Kaipaisin kommentteja ja kokemuksia RTR-pakettien laadusta.
Mitkä ovat olleet hyviä kokemuksia, mistä taas niissä on tingitty.
Tosi useasti olen saanut lukea, että on vaihdettu noparia, servoja, jopa radioita.
Onko siis järkeä edes ostaa RTR:ää?
Traxxasin ja HPI:n RTR:ät kiinnostavat varsinkin.
Onko näiden kyseisten valmistajen radioissa, servoissa, autojen kestävyydessä havaittu eroja?
Esim kilpailevat mallit e-savage ja e-maxx, ovat "samoja" autoja tai samalle kohderyhmälle suunnattuja.
Hyvät ja huonot puolet noista? hinta-laatu-suuhde yms.
Ei mitään fanboy-meninkiä, vaan nyt oikeita kokemuksia ja faktoja pöytään! :evil:
RTR-paketit ovat yleisesti tarkoitettu laajin aloittajille, joten mitään aivan huipputavaraa on turha odottaa. Eli kaikki osat ovat yleensä optimoitu juuri ja juuri riittäviksi. Eli ne yleensä kestää ja toimii ihan kohtuullisesti. Toisaalta RTR-autot ovat yleensä jonkun kehittyneemmän version sisaria, joten osia voi sitten tarpeen mukaan päivittää myöhemmin parempiin.
Ei varmasti olisi tarkoituksenmukaista tehdä RTR-pakettia, jossa on kaikki viimeisimmät viriosat, useiden satojen eurojen sähköt ja vimpan päälle oheislaitteet. Kuka aloittelija nyt haluaisi ostaa esim. 1500 euron stadiontrukin. Pitemmälle ehtineet puolestaan haluaa itse koota pakettinsa ja käyttää jo olemassa olevia osia.
Lainaus käyttäjältä: l150040 - 15.04.07 - klo: 09.25
Ei varmasti olisi tarkoituksenmukaista tehdä RTR-pakettia, jossa on kaikki viimeisimmät viriosat, useiden satojen eurojen sähköt ja vimpan päälle oheislaitteet. Kuka aloittelija nyt haluaisi ostaa esim. 1500 euron stadiontrukin. Pitemmälle ehtineet puolestaan haluaa itse koota pakettinsa ja käyttää jo olemassa olevia osia.
Jep, hyvin ymmärrettävää! Aloittelija siis itsekkin olen. 22v sitten hommattu auto, joka vieläkin pelittää.
Kaipaisin lähinnä kokemuksia, henkilöiltä jotka ovat RTR:än ostaneet... ovat joutuneet vaihtamaan paljon osia, ennen kun ovat olleet tyytyväisiä. Miten hyvin esim radiot ovat toimineet. Onko kantomatka ollut riittävä yms.
Paljon olen lukenut, että ohjaus-servon on joutunut vaihtamaan "timmimpään", mutta sehän nyt on aika pieni investointi.
Itse käytän vieläkin pari vuott vanhaa kyoshon rattiradiota, vastaria ja servoa crawlerissani (jotka tuli RTR-paketissa) ja vielä kummatkin toimii hyvin. :D Tosin ei tuossa servossa paljoa väntöä ole..
eikös nuo HPI:n RTR paketit ole aika hyviä, varsinkin savaget
joutuu ehkä joskus servot päivittämään ja radiot, mutta ei paljon muuta
Lainaus käyttäjältä: ballu - 15.04.07 - klo: 14.21
eikös nuo HPI:n RTR paketit ole aika hyviä, varsinkin savaget
joutuu ehkä joskus servot päivittämään ja radiot, mutta ei paljon muuta
tälläisen kuvan olen saanut, että HPI:n laitteet oisivat Traxxasin laitteita laadukkaampia.
Oisko noi HPI:n laitteet Futaban valmistamia, jostain luin?
Traxxasin radio näyttää muutenkin vähän "lelulta", Nikolta... :lipsrsealed:
Lainaus käyttäjältä: nuuska - 16.04.07 - klo: 10.02
tälläisen kuvan olen saanut, että HPI:n laitteet oisivat Traxxasin laitteita laadukkaampia.
