RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: SaiKart - 07.07.07 - klo: 21.10
-
Saarlampicrossi 7.7. 2007 Lopputulokset
TQ: Joseph Quagraine
1 Petri Mylläri SaloUA 70 45:31.921
2 Juha Sartesuo LahUA 69 45:28.195
3 Ari Heinonen VAU 66 45:23.020
4 Jarno Siltanen Jkl Srk 66 45:31.225
5 Tomi Salonen TUA 66 45:37.347
6 Tuomas Lintula,J VAU 64 45:15.799
7 Jani Konka VAU 63 45:30.203
8 Julle Pedersen VAU 59 45:19.289
9 Niko Andersson TUA 44 40:33.542
10 Jouni Hiltunen LahUA 36 45:20.470
11 Teemu Karvanen SaiKart
12 Arttu Helenius,J SaloUA
13 Jani Parjanen TUA
14 Antti Ollinmäki JärvSRK
15 Jari Huttunen KongUA
16 Aki Mertsola TUA
17 Tomi Björkman TUA
18 Joseph Quagraine VAU
19 Markku Honkanen VAU
20 Arto Heinonen VAU
21 Miikka Kauttu,J TamUA
22 Tommi Alho TUA
23 Tomi Marttinen,J AAU
24 Jani Niemi SaloUA
25 Jarno Kokkonen,J TUA
26 Jethro Lehtojärvi TUA
27 Harri Peltomaa TamUA
28 Marko Eklund,J TamUA
29 Jani Lindqvist TUA
30 Mikko Mäkinen,J VMF
31 Kalle Kyyrö VAU
32 Mikko Heikkilä,J TamUA
33 Jukka-Pekka Vihmo PoSUA
34 Joonas Vuojolahti,J VAU
35 Mika Hurula,J SaloUA
36 Jani Pohjalainen,J SaiKart
37 Antti Nurmikumpu,J OUA
38 Aarre Sillanpää TamUA
39 Jesse Kallio,J SaiKart
40 Jasse Laatikainen,J TUA
41 Reijo Mattila VAU
42 Aaro Lecklin,J KotkaUA
43 Antti Kurvinen VAU
44 Joni Hietala,J KotkaUA
45 Joel Nissinen,J KongUA
46 Nana Parjanen,J TUA
47 Jouni Paananen,J KongUA
48 Saki Luukkainen,J SalonUA
49 Mika Huttunen,J VaToSUA
50 Olavi Rannala KeuruunUA
51 Matti Honkanen MikUA
52 Jussi Torkkola VAU
J=junnu
-
Mahtaisko läppiaikoja olla saatavilla?
-
Napella on, jos on.
Onneksi kisat eivät olleet tänään, satanut vettä lähes koko päivän.
-
Pikkasen huono maku jäi itselleni tästä kisasta kenraaliharjoituskisana PM:iä varten.
Ei toiminut auto, ei toiminut kuski.
Rata, sää ja buffetti olivat kyllä hyviä. Varsinkin lounas iso plussa.
Kiitos myös järjestäjille jälleen.
-
Tulihan se Tuomakselle, eka junnuvoitto. On sitä muutama kausi haettu.
Ja tässä kommellukset. Harkat ja alkuerät menivät ihan hyvin kunnes kolmanteen erään ei tarvinnut lähteä, kun ohjausservo lopetti toiminnan jo starttilaatikon päällä. Suora semipaikka oli onneksi kahdella ajolla saavutettu. Ohjausservosta oli mennyt sulakerattaan lisäksi myös se ensimmäinen (messinkinen?) ratas, joten koko servo oli korvattava uudella.
Ennen semiä piti liki koko auto rempata läpi, kun edellisestä isommasta määräaikaishuollosta oli jo tovi. Mikäs siinä, kävi vain rempan välissä nostajana imemässä mineraaleja itseensä.
Semi meni ajollisesti lujaa, mutta kaatoja tai muita häppeninkejä kohtuuttoman paljon. Finaaliin kuski pääsi vaikka ajo loppui jo 19 minuutin jälkeen stumppaukseen. Radalle en sitä enää saanut, kun tulpan vaihtoon ymmärsin ryhtyä vasta lisätankkauksen jälkeen. Tankkaus oli ihan tarpeeton kuten myös sormen päiden polttomerkitseminen pakarin ulostulolla.
