Noparista tuli savut pihalle, paikallinen Kyosho kauppias haluaisi 58 e halvimmasta varaosasta, itsestä tuntuu aika kalliilta. Tosin kokemusta ei oikeastaan ole, Hobbylinnasta löytyisi vastaava halvimmillaan 39 eurolla, onko varaosissa todellakin noin isot hintaerot?
Samlla tuli mieleen josko olisi päivittänyt moottorin (21 lankainen) kireämpään, myydäänkö jossain pakettina vai onko ostettava erikseen? Onko jotain erityisesti huomioitavaa?
Kiitos
Ei ehkä alkuperäistä toinna hankkia tilalle. Itsellä oli Robitronic RS142 ja ihan hyvin pelitti Zaboonissa. Ei lyö suoraan pakille vauhdissa, joten säästää rattaitakin.
Näkyy kustantavan esim. Medasec (http://www.medasec.com/do?action=group&id=23):illä 32.80€
edit: se olikin RS132 mikä minulla oli, mutta periaatteessa sama laite.
Jep, josko tuollaisen sitten laittaisi tilaukseen. Parikymppiä säästää paikalliseen kauppaan verrattuna, rahaa sekin.
Itselläski ollut kans Zaboon? Osaatko sanoa kestääkö voimansiirto viritystä vai olisiko parempi ajella vakiokoneella?
Juu, itseasiassa on vieläkin - tosin kauppoja tuosta olen hieronut pikkuhiljaa.
Voimansiirto tuntui kestävän jopa 5700 Mamba Max (http://janezki.pic.fi/kuvat/rc/zaboon/P1000743.jpg):in, tosin nopeudensäätimessä oli lähtötehot säädetty erittäin lieviksi. Ajettavuudesta ei sitten hirveästi ollut enää tietoa, eikä nuo ripustukset tuntuneet kovia hyppyjäkaan kestävän.:tongue:
Teräsrattaat diffeihin kustantaa ~75€ per perä, mutta vakiotkin kestää hyvin normi virimotit.
Tietääkö kukaan hyviiä jäähdytysvinkkeja. itellä on zaboon ja orionin moottori, mut se kuumenee tosi nopeesti ja alkaa savuttaa. siis onko vain omia virityksiä vai löytyykö ihan liikkeistä tarvittavat jutut? :huh:
Ethän ole laittanut pinjonia ja diffiä liian tiukasti kiinni toisiinsa? Silloin kuumenee konekin huomattavasti normaalia enemmän. Rullaako auto esim alamäessä kevyesti vai pysähtyykö? Jos pysähtyy niin siirrä konetta vähän etäämmälle.
Itse kanssa miettinyt tuota jähädytyspuolta, kuumaksi vetää 12 lankaisella koneella mutta savuamaan ei sentään.
Ja sitten perustyhmä kysymys.. Vaihdoi nuuden noparin ja koneen, nyt kaasu ja pakki on väärinpäin, asia tietty helpottuu kun vaihtaa moottoriin menevät johdot keskenään mutta mutta, noparissa on jonkinlainen asetus ettei mene heti täysille pakittaessa, eli katkoo välillä.. Vinkkejä?
Pakki viivettä ei varmaan kannata laittaa pois ,niin rattaisto säilyy :smiley:( jos sitä voi noparista säätää)
Vahingoittuuko moottori jos se alkaa savuttaa? (on nimittäin muutaman kerran vähän tupruttanu savuu)
Lainaus käyttäjältä: raxu - 14.07.07 - klo: 15.35Vaihdoi nuuden noparin ja koneen, nyt kaasu ja pakki on väärinpäin, asia tietty helpottuu kun vaihtaa moottoriin menevät johdot keskenään mutta mutta, noparissa on jonkinlainen asetus ettei mene heti täysille pakittaessa, eli katkoo välillä.. Vinkkejä?
Siitä radion päältä naksauta se (muistaakseni) etummainen pieni kytkin toiseen asentoon. Kaasun ja jarrun toiminta pitäisi muuttua. Jos ohjaus toimii nyt väärinpäin, niin käännä se kytkin takaisin ja kokeile toista.
Lainaus käyttäjältä: Janezki - 14.07.07 - klo: 19.56
Siitä radion päältä naksauta se (muistaakseni) etummainen pieni kytkin toiseen asentoon. Kaasun ja jarrun toiminta pitäisi muuttua. Jos ohjaus toimii nyt väärinpäin, niin käännä se kytkin takaisin ja kokeile toista.
Kiitosta paljon.. tiesin kyllä kytkimen olemassaolosta mutta eipä sitä siihen hätään löytynyt. Nyt toimii kuten pitää :)