RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: vilvan- - 29.07.07 - klo: 13.25

Otsikko: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 29.07.07 - klo: 13.25
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_86&products_id=1590
Eli tuli tollanen auto hommattua, ja nyt pitäisi saada vauhtia lisää. Eli mitä kannattaa hommata että tulisi reilusti lisää nopeutta? Sellaista sain selville että tähän käy kaikki 540 moottorit. Ja nopeudensäädinkin pitäisi uusia. Eli suositelkaa. Budjettina on ~200€.
Olen uusi, joten en tiedä lähestulkoon mitään viellä näistä RC jutuista. Muutenkin tuo moottori ja nopari jo aika kehnossa kunnossa, ostin meinaan auton käytettynä. Mutta ajeltua on tullut jo monestikin ja mitä erilaisemmilla vehkeillä :smiley:

Edit: Eikös noi pinjonit laiteta siihen moottoriin kiinni? http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/index.php?cPath=30_51
Mitä eroja niillä on? Esim. pinjoni 16p ja pinjoni 20p, onko 16p vähemmän hampaita?

Ja sitten eikös nämä isorattaat ole niitä jota pinjonit pyörittävät? http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/index.php?cPath=30_63
Onko 72 T:ssä vähemmän piikkejä kuin 96 T:ssä?

Jaa niin minkälaisia koreja tähän autoon käy? Käykö kaikki 1/10 tarkoitetut korit?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: tapsa92 - 29.07.07 - klo: 18.50
Mamba Max harjaton setti, sillä saa auton kulkemaan liikaakin tarvittaessa. Saa alle 200e ulkomailta tilattuna, mutta jos haluut tukee suomen kauppiaita niin sitten voi mennä yli 200e. Muihin kysymyksiin en osaa vastata :smiley:
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: 5R - 29.07.07 - klo: 20.22
Pinjoni tulee moottorin akselille ja 16p pinjonissa on vähemmän hampaita, eli jos vaihdat pienemmän pinjonin vanha tilalle , auto kiihtyy nopeampaa ,mutta huippunopeos on huonompi.

Pinjoni pyörittää isoratasta.

kaikki sopivan kokoiset korit, mutta joissakin koreissa pitää muuttaa hieman kiinnitys tapaa.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 29.07.07 - klo: 21.59
Olisko missään vähän infoa tosta mamba maxista? Jos linkin saisi että vaikka suoraan voipi tilata(Mielellään helposti ja edullisesti, vaikka ulkomailta).
Mitenkäs näissä isorattaissa, Onkos 72 T:ssä vähemmän piikkejä kuin 96 T:ssä?

Tai no löytyykö mistään vähän edullisempaa, ei tarvitse olla mitään huippuviritys juttuja, tollasia nopareita ja moottoreita? Jos tässä ensiviikolla kävis harrasteessa tai Atala RCssä kattomassa löytyykö mitään.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: savage23 - 29.07.07 - klo: 22.28
Täällä on jonkin näköistä Mambaa http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=Mamba+max&search=Go
Mambojen hinnat liikkuu noin 154e paikkeilla..
Täällä ois jotain tietoo Mamboista jos Englanti taittuu http://www.castlecreations.com/products/mamba_max.html
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 30.07.07 - klo: 15.49
Heh, nojoo. Mikä noista sitten kannattaa hommata? Minkälaisia eroja noilla eri kv jutuilla on? Noista tilaisin tietenkin heti kalleimman, mutta onkos se sitten ihan kannattavaa?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: 5R - 30.07.07 - klo: 16.49
Kierros per voltti. Eli teoriassa 5700 malli kiertää 2v akulla 11400 kierrosta minuutissa.Itselleni on tulossa 5700 malli.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 30.07.07 - klo: 20.20
1/10 Mamba Max ESC/7700kV Combo
Ja tämä kiertää 15400 kierrosta 2 voltilla? Eli tämä on tehokkaampi ja ehkä kannattavampi?
Tuolla Ebayssa noita kattelin, oli alle 200dollaria vai mitä nyt onkaan :huh:

Eli mulla on 7,2 voltin akku. 7700kV kiertää minuutissa 55440 kierrosta. Ja toi 5700kV malli kiertää tolla akulla 41040 kierrosta. Mutta eikös sitten toi 7700kV kuluta enemmän sähköä ja on sitten lyhyempi ajoaika? Eli periaatteessa jos ostaa ton tehokkaamman, täytyy ostaa myös vähän järeämpi akku.