Oisko noi HPI:n laitteet Futaban valmistamia, jostain luin?
Traxxasin radio näyttää muutenkin vähän "lelulta", Nikolta... :lipsrsealed:
Kaikki ei kuitenkaan ole sitä miltä se näyttää :roll: vaikkakin se Traxxaksin ohjain näytääkin erilaiselta niin ei se sen huonompi ole.
Molempien valmistajien tuotteita käyttäneenä vois sanoa että ei niissä paljoakaan mitään laadullisia eroja ole, suuremmat eroavaisuudet sitten tulevat kestävyydestä, huollettavuudesta ja varaosien saannissa vaikkakin viimeisin ei ole auton valmistajasta kiinni. Jos noita kolmea eroavaisuuttta vertailee niin käännyn kyllä vakaasti tai siis olen jo kääntynyt Traxxaksen ja TT:een valmistamiin tuotteisiin juuri kestävyyden, huollettavuuden ja varaosasaannin takia.
Kyllä ne HPI:n laitteet on Futaban valmistamia.
Parhaisiin RTR-radioihin olen törmännyt Losin autossa. Vai mitä sanotte esim. LST:n radiosta, Graupner (JR) XS-6 RACE synteesiradiosta, ohjauksessa kaksi voimaservoa teräsrattain jne...
Minulla ainut RTR-auto, jonka radiota on viitsinyt käyttää muissakin autoissa. Kaikki muut näkemäni RTR-radiot on olleet enemmän tai vähemmän leluja, ei sellaisia joilla pärjäisi normi kuski vuosia usean laitteen kanssa.
Hyvä kuitenkin tuo traxxasin radio vaikka ellulta näyttääkin....Itse ostin sen itselleni ihan erikseen sitten tuohon shumin krossariin ohjaimeksi.
Losilla toinenkin loistava esimerkki mukana tulevasta radiosta:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=31059&grpid=401
Jep, mutta taitaa tuo Losi olla RTR edelläkävijä = ei turhia säästele/
käyttää ennestään suosittuja radioita. Mun kokemukset RTR radioista on
aika rajalliset, mutta esim kaverien RTR assoilla ajeltuani en voi suuremmin
kehua... Huono käteen, ruma, perussäädöt, eikä pääse millään eroon.
Kaveri yritti kauan myydä asson 3-kanavaista RTR radiota, eikä kelvannu millään???
Taitaa se lojua vieläkin jossain, vai myiköhän 30-40eurolla (ihan tuliterä).
Meillä on 2kpl 1/18 krossareita joista toinen on 3v juniorilla ja se sai
kahessa viikossa kaasuliipasimen poikki ilman erikoista väkivaltaa.
Mun yksilö toiminu hyvin ja kohtuu hyvä käteenkin, mutta kuoret onkin
Futaban kopiot, siihen se taitaa jäädäkkin, koska paljo lelumman tuntunen
ja osat ei oikeen istu keskenään... Mitä lie kakkoslaatua :undecided:
Noniin, tännehän alkaa tulemaa keskustelua, hyvä x 3! :laugh:
Itse nyt päädyin kumminkin HPI:n E-Savageen. Auto tuli ostettua eilen. Ensimmäinen ajo takana ja olen radioon ja autoon erittäin tyytyväinen. Sopii juuri tälläiselle kalja-ajelijalle hyvin. :grin:
Radiot tuntuu hyvältä käteen, aika samalta kuin vanha Futaban Magnum Junior.
Kantomatka on ainakin vielä riitttänyt passelisti. Täytyy kokeilla tässä joku kerta oikeen isolla kentällä, että mihin oikeen pystyy.
Ohjaus-servo voisi tosiaan olle ehkä vääntävämpi, mutta toimii ihan jees.
Eli jos "poksahtaa", niin ostan paremman tilalle.
Autojen kestävyydestä on aika eriäviä mielipiteitä, joku puhuu että HPI kestää paremmin ja saa paremmin varasosia. Toiset taas sitten Traxxasiin vastaavasti. :shock:
Kestävyys ainakin tuossa e-savagessa on JOTAIN aivan muuta kuin esim vanhassa BigBearissa.
