Ykkösautossani on siis ohjaimena Graupnerin XS-6 Pro, vastarina SR6Syn. Kyseessähän on kiteetön malli.
Tahtoisinkin nyt ajaa kakkosautollanikin samalla Graupnerin ratilla, mikä mahtaisi olla edullisin tuota ohjainta ymmärtävä vastari vai ymmärtääkö tuota ohjainta vain Graupnerin omat vastarit? :roll:
No mikä tahansa 40 MHz vastari, todennäköisesti kiteellinen versio ja siihen kide, jonka taajuus löytyy myös ohjaimesta.
Tuossa vielä lista taajuuksista: http://www.savagefinland.com/graupner.htm
Kiitos vastauksesta, uskallan nyt tilata vastarin. :azn:
Kysympä nyt minäkin kysymyksen xs-6 liittyen.Tarkotus olis rakentaa nelipyöräohjaus sekä pelkkä taka ja etukääntö erikseen.
Mulla on kolmenpaikkanen katkaisija, joka pitäs saada kolmannen kanavan kohdalle. Nythän siinä on se vakio musta painike. Avasin lähettimen eilen ja se osottautu mutkikkaammaks mitä kuvittelin. Onko siihen edes mahdollista saada kolmipaikkasta katkastijaa kolvaamalla johtoja katkasijaan? Jos joku on joskus onnistunut tai edes yrittänyt, niin olisin kiitollinen jokaisesta vinkistä.
XS6 lähettimestä on keskusteltu aikasemminkin. Tässä voisi olla monta tapaa. Kolmatta kanavaahan pystyy käyttämään joko a)on-off tyylisesti ohjaimesta peukalonäppäimellä, jolloin sille asetetaan (pääte)asennot on/off tai b) lineaarisesti niin että se on prosentuallinen osuus ohjaus tai kaasuservon asennosta. Tuo voi olla väliltä 1-100%. Vaihtoehto c) löytyy myös mutta en nyt muista miten se oli..manuaalista löytyy.
Lainaus käyttäjältä: Vikketsi - 09.04.07 - klo: 22.40
Tahtoisinkin nyt ajaa kakkosautollanikin samalla Graupnerin ratilla, mikä mahtaisi olla edullisin tuota ohjainta ymmärtävä vastari vai ymmärtääkö tuota ohjainta vain Graupnerin omat vastarit? :roll:
Kannattaa sitten muistaa kytkeä pois se nopeampi lähetysmoodi, kun ajat toisella vastarilla. Siis jos nyt olet sitä käyttänyt. Voi meinaan olla, että jos niin ei tee, uusi vastari ei ehkä ymmärrä.
Itselläni kyseisessä ohjaimessa ongelmana on se, että se ei suostu lataamaan sen ohjaimessa olevan pyöreän latausliittimen kautta, vaan joutuu aina ottamaan lähettimen akun irti jne... Onko tällaista kenelläkään muulla ilmennyt?
Lainaus käyttäjältä: kristian - 15.04.07 - klo: 12.23
Itselläni kyseisessä ohjaimessa ongelmana on se, että se ei suostu lataamaan sen ohjaimessa olevan pyöreän latausliittimen kautta, vaan joutuu aina ottamaan lähettimen akun irti jne... Onko tällaista kenelläkään muulla ilmennyt?
Minkälaisella laturilla olet yrittänyt ladata? Ohjaimen latausliittimessä on joku laturin väärinpäin kytkemisen suojapiiri(?), joka samalla aiheuttaa, sen että delta-peak laturi ei tunnista akkua ja ei myöskään sitä lataa. Jos yrität ladata tavallisella laturilla, napaisuus saattaa olla väärä. Plussa ja miinus on eri päin kuin esim. Hitecissä.
Lainaus käyttäjältä: MattiM - 15.04.07 - klo: 13.20
Ohjaimen latausliittimessä on joku laturin väärinpäin kytkemisen suojapiiri(?)
Eli sielä on siis diodi suojaamassa akkua väärällä napaisuudella lataamiselta, joka samalla estää "alykkäämpien" laturien käytön. Jos haluaa ladata ohjaimen akkua laturilla, jossa on delta-peak tunnistus, joutuu diodin vaihtamaan hyppylankaan. Ohjeet on muistaakseni ollut joskus tällä foorumilla...
Ei ole iso homma kolvata diodia pois ja lanka paikalle :wink:
Lainaus käyttäjältä: kristian - 15.04.07 - klo: 12.23
Itselläni kyseisessä ohjaimessa ongelmana on se, että se ei suostu lataamaan sen ohjaimessa olevan pyöreän latausliittimen kautta, vaan joutuu aina ottamaan lähettimen akun irti jne... Onko tällaista kenelläkään muulla ilmennyt?
ei
Niinh, laturi on tuollainen: http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=5/101
Eli saattaapi tosiaan johtua siitä erinapaisuudesta jne.. Kiitosta vaan.
Tosiaan - napaisuus on eri, kokeile vaihtaa toisinpäin!