Hei,
Monen vuoden jälkeen taas heräsi innostus rc-autoja kohtaan ja kaivoin romujen seasta vanhan kyosho tracker monsteri autoni.
Joku Rookie merkkinen elektroninen nopeudensäädin löytyy, muuten autossa on alkuperäiset osat.
Todella vanhan "froggyn" (http://www.towerhobbies.com/products/tamiya/tamc0364/tamc0364_450.jpg) kaltainen alumiininen alusta. Renkaat lähinnä puuttuu.
Ja nyt itse asiaan. Kannattaisiko kunnostaa vanhaa trackeria ja jos kannattaa niin mitä osia kannattaisi ostaa. Jos ei niin mikä uusi kannattaisi ostaa. Ei mielellään valmista pakettia koska haluan itse säätää.
Kattelin myös katuautoa ja mietin että voisiko tuota "froggyn" alustaa käyttää siihen?
Kiitoksia näin etukäteen :)
Riippuu kovasti mitä autoilulta haet. Itselläni on pihasuditteluautona ollut Kyosho Hi-Rider, mikä on sama auto kuin Tracker mutta eri korilla. Ihan hauskahan se sinänsä on, yllättävän luja ja yksinkertainen. Alkuperäiset liukulaakerit pyörännavoissa ja etupyörissä pilaa ajettavuuden---> jos ajelet sillä enemmän, suosittelen investoimaan kuulalaakereihin, maksaa 10-20€. Niin, ja moottorihan tuossa on aika onneton - 21x3, 17x3 tai 17x4-lankainen vois olla kova sana. Tiedä sitten mitä se nopari kestää, tuskin mitään noista. Ja akku myöskin lie menee uusittavaksi, ainakin, jos akulla on ikää +3-4v ja haluat jonkin verran ajoaikaakin.
Eli hommaa on, toisaalta voit myös ajaa sillä nykyisellään, ei oo viimosen päälle, mutta eipä tarvikkaan, pääasia että eteen päin liikkuu.
Sitten jos uutta autoa tahdot niin... No, sitä varten löytyy omat topiccinsa :wink:
Tällä hetkellä ihan pihasudittelua ja pöpelikössä rälläämistä. Voisi melkeinpä tehdä pieniä investointeja tuohon autoon ja sitten ostaa toiseksi autoksi katuauton. :)
Muista sit, etä kun jotain hajoaa niin varaosien saanti on kiven takana. Itsellä oli Tracker 2 eikä sillä viitsinyt kunnolla ajella, koska hajotessaan jäin romuna kaappiin. Muutenkin noissa autoissa on ajo-ominaisuuden huonot verrattuna nykypäivän autoihin.
Itse jättäisin hyvä kuntoisen yksilön kaapin päälle koristeeksi tai sitten tehottomalla tekniikalla hitaaseen fiilistely ajeluun. Mutta jos auto alkaa muutenkin olla aika raato niin eipähän siinä enää häviä, jos sitä rikittelee ja korjailee ees sinnepäin tyylillä rautalankaa ja teippiä, mutta silti jonkun rattaan hajoaminen voi tarkoittaa auton lopullista eläkkeelle siirtymistä.
Lainaus käyttäjältä: torax - 07.05.07 - klo: 20.59
Tällä hetkellä ihan pihasudittelua ja pöpelikössä rälläämistä. Voisi melkeinpä tehdä pieniä investointeja tuohon autoon ja sitten ostaa toiseksi autoksi katuauton. :)
Mikä on katuauto ?
Ilmeisesti tarkoitat touring autoa....sekin vaatii
joko sisäradan, tai
puhtaan asfaltin, joka yleensä on näillä virallisilla radoilla järjestetty, kilpailijoiden toimesta kilpailukaudella.
Lainaus käyttäjältä: TTKoo - 08.05.07 - klo: 00.31
Lainaus käyttäjältä: torax - 07.05.07 - klo: 20.59
Tällä hetkellä ihan pihasudittelua ja pöpelikössä rälläämistä. Voisi melkeinpä tehdä pieniä investointeja tuohon autoon ja sitten ostaa toiseksi autoksi katuauton. :)
Mikä on katuauto ?
Ilmeisesti tarkoitat touring autoa....sekin vaatii joko sisäradan, tai puhtaan asfaltin, joka yleensä on näillä virallisilla radoilla järjestetty, kilpailijoiden toimesta kilpailukaudella.
Juu. Olen tässä koko päivän foorumeita lueskellut ja vanhoja muistoja verestänyt. Kuumeisesti nyt mietin että mitä sitä hankkis. Touring autot on hienoja ja mieli tekisi sellasta, mutta kun tykkään hieman rällätä ja tätähän auto ei kestäisi. Pitäisi olla sitten enemmän ralliautoa vastaava peli. Jos nyt vaikka ostan akun ja laturin tolle trackerille ja mietiskelen sitten mitä teen :)
Dusterin tekstiin viitaten, kyllä tuohon malliin varaosia saa monesta paikasta suoraan hyllystä, ja Kyoshon normaaliin varaosien hinnoitteluun verrattuna hyvinkin halvalla. Jos ei hyllystä löydy niin tilaamalla satavamasti saa, onhan tuo sentään ylivoimaisesti kyoshon eniten käytetty alusta, itseasiassa ralli-, krossi- ja monsteriversioissa oli eroa vain välityksissä, tukivarsissa, iskareissa sekä iskari"tolpissa". Ettei vain olis vieläkin tuolla alustalla olevia autoja myynnissä?
Asuinpaikkasi ei käynyt ilmi, joten en tiedä kuinka kähellä olisi ratoja kummalle tahansa autotyypille. Molemmissa on puolensa, mikäli sisärata löytyy läheltä, niin pystyy ajamaan ympärivuoden....
Asun pohjois-haagassa. Tattarisuo taitaa olla lähin rata.
Huom. hiukan hätäisesti katsoin sitä toista alustaa, kyseessä siis ei ole krossari vaan ihan touring auton alusta. Veljeni jätti sen kaappiin lojumaan sen takia että eturipustuksessa oli jotain vikaa eikä oikeanlaista osaa löytynyt mistään sen korjaukseen. Itse en kyllä huomaa siinä mitään muuta häikkää kuin pari puuttuvaa ruuvia ja hieman kuluneet osat :)