RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: MIKKELSONNI - 18.08.07 - klo: 13.11

Otsikko: Paras truggy?
Kirjoitti: MIKKELSONNI - 18.08.07 - klo: 13.11
MIkä on mielestäsi paras truggy??
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Catiska - 18.08.07 - klo: 13.12
Kyosho TR-15 Jumbo Kongeilla...
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: hpi83 - 18.08.07 - klo: 13.32
hobao hyper st on kyllä kohtuuhyvä auto omakokemus!!
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Catiska - 18.08.07 - klo: 13.38
Onhan se, mutta tässä haettiin parasta, ei kohtuu hyvää  :azn:
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: tapsa92 - 18.08.07 - klo: 13.51
Lainaus käyttäjältä: Catiska - 18.08.07 - klo: 13.38
Onhan se, mutta tässä haettiin parasta, ei kohtuu hyvää  :azn:
Kyösti ei kyllä ole paras jos kysytään monilta ihmisiltä mut kuitenkin.
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Catiska - 18.08.07 - klo: 15.03
Pistähän Aku-Ankan väliin kyselylomake jossa lupaan maailman parhaan monsterin (Mad Force) palkinnoksi, niin varmasti saat vastaukseksi, että Kyosho tai Nikko on paras. Tosin, noista Kyosho on selkeästi parempi, jopa ihan onnistuneita ja hyvin tehtyjä malleja (kilpurit).

Edelleenkin olen sitä mieltä, että paras on tuo TR-15 isoilla renkailla. Siinä on tehokas moottori joka on valmistettu erittäin laadukkaista materiaaleista samoin kuin koko muukin auto. Sen sähkö-osat ovat huippulaatuisia Prefex-tuotteita (nimikin on suoraa johdantaa sanasta perfect) jotka on kuuluja luotettavuudestaa, tarkkuudestaan ja nopeudestaan. Myös alusta on erittäin onnistunut. Ajo-ominaisuuksia kehittäessään Kyoshon insinöörit ottivat suunnittelun pohjaksi erittäin kalliin auton, Nasan kuussa käyttämää kuukulkijaa. Pitkän suunnittelun ja testauksen jälkeen onnistuivat parantamaan auton ajo-ominaisuuksia tasolle, josta vain TR-15 mallin omistajat voivat nauttia!

Myös auton kestävyys on aivan omaa luokkaansa, ehkä Ultima-mallia lukuunottamatta. Useimmat kilpalevat autot on valmistettu vain vähän joustavista materiaaleista, näissä törmäyksen sattuessa joustoa riittää. Kuvitellaan tilanne jossa auto rajusta suorituskyvystä johtuen hipaisee vasemmalla etupyörällään vaahtomuovista valmistettua kaverin radiolaukkua. Hipaisun ensi hetkillä vasen etutukivarsi liikkuu suoraan taaksepäin, aina vasempaan takapyörään saakka, jolloin molemmat irtoaa kiinnikkeistään. Tämä saa aikaiseksi auton horisontaalis-suuntaisen pyörähdysliikkeen joka irroittaa varmuuden vuoksi myös oikean puoleiset ripustukset. Näin auto törmää pehmeästi eikä aiheuta ympäristölleen suotta vaaraa. Kaiken tämän mahdollistaa Kyoshon asiakasystävällinen varaosapolitiikka. Turhaan rikkoa vain yhtä tukivartta kerrallaan, koska joudut kuitenkin ostamaan koko setin kerralla!
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: tapsa92 - 18.08.07 - klo: 15.14
Sori vaan mutta tiedän mistä puhun. Kaveri omistaa tuollaisen laitoksen eikä suosittele kenellekkään, itekki olen nähnyt sen. Kyllä se varmaan ihan ok on jos ei törmäile ja osaa käsitellä sitä ammattimaisesti, mutta ei se silti paras ole. Mulla on muuten btw ollut perfex radiot ja on täysin perfectin vastaista, bs. Perfex radioiden mukana tulleet servot rupesi hiihtelemään itestään viikon ostamisen jälkeen, ja ajoin AINOASTAAN kuivalla kelillä asfaltilla. Alkoivat nykiä siis.. Ja noista "perfectin" trimmeistä voin sanoa että ovat surkeimmasta päästä... radioissa on 2 trimmiä ja siihen loppuukin säädöt.. Jos meinaat http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=01.31094r tätä autoa, niin todellakin tiedän mistä puhun.. On mulla ollut 10 autoa nytten 4 vuoden aikana ja tiedän "hieman" näistä härveleistä. Juu voihan toi olla ihan jees mutta en menisi sanomaan tuota parhaaksikaan..

