RC10.FI

Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: HVoltage - 16.04.07 - klo: 09.36

Otsikko: SM M8 Luokan ajokaaviokäytännön muutosehdotus
Kirjoitti: HVoltage - 16.04.07 - klo: 09.36
En ole ihan varma onko tästä ollut mitään puhetta mutta laitetaan nyt kuitenkin.

Ehdoittaisin että M8 SM luokan ajokaaviokäytäntöä muutettaisiin siten että radalla on 12 autoa sekä alkuerissä että finaaleissa. Nousut siten että semeissä nousee 6 nopeinta ja muissa finaaleissa 4 nopeinta.

Tätä puolustaa muttamat seikat:
= Lyhentävät (tai pitävät pituuden ennallaan) kilpailupäivää kun useampi auto baanalla, kilpailijamäärät on kuitenkin kasvussa.
= Radoilla ja  ajokorokkeilla on ollut tilaa.
= Reilusti yli puolet käyttää M8 luokassa jo 2,4Ghz laitteita joten kideongelmiakaan ei pitäisi olla. Täysiverisiä 2,4Ghz laitteita saa noin 200€ hintaa useammalta valmistajlta, joten sekään ei ole mielestäni mikään mahdoton kustannus kilpailemista jatkavalle harrastajalle.

Lainaus käyttäjältä: Lueskelin vielä sääntökirjaa 2007 ja siellä sanotaan näin:
- Kukin ajaja saa osallistua vähintään kolmeen (SM, NM) alkuerään, joissa ajaa (radasta ja kierroslaskentalaitteistosta riippuen) kerrallaan 5 -15 mahdollisimman samantasoista ajajaa.
- Vähintään kolme alkueräkierrosta (SM, NM). Parhaan tuloksen mukaan 10 (radasta riippuen 6 - 20) alkuerien parasta A-finaaliin, 10 seuraavaa B-finaaliin, jne.

Eli sääntömuutosta ei tämän perusteella tarvita (voi olla että olen lukenut väärästä paikasta mutta kuitenkin...).

12 auton kaaviolla on kuitenkin Hobao Cup kerhosarjaa ajettu jo parisen vuotta ja ongelmia ei ole ollut tämän suhteen. Käytäntö olisi hyvä myös SM sarjassa.

Nyt aktiiviset M8 kilpailijat kertokaan omat mielipiteenne!!!
Otsikko: Vs: SM M8 Luokan ajokaaviokäytännön muutosehdotus
Kirjoitti: Tuukka - 16.04.07 - klo: 15.04
Ääni finaaleille 12 ajokaaviolla. Eräajot mieluiten näkisin kuitenkin 10 autolla. Sattumaruuhkatötöily voi olla hermoihin menevää, kun kelloa vasten ajetaan.

Aikataulusyistä voisi olla fiksua laittaa alimpiin A- ja B-haaran finaaleihin reilusti enemmän autoja. Ne kun saattavat olla tyyliä "kaikki kiertävät autot pääsevät jatkoon". Ei niillä ainakaan sijoituksia ratkota. Ajoaikaa tietty antavat, mutta jos niiden erien minuutteja lyhennetään aikataulusyistä, niin se on silloin Pyrhoksen voitto.

Aktiivimekaanikon lausunto jos sallitaan.
Otsikko: Vs: SM M8 Luokan ajokaaviokäytännön muutosehdotus
Kirjoitti: jerzirccar1 - 17.04.07 - klo: 10.18
Puoletaan täysin täältä suunalta vaikka otankin hieman enemmän tilaa ajajakorokeella kuin esim tuo pikku pippuri T Lintula.
Jerzi

PS Mahtuukos 12 Jerziä ajajakorokkeelle samaan aikaan :cheesy:
Otsikko: Vs: SM M8 Luokan ajokaaviokäytännön muutosehdotus
Kirjoitti: JQ - 19.04.07 - klo: 09.54
Joo samaa mieltä.

Kuka tekee kisa-aikataulut?

Voisin tehdä napen kanssa tämän vuoden aikataulun. Sama jota käytettiin Lavangon Hobao cupissa, ja ainoa jossa ei turhaa 3min odottelua ennen hiittiä......
Otsikko: Vs: SM M8 Luokan ajokaaviokäytännön muutosehdotus
Kirjoitti: Mika R - 19.04.07 - klo: 11.04
En kuulu aktiivisiin mutta kannatan ehdottomasti
Otsikko: Vs: SM M8 Luokan ajokaaviokäytännön muutosehdotus
Kirjoitti: Tappi - 19.04.07 - klo: 11.08
Kilpailun järjestäjä tekee aikataulun.
Sarjalla ei ole kiinteää aikataulua, toisilla järjestäjillä on kokemusta kisan läpiviennistä toiset järjestävät ensimmäistä kilpailua, joten joustovaraa on jätetty.
Käytännössä ensimmäisen kisan aikataulu (jos on toiminut) on kopioitunut seuraaviin kisoihin.