Eilen tuli tykitettyä pihalta ja pompattua vähän ruohikon reunasta. Auto heitti hienosti monet voltit yms.
Olin ihan paineessa, mutta kappas. Ei mitään... ajoa vaan taas! :grin: Vanha BigBear olisi ollut ihan *illunpäreinä niiden volttien jälkeen + akut ja vermeet ympäri mantuja! :grin: :laugh: :lipsrsealed:
Onneksi internetin ihmemaa auttaa varmaan jokaista autoilijaa, jos Suomesta ei löydy hyllystä palikkaa.
Topicin otsikkoon täytyy kyllä nyt vastata.
Traxxasin servot ovat kyllä maailman heikkolaatuisimpia :huh:
En ole ajanut autolla autolla(revo) kuin vajaan 2 gallonen verran ja jo 2 servoa on mennyt :lol:
Ensin meni kaasusta, tuli häiriötä ja rattaat tuntui menevän.
Sitten meni ohjausservosta rattaat.
Samaa on kaverinikin revossa ollut, eli servot ei siis kestä mitään :shock:
Ei siinä radiossa ole valittamista mutta servot voisi olla laadukkaammat.
Harmi ettei Revoa saa kittinä :angry:
itellä kokemusta cennin paketista niin radio/vastari aivan susia ei kanna 20m pidemmälle.servot kyllä 10kg vääntäviä voimamalleja jota ihan jees toimii.
muutenkin uskoisin että radio vastaanotin akseli on vähän niin näin halvemmissa readyseteissä
Loseissa (ainakin osassa) on aika huiput servot vakiona, samat
kuin spektrumi radioissa eli "vakio" ja metallirattainen voimaservo.
Mullakin on LST:ssä vielä vakio servot (ohjauksessa vakiona 2xvoima),
vaikka sitä on viritelty isolla kädellä, mutta kun on hyvät niin
mitäs sitä satasia tuhlaa turhaa :wink:
Meikäläisellä hajosi Thunder Tigerin RTR-paketin mukana tullut Jaguar lähetin hyvinkin nopeasti, mutta sain kyllä myyjäliikkeeltä rahaa hyvitykseksi niin ei tarvinnut tyytyä toiseen samanlaiseen radioon. Mutta varmaankin oli ihan yksittäistapaus, joten ei siitä sen laajempia johtopäätöksiä voi tehdä.
Lainaus käyttäjältä: Nasty - 17.04.07 - klo: 22.27
itellä kokemusta cennin paketista niin radio/vastari aivan susia ei kanna 20m pidemmälle.servot kyllä 10kg vääntäviä voimamalleja jota ihan jees toimii.
CENin RTR radiolla ajettiin Jyrkkälän radalla aivan täysillä, ei mitään ongelmia. Sen sijaan servot ovat hieman hitaat täysipainoiseen ajoon, mutta menettelee.
Mut ihmetyttää, miks valmistajat eivät voi suosiolla laittaa kunnon sähköjä noihin RTR-laitteisiin, niiden alkuperäisillä tuotemerkeillä jotta ostaja saa varmemman kuvan niiden laadusta. Likimain Losia lukuunottamatta muilla merkeillä sähköt on huonon ja kohtuullisen väliltä, mutta ostaja joutuu vain arvailemaan asiaa. Toki ihan halvimmat sarjat on hintasyistä laitettava surkeilla sähköillä, mutta surkeita ne on muutenkin. Mutta, kun RTR-sarjan hinta alkaa mennä puolen kiloeuron paikkeille, niin soisi jo saavansa laatua. Tietty, jos ostajat ei asiasta purnaa ja tyytyvät maksamaan rahaa roskasta, valmistajat käärii mielihyvin voitot noista halvoista rojuistakin.
Lainaus käyttäjältä: brutales - 18.04.07 - klo: 20.11
Mutta, kun RTR-sarjan hinta alkaa mennä puolen kiloeuron paikkeille, niin soisi jo saavansa laatua.
