Miten voin tarkistaa onko autossani diffiöljyjä ja minkälaiset ne ovat? Sitten jos alan niitä vaihtamaan niin miten ne käytännössä sinne laitetaan?
Autona minulla on Kyoshon Inferno Stadium Force...
Lainaus käyttäjältä: tonikarppa - 23.05.07 - klo: 22.48
Miten voin tarkistaa onko autossani diffiöljyjä ja minkälaiset ne ovat? Sitten jos alan niitä vaihtamaan niin miten ne käytännössä sinne laitetaan?
Autona minulla on Kyoshon Inferno Stadium Force...
Pura diffit ja vaihda öljyt-> jos ostit uutena eikä muut oo spedeilly, ni siellä on rasvat vaan. Ja turha kysyä mitä cpsää vedät niihin-> googleta vaikka.
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#diffit (http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#diffit)
Tuolla on aika hyvä selvitys diffeistä näin yleensä.
http://rc10.fi/index.php?topic=7889.msg77216;topicseen#msg77216 (http://rc10.fi/index.php?topic=7889.msg77216;topicseen#msg77216)
Ja tuolla jotain öljyistä.
Itekkään en oikein löytänyt tietoa noista jäykkyyksistä kun hankin auton...
Lainaus käyttäjältä: MKE - 24.05.07 - klo: 01.00
Lainaus käyttäjältä: tonikarppa - 23.05.07 - klo: 22.48
Miten voin tarkistaa onko autossani diffiöljyjä ja minkälaiset ne ovat? Sitten jos alan niitä vaihtamaan niin miten ne käytännössä sinne laitetaan?
Autona minulla on Kyoshon Inferno Stadium Force...
Pura diffit ja vaihda öljyt-> jos ostit uutena eikä muut oo spedeilly, ni siellä on rasvat vaan. Ja turha kysyä mitä cpsää vedät niihin-> googleta vaikka.
Muistaakseni tuossa on ne alunperin SuperTenin diffit jotka on samat ku Tr15 autossa oli? Eli siinä tapauksessa kannattaa pysyä vain rasvoissa ellei itse tiivistä diffejä silikonilla
Eikö öljyt pysy sisässä ellei tuota tiivistystä tee?
Ei oikeestaan
Jos mä päätän tehdä tuon tiivistyksen niin laitetaanko se öljy kasausvaiheessa jotenkin sinne sisään vai saako sen jotenkin sitten kun se on kasattu? Mietin vain sitä että miten se kasausvaiheessa pysyy siellä???? Ja kiitokset kun jaksatte aloittelijaa avustella :azn:
ensin öljyt sisään ja sitten tiivistät silikonilla sen diffikuoren ja lautasrattaan välisen sauman. ruuvin kantoihin voi myös laittaa vähän tiivistettä ennen kuin ruuvaat kiinni asti. pitäs pysyä öljyt sisällä.
Miten se öljy pysyy siellä sisällä kun diffi on vielä auki??? Eli missä vaiheessa kasausta ja miten se laitetaan sinne? Tiivistyksen saan kyllä sitten noilla ohjeilla tehtyä. :smiley:
pidät sen diffin siinä asennossa ettei öljyt valu pois
Juuir näin - eli kasaat sen umpinaisen puolen ensin jonka jälkeet öljyt siihen ja sitten lautasrattaan puoleinen pää tulee kanneksi ja laitat vaikka yhden ruuvin kiinni. Pidät siitä sitten kiinni käsin ettei aukea kun tiivistät ja laitat loput ruuvit kiinni niin että tulee vähän silikonia jengojen väliin. Lopuksi otat sen viimeisen ruuvin auki ja laitat sinne kans silikonin.
Kiitoksia avusta, tänään on vesisadekeli niin taidan ruveta harjotteleen illalla tuota diffin kasausta. :grin:
Olisin kysynyt vielä noista öljyistä sellaista että kun mulla on 3000:sta ja 7000:sta diffiöljyjä niin jos laitan eteen tuon 3000:n ja taakse haluaisin hieman notkeampaa kuin tuo 7000 niin voiko laittaa esim puolet 3000:sta ja puolet 7000:sta öljyä? Eli sekoittuuko ne niin että niistä tulisi noin 5000:sta?
ei kannata sekoitella.. jos se onkin hyvän tuntunen niin et saa ehkä enää ikinä siitä samanlaista..
tottakai voit sekoittaa. ei se niin tarkkaa ole
minä ainakin laitan 1000 ja 3000 --> 2000 taakse jos tarvitsen
sama iskariöljyissä 30+40 --> 35
noniin, nyt on diffiöljyt sisässä, edessä on 3000:sta ja takana noin 5000:sta... huomenna testaamaan mikä oli vaikutus vai huomaako mitään...niin ja näkee myös pysyykö öljyt sisässä.
Mitä veikkaatte, onko huomattava vaikutus kun aiemmin ei ollut öljyjä ollenkaan diffeissä?
olisin laittanut toisin päin eteen 5000 ja taakse 3000
Miksi noinpäin?
helpompi ajaa kun edessä on paksummat öljyt kuin takana
Lainaus käyttäjältä: tonikarppa - 01.06.07 - klo: 20.43
Mitä veikkaatte, onko huomattava vaikutus kun aiemmin ei ollut öljyjä ollenkaan diffeissä?
Vaikutuksen huomaat välittömästi. Mutta joo, olisit laittanut vaikka 3000 molempiin päihin.
Mutta joo, olisit laittanut vaikka 3000 molempiin päihin.
vois olla vielä parempi.
testailen huomenna ja jos ei ole hyvän tuntuinen niin vaihdan tuon 3000 taaksekin...vai olisiko 7000 tai 5000 parempi molemmissa...???
jos et radalla ajele niin se on melkeen sama mitä sulla sielä on...
No ei ole vielä valmis tuo Jyväskylän rata mutta on siellä jo pari hyppyriä. Sinne tuota virittelen...olis sitten mahdollisimman hyvä ajaa kun ratakin valmistuu.
No kyllä oli erilainen auto, pitoja oli huomattavasti enemmän ja auto käyttäytyi rauhallisemmin. Öljyt ilmeisesti pysyi sisällä kun ei ainakaan ulos asti vielä valuneet :grin:
Kerkesin tosin ajamaan vain 3 tankillista kun autosta tuli etuvetoinen toisen takavetoakselin korkatessa...
nyt se oli ekaa kertaa neliveto.ilman öljyjä se on perjaatteessa 2wd
...riippuen onko siinä keskidiffi.
Ei siinä ole keskidiffiä...
Moi mun pitäis vaihtaa tohon rche diffiöljyt, öljyt löytyy jo mutta kunka paljo sitä pitäis laittaa ?
Mä laitoin täyteen :azn:
niin että ristitapit peittyy öljyyn, mutta ei täyteen.
Kiitoksia nopeasta vastauksesta.
Edit:
Juu ja vielä kuinkas paljo sitten siihen isompaan diffirattaan lootaan ?