miten säädetään inferno 7.5 sport sammuu kun hekulaite otetaan irti tulppa vaidettu paljonko seos ruuvia pitää avata jos tyjäkäyntiä nostaa voi jopa kulkea mutta sammuu jos antaa kaasua tai jaruttaa
Jos sais suomeks :roll:
:mrgreen: :p
Ensinnäkin, säädä linkistö niin, että kaasari ei liiku kun jarrutat, niin ei sammuile jarruttaessa. Mielestäni oireet viittaisivat siihen, että moottori käy liian rikkaalla, eikä hehku kerkeä polttamaan kaikkea polttoainetta, ja moottori sammuu sen takia. Minkälaista ääntä moottori pitää kun lisäät kaasua? Röpöttääkö vai booaako?
Lainaus käyttäjältä: juppi - 02.05.07 - klo: 14.46
miten säädetään inferno 7.5 sport sammuu kun hekulaite otetaan irti tulppa vaidettu paljonko seos ruuvia pitää avata jos tyjäkäyntiä nostaa voi jopa kulkea mutta sammuu jos antaa kaasua tai jaruttaa
Kysy uudestaan.
Jerzi
PS Käytä pilkkuja, se helpottaa hieman.
Pääneulaa puoli kierrosta kiinni, tyhjäkäyntiä puoli kierrosta myötäpäivään (eli lisää), ja radiosta kaasuservon nollakohtaa niin että se painaa kaasaria kiinni.
Jos jarru menee päälle tässä prosessissa, säädät linkistöstä niin ettei ota kiinni.
Ihan oikein taidokkaana säätäjänä neuvot pieniä säätöjä tekemään :lol:
Oi voi... Paremmin en voi sanoa.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 04.05.07 - klo: 07.02
Ihan oikein taidokkaana säätäjänä neuvot pieniä säätöjä tekemään :lol:
Oi voi... Paremmin en voi sanoa.
Herra IsoHerra on puhunut. Kumartakaamme ylistysten kera. :wink:
Minkäs sille voi, että tuo säätöohje on päin pers....!
Linkistöistä se nollakohta säädetään eikä radiosta.
Ja toisekseen ei sitä servoa säädetä painamaan luistia. Kaasulinkin jousen se kaasari pitää sulkea.
Lainaus käyttäjältä: Vikketsi - 04.05.07 - klo: 12.37
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 04.05.07 - klo: 07.02
Ihan oikein taidokkaana säätäjänä neuvot pieniä säätöjä tekemään :lol:
Oi voi... Paremmin en voi sanoa.
Herra IsoHerra on puhunut. Kumartakaamme ylistysten kera. :wink:
Voidaanko pitää tämän foruumin tasoa hieman tasokkaampana please. Tuo Hoken juttu ei todellakaan ollut noin huono että sitä piti myös kommentoida kuin yleistä syyttäjää.
Ja hieman OFF TOPIC oli myös sinun kirjoitus.
Jerzi
PS Niinkuin tämä :police:
Jokainen vähänkään polttismoottoreiden säätöihin perehtynyt tietää että puoli kierrosta pääneulassa on PALJON.
Niin paljon ei missään nimessä neuvota säätämään mikäli joku kertoo oireista netin välityksellä.
Rikkaalle säätämisessä voi noinkin paljon neuvoa, mutta ei missään nimessä piikille.
Turha siinä on tuollaisia "yliherra" mutinoita laukoa.
Herranjestas. Sanokaa että ettehän ole samanlaisia tosikkoja oikeassa elämässä? En kyllä muuten uskalla koskaan tulla radanvarteen katselemaan kun ei uskalla sanoa mitään huumorillakaan. :angry:
Lainaus käyttäjältä: Vikketsi - 04.05.07 - klo: 17.58
Herranjestas. Sanokaa että ettehän ole samanlaisia tosikkoja oikeassa elämässä? En kyllä muuten uskalla koskaan tulla radanvarteen katselemaan kun ei uskalla sanoa mitään huumorillakaan. :angry:
EI, ei, ei ja vielä kerran, ei.