Totta noilla AM radioilla joita tyrkytetään mukana ei normaali harrastelija tee yhtään mitään (Aloittelija pääsee kyllä niilä alkuun), laittaisivat edes FM vehkeet!
Mutta hyvä ohjaus-servo maksaa satasen luokkaa ja kaasu/jarruservo ainakin puolet siitä, siihen kun lisätään hyvät radiot (Jotka maksaa myös vähintään puolitoista satkua) ei puolenkiloeuron autolle jäisi kuin 200€ hintaa.
Se kuinka laadukas tuollainen 200€ auto on en uskalla edes ajatella, eli puolen kiloeuron RTR auto laadukkailla radioilla on aika mahdoton yhtälö.
Siis loppujen lopuksi, jos radiot on pakko laittaa järkevintä on laittaa joko halvimmat tai huippuvehkeet RTR paketin mukaan.
Toisaalta auinakin itse pidän parempana Traxxasin polttisten kohdalla että laittavat halvimmat radiot mukaan, ne on aina ollu helppo myydä (Komikanavaisina) muutamalla kympillä eteenpäin (Näitä itse olen myynyt kolmet ja kaikki alle vuorokaudessa).
Mutta uudessa GS XUT:issani, ikävä kyllä vain 2 kanavaiset AM radiot joita onkin sitten vaikeampi saada kaupaksi.
Pahin asia myynnin kannalta varmaankin olisi jos paketissa tulisi välimallin radiot ja varsinkin servot joilla yleensä monikaan ei tee yhtään mitään.
Jos ja kun pääsee 100e servon makuun, niin nuo Spektrumin (Losin RTR?) servot rupeavat tuottamaan oksennusrefleksiä, silmiin.
RTR servot - kun et paremmasta tiedä.
Lainaus käyttäjältä: Sami L - 18.04.07 - klo: 21.35
Jos ja kun pääsee 100e servon makuun, niin nuo Spektrumin (Losin RTR?) servot rupeavat
tuottamaan oksennusrefleksiä, silmiin.
RTR servot - kun et paremmasta tiedä.
Ompas sulla erikoisesti toimivat silmät :mrgreen:
Sielä ne on piilossa auton alla (on tapana pitää renkaat rataa kohti) :wink:
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 18.04.07 - klo: 15.23
Lainaus käyttäjältä: Nasty - 17.04.07 - klo: 22.27
itellä kokemusta cennin paketista niin radio/vastari aivan susia ei kanna 20m pidemmälle.servot kyllä 10kg vääntäviä voimamalleja jota ihan jees toimii.
CENin RTR radiolla ajettiin Jyrkkälän radalla aivan täysillä, ei mitään ongelmia. Sen sijaan servot ovat hieman hitaat täysipainoiseen ajoon, mutta menettelee.
no onnea teille. meillä rallyfactor paketin mukana tullut radio ei kanna 20m kaummas ei millään vaikka tekee mitä. eli ilmeisesti riippuu täysin tuurista,kuun asennosta ,tuulista , ja siitä paistaako tilaushetkellä ulkona aurinko vai sataako räntää että minkälaiset radiot rtr mukana tulee.
Lainaus käyttäjältä: mitmit - 17.04.07 - klo: 20.52
Topicin otsikkoon täytyy kyllä nyt vastata.
Traxxasin servot ovat kyllä maailman heikkolaatuisimpia :huh:
En ole ajanut autolla autolla(revo) kuin vajaan 2 gallonen verran ja jo 2 servoa on mennyt :lol:
Ensin meni kaasusta, tuli häiriötä ja rattaat tuntui menevän.
Sitten meni ohjausservosta rattaat.
Samaa on kaverinikin revossa ollut, eli servot ei siis kestä mitään :shock:
Ei siinä radiossa ole valittamista mutta servot voisi olla laadukkaammat.
Harmi ettei Revoa saa kittinä :angry:
Eli onko nyt niin,että revon sähköillä ei tee mitään?Kaveri on ostamassa parin päivän päästä auton ja pitäisikö häntä varoittaa sähköjen heikkoudesta?Itellä on hong norin radiot toimineet todella hyvin kantomatka ainakin 100m en oo viellä pitemmällä ees ajanu.