Tuli mieleen että löytyykö mistään suomalaisesta nettikaupasta noita Mamba Maxeja?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: 5R - 30.07.07 - klo: 20.51
Osta se 5700 malli,siinä on ihan tarpeeksi tehoa.(ainakin niiden mielestä ketkä tuon setin omistavat) ja Sabesta  saa mambaa. :wink:
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 30.07.07 - klo: 20.59
Terve taas
Tuli tässä mieleen, että mitä eroja on vaikka noilla 15 lankaisella ja 17 lankaisella koneella? Kumpi on tehokkaampi?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: historia - 30.07.07 - klo: 21.10
15.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: historia - 30.07.07 - klo: 21.13
Tuleeko Mambassa johdot mukana?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: tapsa92 - 30.07.07 - klo: 21.31
Kyllä tulee.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: JPI - 31.07.07 - klo: 12.30
En tuosta Mamba Maxista ihan tarkalleen tiedä, mutta ainakin 1:18 autoihin tarkoitetut kovimmin kiertävät Mambat (kv6800/kv8000)ei sitten toimi kunnolla kennoakuilla vaan vaativat LiPo-akut, jotta tarpeeksi kova virransaanti onnistuu.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 31.07.07 - klo: 12.33
Eli tämä http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=31_35&products_id=1331

on tehokkaampi kuin tämä http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=31_35&products_id=1757 ?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: tapsa92 - 31.07.07 - klo: 13.08
Kyllä. Vääntöä vähemmän tossa pienempi lankalukuisessa, mutta kiertää enemmän. Toisinpäin sitten tuossa suurempi lankamääräisessä koneessa, eli vääntää enemmän mutta kiertää vähemmän.

Kumpikaan noista moottoreista ei sitten ole harjaton, jos harjatonta ajattelit hankkia. Tuo orionin Vortec on sitten hyvin paljon laadukkaampi ja sieltä harjallisten moottoreiden kalleimmasta ja parhaimmasta päästä, hinta sen verran suuri.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 31.07.07 - klo: 16.37
Eli jos tahtoo vauhtia niin vähempilankainen kulkee kovaa. Mutta ei sitten välttämättä sovellu krossaukseen...
Mitä eroa muutes on noilla harjallisilla ja harjattomilla moottoreilla?

Jaa pikaisen googlettamisen jälkeen sain vastauksen, Eli harjattomat ovat huoltovapaita.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: 5R - 31.07.07 - klo: 16.50
Juu,eli harjattomissa ei ole hiiliä ,eli laakerit kuluvat pelkästään.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 31.07.07 - klo: 21.36
Onko muuten mahdollista laittaa tähän autoon tuollaista buggy koria? Tois hieman vaihtelua nykyiseen. Ja saakohan tähän jostain sellasta puskuria tai jotain sen tyylistä, että jos nyt vaikka puuta päin törmää tolla :laugh: niin säilyisi osat vähän ehjempinä..