Todellakaan ei ole livenä samanlaista meininkiä. Livenä meininki on rentoa, ja juuri mainitsemaasi huumoria löytyy, paljonkin.
Eli sinne vaan radanvarteen katsomaan, tai toki mieluummin ajamaan :wink:
Ja että menis ihan kunnolla off topiciks niin noin livenä se on helpompi huomata onko huumoria tai ei , nykyään kun on hymiöt suoranaisen vittuilun perässäki täällä foorumilla.
Sanotaanko että kyse on siitä, että huumori ei osunut oikeaan kohtaan... foorumilla pidempään notkuneet ymmärtänevät miksi näin kävi.
Aiemmin vastaavanlaisia kommentteja on heitelty, eikä silloin huumorilla nimittäin. Vanhoja topikkeja lukemalla löytyy näitä vääntöjä.
Taas tämä alkaa, jostain aina se löytyy se mistä aletaan taas vääntämään ja tämä oli just se mistä minä halusin niin päästä eroon täältä foruumilta vaikka oliskin heitetty ihan suoraan huumorilla niin sarkismia ei suositella täällä heittää koska se on hieman lämmin arka alua tällä hetkellä, ja muutenkin.
Jerzi :police:
Ja mikä oli se topikin eka kysymys? Ei muuta kuin radalle ja siellä kaverit veivaa sun pannus kohdalleen tai ainakin saadaan selville mikä sitä vaivaa. Koneen säätäminen + niksit täällä foorumin kautta ovat sama kuin kävisit hierojaksi kirjekurssin kautta PISTE!
Nimenomaan...
Sunnuntaina lavankoon...
Eiku paikanpäälle niin säädetään pannu laulamaan.
Ja tosiaan... Huumori ymmärretään kyllä, mutta kuten Sami ehti sanoa niin tuota sai kuunnella joku aika sitten puhtaasti palikkamaisena tuittuiluna, joten ensireaktio tuohon kommenttiin oli tietenkin negatiivinen.
Unohdetaan kyseinen jne... Tulehan lavankoon ja nykäse hihasta niin saat apua varmasti. :afro:
kun mootorin saa käymään tyhjäkäyntiä ja moottori on lämennyt kun yritää lähteä liikeelle sammuu välitömästi kun kone käy tyjäkäyntiä ja kääntää ohjaimesta kaasu servoa pikku hiljaa päästään liikeelle servosta nopeutta kasvattamalla rupeaa vastaamaan normaali kaasuun puolessa kaasua tulee niin sanottu kuolokohta jolloin auto rupeaa ropötämään kun nopeasti siinä kohdassa painaa liipasimen pohjaan lähtee kuin natoohjus kun jarutaa kone käy kaasu servosta on sitä ennen vähennetty kaasua sama laulu alkaa alusta mitä alussa kirjoitin
ota tosta nyt selvää mutta minusta kuulostais että rikkaalla.. pääneulasta 1/2 kierrosta kiinni eli kellon suuntaan
Niin tai jos se auto on juuri pakasta vedetty niin kiertää pääneulan kiinni ja laskee 3 kierrost auki, siitä sitten ruuvaamaan piikimmälle jos röpöttelee. :cool:
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 05.05.07 - klo: 09.21
ota tosta nyt selvää mutta minusta kuulostais että rikkaalla.. pääneulasta 1/2 kierrosta kiinni eli kellon suuntaan
Mika se tekee vaan hieno säätöjä :cheesy:
Jerzi
No 1/4 sitte ekaks ja toinen lisää jos paranee :grin: Jos ei niin vähän takasinpäin. Jotenkin tosta haarukoimalla. Kai noita säätöohjeita on netti täynnä. Tää nyt oli vaan suuntaa antava vinkki :roll:
Jerzillä on kyllä ihan validi pointti siinä et toi puolikas on ihan älyttömän paljon. 5 min voi riittää. Sun tilanteessa kyllä kuvittelisin et on rutkasti enemmän mut kokeile vähän kerrallaan..
No enkö mä jo aikaa sitten sanonu että se puolkierrosta on liikaa kerrallaan???
