RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Hylky - 30.04.07 - klo: 14.26

Otsikko: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 30.04.07 - klo: 14.26
Kellään kokemuksia kyseisestä moottorista? nyt on tultu ajettua 4½ tankillista sisään mut säätöapua kaipais! ei vaan perhana pysy käynnissä kun antaa enenmän kierroksia! sammuu kokoajan! ruuveja väännelty jo suuntaan jos toiseen tuloksena sama prkl sammuminen! hehkusta en tiiä mikä on, mutta tuli paketin mukana..

Jos täällä on joku mestari pelleilemään ton koneen kanssa niin olisi mukavaa pikku helpit!
 menny niin hermot jo että kohta lähtee kone myyntiin ja uus tilalle! :angry:
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: blaah - 30.04.07 - klo: 14.43
Jos yhtään lohduttaa, niin samaisen koneen kanssa taistelin itsekkin aloittaessani harrastusta. Vinkkejä alkuunpääsemiseen ja virhelähteiden korjaamiseksi löytyy foorumin täydeltä.
Parasta lienee mikäli joku hieman konetta ymmärtävä näkee koneen luonnossa, lähimmän rc-radan tienoilta kannattanee metsästää näitä henkilöitä..
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 30.04.07 - klo: 15.07
Jooh, en viitti enempää taistella ton masiinan kanssa... kuullu liikaa huonoja uutisia.. esim kiertokanki tullu kyljestä kurkkimaan, sisuskalut nuuskaks ym ym...

no mutta pidetään aihe pystys! tänne vaa kertomaan huonot/hyvät kokemukset moottorista ja tietenki säädöistä!
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: blaah - 30.04.07 - klo: 15.39
Mielestäni kyllä ihan pätevä motti, ihan pomminvarma käynti tätänykyään.. Lukemasi kommentit voinevat värittyä siitä yksinkertaisesta syystä että tuo pata on usein henkilön ensimmäinen kone, kuten minunkin tapauksessa..
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 30.04.07 - klo: 16.09
nii ja ihan siitä kanssa että oon uus näiden polttiksien kanssa ja muutama kysymys lisäks..

mites jos vaihan joskus uuden pannun niin voiko siihen tunkea ton nykysen kytkimen vai onko se ihan moottorista kiinni? ja luulen et pakoputket on varmaa ihan moottori kohtasia?
ja auto mikä on kyseessä: Inferno US Sports paketista juuri revitty!

niin ja luulen et mihinkään putiikkiin on turha viedä auto säädettäväks.. joutuu salettiin
maksaa ittensä kipeeks... ja muutenki parempi homma olis olla läsnä kun joku sitä säätää et menis seki homma kalloon.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: tomppa82 - 30.04.07 - klo: 18.38
Joihinkin koneisiin, esim. Kyoshon, ei käy mikä tahansa putki. Joihinkin riittää, että alkukäyrän aukko on oikean muotoinen ja kokoinen ja putken kiinnitys passaa. Käsittääkseni...
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 02.05.07 - klo: 20.06
Joo toisessa foorumissa suositeltii heittää se auton mukana tullu tulppa jordaaniaan ja tilalle OS 8 nii kuulemma mokoma pysyy käynnissä ja pääsis säätelee vehjettä :)
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: ST - 03.05.07 - klo: 08.10
Mun grx 28 moottorissa ainakin oli jo uutena os 8 tulppa.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 03.05.07 - klo: 08.25
no tossa mun tulpassa ei lue mitää mikä se on... luulen et joku sekunda tulppa...
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: miksalo - 03.05.07 - klo: 11.57
noissa kyoshon gxr koneissa on ollut muutamassa ruuvit löysällä ja koneen sammuminen johtunut siitä.koneen päätylevyn ruuvit on löystynyt/ollut valmiiksi löysällä.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Mika R - 03.05.07 - klo: 12.52
Sitä sattuu paremmissakin moottoreissa että ruuvit löystyy. Moottorin ruuvit, kuten myös itse ajoneuvon, pitää aina tarkistaa ennnen ajoa ja esim. kaasarin pallolinkin lukitusruuvi on syytä lukita itse lukitteella. Muissa ruuveissa ei voi lukitetta käyttää mutta esim. kuumaa kestävää silikonitiivistettä haluttaessa kyllä (no ei nyt ehkä kannen ruuveihin kylläkään mutta muihin).
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 03.05.07 - klo: 13.14
noissa kyoshon gxr koneissa on ollut muutamassa ruuvit löysällä ja koneen sammuminen johtunut siitä.koneen päätylevyn ruuvit on löystynyt/ollut valmiiksi löysällä.