E: Tuli tässä mieleen, että mistä tietää sopiiko kyseinen moottori tähän mun autoon? Moottori pitäisi kai olla joku 540 luokkaa. Käykö esim. tämä moottori siihen http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NO90650 ?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: Kyy - 01.08.07 - klo: 19.50
Laita vilvan nyt ekana kuulalaakerointi tohon autoon, on vakiona pelkät liukulaakerit. Saat ajettavuutta ja ajoaikaa aika paljon niillä. Löytyy TT:n osia myyvistä liikkeistä alle 20€ koko setti. (sabe,Jr.hobby,Hobby people)
Itsellä sama peli, ajattelin kans vauhtia lisää laittaa. Mietin että kannattaako laittaa harjaton systeemi suoraan kun menee nopari uusiksi kuitenkin jos laittaa alle 17t motin.
En kehtais akku varastoa uusiksi laittaa on siis 3700mAh 6kennoisia akkuja. Mikähän tohon ois paras? se 5700mamba vai harjallinen 9t joka tulis vähä edullisemmaksi.
Towerhobbiesta vois tilata, tämän hetken dollarin kurssilla voittaa aika paljon.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 01.08.07 - klo: 20.45
Pistäkkö linkin suoraan siihen sivulle jossa noita kuulalaakereita on :laugh: En valitettavasti tiedä niistä, mutta vähempihän niissä on kitkaa ja kuluu vähemmän?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: Kyy - 01.08.07 - klo: 21.44
Tilaa mistä vain noista liikeistä tuotenumerolla TTPD8927(hobbypeople hyvä mut ens viikon lomalla). Suosittelen, todella suuri ero. Työtä se vähän vaatii niitä on 17kpl.
Joko löysit virikoneen?
Vieläkö etit toista autoa vai kyselitkö muutenvaan? ;)
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 01.08.07 - klo: 22.10
Huomenna täytyy sitten laittaa tilaukseen.
En ole viellä virikonetta löytänyt, mutta mamba maxia olen ajatellut.
Toista autoa etsiskelin viellä tossa paripäivää sitten, mutta sitten tästä nykyisestä hajosi nopeudensäädin lähes lopullisesti(viellä sentään jaksaa "siedettävästi" mennä eteenpäin). Eli pitää ostaa uusi nopeudensäädin ja moottori, kenties MambaMaxia...Ja siihen meneekin kaikki liikenevät kolikot :cry:. Olisihan se ollut kiva mennä pientä kisaa kavereitten kanssa(heillä nyt vaan ei satu olemaan tälläisiä hupiautoja :laugh:)

PS. Kyy, onkos se sun auto siellä huuto.netissä myynnissä?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: Kyy - 01.08.07 - klo: 22.33
No mistäs muusta oisin arvannu.
Ajattelin virittää tätä tai palata taas nitro aikaan. Tehoja lisää nääs. Se mamba max 5700 voi ollakin ok. Ootko Towerhobbiesta vilkassu. 212$+ postikulut n 25$ -20$ koodilla 010K4 + Mahd verot jos jää tulliin(jota en usko) Eli n. 155€.
Mut osta minulta pois, sovitaan passeli hinta. Ehdin vielä tälle kaudelle ostaa polttiksen.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 01.08.07 - klo: 22.55
Katsoo nyt kun tuo yksi tyyppi lupasi hommata mulle tollasen Mamba Maxin. Pitäisi säästää viellä kannettavaan koneeseen opiskelukäyttöäkin varten :cheesy:(mitäs mä kannettavalla teen kun en sillä kuitenkaan mitään opi hehhehh...) rahaa kun sattuu olemaan liian rajallinen määrä...

Kumpi muuten kannatta tähän truckiin noista Mamboista, 5700 vai 6900? Toi jälkimmäinen tuntuu houkuttelevammalta, mutta käyttäjillä kokemuksia enemmän tosta edellisestä.
Onko niillä paljonkin eroja, esimerkiksi ajoaikaan?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: Kyy - 01.08.07 - klo: 23.24
Juu eihän se pakko ole, kyll opiskeluun kannattaa enemmin satsata.
Mut meillä on yhteinen ongelma, jos joku kertos mikä se ois hyvä motti. Minä ainakaan tohon LIPO tekniikkaan vielä lähde. Ostin tän TT:n kattoakseni vieläkö se vanhaa kiinnostaa, ja kiinnostahan se. Ens kesänä Nitro aikaan takaisin viimeistään. Pitää laittaa tää kulkemaan viel kovaa tälle kesää.
Mikä noparille tuli?
Kerro sit kokemuksia Mambasta. Noi Rustlerit kuulus ainakin kestävän mutta onko näistä kellään kokemusta.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 02.08.07 - klo: 13.39
Miksen löydä tolla tuotenumerolla mitään TTPD8927? Olenkohan muutenvaan niin avuton :roll:, vai löytyykö tolla niitä kuulalaakereita?