Niin, Ja Hobao ST on MUN mielestä paras :wink:
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: R/C - 18.08.07 - klo: 15.16
Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 18.08.07 - klo: 15.14
Sori vaan mutta tiedän mistä puhun. Kaveri omistaa tuollaisen laitoksen eikä suosittele kenellekkään, itekki olen nähnyt sen. Kyllä se varmaan ihan ok on jos ei törmäile ja osaa käsitellä sitä ammattimaisesti, mutta ei se silti paras ole. Jos meinaat http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=01.31094r tätä autoa, niin todellakin tiedän mistä puhun.. On mulla ollut 10 autoa nytten 4 vuosen aikana ja tiedän "hieman" näistä härveleistä. Juu voihan toi olla ihan jees mutta en menisi sanomaan tuota parhaaksikaan..

Niin, Ja Hobao ST on MUN mielestä paras :wink:

...
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: tapsa92 - 18.08.07 - klo: 15.24
Lainaus käyttäjältä: Catiska - 18.08.07 - klo: 15.03
Pistähän Aku-Ankan väliin kyselylomake jossa lupaan maailman parhaan monsterin (Mad Force) palkinnoksi, niin varmasti saat vastaukseksi, että Kyosho tai Nikko on paras. Tosin, noista Kyosho on selkeästi parempi, jopa ihan onnistuneita ja hyvin tehtyjä malleja (kilpurit).

Edelleenkin olen sitä mieltä, että paras on tuo TR-15 isoilla renkailla. Siinä on tehokas moottori joka on valmistettu erittäin laadukkaista materiaaleista samoin kuin koko muukin auto. Sen sähkö-osat ovat huippulaatuisia Prefex-tuotteita (nimikin on suoraa johdantaa sanasta perfect) jotka on kuuluja luotettavuudestaa, tarkkuudestaan ja nopeudestaan. Myös alusta on erittäin onnistunut. Ajo-ominaisuuksia kehittäessään Kyoshon insinöörit ottivat suunnittelun pohjaksi erittäin kalliin auton, Nasan kuussa käyttämää kuukulkijaa. Pitkän suunnittelun ja testauksen jälkeen onnistuivat parantamaan auton ajo-ominaisuuksia tasolle, josta vain TR-15 mallin omistajat voivat nauttia!

Myös auton kestävyys on aivan omaa luokkaansa, ehkä Ultima-mallia lukuunottamatta. Useimmat kilpalevat autot on valmistettu vain vähän joustavista materiaaleista, näissä törmäyksen sattuessa joustoa riittää. Kuvitellaan tilanne jossa auto rajusta suorituskyvystä johtuen hipaisee vasemmalla etupyörällään vaahtomuovista valmistettua kaverin radiolaukkua. Hipaisun ensi hetkillä vasen etutukivarsi liikkuu suoraan taaksepäin, aina vasempaan takapyörään saakka, jolloin molemmat irtoaa kiinnikkeistään. Tämä saa aikaiseksi auton horisontaalis-suuntaisen pyörähdysliikkeen joka irroittaa varmuuden vuoksi myös oikean puoleiset ripustukset. Näin auto törmää pehmeästi eikä aiheuta ympäristölleen suotta vaaraa. Kaiken tämän mahdollistaa Kyoshon asiakasystävällinen varaosapolitiikka. Turhaan rikkoa vain yhtä tukivartta kerrallaan, koska joudut kuitenkin ostamaan koko setin kerralla!
Anteeksi vain herra katiska mutta mä en ymmärtänyt sun viestistä hölkäsen pöläystäkään vaikka kovasti yritinkin ymmärtää. Sun viestissä on paljon ristiriitasta tietoa kyöstistä joiden avulla onnistuin repeämään totaallisesti ja melkein kaatumaan tuolilta :grin: Tästä voin kiittää sun hupaisaa viestiä jota on hyvin vaikea tulkita, mutta ei siitä sen enempää... Viesti oli ilmeisesti mulle osoitettu mutta en osaa tulkita sitä täysin, joten en kommentoi enempää tai onnistun järjestämään taas sekasortoa ja topikin horjumista kuten on ennenkin huomattu :roll:
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Sami L - 18.08.07 - klo: 15.42
Tapsa taas mukana ku peräpukama.  :grin:
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: tapsa92 - 18.08.07 - klo: 15.54
Lainaus käyttäjältä: Sami L - 18.08.07 - klo: 15.42
Tapsa taas mukana ku peräpukama.  :grin:
Tietysti kuinkas muuten :azn:
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Divi - 18.08.07 - klo: 15.59
HAHAH, Ultiman omistaneena totean että siitä katkes taka-akseli kun vedin moottoria käyntiin. naps!
Ja nyt on maha kipeä nauramisesta :laugh:
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Catiska - 18.08.07 - klo: 16.20
Kuinka voitte edes yrittää ottaa tuon jutun todesta?  :mrgreen:

Tuo ko. Kyosti on onneton kapine (etenkin truggyksi) eikä tuossa jutussa ole mitään järkeä muutenkaan, tarkoituksella. Jumbo Kongien asennus ko. autoon olisi jo oma haasteensa ja niillä ajaminen melkoista tuskaa. Jos ette tiedä mitkö ko. renkaat on, käykää katsomassa kotisivuiltani...