Nimenomaan siitä sanoin ja alko vääntö.
No mutta eiku väännön päälle taas neuvotaan aivan käsittämättömän vaikeen vikaselostuksen päälle (mistä ei meinaa ottaa mitään tolkkua) neuvotaan kääntämään pääneulaa puolkierrosta. :huh:
Pistetään riita halki ja sanotaan, että molemmat on oikeessa. Jos ollaan vähänkään lähellä oikeita säätöjä, Hoken neuvot on oikein. Jos ollaan kaukana oikeista säädöistä eli ollaan vielä esim. sisäänajosäädöissä, Rinteen pojan ohjeet vois pätee.
Täytyis nähä laite toiminnassa niin osais sanoa varmoja ohjeita. PRCA:n porukkaa on muuten huomenna tulossa tai siis tänään lavankoon jonkinlaisella ryhmällä, jos keli sallii, tampere haastaa tsadinkundit... :mrgreen:
Oliko tässä joku riita? :laugh:
Joo näin on Micsa, mun "ohje" oli kyllä pikkasen huolimaton sorry vaan!
Nähdään Lavangossa! :cool:
Sanotaan näin että vaikka säätö olis kuinka kaukana tahansa niin 1/2 kierosta on aika paljon jokaisessa ruuvin kohdalla, ja se mitä heitin alikessu oli ihan puhdas tsuokki mutta kuitenki hieman korjattava asia.
Lavanko seuraavaksi.
Jerzi
Näin se on malemies. Täytyy välttää jatkossa heittämästä yliolkaisia kommentteja... tarkoitan siis itseäni. Mutta se varmaan johtui tosta epäämääräisestä ongelmakubvauksesta että vastauksistakin tuli tällaisia......
Mistä säädetään moottorin lämmot suurimmaksi osaksi pääneulasta säätämällä ei muutu paljoakaan.Lähden tästä kohta säätämään alaneulaa.
Mä oon ymmärtänyt että alaneulalla säädetään tyhjäkäyntiä ja tyhjäkäynti ruuvista kierrokset, miten se voi vaikuttaa lämpöihin :huh:
Alaneula eli seosruuvi vaikuttaa kuinka rikkaalla sinun tyhjäkäynti on, eli sitä rikkaamalla se on sitä enemmän ilmaa ja löpöä se syöttää koneelle ja sitä vähemmän kieroksia kone saa ja sama päin vastoin kuin laitetaan piikimmälle, mutta jos laittaa seosta todella piikille joutuu myös hieman tyhjäkäyntiä laskemaan(yleensä).
Toivottavasti menio jotenki läpi tämä selostus.
Jerzi
Oletan että tämä:
"eli sitä rikkaamalla se on sitä enemmän ilmaa ja löpöä se syöttää koneelle"
oli tarkoitus kirjoittaa:
"eli sitä rikkaamalla se on sitä enemmän löpöä (ja vähemmän ilmaa) se syöttää koneelle"
Mutta siellä on kaksi alaneulaa, toinen on seosruuvi ja toinen alaneula. Elikkä sillä on sitte iha sama kummasta sitä tyhjäkäyntiä säätää vai?
Lainaus käyttäjältä: blaah - 06.05.07 - klo: 20.56
Oletan että tämä:
"eli sitä rikkaamalla se on sitä enemmän ilmaa ja löpöä se syöttää koneelle"
oli tarkoitus kirjoittaa:
"eli sitä rikkaamalla se on sitä enemmän löpöä (ja vähemmän ilmaa) se syöttää koneelle"
Tottakai saa vähemmän ilmaa, hyvä että huomasit Kaius...........
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: Elvisrc - 06.05.07 - klo: 23.00
Mutta siellä on kaksi alaneulaa, toinen on seosruuvi ja toinen alaneula. Elikkä sillä on sitte iha sama kummasta sitä tyhjäkäyntiä säätää vai?
Ei ole kahta alaneulaa.