Lainaus käyttäjältä: Nasty - 19.04.07 - klo: 03.10
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 18.04.07 - klo: 15.23
Lainaus käyttäjältä: Nasty - 17.04.07 - klo: 22.27
itellä kokemusta cennin paketista niin radio/vastari aivan susia ei kanna 20m pidemmälle.servot kyllä 10kg vääntäviä voimamalleja jota ihan jees toimii.
CENin RTR radiolla ajettiin Jyrkkälän radalla aivan täysillä, ei mitään ongelmia. Sen sijaan servot ovat hieman hitaat täysipainoiseen ajoon, mutta menettelee.
no onnea teille. meillä rallyfactor paketin mukana tullut radio ei kanna 20m kaummas ei millään vaikka tekee mitä. eli ilmeisesti riippuu täysin tuurista,kuun asennosta ,tuulista , ja siitä paistaako tilaushetkellä ulkona aurinko vai sataako räntää että minkälaiset radiot rtr mukana tulee.
Saattaa olla. Nuo oli ne Skyion malliset 27 AM radiot mitkä tulee Arena RTR mukana.
Minullakin on turistissa ja crossarissa käytössä reilustikin yli satasen servot, mutta monsuun en niitä kaipaa. Muuten, oletko käynyt silmälääkärissä jos niistä tulee noin paljon rähmää??
rähmää?
"Skyion malliset 27 AM" omakokemus kantama 20m, häiriötä koko ajan , servot hajos yksitellen ja 2 gollonan jälkeen oli pitänyt uusia jo kaikki (sähkösesti hajosivat=savusivat) 3 gallonaa oli ajettu niin lähetin savus... ne oli gst vakio ratiot.käyttäjä vikaa en epäile ku on kokemusta muista samalla käytöllä nii on nuo ruukannu kestää...
Itelläni on ollut ihan hyviä kokemuksia rtr-settien radioista, PAITSI kyöstin halpakakoista, joilla ei tee YHTÄÄN mitään. Servot kääntyilivät itsestään ja pientä tärinää kokoaika jos ei kääntyillyt ! Perfex radiosta siis kysymys. Lelukamaa, 2 säädettävää trimmiä vaan löytyi jotka oli ne ohjaus ja kaasuservon trimmit... Kuoret oli ihan naurettavan näköiset. Asson RC10GT plussan radioista hyviä kokemuksia, ei nykinyt yhtään ja trimmejä oli jopa 4 :smiley: Toimivat aina moitteettomasti ja servoissakin oli jonkinverran vääntöä. Kantomatka oli riittävä. Vaihdoin pois kun sain käsiini Graupnerin XS-6 syntikka radiot, tyytyväinen olen ollut koko rahan edestä.
Hihi mulla toimii edelleen hyvin noi Kyosho perfexit:kin mun minissä. Messuilla ajettiin niillä rataa ympäri ongelmitta. Varmaan mussa on jotain vikaa :laugh:
XS-6 on ollut kyllä enemmän kuin riittävä mulle
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 19.04.07 - klo: 16.13
Hihi mulla toimii edelleen hyvin noi Kyosho perfexit:kin mun minissä. Messuilla ajettiin niillä rataa ympäri ongelmitta. Varmaan mussa on jotain vikaa :laugh:
Sama vika löytyy sitten mustakin kun perfexeissä ole huomannut mitään vikaa. :huh: Päinvastoin servotkin selvisi hengissä vaikka yritin hukuttaa pariin kertaan..
Säästäjä;
Traxxasin radiot ovat kyllä hyvät, siis Radio ja vastari.
Kantomatkaa on ja häiriöitäkään ei ole esiintynyt.
Servot vain hajoavat yksitellen, joko rattaat menee tai tulee häikkää ( esim. kun käännät renkaita toiseen suuntaan, renkaat kääntyvät ensin vähän enemmän kuin käänsit ja sitten horjuvat paikoilleen, saatta olla ettei kuulosta pahalta mutta on ).