Niin siitä noparista, menin yhtenä aamuna ajeleen ulos, muuten oli kuiva keli, mutta nurmikko olikin sitten niin kosteaa kun pari kertaa hurautin nurmelle, niin auto ei enää totellut(välillä meni eteenpäin, pakki ei toiminut enää ollenkaan). Siispä kuivasin auton sisustan, irrotin noparin ja kuivasin kunnolla(myös sisältä). No, seuraavana päivänä auto toimi hyvin, pystyin jopa hieman pakittamaan. Nytten tässä ajelin hyppyreistä tällä, lopetin ajelun ja menin sisälle. Otin korin pois, ja huomasin että nopari oli irronnut alustasta ja kuoret lennellyt sikinsokin. Putsasin pölyt pois siitä ja kokosin sähkärinteipillä kokoon, ja laitoin vähän tarttuvammalla 2puoleisella teipillä kiinni alustaan. Testasin ja auto liikkui viellä :lol:. Olin sitten lopun päivän ajamatta, ja seuraavana päivänä tuli uudet etualatukivarret postissa, eli eilen(vasemman puoleinen oli edellisen omistajan jäljiltä hajonnut, korjasin sen nauloilla, rautalangalla ja kuumaliimalla:). Eilen pääsin ajeleen taas, ja huomasin että ohjaus jostain syystä "pätkii", ja pakki ei toimi enää ollenkaan.

Semmosta tarinaa. 5700 Mamban taidan hommata, ei viitti ottaa riskiä, jos tarviikin jotain tehokkaampaa akkua.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: travi - 02.08.07 - klo: 14.24
Mulla on tommonen mamba max + 5700kV ollut tommosessa HPI Wheely Kingissä (Joo sillä ei voi ajaa noilla tehoilla, mutta hauska),
Tehoissa ei ollut valittamista 3300mah halpis-nimhillä ja ajelu sinänsä luisti tuollakin patterilla. 2s 3300mah lipolla pääsikin tosin sitten kyllä aivan uusiin sfääreihin.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: Bulvaani - 02.08.07 - klo: 14.35
Lainaus käyttäjältä: vilvan- - 01.08.07 - klo: 22.55
Katsoo nyt kun tuo yksi tyyppi lupasi hommata mulle tollasen Mamba Maxin. Pitäisi säästää viellä kannettavaan koneeseen opiskelukäyttöäkin varten :cheesy:(mitäs mä kannettavalla teen kun en sillä kuitenkaan mitään opi hehhehh...) rahaa kun sattuu olemaan liian rajallinen määrä...

Kumpi muuten kannatta tähän truckiin noista Mamboista, 5700 vai 6900? Toi jälkimmäinen tuntuu houkuttelevammalta, mutta käyttäjillä kokemuksia enemmän tosta edellisestä.
Onko niillä paljonkin eroja, esimerkiksi ajoaikaan?