hyvä et sanoit.. en tullu ajatelleks tota! pitää tarkastaa ku pääsee duunista.
juu ja otin selvää että mikä tulppa se oli mikä tuli messis, nii tarviketulppahan se :)
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: miksalo - 03.05.07 - klo: 18.27
tottakai ne ruuvit joo löystyy.mut kyoshon rtr:rissä on ruuvit valmiix löysällä.sisään ajossa lentelee pakoputket ym.
onnex en enää omista semmosta..
vaikka osa hyviä onkin..
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 03.05.07 - klo: 18.50
joo ei kyl täs pitää nyt kiristää joka helvetin ruuvi autosta ennen ku uskaltaa lähtee liikkeelle!  :tongue:
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Mika R - 03.05.07 - klo: 19.22
tottakai ne ruuvit joo löystyy.mut kyoshon rtr:rissä on ruuvit valmiix löysällä.sisään ajossa lentelee pakoputket ym.
onnex en enää omista semmosta..
vaikka osa hyviä onkin..

Kyoshon ST USassa oli ainakin kaikki hyvin lukitteella kiinni. Myös muut oli tiukalla eikä mitään oikeastaan putoillut. Diffeissäkin oli öljyt; vaikka välillä täällä puhutaan että kaikissa on niin tietääkseni esim. Hobaon H7 krossi RTR:ssä ei ole, vain rasvat (en tiedä kyllä myyddänkö sitä suomessa vai vain jenkeissä). Eli aika paljon täällä yleistetään kaikennäköistä, loppujen lopuksi moni asia on hyvin auto- ja mallikohtaista, ei valmistaja kohtaista. Senhän takia näitä halvempia (1/10) Hobao ja Hong Nor autoja ei varmaan edes tuoda Suomeen kun laatu on surkea mutta sekin on jonkun tehtävä...kuten Kyosho, CEN ja HPI, koska kaikki ei halua aloittaa 3,5cc moottorin autolla vaan jollain pikkasen helpommalla ja vaatimattomammalla. Se on sitten eri asia kannaattaako vai ei mutta alkuinvestointi ei ainakaan ole niin iso. Ja usein siis myös pikkasen helpompaa aloittaa pienemmällä. Sitten tilanne myös vaihtelee, onhan täällä nähty että ekat erät on ollu laadultaan huonoja mutta siitä sitten on parannettu esim metallien ja osien laaduissa (vaikkapa CENin diffien ulostulot tai Magicin eräät osat). Mun CENin krossista puuttui jopa paljon ruuveja (silloin autoa ei vielä saanut Suomesta). Kun taas tuo Arena oli todella mallikkaasti kasattu (tosin diffeissä olis voinu käyttää hitusen kevyempää lukitetta). Joillekin on käynyt toisinpäin eli ekojen RTR:ien laatu on ollut ksauksen suhteen hyvä mutta pikkuhiljaa laadussa on menty alaspäin.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: _inferno-st_ - 03.05.07 - klo: 20.43
VAIHDA TULPPA!!!! alkuperänen tulppa ei toimi oikeastaan millään säädäillä hyvin !! os 8 kannattaa hankkia!
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 03.05.07 - klo: 22.51
VAIHDA TULPPA!!!! alkuperänen tulppa ei toimi oikeastaan millään säädäillä hyvin !! os 8 kannattaa hankkia!

nii olis tarkotus huomenna... pääsis vihdoinki luukuttaa! :wink: ja lavangolle myös jos sää sallii...
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 08.05.07 - klo: 22.09
prkl! tulppa vaihdettu, kaasari putsattu.. ja sama ongelma edelleen! kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja ku pannu kuumenee nii rupee kone ottaa omia pikku spurtteja... läpöjä mittailin ja ne menee ennen sammumista siinä 120-137 välillä (tulpan vierestä otettuna)tosin kaasari ei ollu kurkun O renkaassa täysin kiinni, ja nyt on mutta eipä muutoksia! röpöttää ja kun kääntää ruuveja nii sammu vaan.. jos saa tyhjäkäynnin kohilleen ja painaa kaasua nii stumppaa saman tien! SOS! someone!
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Futaba - 08.05.07 - klo: 22.39
Tarkista ettei oo missään ilmavuotoja: letkut kunnossa ja tiivisteet paikallaan. Itse kokeilisin ehkä säätää tyhjäkäyntiä kun kerran röpöttää jo tyhjäkäynnillä, ja sammuu jos piikimmälle pistää yläneulasta. Jos joku on asiasta eri mieltä, niin sanoo sitten, tämä oli vain arvio, kokemus ei puhu.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: röpeltäjä - 08.05.07 - klo: 22.58
kokeile lämpösemmällä tulpalla itsellä oli samanlaista ongelmaa yhden sts.ssän koneen kanssa säätäminen ei auttanut loppui kun kokeilin lämpösempää tulppaa. kylmänä kävi ja kukku mut lämmättyä sammu heti kun antoi kaasua enempi.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: säästäjä - 09.05.07 - klo: 07.50
Miten se stumppaa sammuuko se röpöttäen vai yhtäkkiä.Jos röpöttäen niin laihemmalle.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 09.05.07 - klo: 08.37
no sammuuhan se röpöttäessä.. mut säädöt ei tuppaa vaikkuttavan mitää.. kaippa nyt vois kokeilla kuumalla tulpalla..
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 23.05.07 - klo: 07.56
nonii! nyt on päästy jo ajelemaan mutta säädöt taitaa olla edelleen vähän päin pe*settä..

