RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: jonne93 - 11.04.07 - klo: 08.12
-
eli olen tullut siihen tulokseen että aijon hankkia toiseksi autokseni hpi savage x ss 4.6
olen yrittänyt etsiä tietoa autosta mutta ei mitään.
onko auto taka- vai neliveto?
moniko vaihteinen auto on?
onko autosta iloa ja pääseekö sillä hyvin maastossa ettei se keikkaa katolleen kääntäessä, kaasua tai jarrua painaessa?
pistäkäää tietoo tulemaan.
kertokaa omia mielipiteitä autosta. :cheesy:
-
Auto on neliveto ja kaksivaihteinen. Tuskin se olisi yksi suosituimmista monstereista, jos siitä ei olisi iloa. Katso kuitenkin lisää:
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=859&lang=fi
-
niin ja onko autossa pakkia vai ei?
-
Ei ole vakiona mutta sen pystyy hankkimaan lisäosana.
Ja tuossa vielä oikea linkki;
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=862&lang=fi
Eli tuo edellinen linkki on hieman toisesta autosta.
-
Niin taas joku utelee savage x ss mallista.Taisi tulla kaikki kerrotu autosta mitä halusit tietää noh jotain lisää... eli kyllä minulla auto on kaatunut kyljelleen kun ajaa urku auki mutta sehän on monsteri joten se on "ominaisuus" heh.Mutta kamalaa kyytiä omani on kestänyt joten ovin suositella kyllä jos monsun tahtoo,ja kiva kun on kit versio->oppii tuntemaan auton.
-
Itselläni savagen kaatuilu väheni huomattavasti kun lyhensin hieman ylätukivarsia jolloin sain säädettyä camber kulman kunnolla olikos se nyt negatiiviseksi... :roll:
Lähiaikana valmistuu nestejarrut ja sen lisäksi karkaistut ja pidemmät pyörän akselit :grin:
-
joo,kestävä autohan se savage on.mutta jos haluat auton millä ajaa myös kovaa kaatuilematta niin harkitse myös stadium trukkia.siitä saa myös halutessaan aika korkean.itse ostin ensin savagen ja kyllästyin siihen kaatuiluun kovemmassa vauhdissa ja vaihdoin sen tietenkin truggyyn..
-
Ite sain oman savagen asfaltilla ympäri ku täysiä ajoin käänsin ja jarrutin :lol:
-
nooo onko se nyt sitten niin että monsteria ei kannata ostaa :huh:
jos se kerta kaatuilee helposti. :huh:
-
Ilman muuta kannattaa ostaa =) Itse ainakin tykkään monstereista (itselläni Savage). Eikä se nyt niin vaan kaadu, kaikki autot ne katolleen menee kun ajaa ne katolleen. Se on vain harjoittelusta kiinni, mutta ei savage mutkissa ihan helposti kaadu, krossin helpommin saa katolleen jos katolleen yrittää ajaa.
-
krossin helpommin saa katolleen jos katolleen yrittää ajaa.
Rohkenen epäillä, ottaen huomioon autojen painopisteen.
Myönnän tosin että en ole itse monsterilla ajellut....
-
savage on hyvä vehje. ittellä oli tuo SS 4.6 tuo vähän aikaa sit, kokeiltu on myös hellfiree ja nyt taas takasin monsterin pariin kuhan savage projekti valmistuu. suosittelen kyllä autoo, kestää röykytystä ja varaosat tulee nopeesti postissa kirjekuoressa laskun kanssa kotiin hobbylinnasta jos niitä tarvii. et ei muuta kun ostaan otsikon mukainen pirssi
-
joo no joo. elikkäs ne jokka kannattaa hpi savage x ss monsteria. pistäkää kokemuksia ja ne jokka ei kannata hpi savage x ss:ää. pistäkää ´teidän mielestä huonoja asijoita autosta. :cheesy:
-
Ei terve...siis porukka vastaillu jo ja samaa kyselet uudestaan??
Ihme ettet uudessa säikeessä kuten eräät.
-
Jooh liikkuva kuva puhukoon puolestaan....
Last Savage Bash (http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/Videot/LastSavageBash46.wmv)
Viimeisiä ajoja omalla jo myydyllä savagella, ja mallihan oli SS 4,6 (huom EI X)
-
ai toi sun ajoa. aikas komeeta. kyl se näköjää hyvä on toi hpi monsteri sitte.
-
ai toi sun ajoa. aikas komeeta. kyl se näköjää hyvä on toi hpi monsteri sitte.