Finaalissa ajo oli parempaa. Yliyritys pois hypyistä sekä rikkopaikkojen huolellisempi ajo. Vauhti oli ihan hyvää, mutta yksi selittämätön stumppaus sekä servoseiverin mutterin aukeaminen tietysti jälkikäteen pistää spekuloimaan. Tuomas ilmoitti, että ohjausservo meni taas ja jäin paikalleni, mutta onneksi Artsi ymmärsi hakea auton pois ja korjata sen! 2:37 läppiaika siitä tuli loppujen lopuksi. Lopputulos kuudes oli sekin mieltä lämmittävä.
Mekkauspaikan voisi myös valita tuulen yläpuolelta. Nyt vitsailtiin suodattimen olevan vaihtokunnossa jo varikolla olemisesta.
Imatralla meinaa aina sataa, mutta ei koskaan kuitenkaan.
Kiitokset järjestäjille erityisesti buffetista!
Kovin vähän on kommentteja. Oletteko kaikki vielä leirintäalueella?
-
Läppiaikoja niitattiin seinälle kisojen kuluessa (myös finaalin jälkeen), muuten ovat kyllä koneella, ja sieltä saadaan tarvittaessa ulos kun laitteisto seuraavan kerran näkee päivänvaloa, eli n. 3päivää ennen tammisaaren kisoja.
Sama pätee täälläkin, eli jos haluatte kierrosajat ja tulokset johki nettiin (mylaps.com tai vastaavaan) niin tämä on toki mahdollista, heti kun joku muu ottaa kierroslaskennan hoitaakseen. Minulla ei riitä aika eikä mielenkiinto.
Kiitokset kilpailijoille ja järjetäjille sujuvasta kilpailusta jälleen kerran.
-
+++ Baana. Vaihteeksi hauska ajaa, kun on muutama nopeakin mutka. Pieni pöly ei menoa haittaa.
+ Laskenta. Napen ollessa paikalla homma pelittää. Joskus aikanaan kisat venähti järestään muutaman tunnin laskennan tökkimisen takia.
+ Ei satanut.
- Tiimin kommunikointi vaatii kehittämistä. Mekatsun ääni kuului korokkeella vain toisinaan.
- Mekkari pitäisi voida ajaa sisään ennen kisoja. Nyt pyöriteltiin finaalissa neuloja väärään suuntaan, kun mekatsu ei vahvistanut ymmärtäneensä ohjeet oikein tai edes kuulleensa niitä. Eihän se sitten käy...
-
Kisat takana ja snadi v...us alkaa jo laskea.
1.Eräharjoituksessa todettiin puolenkierroksen jälkeen että, ohjaus-servo on italialaisessa lakossa, on läsnä työpaikalla, mutta ei tee mitään. Onneksi ja kiitos V-P:n että, varaosa salkusta löytyi sopiva yksilö.
No auto siis näiltä osin kuntoon ja toka harjoitus ajettu, todetaan että, moottori ei ole säädöissä.
Sitä hiukan varikolla ruuvataan ja oletus että, nyt toimii. Alkuerä 1, lämppärin jälkeen ekalla kierroksella, turha pommitus hyndaan ja alatukivarren saranatappi solmuun.
Toka hiittiin auto taas nipussa ja jonkinmoinen tuloskin sentään.
Kolmannessa hiitissä alkaa taas moottori ongelmat booooaus alhaalla ja ei vaan osu säätö kohdalle.
1/16 nousu nyt sit oli jo silmät kiinni peruutus tehtävä. heh kolme nousee ja kolme auto kiersi rataa yhtäjaksoisesti ilman murheita, hieman vaan kaihersi kun torsteilin puolenkierroksen johdon nousussa.
1/8 nousu meni miten meni, kahden metrin kaasu viiveellä on hiukan hankala ajaa kurvaan, kun ei tiedä millon motti ottaa kierroksia.
Pääosin kiva päivä kuitenkin ja kisakomemus kasvaa kuitenkin joka reissulla.
+/-
+Loistava sää koko päivän.
+Buffetti, mahtavaa, ihan oikea lounas, jes!
+Uusi kori, näkyi hyvin pölyn keskeltäkin.
+Yleisestikin kaikki järjestelyt toimi moitteetta.
-Ohjaus-servo.
-Aivan hirvee pöly, radalla ei kiva nostohommissa.
-Kisabudjetti pahasti överix.