Liian tehokkaiden moottoreiden asentaminen näyttäisi olevan aika trendikästä tällä hetkellä, mutta täytyy muistaa, että kaksipyörävetoisissa autoissa tehoa ei yksinkertaisesti saa siirrettyä alustaan kuin rajallisen määrän. Toisaalta tehokkaampi moottori pääsee raskaammassa autossa vähän pienemmällä kuormituksella, kun konetta ei tarvitse piiskata joka kiihdytykseen liipasin pohjassa. "Tehoon tottuu nopeasti, tehottomuuteen ei koskaan". Ota 6900... Ei ole oleellista eroa ajoajassa pienempitehoisen kanssa, eikä tarvitse akkukauppaankaan heti lähteä.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 02.08.07 - klo: 19.10
Joo toi 6900 hommaan, kiitokset rohkaisusta!
Ei hemmetti toi nopari taitaa olla jonkinsortin oikosulussa, aloin sisällä ajella tolla ja kattelin mikä mahtaisi tossa pakissa olla. Otin auton syliin ja pidin pakkia pohjassa, ja alkoi yhtäkkiä nousta käryä. Noparista taisi käryt tulla ja akku oli aivan helv*tin kuuma. No, ei auta nyt ajella. Mutta odottavan aika on todella pitkä. Parinviikon päästä vasta pitäisi Mamba Maxin kanssa päästä räpeltämään. Pitäisi se kuulalaakeri juttu tilata ja muuta pientä. Renkaat ja vanteetkin pitäisi tässä joskus.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: 5R - 02.08.07 - klo: 19.35
Itse olin ajamatta puolitoista kuukautta kun motti kärysi ja päätin että odottelen vähän aikaa ja ostan mamba maxin.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 02.08.07 - klo: 22.11
Kestääkös muuten toi tavallinen 7,2v 3700mah Ni-MH akku tossa Mamba Max 6900, vai pitäisikö sittenkin ottaa se 5700?
Lipo akkuihin en ole valmis siirtymään, ovat niin kalliita ja eivät kestä mun käsittelyssä...
Mutta toi 5700 tuntuisi varmemmalta, voisihan sitten tulevaisuudessa ostaa sen tehokkaamman moottorin jos tuntuu ettei toi riitä. Eihän se moottori paljon mitään maksa...
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: 5R - 02.08.07 - klo: 22.17
Kyllä ne akut kestää,noparin asetuksista voi vähentää tehoja niin ei kuormita akkuja niin paljon.(voit valita kumman setin haluat)
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 03.08.07 - klo: 18.32
Kyselin tuolta sabesta tota kuulalaakerointisarjaa, niin sanoivat että oli niiden mielestä turhan kallis joten ottivat pois myynnistä. Nyt siellä myydään 1,50€ kpl niitä laakereita.
Eli onko se otettu noista kaikista putiikeista pois? Kyselen viellä jostain muista liikkeistä.
Ei tunnu löytyvän, minkä kokoisia niitten laakereiden täytyy olla. Ja tuleeko ne pelkästään vaihteistoon vai myöskin renkaisiin?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: Kyy - 03.08.07 - klo: 19.11
Kysy Hobbypeoplesta(myynti@hobbypeople.com)! Sieltä minä ne ostin. Onko sulla se ohjekirja missä räjäytyskuvat, niin kato siitä se tuotenumero, sieltä näät myös minne ne tulee, renkaisiin menee 8 kpl. Ei se minusta ollut liian kallis....
(viime kk ostin ja saahan ne maahantuojalta niitä  jos haluavat myydä, outo asenne myyjältä....)
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: bluebeetle - 04.08.07 - klo: 11.02
Ameriikan serkkujen huhupuheiden mukaan vilvanin AT-10 lentää pian....  :wink:
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: 5R - 04.08.07 - klo: 12.06
Itellä ei vielä lennä ,mutta laitetaan slipperyä vähän kireemmälle, niin eiköhän se kohta ilmaan nouse... :grin:
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 04.08.07 - klo: 16.16
Hobbypeoplesta saa heti niitten loman loputtua noin viikossa sen kuulalaakerointisarjan. Kauan joutuu odottamaan :cry:...

Pystyykös tollasella laturilla lataamaan tälläisiä akkuja? http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NO99118

Löytyy yksi 2200mAh NI-CD akku ja yksi 3000mAh NI-MH. Tossa pienempikapasiteettisessa tuntuu olevan enemmän potkua kun tossa toisessa. Johtuuko se siitä että toi laturi ei lataa tuota 3000 akkua täyteen, vai rupeaako se muuten vain olemaan kuollut? Vai sitten siitä että on halpisakku(kiinassa valmistettu, ei näytä olevan mikään merkkituote). 2200mAh on sanyo.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: 5R - 04.08.07 - klo: 17.09
Noissa arvoissa lukee, että laturilla voi ladata vain nicd akkuja.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 04.08.07 - klo: 17.33
Mitäs eroa on noilla Ni-MH ja Ni-CD akuilla?? Noi kummatkin akut tulivat ton auton mukana ja kyllä se laturi tuntuu jotenkin tota akkua lataavan.

Minkälaisia akkuja tämä laturi lataa? http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=1606
Täytyisi löytää edullinen mielellään pikalaturi tolle Ni-MHlle...
Tai tämä? http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=1973

Tuo alempi ainakin löytyy myös hobbypeoplesta, mutta kalliimpana, ja sillä pystyy lataamaan kumpaakin akkua. Kannattaako se hommata? Minkäslainen tuo ensimmäinen laturi on?