Lainaus käyttäjältä: plissken_s - 19.04.07 - klo: 17.38
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 19.04.07 - klo: 16.13
Hihi mulla toimii edelleen hyvin noi Kyosho perfexit:kin mun minissä. Messuilla ajettiin niillä rataa ympäri ongelmitta. Varmaan mussa on jotain vikaa :laugh:
Sama vika löytyy sitten mustakin kun perfexeissä ole huomannut mitään vikaa. :huh: Päinvastoin servotkin selvisi hengissä vaikka yritin hukuttaa pariin kertaan..
Toimi ne mullakin kun Perfexi oli. Eihän se mitään, että servossa on klappia 10 astetta ja ohjaimessa liipasin ja ratti heilui miten sattui. Kyllä ne silti toimi, vaikkakin huonoimmat mitä ikinä käyttänyt. Täyttä Nikko laatua.
Tietysti jos ei viaksi laske hirveää surkeutta vaan pelkästään toimimattomuuden :lol:
Ihme kitinää. Menisitte ajaa ja olisitte tyytyväisiä.
30 vuotta sitten RC auton kauko-ohjaimessa oli yksi nappi josta auto kääntyi yhteen suuntaan ja toisella eteenpäin. Jos auto ei ollut metrin narun päässä vaan oli radio-ohjattava. Ainaista valitusta
Pieni täsmennys historiaan:
30v sitten radiot toimivat aivan samoin kuin nykyään. Kuvaamasi ohjaustapa siirtyi historiaan 60-70 luvun vaihteessa, ja jo -60 luvun lopulla oli saatavana myös nykysysteemin mukaisia radioita. Alkuun niiden yleistymistä varmaan rajoitti hinta: yksinkertainen 2-kanavainen radiolaite maksoi n. 1200 markkaa eli rahan arvon muutos huomioiden lienee nykyrahassa 1200 EUROa!
Näin se on. Puhutaan nyt kuitenkin kuluttaja vehkeistä tyyliin RTR. Mulla oli -74 (okei 33 vuotta sitten) tollanen yllä kuvaamani vehje. 10 vuotta sen jälkeen oli jo Tamiya Hornet kädessä. Ja ennen sitä paljon kehittyneempiä vehkeitä. Mutta silti: Kauheeta kitinää..
Miksi valittaa köyhyydestä, kun on joku vielä köyhempi, miksi nälästä kun on vielä nälkäisempi, miksi siis ylipäätään mistään, kun jollain on asiat vielä huonommin.
Se että 70-luvulla oli radiot kehnoja, ei tarkoita etteikö nykypäivän radioiden puutteista voisi puhua. Ehkä on parempi verrata nykypäivän vehkeitä muihin saman ajan tuotoksiin, vai? Sokea, kuuro ja vielä hajuaistinsakkin menettänyt tuntee käteen eron ns. muovi rtr-kapulalla (puretenperfexit ja Asson Jaguar mikälie (http://www.rccaraction.com/images/articles/associated/gt_4.jpg) ja mitä näitä nyt onkaan) ja vaikkapa 3PM:llä. (Ja eikös tuota Perfex-leimaa löydy useammasta kuin yhdestä Kyoshon ratista, mutta tämä 'puretenperfex' (http://members.shaw.ca/hiiq/bay/kyo_27amtx_perfex.jpg) kuulunee sarjaan ungodly abominations.
Voi toki keskustella! Perspektiivi vaan vaihtelee (edellä oma näkökulmani asiaan). Mun fiilis on että noi RTR laitteet ovat ihan ok tai ainakin toimivat mun käsissä ihan hyvin - ja mulla on tossa minissä varmaan kaikkein halvin perfex mitä voi kuvitella.
En odota että RTR laitteessa olis satasen servot jotka mun pitää hankkia itse kisavehkeeseen. Toisilla ei näköjään kestä.
