä :kiss:
-
Ei siis herneillä sillä :kiss:
Ei mulla menny mitään herneitä nenään, kaks tomaattia vedin... ...onneks HOKE ollaan huumorimiehiä... :afro: (Mun eka AFRO)
-
ripa_k:n kuva nro 110 pääsi seinälle. Oli niin valokuvauksellinen. Jertzin kuvat eivät aukene minulle.
En jatka olutkeskustelua ainakaan tässä yhteydessä.
-
Pirkanmaan RC-Autoilijat ry on selvittänyt kilpailupaikalla tapahtuneesta alkoholijuomien nauttimisesta johtunutta sotkua.
Tämä asia ratkaistaan siten, että AKK tulee julkaisemaan aiheesta tiedotteen ja seura tulee tarkentamaan tiedottamistaan tapahtumissaan. PRCA:n kisoihin osallistuvat harrastajat avustajineen jättävät alkoholin kilpailu- ja harjoitustapahtumien ulkopuolelle.
Mikäli PRCA:n tapahtumissa tavataan alkoholin vaikutuksen alaiena olevia tai sitä nauttivia henkilöitä, heidät ohjataan välittömästi ulos. Yleisöä tullaan neuvomaan asiassa saman suuntaisesti, sääntö on tiukka harrastajille ja heidän avustajilleen. Toivotamme kaikki harrastajat ja lajista kiinnostuneet edelleen tervetulleiksi tapahtumiimme. Toivomme tämän olevan viimeinen kannanotto tähän keskusteluun, ainakin foorumilla. Opiksi kaikille.
Pidetään kaikki urheilu urheiluna ja bileet bileinä. Molempien järjestämismahdollisuudet ovat rajalliset, eivätkä ainakaan parane jos heitetään läskiks.
Aikataulut työn alla, vielä kestää tunnin verran...
-
Hotti kirjoitti seuraavaa..
Kuulemma esim hobao cupissa kuulemma ei ole kielletty alkoholia.SM:ssä taas kuulemma on.Ja en kyllä muista nähneeni kieltoa tätä mennyttä kisaa koskien (jerzin lisäys, lue AKK säännöt, siellä ne on mustaa valkoisella)
Jerzi kirjoittaa.
Juttelin tänään Nikon kanssa ja siellä on jyrkästi alkohoolin nauttiminen kieletty(kuten tiesin jo entuudestaan) kuten on kaikissa akk kisoissa kiihdytys autoja myöten.
Eli sinä hyvä Tomi puolat selvästi että kaikki saavat juoda alkohoolia kisoissa, sitä minä ihmettelen mieti vähän kuin tuo esim truggy auto lähtee humalassa olevan kuskin kädestä nostajan jalkoihin, en usko että sitä koskaan kukaan saa anteeksi.
Tätä ei todellakaan kannata jauhota tän enempää koska alkohoolilla on 0 toleranssi ja tulee aina pysymään semmoisenaan.
Jopa kisat tai hupi jutut mitkä minä järjestän niin sielläkin on 0% sääntö.
Kiitos edelleen hienoista kisoista ja toivotaan että se ulkorata tulee piakkoon sinne Tampereelle.
Jerry Hellström
-
Syytä syytöntä joka ei juonut ja minä en ole "veljeni" vartija.Sano asiat päin naama tästä lähin.
Sitten asiaan.
Miksi tuossa truggy tuloksissa on alkuerän ajat perässä?Siis sijoilla 11-19.
-
Mielestäni tämä asia on nyt paisutettu jälleen aivan naurettavaksi.
Paikanpäällä olleet tietävät että kukaan kuskeista ei ole päivän aikana juonut kuin 1-3 olutta.
13 tunnissa 1-3 olutta ei voi olla niin iso asia että siitä pitää täällä vääntää.
Saavatpahan taas uudet harrastajat hienon kuvan tästäkin lajista.
"siellä ne on kuskit ympäri päissään örveltämässä ja ajelemassa päin seiniä..."
Näinhän kun ei missään nimessä ollut.
Kisoissa oli paljon ekakertalaisia ja heidän mekaanikkojaan jotka eivät voineet tietää nollatoleranssia. Erittäin harvalle muutenkaan oli selvää että kisat olivat AKK:n alaiset.