-
Artun kisa raportti: :lol:
-
+rata
+ilma
+sakin intoilu
+josen tankkaus avustus (mekkari alkaa oleen jo niin wanha ja hidas :grin:)
-liian helposti syttyvä grillikatos
+sakin nopea reagointi tulipaloon (muut vaan nauro ja kuvas videolle)
+auto toimi hyvin ja kone.
-hermoilu alkuerissä
-
Moi!
Kiitos kisan järjestäjille jotka osoittivat että peinelläkin talkoo porukalla saa toimivat ja onnistuneet kisat aikaan!
Sitten itse kisaan.
Treenit.
Kaksi ensinmmäistä treeniä meni konetta säädellessä ja ihmetellessä ja kolmantee saatiin toinen kone joka pelitti ja oli säädöissä ja sain ajettuu koko treenin ja testattuu autoo joka tuntu hyvältä ja luottavaisin mielin alkueriin.
Alkerät
Ensimmäinen alkuerä meni hyvin vaikka pientä ruuhkaa olikin radalla ja sijoitus eräkierroksella yhdeksäs.
Toiseen alkuerään tein pikku muutoksen autoon joka osoittautui loistavaksi radalla ja teki autosta todella helpon ja nopean ajaa ja puhdas ajo päälle viellä niin eräkierroksen tulos toinen.
Kolmanteen erään tein taas pikku muutoksen autoon joka teki siitä vähän vaikeamman ajaa ja tuli pari kaatoa ja eräkierroksen loppu sijoitus oli jossain viidennen korvilla kuulemma ja alkuerien jälkee lopputuloksissa viides sija ja suoraan semi-finaaliin.
Semi-finaali
Ennen finaalii samat säädöt autoo kun tokassa alkerässä.
Semissä oli taas kerran kunnon kolarointia lähdön jälkee ja viimesten joukkoo sitä jäätiin ja sieltä lähdettiin ajaa kärkee kiinni ja auto oli todella hyvä ja helppo ajaa taas kun säädöt oli muutettu takaisin päin ja nopeesti oltii nousu paikassa kiinni ja kohti fiinaalia menossa kunnes tuli pientä kolarointia kanssa kilpailijan kanssa hyppyrissä jonka seurauksena ohjaus servo hajosi ja keskeytys.
+Cen Matrix (Auto teki jälleen kerran vaikutuksen nopeudellaan ja helppoudellaan ajaa uudella radalla)
+Himoto (jälleen kisa takana ja edelleen siipi ehjänä :grin:)
+Werks Blend (ensimmäinen kisa Buggyssa werksin löpöllä takana ja ei tarvinnu koskee koko päivänä säätö ruuveihin :shocked:)
+Werks (lugs 200 renkaat hyvä kaasu pito ja pehmeämpi seos)
+Team Titan (vanteet ja kori kestivät tämänkin kisan kaikki kolhut ja tärskyt)
+Buffa (loistava ruoka)
+laskenta (laskenta ongelmitta jälleen kerran)
+Wc ja vesi piste
-Pöly
-Servo
-
Kuvia Imatran kisasta:
http://picasaweb.google.com/mika.hurula/M8SMImatra772007
-
Hienoi kuvei oot Mika napsinu, kiitos niistä :azn:
-
Oli hienot kisat taas! Auto pelas hyvin, rata oli tosi hieno ja mukava ajaa. Järjestelyt toimivat mallikkaasti ja muutenkin tunnelma (varsinkin leirintäalueella jne.) oli erittäin rento. Erityiskiitos vielä ”Joutsenon Mafialle”!
-
http://copter.threewee.com/saki/
toivottavasti toi finaali meni tuonne kokonaan.
Kiitos Matti..
S.
-
http://copter.threewee.com/saki/
Hyvä pätkä Saki :wink:
Pete, makee ohitus :mrgreen:
-
Khyyl pete osaa. :lol:....Auto menee ku liimattu :shock:...Siis tarkotan yleensä...
-
Joo niin osaa...
Mutta kuten videosta huomaa niin joku osas vielä paremmin ja auto oli vielä tehokkaammalla liimalla liimattu.
Harmi vaan että edelleen meillä on sama ongelma...
Eli NOSTAJAT.
Missä helvatassa ne nostajat on kun A finaali starttaa.
