Varmaan joku muukin on törmännyt sellaiseen ongelmaan, että sprintin takahihnan väliin menee kiviä yms. ja hihna menee poikki ja tuhoaa samalla vähän rattaita...? Oliskohan jotain muutoksia mitä voisi tehdä, ettei tämä ongelma toistuisi. Hihnalla kuitenkin hintaa 11 € ettei niitäkään viitsisi joka ajokertojen jälkeen hommailla. Jotkut ovat kuulemman leikanneet palan pois siitä takahihnan takana olevasta seinämästä...ilmeisesti silloin ei jää kivet krinnaamaan...tuo tuntuu ainakin hyvältä vaihtoehdolta sillä on jo mennyt 2kpl hihnoja ja molemmilla kerroilla kivi oli krinnannut itsensä siihen hihnan ja tämän kyseisen "seinämän" väliin.
juurikin näin eli se seinä käteen ja dremelillä aukko mistä kivet pääsee pois :wink:
Osta sisäkori.
sekään ei aina auta... lisäksi se maksaa, se on hankala jne jne. halvempaa ja helpompaa dremelöidä
Tässä tutkaillut asiaa lisää niin tua leikkaaminen tuntui ainoalta järkevältä vaihtoehdolta. Mikseihän sitä olla huomioitu suunnitteluvaiheessa? On ainakin mun mielestä aika paha ongelma kyseisessä autossa.
Jospa sitäei ole alunperin suunniteltu hiekka-alustoilla käytettäväksi ollenkaan... :wink:
No joo siitä ehkä on kyse mutta kun ei tarvitse olla edes mikään hiekkainen alusta niin varmaan blokkaa sieltä jonkun yhden kiven ja se oli siinä.
Okei, muotoillaan aiempi uusiksi:
Ehkä sitä ei ole suunniteltu käytettäväksi hiekkaisella alusta, esim. asvaltilla, jonka pinnalla on edes vähän hiekkaa... :wink:
kannattaa kattoo sieltä pohjalevystä samalla onko se hiihna sielt ottanu kii kans... mä otin diffi kopan sisält sielt pohjastaki palan pois ni ei menny yhtää hihnaa sen jälkeen, ku oli hankauma sielläkin...
Lainaus käyttäjältä: paspartuu - 30.04.07 - klo: 08.21
Varmaan joku muukin on törmännyt sellaiseen ongelmaan, että sprintin takahihnan väliin menee kiviä yms. ja hihna menee poikki
Sprint 2 Flux ajettu alle kymmenen akullista matolla ja takahihna poikki.
Ei siis missään muualla ikinä ajettu kuin sisäradalla.
VTEC CPX tai vastaavat pitävät sileäkumirenkaat pitoaineella.
Etuhihnakin tuntuu olevan todella löysä vaikka kiristin on ihan maksimissaan.
Taitaa etuhihna hyppiä kun pitää sen tyyppistä rutinaa.
En tiedä sitten onko liikaa tehoa ja pitoa, mutta tuntuu, että remmit oli liian löysiä jo pakasta vedettäessä.
Lainaus käyttäjältä: makketee - 06.02.11 - klo: 04.29
Lainaus käyttäjältä: paspartuu - 30.04.07 - klo: 08.21
Varmaan joku muukin on törmännyt sellaiseen ongelmaan, että sprintin takahihnan väliin menee kiviä yms. ja hihna menee poikki
Sprint 2 Flux ajettu alle kymmenen akullista matolla ja takahihna poikki.
Ei siis missään muualla ikinä ajettu kuin sisäradalla.
VTEC CPX tai vastaavat pitävät sileäkumirenkaat pitoaineella.
Etuhihnakin tuntuu olevan todella löysä vaikka kiristin on ihan maksimissaan.
Taitaa etuhihna hyppiä kun pitää sen tyyppistä rutinaa.
En tiedä sitten onko liikaa tehoa ja pitoa, mutta tuntuu, että remmit oli liian löysiä jo pakasta vedettäessä.
Joo mulla oli/on sama homma! Takahihna minun mielestä hyppi hampaita jo ekalla ajokerralla (tai sitten se on kori mikä rämisee tolpista) kun kovempaa kiihdyttäessä ja vähän suuremman nopeuden mutkissa kauhee räminä ja puskee menemään kuin etuveto. Kyselin hobbylinnastakin asiasta ja ne sanoi että näin sen pitää ollakki tjsp. No, itselle ei siitä sen enempää vaivaa kun sain driftirenkaat niin hihnoille ei niin paljoa tule rasitusta.
Välillä olin jo patentoimassa takahihnalle etuhihnan tapaista kiristintä että painaisi siitä yläkautta tulevasta hihnasta alaspäin niin olisi enemmän tarttumapinta-alaa niihin rattaisiin eikä hyppisi niin paljoa hampaiden yli.
Itekkin joutuu tekemään nuo kivien poistoaukot kun kesä lähestyy :afro: eli laittakaahan kuvia valmiista ja työn alla olevista että tietää sitten mistä kohtaa kannattaa työstää.
Lainaus käyttäjältä: sakkekivi - 06.02.11 - klo: 09.57
Välillä olin jo patentoimassa takahihnalle etuhihnan tapaista kiristintä että painaisi siitä yläkautta tulevasta hihnasta alaspäin niin olisi enemmän tarttumapinta-alaa
En tiedä onko merkitystä, mutta itse en laittaisi kiristintä vetopuolelle vaan takahihnan tapauksessa alapuolelle joka on löysemmällä veto päällä. Ei tule turhaan jatkuvaa rasitusta.
Etuhihnassa tietty se vetopuoli on alapuolella, niin voi kiristää päältä.
Dremelin jyrstintätapilla jatkoin etuhihnan kiristimen hahloa ja nyt näyttäisi toimivan hyvin.
Jos hihnat venyy nopeasti, niin kai se menee poikki joka tapauksessa, mutta eipähän ainakaan hyppimisestä rikkoonnu.
Njoo!
Eilen sitten katkesi ensimmäistä kertaa omasta sprintistä takahihna.
Eikai tässä muuta kun ebaysta tilaamaan hihna (tai kaksi) + muuta kilkettä.. varmaan järkevintä samalla kertaa avata tuota takadiffin koteloa dremelillä kun kerta tulee purettua tuota?
Ja niille ketkä sitä on vaihdellut niin kysymys mitä kaikkea siitä joutuu purkamaan ettei tule koko autoa paloiteltua?
Tai sitten jos joku jaksaa tosissaan vaivautua niin jonkunlainen vaihe vaiheelta ohje olisi hyvä..?