Ja tuossa viellä edullisempaa: http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_98&products_id=9562

Taikka ehdottakaa jotain hyvää pikalaturia noille Ni-MH akuille:) Hintaa saa olla alle 60€, mielellään jotain 20~50€
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: 5R - 04.08.07 - klo: 19.41
Itsellä on tuo hobbypeoplen laturi, hyvin se on toiminu noin 5 latausta.(näin väliaikais laturina, kun ei älyttömästi ollu rahaa silloin) Tuo eka linkittämäsi lataa nimh ja nicd kennoja.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 04.08.07 - klo: 20.09
Hobbypeoplesta kyllä ton laturin tilaisin, mutta saisin sen sitten vasta parinviikon päästä. Mutta eihän tässä kiirettä, Mambakin tulee joskus niihin aikoihin.
Eli varmaan sitten hobbypeoplesta toi parinkympin laturi.
Mutta laturi tulisi sitten ihan jokapäiväkäyttöön, eli kannattaako sitten satsata vähän enemmän, vaikka toinen noista jr-hobbyn laturista?
Mitä toi muuten meinaa "Valintakytkin 2000 / 3500 / 5000 mAh latausvirrat"?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: 5R - 04.08.07 - klo: 20.20
Se meinaa latausvirtoja. Laturi lataa 2a/3.5a/5 amppeerin virroilla.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 04.08.07 - klo: 22.51
Eli jos lataa vaikka 5 ampeerin virralla 2 ampeerin akun, niin se on nopeampaa täynnä kuin että lataa 2 ampeerin virralla 5 ampeerin akun?

Kai sen Jr-hobbyn 39€ laturin voisi tilata.
Minkäslaista öljyä muuten tohon vaihteistoon kannattaa laittaa? Ja myöskin iskareihin?
Samalla kertaa täytyy kaikki tilata, säästyy posteissa :angel:
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: historia - 05.08.07 - klo: 00.13
Iskareihin omanlaistaan silikooniöljyä ja laakereihin laakeri öljyä.
Eihän vaihteistossa oikein muuhun laiteta kun sen laakereihin. Korjatkaa jos olen väärässä.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: Gerbiili - 05.08.07 - klo: 02.01
Ja niihin rattaisiin laittaa myös sitä rasvaa... :wink:
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 05.08.07 - klo: 14.02
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=933&grpid=2404
Kai niihin rattaisiin ja laakereihin tollasta voi laitta? En viitti ostaa tollasta isoa yli 20€ pulloa. Ja sabesta löytyy kaikki mitä nyt tarvin. Ostan myös sen laturin sieltä ei maksa kuin 29€ ja akku 3300mAh jotain 31€...
Niin ja mikäs se akkuliitin on joka tulee nopeudensäätimestä? Se yleinen perusliitin... Eihän siinä mamba maxissa kai tule sitä mukana, eli se pitää hankkia erikseen?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: Kyy - 05.08.07 - klo: 21.29
Kumpi näistä parempi:
Mamba max setti 212$ esim 5700 tai nopeampi(http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNKU1&P=ML)
Vai
Duratrax 8T ESC (http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LG5785&P=1)
Ja Trinity SpeedGems Pro Cryptonite 9T Double Motor (http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCNE3&P=M)
Yhteensä 107$