pienen spurtin kun antaa autolle ja päästää kaasun niin kierokset jää jylläämään 1-2 sekunniksi ja sitten vasta laskee.. ja joskus kun antaa pikkasen enenmän kieroksia tulee pikku stumppi ele mutta pysyy silti käynnissä..

auto rupes toimii heti paremmin os 8 tulpalla ja yhellä lisä kansiprikalla.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: DagO - 23.05.07 - klo: 08.43
nonii! nyt on päästy jo ajelemaan mutta säädöt taitaa olla edelleen vähän päin pe*settä..

pienen spurtin kun antaa autolle ja päästää kaasun niin kierokset jää jylläämään 1-2 sekunniksi ja sitten vasta laskee.. ja joskus kun antaa pikkasen enenmän kieroksia tulee pikku stumppi ele mutta pysyy silti käynnissä..

auto rupes toimii heti paremmin os 8 tulpalla ja yhellä lisä kansiprikalla.
Pistä 1/16 - 1/8 kierrosta rikkaammalle sitä alaneulaa. kuulostaa meinaan et käy laihalla.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 01.06.07 - klo: 00.46
joo.. ongelmat loppu totaalisesti ku vaihion menovettä! nyt toimii ku unelma! ja noi perus asetukset voi unohtaa täysin.. mitä tässä nyt on ettiskelly säätöapuja niin kaikilla toiminu kone ihan eri säädöillä :) jokainen kone on yksilönsä.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Jaate - 01.06.07 - klo: 15.57
Hieno homma että joillain pelaa vehkeet.

Itselläni pelaa myös, mutta Hylky mihin polttoaineeseen vaihoit ja mitä käytit ennen??
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: rs tuning - 01.06.07 - klo: 20.06
Mulla samantyyppistä vikaa... Kiinnostais kans mistä löpöstä
vaihdoit mihinkä, eli merkit ja nitroprosentit?
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 02.06.07 - klo: 13.31
No aluksi käytin Qwickfire 16% ja vaihoin Byron Orginals 16% ja OS 8 tulppa.. tosin oon lisänny ton ylimääräsen kansiprikan myös.. tänään meen testaa pikkasen kylmemmällä tulpalla.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Mika R - 02.06.07 - klo: 13.47
älä... 16% nitro ja OS #8 on hyvä kuulemma hyvä.. tai no voihan sitä testata  :wink:
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 03.06.07 - klo: 21.30
no söise 2 OS 8 tulppaa ja vaihoin R5:seen ja rupes toimii vielä paremmin.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 07.06.07 - klo: 23.52
dodi.. nyt rupes syömään tulppia.. palavat ihan ruskeeks. konekki tuntuu olevan aika prkl rikkaalla mut joku 5min ajon jälkee rupee mooaamaan kone ja sit stumppaa. tosin.. mulla on se ylimääränen kansiprikka siel kiinni edelleen.. pitäis vissii pikkuhiljaa ottaa pois..
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Jaate - 08.06.07 - klo: 00.15
Onkohan kellään tietoa mikä ois sopiva lämpötila GXR28 koneelle...

Tai missä lämpötiloissa on vielä "turvallista" ajaa..Paljon teillä on lämmöt koneissanne ja mitä polttoainetta ja mitkä tulpat????
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: rcoss - 08.06.07 - klo: 08.19
Mulla on löpönä Model Technichsin 25% volttista Big Bangia missä mukana Sicalia. Tulppana O.S. A5. Toimii todella hyvin. Monesti ekalla käyntiin ja käy hyvin. Mittailin lämpöjä tossa ja vaihteli 120-140 C (ei täyskaasu rata-ajoa).



