Joo elikkäs kun ohjaus servo ja kaasu servo on kiinni autossa niin kaasu toimii mutta onjaus servo vain tärisee mistähän johtuu? Kokeilin vaihtaa kaasun ja ohjaus servon paikkaa ja silloin tärisee kaasuservo oliskohan vika ohjaimmessa kun avasin sen vai sitten vastarissa?
Eiköhän vika ole siinä tärisevässä servossa, jos kerran paikan vaihdonkin jälkeen se sama servo tärisee.
Kun vaihdoin sen niin se toimii ei se siinä servossa vika ole kyllä se toimii!
Katokkun vaihdoin vastarista niitten paikkaa niin silloin rupesi tärisemään kaasu servo ei ohjaus kummatkin servot pelaa kyllä!
Elikkä sulla täytyy olla vastarissa ja/tai lähettimessä toisella kanavalla jotain vikaa. Kannattaa tarkistaa onko vastari hapettunut tai onko sinne päässyt kosteutta. Tarkista myös vaikka kaverin vastarilla, että toimiiko lähetin. Mutta voipi olla että se on uuden vastarin tai lähettimen osto.
Ei o oikein kaveria millä on tuommoinen!
Mullakin viime vuonna sillon tällöm tärisi, mutta kun käytti sitä ja käänteli niin häipui täriseminen...
Niin mutta kun se tärisee niin se ei pelaa ollenkaan toiseen suuntaa missähän on vika?
Onko trimmit keskellä??
Mitkä trimmit?
Lainaus käyttäjältä: "rc star125"Mitkä trimmit?
Ohjaimessa pitäisi olla kaksi nupikkaa, yks kummallekkin servolle. Niillä voi säätää sen servon keskikohtaa. Jos ne trimmit on ihan äärimmilleen jossain suunnassa niin se voi aiheuttaa häiriötä.
Onko ne siinä radion tikkujen läpi meneviä kun mulla on tikkuradio?
Pitääkö ne olla keskellä?Siis ei äärimmillään?
Lainaus käyttäjältä: "rc star125"Onko ne siinä radion tikkujen läpi meneviä kun mulla on tikkuradio?
Pitääkö ne olla keskellä?Siis ei äärimmillään?
Yleensä ne on niitten tikkujen vieressä semmoiset pienet napikat. Niitten pitäis olla mahdollisimman keskellä että kyllä ne vähän voi olla johonkin suuntaan.
Tarkotatko nyt semmosta hienosäätö jutskaa mikä säätää niitä pikkusen niin hienosäätöö?
Joo, tarkoitan hienosäätöä!! Mulla kun oon joskus käyttänyt liikaa hienosäätöä niin servo on ruvennut silleen vikuroimaan ja tärisemään.
Ei se mulla siitä johu siinä on joku muu vikana mutta mikä?
Sovitaan vaikka, että vastari on kastunut, eli osta uus tai käytetty tai jotain. :)
Se on varmaan vastarissa tai ohjaimessa, Sorry en pysty auttamaan enempää.
P.S yritä ettiä joku jonka vastarilla/ohjaimella voisit kokeilla. Vaikka lähimmältä kerholta.
Täytyy ettiä joku jolla on vastari tai ohjain!
Onko muuten cosmon cs-300 vakioservo?
Kumpi muuten on parempi servo toi cosmo vai vakioservo airtronics?
Mikähän siinä mahtaa olla nyt toimii kaasu mutta kun yrittää kääntää niin kaasu vain värähtelee eli ei ohjaus ollenkaan? Olisiko siellä joku oikosulku? Vika muuten on ohjaimmessa ei vastarissa!
Ahaa! Minulla oli aivan sama ongelma! Eka polttikseni Nitro Tracker (kyosho). Monsteri, josta hajosi ohjausservo. Mikäli sinun autosi on isohko maasturi tai krossari, on syy selvä.
Elikkä Trackerin rotiskostani särkyi Hitecin aivan tavallinen vakioservo. Monsterin pyörät olivat liian raskaat sille ja servon moottori ja muu järjestelmä menivät surkeaan tilaan :x . Servo ei yksinkertaisesti kestä. Servo väpätää omiaan. Eikä ajamisesta tullut mitään. Ongelma voimistui ajanmittaan ja mittani täyttyi. 50 euron seteli taskussa kaupaan ja takaisin hitecin kuúlalaakeroitu voimaservo ja johan on kestänyt.
Mikäli aiot ostaa uuden servon, kyllä kymmenen euron vakkarikin käy, mutta suosittelen voimaservoa. On se vaan paljon äreämpi ja möreämpi ääni :lol: !
Mutta HUOM! kuluttaa paljon enemmän virtaa!
Mad Forcessani ei vakioservolla tekisi mitään!
Ja jatkossakin kannattaa vältää renkaiden kääntämistä, kun auto on paikallaan.
Mutta toivottavasti saat ongelman reilaan :? .
Mulla muistaakseni eilen kävi juuri tollein, että ohjauservo rupes tärisemään niin prklsti (kallis ko propon viriservo), eikä myöskään nopari ottanut kontaktia. Koitin toisella vastanottimella, ei, sama vika. Kuitenkin yhteys oli radiolaitteesta servolle ja noparille, kun radio oli päällä, se väpätti, kun laittoi pois niin ei. Koitin taas sillä asson vastarilla, kyllähän se toimi, ei vaan hajuakaan mikä oli tuon tärinän syy? epäilen, että servon ja noparin liittimet vastaanottimeen olivat melkolailla huonosti kiinni.