Kannattaako tässä säästää 100$? Onko tehoissa, kestävyydessä tai virrankulutuksessa isoa eroa?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: bluebeetle - 05.08.07 - klo: 21.30
Ei mitään yleisiä perusliittimiä (niitä valkoisia muovisia, ns. Tamiya-liittimiä) , vaan deansit oikeesti kehiin viimeistään kun laitat tuon mamban kiinni. Tamiyat sulaa niillä virroilla mitä mamba haluaa, nyt kerralla liittimet vaihtoon!
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 05.08.07 - klo: 22.10
Eli tollaset? http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=9793&grpid=703
Täytyy sitten todennäköisesti akkuihinkin vaihtaa nuo liittimet. Eli kummat tulee niihin akkuihin?
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: 5R - 05.08.07 - klo: 22.17
Se missä ei ole toisella puolella niitä metalli jutskia. On vaan pirun vaikea kolvata,pitää laittaa lisää liittimiä tilaukseen,kaksi suli aika pahasti, niin laitetaan uudet kun pitää tilata muutakin... 
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 05.08.07 - klo: 22.38
Selvä... Tilauslista kasvoi muutamalla eurolla:)
Tuli mieleen että voiko tohon autoon, kun siihen on laitettu se Mamba kiinni, laittaa suoraan vaikkapa 11voltin akun kiinni? Siinähän on normaalisti 7.2voltin.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: 5R - 05.08.07 - klo: 22.41
Voi.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: bluebeetle - 05.08.07 - klo: 22.44
Eikä todellakaan ole vaikea tinata noita deansseja....

Ensin lämmität liitintä, sitten sulatat siihen pikkasen tinaa.

Sitten johdolle sama käsittely.

Viimeiseksi tinattu johto tinatun liittimen päälle, ja lämmität niin kauan että liittimessä oleva tina sulaa.

Voila'!

Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 07.08.07 - klo: 16.28
Minkähänlaiselta näyttäisi jos tollasen korin tähän hommaan? http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=30_55&products_id=1592
Renkaat varmaan tulee pikkasen ulos :laugh: Mutta kyllä noi Mustangit on hienoja..

Niin ja saako tähän laitettua sellasta buggy koria?

Ja pystyykö tähän sörkkäseen mitkä vaan 1/10 kokoluokan autoihin tarkoitetut renkaat? Vaikka tollaset> http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=172
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: historia - 07.08.07 - klo: 21.14
Hexi voi olla väärä. Ja noi on tarkoitettu toringeihin.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 07.08.07 - klo: 21.15
Niin... Kysytään tässä samalla että onko tuo auto ihan lelu? http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1619
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: Kyy - 09.08.07 - klo: 16.37
Saako sähköautoon kuten tämä tehtyä vaihteiston kuten polttiskärryissä on. Käsittääkseni E-Maxxissa olisi jonkunlainen 2 vaihteinen laatikko.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: bluebeetle - 04.09.07 - klo: 21.47
Pikkulinnut kertoivat että huomisella saattaa vilvan:in AT-10 olla lentävää sorttia.....  :mrgreen:

Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 06.09.07 - klo: 20.25
Tänään sain mamban :grin:
Laiton koneella kaikki säädöt niin ettei lähes yhtään ohjattavuutta. Kulkee niin hemmetisti. Sain jo hajotettua yhden 3200 ni-mh akun. Viellä jäljellä tollanen 2400 ni-cd. Akusta suli kaikki muovi ja akun kiinnitys kepukka suli poikki.
Pitäisi varmaan pari uutta akkua hommata ja laittaa säätöjä vähän "alemmas". Ehkä voisi lipoja harkita.

E: Minkäslainen Lipo akkupaketti pitäisi ostaa että ajoaikaa tulisi lähemmäs puolituntia? Tällä nykyisellä akulla ajelee sen parista viiteen minuuttia, ettei hirveästi kerkiä hupaileen.
Eli pistäkääs jotain linkkiä edulliseen vaihtoehtoon.
E2: Äääh lipoja pakko ostaa.
Otsikko: Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
Kirjoitti: vilvan- - 09.09.07 - klo: 13.39
Mitenkäs tähän autoon nämä varaosat? Kun hajosi taas tollasta pientä tuolta eikä pysty ajamaan. Käykö tähän vaikka jonkun muun valmistajan vastaavat osat, esim kyosho? Pitäisi kyllä olla jonkinlaista metallia nuo osat että kestää hyppyjä...

E: Tuollaiset hajosi kummiltakin puolen ja on kyllä melko vaikeaa itse ruveta tekemään. Voisi kyllä mennä vaikka Harrasteeseen tai RC Atalaan näyttämään jos löytyisi sopivia. Ainut vaan on 60km matka esteenä.
Eli kyseessä takatukivarsien takakiinnikkeet