 
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 08.06.07 - klo: 14.59
siis prkl.. nyt palaa jälleen käpy.. ku ajaa joku n. 5-8min nii auto rupee mooaamaan oikee urakalla ja ei anna kierroksia... meinaako se nyt et käy liian kuumana vai oisko muutenvaa liian laihalla/rikkaalla? tulppa on R5 ja 16% höpönlöpöö
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Divi - 08.06.07 - klo: 15.02
5-8min .28 koneella, ja tankissa on löpöä vielä paljonkin? Laita rikkaammalle...
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: blaah - 08.06.07 - klo: 15.04
Motin lämpötila kertoisi varmaan aika paljon. Huomioi että kestää sen minuutin pari ennen kuin moottori edes on käyntilämpöinen, eli sitä ennen ei edes pitäisi kulkea järinkään nätisti..
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 19.06.07 - klo: 14.39
kävikin sitten niin, että ilmanputsari (juuri putsattu) päästi p****a koneeseen ja hiekat koneen läpi ja putksesta pihalle :embarrassed:
tulpan ku otin pois niin sylinteristä tuli kuravettä :tongue:





aina ei voi voittaa.. ei edes joka kerta.......
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Sami L - 19.06.07 - klo: 14.44
Ilmanputsareiden putsaamisestakin on foorumilla joskus ollu jotain juttua...
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Hylky - 19.06.07 - klo: 14.46
Ilmanputsareiden putsaamisestakin on foorumilla joskus ollu jotain juttua...

juu u.. mutta toi auton mukana tullu putsari on muutenkin aivan peestä.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: TJT - 19.06.07 - klo: 14.56
Tuo Hylkyn putsari päästi skeidat sieltä päätyjen ja suodatinelementin välistä,ei putsarin läpi.

Tuo orggissuodatinhan on tuossa infernossa sellainen,että suodattimen päädyt on syvät kupit,jotka sitten keräävät ihan mukavasti sontaa sisäänsä.
Ei tiivistä päistä sitten näköjään tarpeeksi.

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
(http://i24.ebayimg.com.cn/07/i/000/98/98/c4af_2.JPG)
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: _inferno-st_ - 09.07.07 - klo: 21.43
ilmanputsari pitää olla kireällä  !! (jos ruuvi ei ole kiinni se päästää p***aa koneeseen)

kannattaa käyttää os 8 ja perus säätöjä (se on toimiva setti)
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: TJT - 22.07.07 - klo: 01.24
Tuli todettua jälleen,että vakioputsari on p*ska.
Sieltä taas päätyjen välistä imaisi pölyä sisään ja putsari oli kunnolla pesty/öljytty ja ruuvi kiristetty huolella.

BTW tehdasasetuksilla ko yksilö kävi reippaasti laihalla.
Kierroksen verran kun väänsi pääruuvia auki,niin alkoi pelaamaan kunnolla...
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: zni - 24.07.07 - klo: 10.34
Tuli todettua jälleen,että vakioputsari on p*ska.
Sieltä taas päätyjen välistä imaisi pölyä sisään ja putsari oli kunnolla pesty/öljytty ja ruuvi kiristetty huolella.

Ja suodatinelementit ovat hemmetin kalliitta. Itse vaihdoin vakioputsarin K-Factoryn runkoon johon saa ilmansuodattimia huomattavasti järkevämpään hintaan.

GXR:n jäähdytyskansi ei tunnu olevan kovinkaan vahvaa tekoa. Ylin "levy" kannesta irtosi ilman väkivaltaa, irtosi ajossa ja löytyi radan varresta. Eipä tuo puuttee tunnu moottorin lämpöihin vaikuttavan. Muuten ihan ok kone.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Iffu - 13.08.07 - klo: 13.43
Mitä pitäs tehä, kun tuo kyseinen moottori ei toimi enää kunnolla.Kun ajaa hetken niin sammuu, niin kuin olisi rikkaalla, mutta laihemmalle säätö ei auta. Os a3 ja 8 tulppia on kokeiltu, ei auta. Olisiko tulppa rikki vaikka siltä se ei näytä? Hetki sitten toimi hyvin ja yht'äkkiä rupesi sammumaan liiasta kaasusta hetken ajon jälkeen.
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: Mika R - 13.08.07 - klo: 13.45
vaihda tulppa
Otsikko: Vs: GXR28 moottori
Kirjoitti: RÄPSÄ - 14.08.07 - klo: 05.07
Kannattaa ehkä tarkistaa ilmavuodot polttoaine linjasta, kaasarista ja koneesta. Itselläni vika löytyi ilmavuodosta. Kone oli .21, mutta oireet suunnilleen samat.
Otsikko: GXR28 moottori vikaa
Kirjoitti: Anzelmi - 19.08.08 - klo: 10.06
Mikäs vois olla vikana? Kun kone röpöttää?

Katso video...
http://trianzelmi.com/RCAutot/18082008027_NEW2_NEW.mp4
http://trianzelmi.com/RCAutot/18082008027_NEW2_NEW.mov

Varmaan säädöissä vikaa! Vai mitäs olette mieltä?

Tulppa OS no.8
Fuili 16% (vähän laihaa)  :embarrassed:

- Antti -