Jotkut uskaltaa vaan ajaa eikä laita autoo jotain nopeuden rajotinta.Tiedän erään sellasen jonka ajo on aika köyhää ton rajoittimen takia.
-
Jepsis jatketaasoman savage x ss kehumista . Auto on hyvä kiva ja kaikkee siltä väliltä
ongelmia on ollut ja listaan syyt nyt että tiedät
1. Ei käynnisty (En osaa)
2. Ei kiihdy (En osaa säätää)
3. Ei käänny kunnola ja kaautulee (En osaaajaa)
Toivottavasti kukaan ei ota tosissaan muuta osaa kuin että en osaa (4kk polttis auto)
Mutta niitä kokemuksia, Hauskaa on ollut ja tulee olemaan ei oleoikeastaan aluetta /maastoa missä en olisi ajanut ja ei se sava oikee mitää "pelkää/välitä" joten hankintaan vaan ja KOVAA ajoa :cheesy:
-
ai toi sun ajoa. aikas komeeta. kyl se näköjää hyvä on toi hpi monsteri sitte.
Jotkut uskaltaa vaan ajaa eikä laita autoo jotain nopeuden rajotinta.Tiedän erään sellasen jonka ajo on aika köyhää ton rajoittimen takia.
Soon yks asento kaasulla soon täysii :mrgreen:
-
kyllähän se aika railakkaasti lensi. :mrgreen:
-
Taitaa olla köyhä mieskin kyseessä. Miten sellast ees voi rajoittaa :huh:
-
servon liike radalla tietenki!! ja asiaan osta savage jos et meinaa ajaa radalla ja ylipäätään kovaa mutkat ja hyppyrit.savage taas minun mielestä ei ole parempi juuri missään.myin oman savagen 2kk vanhana pois ku ei sillä pysyny kaverin trugyn perässä ajo sitte tasasella tai maastossa.
-
Johtunee siitä että savage painaa 2 kiloa enemmän kuin truggyt ja moottori ei varmaan ollut yhtä tehkoas kuin kaverillasi.
-
Sitten on kanssa sellanen juttu mitä truggyillä ei voi tehdä mutta monstereilta onnistuu.
Se on keuliminen.
Jotkut tykkäävät, jotkut eivät, mutta itse pidän sitä arvossa ja sen merkkinä että on tehoja (tiedän, keskidiffillä ei nokiteta).
Mutta onhan se kivaa ajaa kahdella pyörällä aina välillä.
Ja esim. revosta saa senkin toiminnon pois asentamalla keskidiffin.
Mutta uskon silti ( ja tiedänkin kokemuksesta ) että savage on paljon hauskempi auto kuin mikä tahansa truggy.
-
Johtunee siitä että savage painaa 2 kiloa enemmän kuin truggyt ja moottori ei varmaan ollut yhtä tehkoas kuin kaverillasi.
kyllä mulla oli tehokkaampi kone (nosram 28 evo)ym.3-vaihdetta jne. mutta kun niitä tehoja ei voi hyödyntää kun suoralla.en nyt sano että savage olisi huono auto.hyvä ja kestävä autohan se on.riippuu vaan että missä ja miten autolla ajaa.minun käyttötarkoitukseen sopii paremmin truggy.ja se on monessa asiassa mielestäni parempi.esim.radalla/ylämäkiajo/hypyt.mutta jokainenhan sen päätöksen itse tekee mistä pitää enemmän.onkos revo parempi auto kun savage??
(eikä autoissa ollut kun 200g painoeroa)
tiedän myös itse kokemuksesta että truggy on paljon hauskempi auto kuin savage!!!!
-
Ei kai tuosta nyt tarvii vääntää... Savage on hyvä mökki&bashing auto, suomen radoille se ei oikein sovi - tai jos sopisi niin kai siellä enemmän ajettaisiin. Truggy sopii sen sijaan radalle (ne on tehty kisaamista varten) jossa kavereiden kanssa on kiva ajaa enemmän tai vähemmän tosissaan ja myös mahdollista osallistua kilpailuhin. Savagessa on enemmän tekniikkaa ja pakki plus runsaasti rengas, kori ja tuning -vaihtoehtoja joten se on hyvä alusta myös rakenteluun ja tekniikasta kiinnostuneille. Truggy on simppeli joten se ei anna paljon pelivaraa tohon ja sen tarkoitus onkin vain mennä kovaa radalla. Tietysti sitten kun tuunataan autoa kisakuntoon niin truggyssä on paljon säätötyötä ja -mahdollisuuksia, mutta tavallisesta tallaajasta ne on lähinnä hienosäätöä.