Ja mikä tärkeintä... Jokainen paikalla ollut tietää että asia ei tuottanut niin minkäänlaista ongelmaa... Yksikään kuljettajista ei ollut edes 0,2 promilen tasoissa hetkeäkään koko päivänä.
Paisutteluks meni ja alkaa jäädä pikkuhiljaa pskanen maku koko kisoista.
-
Hoke puhuu asiaa!
Ja itse en nähnyt YHDENKÄÄN KUSKIN huuliilla alkoholi tuotteita.
-
Kyse onkin nyt säännöistä. On sama juoko 1 vai 10 kaljaa, koska säännöissä sanotaan että pienoisautoilussa on aina nolla toleranssi. Kilpailun valvoja ei pysty yksittäisiä tapauksia vartijoimaan. Mun mielestä se on sitten jokaisen oma asia jos pari rauhoittavaa ottaa jossain nurkan takaa piilossa paperipussiin käärittynä. Kännissä ei RC-autoa joka tapauksessa olisi kovin suotavaa ajaa turvallisuuden takia. Turvallisuuden takiahan nämä säännöt on.
Koska usein kisapaikat ovat myös nuorisotiloja tai alueita, on yleensä alueella alkoholin näkyminen kielletty, kuten Turussa Jyrkkälässä.
Asiassa lienee myös tietämättömyyttä, koska kisakutsussa ei mainita että kisa on AKK:n alainen tapahtuma.
-
Minä olin kilpailunjohtaja enkä nähnyt kenenkään juovan alkoholia kilpailu paikalla.Siivotessa aluetta löytyi kolme tyhjää olutpulloa parkkipaikan ojasta mikä ei ole kilpailualuetta.
Kenenkään kuljettajan en nähnyt olevan alkoholin vaikutuksen alainen enkä myöskään asiaa kenenkään kohdalla edes epäillyt.Muuten olisi tietenkin seuranut kilpailusta poistaminen.
Kilpailu oli Kerhokisa ja ilmoitus siitä oli tehty AKK:lle.
Jos Asiasta joku vielä haluaa kirjoittaa kirjoittakaa siitä suoraan minulle tai PRCA:lle yv:nä.
Jerry Hellström kun on ilmeisesti nähnyt jonkun juovan jotain olisi pitänyt silloin informoida asiasta minulle tai edes jollekin järjestysmiehelle nyt tänne kirjoittaminen on erittäin törkeää järjestäjiä ja muita kilpailijoita ja koko lajia kohtaan.
Ilmeisesti on parempi laittaa lukkoon ja poistaa koko kilpailua koskeva keskustelu tuloksien jälkeen.
T.Mikko Mäkinen
-
KOSKI Challenge II - tulokset
(Nämä tulokset on myös ykkössivulla kisakutsun lopussa)
| BUGGY | | |
SIJA | NIMI | MERKKI | MOOTTORI |
1 | Heinonen Arto | Cen | OS |
2 | Honkanen Markku | Hobao | O.S. |
3 | Sartesuo Juha | Kyosho | RB |
4 | Lintula Tuomas | Hong-Nor | Werks |
5 | Salonen Tomi | Kyosho | RB |
6 | Parjanen Jani | Team Losi | Mega |
7 | Cipans Edgars | Team Losi | OPS |
8 | Björkman Tomi | Hobao | CMB |
9 | Pedersen Julle | Mugen_Seiki | Ninja |
10 | Hiltunen Jouni | Mugen-Seiki | Ninja |
11 | Heinonen Ari | Hobao | O.S. |
12 | Viitanen Olli | Hobao | CMB |
13 | Kesküla Jaanus | X-Ray | RB |
14 | Kauttu Miikka | Kyosho | RB |
15 | Rousku Juha | GS | Novarossi |
16 | Alho Tommi | Kyosho | RB |
17 | Vihmo Jukka | Hong-Nor | Novarossi |
18 | Mäkinen Mikko | Cen | Novarossi |
19 | Siltanen Jarno | Mugen-Seiki | Ninja |