Luistin päässä oleva on alaneula (seos) ja luistin vastapuolella alaviistossa on tyhjäkäyntiruuvi, josta vain säädetään tyhjäkäynti, mutta mitä laihemmalle alaneulaa säätää niin tyhjäkäynti kierrokset nousevat.
Eli käytännössä jos säädät alaneulaa voit joutua säätämään tyhjäkäyntiä sen jälkeen kun alaneula on kohillaan, mutta ettei tämä olisi niin helppoa niin kaikista ekana pitää olla yläneula kohillaan, koska se vaikuttaa myös alaneulan säätöihin.
Tässä järjestys:
1. Yläneula
2. Alaneula
3. Tyhjäkäynti
Ps: Siinä yläneulan alla kaasarin rungon päässä voi myös olla säätöruuvi (keskialue), mutta tähän ei pidä koskaan koskea (pois lukien ammattilaiset :wink: )
Mutta mistä ruuvista lämmöt säädetään.Yläneulaa jos laittaa rikkaammalle auto sammuu,kun laittaa kaasun pohjaan jos laittaa laihemmalle niin tämä loppuu mutta lämmöt nousevat.Eli onko alaneulan säädöillä vaikutusta moottorin lämpöihin?
On.
Dodii nyt tää homma skulaa :afro:
No - paljon sä ruuvasit sitä pääneulaa kiinni?
Mulla 7.5 aluksi toimii tosi hyvin ja lämmöt on "sopivalla", mutta about 5 min ajettua alkaa sammuileen.
Hetken antaa levätä ja laittaa uuelleen käyntiin nii toimii taas sen muutaman minuutin?? Missä vois olla vika? :huh:
Lainaus käyttäjältä: mikko93 - 07.05.07 - klo: 20.26
Mulla 7.5 aluksi toimii tosi hyvin ja lämmöt on "sopivalla", mutta about 5 min ajettua alkaa sammuileen.
Hetken antaa levätä ja laittaa uuelleen käyntiin nii toimii taas sen muutaman minuutin?? Missä vois olla vika? :huh:
Jospa kummiskin kone kuumuis liikaa. Mikä on "sopiva" lämpö? Mittaa lämmöt heti kun sammuu.
Lainaus käyttäjältä: mikko93 - 07.05.07 - klo: 20.26
Mulla 7.5 aluksi toimii tosi hyvin ja lämmöt on "sopivalla", mutta about 5 min ajettua alkaa sammuileen.
Hetken antaa levätä ja laittaa uuelleen käyntiin nii toimii taas sen muutaman minuutin?? Missä vois olla vika? :huh:
Kuulostaa väljältä koneelta.
Jerzi
Niin.
Itsellä Revon kone ehtoopuolella teki aivan samalla tavalla ja lopulta ei lähtenyt enää käyntiin.
Onko sillä koneella paljon ajettu, vaikka voihan väärällä käytöllä saada uudenkin koneen heti väljäksi?
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 08.05.07 - klo: 07.39
Lainaus käyttäjältä: mikko93 - 07.05.07 - klo: 20.26
Mulla 7.5 aluksi toimii tosi hyvin ja lämmöt on "sopivalla", mutta about 5 min ajettua alkaa sammuileen.
Hetken antaa levätä ja laittaa uuelleen käyntiin nii toimii taas sen muutaman minuutin?? Missä vois olla vika? :huh:
Kuulostaa väljältä koneelta.
Jerzi
Mulla Rb:n kanssa vähän samoja ongelmia. Säädöt tällä hetkellä ainakin päin honkia. Vauhtipyörää pyörittäessä yläkuolokohta kyllä tuntuu, mutta täysin vaivattomasti saa sormin pyöritettyä ympäri. Väljäkö?
Ainahan siellä vähän tuntuu puristuksia vaikka "kuollut" kone oliskin, kun eihän ne niin väljäksi nyt voi mennä.
Se TRX 2.5r konekin oli kyllä helppo sormin pyörittää.
Eipä siinä voi muuta olla kuin väljä kone jos helposti pyörähtää. Olettaen tietysti, että tulppa ja kansi on tiiviisti kiinni.
Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 08.05.07 - klo: 10.31
Onko sillä koneella paljon ajettu, vaikka voihan väärällä käytöllä saada uudenkin koneen heti väljäksi?
Niin noh eihän siihen tarvi kuin mäntä jättää yläkuoloon koneen jäähtymisen ajaksi. Sylinteriputken lämpölaajenema on kuumalla konella suurempi kuin männällä ja putkihan lisäksi on hieman kartiomainen, yläpään ollessa kapeampi. Noh nyt kun sitten sylinterputki jäähtyy ja supistuu, niin kun mäntä on yläasennossan, niin luonnollisesti putki puristuu männän ympärille, eikä pääsekkään supistuu tarpeeksi. Ja kun männänrengasta (tai -renkaita) ei ole tiivistämässä sylinterin ja männän välistä rakoa, niin väljä on....
Melko paljon ajettu on ja melko "löysältä" tuntuu vetokäynnistimestä vedettäessa, että varmaan aika väljä. :cool:
Jokohan minun kone on sitten väljä...Sisäänajon jälkeen meni alkuperäinen tulppa. Sen jälkeen laitoin os. A5 tulpan. No sitten ongelmat alko. Nyt tilanne se että paikollaan McCoy 9 tulppa ja polttoaineena 10% coolpower. Alaneulan säädöistä en enää tiiä mitkä lie ku tullu pyöritettyä ruuvia ees sun taas. JOLLAIN TIIOSSA KIERROSMÄÄRIÄ POHJASTA NIIN PÄÄSIS EES LÄHELLE NORMAALISÄÄTÖJÄ?? Ja sitte tuosta tulpasta. Uskaltaisin veikata että alkuperäisellä tulpalla saisin toimimaan normaalisti. Mikä on alkuperäisstä vastaava tulppa. Kuullu huhuja että ois os. 8 tai os. A3. KELLÄÄN FAKTAA VÄITTEELLE? Eli tilanne on nyt sit se että os. A5 ja McCoy 9 tulpalla pystyy ajamaan sellasen 5-10 min. Sitten auto sammuu. Ja vielä sillai että ei sammu kierroksilla vaan kun päästää tyhjäkäynnille niin sitten sammuu.. eli tukehtuuko polttoaineeseen vai ei saa sitä ollenkaan vai mitä? Kone aika kuuma, mutta voiko sammuminen johtua koneen kuumuudesta vai siitä että edelleen säädöt pielessä?
Se kone käy kyllä 10% aineella aika nihkeesti, eli ei oikee jaksa pysyä käynnissä. Ongelmat helpottuis jos ostat 16% ainetta.
Ja nimenomaan 16% Sidewinderiä(sinistä). Ei Coolpoweria (vihreätä), se on lennokkipolttoainetta ja niin rasvaista, että automoottori ei sillä toimi kunnolla. Puhumattataakn Coolpowerin öljyseoksen sopimattomuudesta automoottoreille, muttei siitä sen enempää.
Joku sadas kerta kun tähän täällä törmätään. Osaamattomia kauppiaita, vai missä tökkii?
Niin juuri muuten, eikä kannata sekoittaa 16% rasvapitoisuutta(coolpower) ja 16% nitropitoisuutta keskenään. Elikkä autoiluun 10% rasvapitoisuus ja 16% nitroa. :lol:
Epäilen että kauppiaat tosiaan sekoilevat noitten prosenttien kanssa ja myy väärää tai haluaa vaan rahat pois :p
Coolpowereissa (5%, 10% ja 15% nitroa) on 17% synteettistä öljyä. Helimalleissa ennemmän. Sidewinderissä (16% ja 25% nitroa) on öljyä 12%, josta osa risiiniöljyä
Täytyypä sit hankkia sidewinderiä polttoaineeksi... 16% vai 25% nitrolla. Kumpi ois parempaa...ajattelen heti koneen lämpöjä yms. kestävyyttä. Niin ja mitä tulppia käytättee kyseisellä polttoaineella?
No vaikka sitä 16% prossaa ja kyllä se os A5 siinä toimii. 25% löpölle ostaisin sirionin 7 tulpan ;)