-
jep,totta turiset
-
näinhän se kyllä on. ei sillä taas mihkää kisoihin mennä mittaaamaan nopeutta sun muuta vaikka se ny kulkeekin lujaa. :laugh:
-
no onko savage x savage x ss:ää parempi vai vai onko ne sitten samankaltaisia? muutaku että x on 4.1 ja x ss on 4.6 kone.
-
X SS on muutenkin edistyneempi kuin X.
mm. X SS:ssa on;
- Alumiiniset shimmatut diffikupit
- HD vetarikupit joka nurkassa
- Tuplalevari
- Hardened kytkinkello
- HD machined terässpurri
- Teräs spaceri kytkinellon kiinnityksessä
- Moottoripukissa säädettävä moottorin nokan tuki
- Vahvempi moottorilevy
- DirtBonzit renkaina
- 2-kammioinen viripilli
Taisi olla kaikki erot, siis moottorin lisäksi, sanokaa jos on lisättävää
-
jaa jaa. no kyllä näköjään on edistyneempi.
-
jaa jaa. no kyllä näköjään on edistyneempi.
Aika merkittävästi, ellen sanoisi. Aika pitkään saa ajaa tuolla X SS-pirsillä ennenkuin joutuu edes miettimään soittoa Hobbylinnalle osien kiilto silmissä. Vakio X:sissähän voimansiirto tuppasi paukkumaan, jota ongelmaa ei X SS:ssä ole, ellei erehdy pakkia asentamaan.
-
jaa jaa. no kyllä näköjään on edistyneempi.
Aika merkittävästi, ellen sanoisi. Aika pitkään saa ajaa tuolla X SS-pirsillä ennenkuin joutuu edes miettimään soittoa Hobbylinnalle osien kiilto silmissä. Vakio X:sissähän voimansiirto tuppasi paukkumaan, jota ongelmaa ei X SS:ssä ole, ellei erehdy pakkia asentamaan.
Riippuu pakin käyttäjästä :wink:
-
jaa jaa. no kyllä näköjään on edistyneempi.
Aika merkittävästi, ellen sanoisi. Aika pitkään saa ajaa tuolla X SS-pirsillä ennenkuin joutuu edes miettimään soittoa Hobbylinnalle osien kiilto silmissä. Vakio X:sissähän voimansiirto tuppasi paukkumaan, jota ongelmaa ei X SS:ssä ole, ellei erehdy pakkia asentamaan.
Riippuu pakin käyttäjästä :wink:
Kun ajetaan eteenpäin ja pakki paukkuu? :p
-
kun savage x ss tulee rakennus sarjana ilman servoja ja lähettimiä niin kestääkö futaban s3003 servo kaasu/jarruservona ja futaban s3010 servo ohjausservona?
-
3010 ei kestä ohjauksessa, laita vähintään 10kg vääntävä, niin sitten kestää.
Kaasussa voi hyvinkin olla vakioservo.
-
Itselläni on S3010 kaasulla/jarrulla js S3305 ohjauksessa, ovat kestäneet ja hoitaneet hommansa ihan mukavasti. Tosin ohjauksella ei haittaa vaikka olisi isompikin, hitaassa ajossa tiukoissa paikoissa meinaa voima loppua - Eli ohjaukseen ainakin 10kg vääntävä servo aivan kuten edellinen kirjoittaja mainitsi.
-
juujuu. autoon siis tarvitaan kit version autona ohjain, vähintään 10kg vääntävä servo ohjaukseen, vastaanotin(saako olla mikä vaan vastaanotin) ja ohjain? ja tietysti löpöö niin pääsee ajamaankin. :mrgreen:
eli hinnaksi tulee kokonaisena sellaset 700-800€ hintaluokkaa.
-
Ohjaimen mukana tulee useimmiten vastari mukana, todella harvoin myydään ohjaimia erikseen tuohon hintaluokkaan.
sellasta hintaluokkaa sille tulee, + hehku, tarpeellisisa työkaluja, ohjaimeen paristot jne.
Ja suosittelen myös;
- Failsafe
- akkuvanti
- vastarille akku (tarvitsee sitten laturinkin)
- ohjaimeen akut
- tulppia
- polttoaineen suodatin
ja muuta sellasta pientä.
Jos hinta kirpaisee, niin kyllä sitä löytyy todella hyviä monsuja jotka saa sitten 500 - 700€
-
eli siis auton mukana ei tule elektroniikkaa(tiedän :mrgreen:), ei tule mitään työkaluja esim. tulpan avainta ja tankkauspulloa sun muita :huh:
-
Jos ostat auton niin saat auton.