20 | Korkka Janne | X-Ray | Novarossi |
21 | Peltomaa Harri | X-Ray | JP |
22 | Heikkilä Mikko | Hobao | Mega |
23 | Satomaa Ilmari | Hobao | O.S. |
24 | Parjanen Nana | Team Losi | Mega |
25 | Vuojolahti Joonas | Hong-Nor | SH |
26 | Saari Tommi | Team Losi | Novarossi |
27 | Ramm Toomas | X-Ray | Rossi |
28 | Valtonen Heikki | X-Ray | JP |
29 | Eklund Marko | X-Ray | Werks |
30 | Hyvönen Riku | X-Ray | O.S. |
31 | Holmberg Niklas | Hobao | Hobao |
32 | Kyyrö Kalle | Hong-Nor | SH |
33 | Nurmikumpu Antti | Hobao | SH |
34 | Kokkonen Jarno | Kyosho | SH |
35 | Huttunen Mika | X-Ray | JP |
36 | Laatikainen Jasse | Hobao | O.S. |
37 | Hietala Joni | Hobao | O.S. |
38 | Perttilä Kaius | Hobao | Hobao |
39 | Käver Andres | Kyosho | RB |
40 | Syrjälä Niko | X-Ray | O.S. |
41 | Hanvere Margus | Hobao | RB |
42 | Ljahh Jegor | Kyosho | RB |
| TRUGGY |
SIJA | NIMI | KIERR AIKA | MERKKI | MOOTTORI |
1 | Sartesuo Juha | 77 45m25.596 1 | Kyosho | RB |
2 | Jokinen Jiri | 71 45m07.115 1 | Hong-Nor | Werks |
3 | Tanskanen Henry | 69 45m18.815 1 | Hong-Nor | SH |
4 | Säilä Jaakko | 64 45m21.565 1 | Hong-Nor | Werks |
5 | Ala-Villilä Mika | 63 45m02.592 1 | Hong-Nor | SH |
6 | Heinonen Ari | 58 35m37.104 1 | Hobao | O.S. |
7 | Hellström Jerry | 49 45m11.976 1 | GS | Rossi |
8 | Ahoniemi Simo | 33 22m50.247 1 | Mugen-Seiki | Ninja |
9 | Heinonen Arto | 32 19m50.377 1 | Cen | OS |
10 | Käver Andres | 29 21m24.114 1 | X-Ray | RB |
11 | Lappi Ari | 8 5m10.441 1 | Mugen-Seiki | Ninja |
12 | Jokinen Jesse | 8 5m19.557 1 | Hong-Nor | SH |
13 | Lahti Jani | 8 5m29.788 1 | Hong-Nor | O.S. |
14 | Ankravs Janis | 6 5m02.830 1 | Mugen-Seiki | RB |
15 | Helminen Harri | 6 5m15.090 1 | GS | GS |
16 | Hotti Tom | 5 3m28.466 1 | Cen | O.S. |
17 | Ljahh Jegor | 2 1m31.254 1 | Kyosho | RB |
18 | Pedersen Ola | 1 0m56.731 1 | Hong-Nor | Werks |
19 | Väänänen Lassi-Jussi | 1 1m04.935 1 | HPI | Force |
Pirkanmaan RC-Autoilijat ry kiittää kaikkia paikalla olleita.
-
On sama juoko 1 vai 10 kaljaa, koska säännöissä sanotaan että pienoisautoilussa on aina nolla toleranssi.
Nyt ei siis voi syödä muutamaa dacapoa, ne kun nostaa heti syönnin jälkeen alkometrin lukemat lähelle 26mg (0.5 promillea).
Ymmärrän kyllä täysin että päihtyneenä osallistuminen kilpailuun on kiellettyä, mutta tuo että syömälällä saat pahimmillaan 12kk ajokiellon en ymmärrä....
No minua se ei käytännössä koske (Todella harvoin yleensäkkin juo, ja oli yleensäkkin ensikerta AKK:n alaisissa kisoissa joihin osallistuin), mutta onneksi olkoon vain muille jotka sen kanssa joutuvat elämään. ;)
PS Paras keino saada tietämättömät kilpailijat pois pelitä tarjoilla liköörikonvehteja heille, sen jälkeen osittaa sormella toi on kännis... :grin:
-
Pysytään topikin aiheessa, siitä toisesta aiheesta on ihan oma topikki kilpailijoiden kanavalla.