Ari johti jo yli kierroksella kunnes kaato paikkaan jossa ei ollut nostajaa.
Auto kävi kunnes letkut tyhjeni ja tulppa paloi...
Se siitä sitten.
Siihen mennessä oli Ari kyllä siinä vauhdissa että aivan jokainen radalla kiertävistä sai kylmää kyytiä.
Harmi vain että SM kilpailuissa voi näin käydä.
Tähän vois ehdottaa jo että jokainen jolla on nostovelvollisuus A finaalissa, joutuu tulla henkilökohtaisesti tuomaristolle ilmoittautumaan ja mikäli joku toinen menee hänen puolestaan nostamaan niin kyseinen jamppa mukaan.
Tuomaristo on tietenkin nopeasti katsonut ketkä on semeistä pudonnut, rustannut pienen nimilistan ja merkkaa OK sen nimen kohdalle joka on ilmoittautunut.
Siitä sitten vielä numerojärjestyksessä nostopaikat niin ei tarvii niistäkään arpoa.
Mikäli ei ole itse henkilökohtaisesti ilmoittautunut niin välitön sanktio...
Samantien kisasta hylky ja mikäli kauden aikana toistuu niin vielä rajumpi rangaistus.
Eiköhän ala pikkuhiljaa homma toimia.
Asiasta toiseen...
Erittäin suuri miinus eräälle herralle joka oli pojalleen mekaanikkona.
Olin nostamassa 3 nostopaikkaa yksin.
Auto kaatui eteeni... Menin nostamaan ja kuski pumppasi kaasua niin että sora lens silmille.
Nostin auton välittömästi kun kaasun survonta loppui, auto sammui (moottorin säädöt oli pahasti hakoteillä)... Kyseinen herra juoksi hakemaan auton ja erittäin epäurheilijamaisesti soitti vielä poskeaan.
Tuollainen käytös ei todellakaan sovi tähän harrastukseen eikä kyllä mihinkään muuhunkaan.
Autoa ei nosteta mikäli kuljettaja kaasuttaa...
Itsekin olen sormeni halkaissut pariin kertaan kyseisen takia vaikka on hanskat kädessä ollutkin.
Selitykseksi ei auta että oli kaasussa vikaa... Kaasu kun ei itsestään pumppaile ja jo pelkästään otsalla pystyi havaitsemaan moottorin olevan pahasti pielessä.
Se ei ole nostajan vika mikäli tällaisessa tilanteessa auto sammuu.
Seuraavan kerran kun joudun yksin nostamaan kolmea nostopaikkaa niin taidanpa jättää koko homman hoitamatta... Eihän tuo näytä monella muullakaan hoituvan edes yhdelle nostopaikalle saapuminen niin mikäs velvollisuus se on minullakaan olla juoksemassa tuollaisella alueella toisten hyväksi... saati vaarantaa sormeni ja ottaa sorasuihku silmille.
Muuten asia ei hetkauttaisi minua tuon taivaallista, mutta vielä kun kyseessä näytti olevan kilpailun järjestämiseen liittyvä henkilö, joka ainakin oli palkintoja jakelemassa niin varmasti ilmaisen närkästymiseni.
Hyvää esimerkkiä :shock:
-
...
Tähän vois ehdottaa jo että jokainen jolla on nostovelvollisuus A finaalissa, joutuu tulla henkilökohtaisesti tuomaristolle ilmoittautumaan ...
....
Eiköhän ala pikkuhiljaa homma toimia.
Asiasta toiseen...
...
Auto kaatui eteeni... Menin nostamaan ja kuski pumppasi kaasua niin että sora lens silmille.
Nostin auton välittömästi kun kaasun survonta loppui, ...
Autoa ei nosteta mikäli kuljettaja kaasuttaa...
....
... ei ole nostajan vika mikäli tällaisessa tilanteessa auto sammuu.
....
Olen aivan samaa mieltä *HOKE*:n kanssa ja tuen hänen ehdotusta ilmoittautumisesta tuomaristolle.
Vielä ehdottaisin että jokaisen kilpailun alussa ajajan kokouksessa kerrattaisi ajajan ja nostajan toiminnasta ja pelisäänöistä. Vaikka useat on jo kokenut kilpailijat, niin monella on tuo yllämainittu tieto/taito hukassa.
Ajatuksia tänne nostajan toiminnasta… http://rc10.fi/index.php?topic=22416.0