Jos ostat tankkipullon niin saat tankkipullon... jne jne.
Ei siis tule mitään mukana.
-
eli siis auton mukana ei tule elektroniikkaa(tiedän :mrgreen:), ei tule mitään työkaluja esim. tulpan avainta ja tankkauspulloa sun muita :huh:
Kyllä kittiversion mukana, eli ss-version mukana tulee joitakin työkaluja mukana. Mm. kuusiokoloja, pieni ristikkoavain ja hyvin pieni lista-avain. Ainoastaan kuusiokoloavaimilla tekee jotain, muut ovat kertakäyttötyökaluja.
-
Ohjaimen mukana tulee useimmiten vastari mukana, todella harvoin myydään ohjaimia erikseen tuohon hintaluokkaan.
sellasta hintaluokkaa sille tulee, + hehku, tarpeellisisa työkaluja, ohjaimeen paristot jne.
Ja suosittelen myös;
- Failsafe
- akkuvanti
- vastarille akku (tarvitsee sitten laturinkin)
- ohjaimeen akut
- tulppia
- polttoaineen suodatin
ja muuta sellasta pientä.
Jos hinta kirpaisee, niin kyllä sitä löytyy todella hyviä monsuja jotka saa sitten 500 - 700€
Mainio lista. Lisäisin tuohon vielä ilmanputsariöljyn sekä kunnon kuusiokolo-, meisseli- ja hylsysarjan jos sellaisia ei löydy ennestään. Myös maalit korille kannattaa muistaa, sekä ne antenniputket joita varsinkin aluksi napsahtelee tuon tuostakin poikki.
-
Niin ja se mikä meiltä molemmilta unohtui on tankkauspullo :grin:
Niitä kannattaa olla mieluiten kaksikin (löpö säilyy paremmin niissä kuin alkup. pöniköissä)
-
(löpö säilyy paremmin niissä kuin alkup. pöniköissä)
Ja tämähän ei sitten pidä paikkaansa.
-
(löpö säilyy paremmin niissä kuin alkup. pöniköissä)
Ja tämähän ei sitten pidä paikkaansa.
joo eipä se kyllä varmaan paljoa haittaa vaikka se onkin alkup. pullossa :cheesy:.
-
parempi ilmatiivis pullo kuin hengittävä pullo sillä nitrot haihtuvat ajan myötä
-
niinhän se on. olen huomannut kun läikky vähän pieni tilkka lattialle tankkauspulloa täyttäessä(amatööri :cheesy:). käväsin hakemassa liinaa alakerrasta ja kun pääsin takaisin niin siitä bensasta ei ollut juuri mitään jäljellä. mitäs kuusiokolo ruukkareilla tekee autossa :huh: kun ei tiedä :grin:
-
suurin osa kiteistä kasataan kuusiokoloruuveilla.vanhemmat hpi:t oli ainakin ristipäillä.uusista en tiedä.
-
Minkäslaista tulppaa tuohon kannattaisi ostaa varalle?
-
medium/cold tai kuumalle päivälle cold
-
Lista Savage ss 4.6 ja Savage x ss 4.6 eroista?
Hyvät ja huonot uudistukset?
-
Ne on nuo samat kun mainitsin tossa edellisellä sivulla mutta ss 4.6:ssa on vakiona jo tuplalevari, HD vetarikupit joka nurkassa, 2-kammioinen pilli ja Dirtbonzit.
-
Eli sen näyttäs saavan päiviteltyä kaikilta osin vastaamaan x ss 4.6. Vai jääkö jotain uupumaan?
-
tottakai saa,mut tulee aika kalliix. :afro:
-
Mielestäni ei se tule kalliiksi. Mikäli autolla ajetaan eikä kiillotella vaan, niin vaihtoon menee varmasti osia ja samalla voi "päivittää"
-
Mielestäni ei se tule kalliiksi. Mikäli autolla ajetaan eikä kiillotella vaan, niin vaihtoon menee varmasti osia ja samalla voi "päivittää"
:angry:no eikö ne autot ajamista varten ole eikä kiillottamista.kyllä ss:ssä ja x:ssä on niin paljon eroa et kannataa ostaa suoraan se X :p
-
Tarkoitin x:n muuttamista en ss:n.
Tuli mieleen et eikö tämänkin jutustelun ketjun olisi voinut sijoittaa Hpi Savage 4.0 http://rc10.fi/index.php?topic=16965.0