-
Pysytään topikin aiheessa, siitä toisesta aiheesta on ihan oma topikki kilpailijoiden kanavalla.
Totta, mutta niin kuin varmaan tiedätkin, sinneppä ei tavalliset kuolevaiset pysty vastaamaan eikä kirjoittelemaan, eli sinänsä huoniolla "puolella" siltä kantilta.
Se siitä off topicista minun osalta....
EDIT. Oli ihan asiaakin....
Hienot kisat kaiken kaikkiaan, minun osalta vain homma loppuin melkein ennemmin kuin alkoikaan.
Edellis iltana 21 aikaan ensimmäinen testaus sisäänajon jälkeen, pihalla pari rinkiä että toimii....
Kisoissa tulikin huomattua että alustan säädöt (Aurausta varmaan 10 astetta) ja diffiäljyt (Edessä ja keskellä 300K, takana 30K) oli aivan persiillään ja auto oli aivan järkyttävän huono ajaa.
No kyllä se käänty, itse asiassa se hauskin vain kääntyä. :grin:
Seuraavaksi karkasikin sitten alatukivarren pinni, no se korjattiin (Samanlaisella "muovinippelillä" mikä petti, kiitos siitä vielä jerzille) seuraavaksi, sen jälkeen loppuikin kesken erän akku ja minulle riitti siltä osin.
Loppu iltapäivä menikin sitten katsellessa ja nostellessa muiden pirssejä.
-
Myöhäiset Onnittelut Artolle voitosta!
Kuulin että sekä mies että auto toimivat erinomaisesti!
-
http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid=53BDB41FD837492FA0C974BBC5555AD8&alid=191701
uusi linkki kuville.
jerzi
-
Kiitos Jerzi
-
Tuolla minne me tavalliset kuolevaiset emme saa kirjoittaa ollenkaan, eli kilipailijoiden kanavalla on ihan loistava kirjoitus aiheesta, VesK:n kirjoittamana. Suosittelen kaikille tutustumista, ajatuksella....
Kopioin kuitenkin sen nyt tähän, lukekaa!
VesaK kirjoitti:
On kovin harmillista joutua lukemaan tästä aiheesta.
Kaikkein harmillisinta tietenkin on, jos jotakin sellaista on tapahtunut, joka on antanut aihetta lajiryhmän tiedotteeseen alkoholin käytöstä pienoisautoilutapahtumissa. Pitääkö olettaa, että niin on todella tapahtunut, toistuvasti, enenevässä määrin ja erityisen raskauttavin seurauksin? Muuten aiheen esille tuominen tällä tavalla on käsittämätöntä. En tunne asioiden taustaa lainkaan, mutta satunnaisena sivustakatsojana tuon esille nämä näkökulmat.
On tyypillistä suomalaista nurkkakuntaisuutta, että asia esitetään topicin johtokirjoituksen lailla. Ensinnäkin, jos moinen julistus leviäisi maamme rajojen ulkopuolelle, se tulkittaisiin täysin toisin kuin me täällä pohjoisen nurkilla kuvittelemme. ”Alkoholia ei siis saa nauttia…” – tämä tarkoittaa kaikissa Tanskaa eteläisemmissä maissa ns. väkeviä alkoholijuomia. Viimeksi toissapäivänä eräs, nimenomaan tanskalainen tuttavani kertoi, tosin ihan muussa yhteydessä: ”Vaimoni ei juo alkoholia lainkaan. Hän juo vain olutta, ja tietysti viiniä.” Tarkoittaa, että muualla kuin Suomessa ja Ruotsissa, alkoholijuomia ovat vain ns. väkevät juomat. Olutta ja usein edes viiniä ei pidetä alkoholijuomina siinä merkityksessä kuin täällä maito-pohjolassa.
Tämä käytäntö näkyy jopa lajissammekin: kuten lajiryhmäkin hyvin tietää, Suomen rajojen ulkopuolella myydään olutta buffeteissa, niin kerhotreeneissä kuin kilpailutapahtumissakin. Pitäisikö LRP Mastersiin osallistuville kisaajille langettaa kilpailukielto, mikäli he tai heidän huoltajansa erehtyvät juomaan oluen bratwurstinsa kanssa?