RTR vehkeiden päätarkoitus on päästä nopeasti alkuun ja sitten päivittäää itse. Tässä mielessä palvelevat hyvin. Toisille riittää pidemmällekin kuin alkuun jos vaan pihalla sudittelee (tarviiko ajaa 20m kauemmas?) Tietty ei kiva jos heti paukkuu mut sitä varten lienee takuu. Eli kandee ostaa suomesta tässä mielessä vaikka lupaahan se EU takuita pidemmällekin.
Selailin nuo aiemmat postaukset läpi ja ei se pelkkää negaa näytäkään olevan. Osa ollut ihan tyytyväisiä, osan mielestä ylihinnoiteltua jaskaa. Itse kallistun vähän siihen että mielummin halvempi RTR ja sähköjen suhteen vähemmän laadukas kuin kokonaisuutena kallis setti. Silloinhan voisi sitten hankkia yhtä hyvin sen kit mallin. Ne halpiskamatkin kun tuntuvat olevan käytännössä ihan hyviä vaikka eivät näytäkään samalta kuin pro mallin ohjaimet esimerkiksi.
El eikö täällä nyt sit taas saa sanoa, jos joku tuote on huono vaan pitäis kehua huonoja. Alkuperäinen kysymyshän on onko Rtr radiolaitteet laadukkaita.
Mun mielestä vastaus on, että 50% huonoja ja toiset 50% ihan Ok.
Vai pitäiskö tässä ruveta kehumaan, kun itselläkin viime kesänä 2 tankillisen jälkeen toinen ohjaus-servo hajosi. 1 gallonan sisään meni 3 Traxxas "voima"servoa välillä toisesta rattaita toiseen missä oli sähköt vielä ehjät.
Onko tää nyt kitinää, kun nykyään olis odotettavaa, että laitteet ovat paremmat kuin 70-luvulla. Maailma kehittyy. Miksi ei nämä saisi?
Ja jos hinta pitää asiaan sotkea niin onko 20€ hikiservo parempi sijoitus kuin 50€ laatuservo mikä yleisesti tiedetään hyväksi.
Itse en aio kehua huonoja tuotteita ja pidetään sitä sitten kitinänä, jos en tyydy huonoihin ja jopa surkeisiin tuotteisiin.
Traxxas radio on ihan Ok, vaikkakin tärkein säätö puuttuu. Saman firman servot huonoja.
Kyoshon halpis "Perfex" radio + servo = tosi pitkä miinus. Servossa ei riitä puhti ees kevyeen Pta autoon ja epätarkin mitä koskaan kokeillut.
Team Losilla kokonaisuutena parhaat rtr radiot. Eri toten Lst.n mukana tulevat on hyvät.
Kyllä ne kaikki radiot on paremmat kuin ei mitään, mutta joistain tuotteista ei kannata juuri mitään odottaa eikä yllättyä jos ajot jää kesken. Yleensähän servot hajoaa, jos jotain menee.
"Tietty ei kiva jos heti paukkuu mut sitä varten lienee takuu. Eli kandee ostaa suomesta tässä mielessä vaikka lupaahan se EU takuita pidemmällekin."
cenillä ei oo takuuta suomestakaan ostettuna nim:kokemusta on kyseisestä liikkeestä. servojen ei voi olettaakkaan olevan kummosia mutta gst:n ohjain oli ala arvonen. toimi huonommin ku protekin lelu radio...
Taas menee jankkaamiseksi, näyttää olevan trendi nykyään....
Eli: Jos/kun ostat sitä ensimmäistä autoasi ÄLÄ missään nimessä kuvittele että mukana tulevat ohjaimet/vastaanottimet/servot riittäisivät esim. M8-luokan suomenmestaruuden voittamiseen. Puhumattakaan täällä foorumilla pätemiseen, siihen eivät edes nykyisten M8-maailmanmestareiden vehkeet riitä....
MUTTA: kun pitäydyt tietyissä "laatumerkeissä" voit aina olla varma että pääset harrastuksessasi edes alkuun, ennen kuin "on pakko" päivittää ohjausservo... Kyllä se T-Maxx (nimi keksitty) liikkuu (ja kääntyy) vakioservoinkin, vaikkei sitä aina näiden sivustojen pohjalta uskoisi.....