Toiseksi, lajiryhmän ilmoitus ”rangaistuksen kärsii aina kuljettaja” on täysin kestämätön, suorastaan vitsi. Haluaisinpa tietää, minkä oikeusvaltion järjestelmä on valmis rankaisemaan syytöntä alaikäistä lasta tämän vanhemman tai huoltajan rikkeen vuoksi? Ikäänkuin alaikäinen lapsi olisi huoltajastaan vastuussa. Lajiryhmältä se epäilemättä onnistuu, mutta muuten pitää mennä melko kauas itään kohti Kirgistania tai etelään kohti Keski-Afrikan tasavaltaa, ennen kuin vastaavaa syyttömien lasten rangaistuskäytäntölinjaa tulee vastaan.
Vaikka lajiyhmä mielellään asettaakin itsensä sääntöjen ja rangaistuksen säätäjänä kaiken muun yläpuolelle, kannattaa muistaa, että jossakin tulee vastaan kohtuullisuuden raja, myös oikeusjärjestelmä. Pientä itsekritiikkiä siis näihin mielivaltaisuuksiin, olkaa niin hyvät. Suosittelen lämpimästi, että pikaisesti korjaatte tuon muotoilun, ennenkuin se leviää vitsinä kovin laajalle.
Tätä ei viitsisi edes kommentoida: ”Mikäli veressä on alkoholia 0,2 promillea tai vähemmin, niin kilpailukiellon pituus on 12kk”. Siis 0,001:lla on jo ansainnut kilpailukiellon, jos vaikka kaksi päivää aikaisemmin on erehtynyt nauttimaan saunakaljan? Jos tuon onnettoman muotoilun ihan kirjaimellisesti ottaa, niin pelkkä 0,00 promilleakin riittää, koska se on vähemmän kuin 0,2.
Jos katsomme tehtäväksemme pitää huolta maailman turmeltuneisuudesta ja paukut siihen riittävät, se on ok. Mutta ellei siihen ole tässä tapaksessa jotakin aivan erityistä syytä, asia olisi ehkä viisaampaa hoitaa ihan matalalla profililla, joka sekin on täysin mahdollista. Jos taas asia on välttämätöntä ottaa julkisesti esille, se kannattaa sitten tehdä asiallisesti ja kunnolla eikä huitaisten.
Erityisesti lähestyviä crossin EM-kisoja ajatellen kannattaa todella tehdä yksiselitteisen selväksi, mitkä säännöt ja sanktiot täällä meillä pätevät. Ja keneen ne pätevät ja keneen eivät. Ajatellen esimerkiksi kisa-alueella ja sen läheisyydessä asuntoautoissaan retkeileviä, ruokailevia ja iltaa viettäviä kisaajia ja heidän huoltajiaan. Entä tehdastiimien henkilöstö?
Ja vielä lopuksi kaikille tahallisille väärinymmärtäjille: alkoholin vaikutuksessa esiintyminen ja huomion herättäminen pienoisautoilutapahtumassa, oli sitten kyseessä huoltaja, toimitsija, kilpailija, lajiryhmän jäsen, tai jopa yleisö, on epäkorrektia, eikä kuulu asiaan. Tämä ei ollut puheenvuoro alkoholinkäytön puolesta, vaan kommentti sääntöjen ja rangaistusten laatimisen tavasta, tasosta ja niistä informoinnista.
Ja meidän mahdollisesti kesällä järjestämissä crawling-kisoissa tulee olemaan ehdottoman sallittua nauttia olut tai pari, ellei sitä kestä niin jää sitten poijes....
-
Ottiko kukaan videoo?
-
muutama lyhyt huonosti kuvattu huonolla kameralla :P
-
Olin näkeväni jonkun TV-kuvaajankin siellä, ei kuitenkaan mikään ison kanavan edustaja, ainakin takin tekstistä/mainoksesta päättelin näin. En kyllä tarkkaan muista tekstiä, mutta paikan päällä kattelin, että kiva josko vaikka telkkuun pääsisi pätkä kisoista.
Eikös joku moista höpöttänyt ennen kisojakin jo?