Tuo kirjoitus oli lähinnä kannanotto tällaiseen onnettomaan ja surkeaan aiheeseen jolla ei saa aikaiseksi mitään järkevää, vain keskinäistä kinastelua yms. On jokseekin turha kysellä tuollaista asiaa, koska niitä ihmisiä jotka olisi päässeet yhtäaikaa ajamaan kaikkia parhaita ehdokkaita samassa paikassa samaan aikaan ei taida Suomessa olla yhtään. Eli, vastaukset tuollaiseen kysymykseen on lähinnä mututuntua, perustuen vain oman auton kehuun koska muutakaan ei tiedä. Eli, mitä siitä syntyvästä huutoäänestyksestä jää käteen, ei mitään. Näitä vastaavia säikeitä putkahtaa turhankin tiheään näille palstoille, joskus ne hautautuu itsestään, joskus syntyy vain kinaa ja henkilökohtaisuuksiin menevää riitelyä.

Mutta, että joku otti tuon kirjoitukseni tosissaan  :laugh:
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Hotti - 18.08.07 - klo: 16.25
Varmaan todella viisasta vedättää jotain aloittelijaa puhumalla autosta silkkaa p****a...

Ammu ittes.
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Catiska - 18.08.07 - klo: 16.34
Kyllä te olette sitten tosikkoja. Eihän kukaan voi tuota todesta ottaa, ainakaan kehuina? Että vaahtomuoviin hipaisusta hajoaa kaikki ripustukset ja se vielä olisi hyvä asia??? Ajo-ominaisuudet kehitetty Nasan kuukulkijasta... Ja auto ei ole edes truggy... Älkää nyt isot ihmiset viitsikö, minä kuolen nauruun teidän kanssa, ehkä se onkin parasta koska ampua en voi ilman asetta.
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Hotti - 18.08.07 - klo: 17.26
Silti, Jos kysyjä on aloittava,autoa vailla oleva nuori niin noilla sinun kommenteilla sitä pääsee hyvin alkuun,ei..

Naura, sillä ilmeisesti muuhun järkevään et kykene.
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Catiska - 18.08.07 - klo: 17.32
Hotti, löysää sitä pipoa nyt vähän...

Ei ne aloittelevatkaan nyt niin tyhmiä ole! Lisäksi kokemuksesta tiesin, että kun seuraava jotain asioista tietävä lukee tuon kirjoituksen, niin asia selkenee. Tuskin se juniori 15 min. sisällä ryntää kauppaan ostamaan TR-15 auton Jumbo Kongeilla, renkaita kun ei edes Suomesta saa...

Mitä hyötyä on sitten kommenteista, XXX auto on hyvä, minulla on sellainen?? Tällaisia vastauksia näihin kuitenkin pääosin tulee.
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Catiska - 18.08.07 - klo: 17.38
Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 18.08.07 - klo: 15.24
Sun viestissä on paljon ristiriitasta tietoa kyöstistä joiden avulla onnistuin repeämään totaallisesti ja melkein kaatumaan tuolilta :grin: 

Tapsa, osuit pointtiini. Tarkoitus oli saada joku "repeämään" eikä joidenkin "ammu ittes" kommentteja  :wink:
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Hotti - 18.08.07 - klo: 17.46
Kyllä mä sen pointin tajusin alunpitäen...mutta tässä kapulassa ei paljoa pipon löysäilyt auta  :grin:
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Catiska - 18.08.07 - klo: 17.48
No, juh. Näinhän se on. Itselläni oli myös eilen täällä Saksassa itse hankittu kapula, tuli kirjoiteltua hieman liian kriittisiä tekstejä silloin...
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Mika R - 18.08.07 - klo: 17.51
Catiskalla uus nimimerkki? Ei meinannu tunnistaakaan heti.  :grin:

Paras truggy... Ihan sama, kaikki hyviä. Piste.
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Hotti - 18.08.07 - klo: 17.53
Mutta mika, hyvä ei riitä, sen pitää olla paras  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Mika R - 18.08.07 - klo: 17.55
No sitte: MUN truggy on paras. Piste. Piste. Piste. PISTE!  :tongue:
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: the_man - 18.08.07 - klo: 21.38
Catiskan juttu oli hyvä!! Parhaasta en tiedä, mutta mukava jos se on LUXURY....  :p
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Henkkazki - 19.08.07 - klo: 12.13
Kyll HoBao Hyper ST on paras truggy
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Maakari - 19.08.07 - klo: 18.45
Osta xt8 älä mitään muuta, tai hong norin x1-crt on kans hyvä vaihto ehto.
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Mika R - 19.08.07 - klo: 20.04
Hehe..
Yhtä hyvin tohon vois listata myöt CENin ja Kyoshon ja Losin ja Hobaon tai Mugenin.
Ei ole oikessti mitään syytä miks joku näistä olis parempi ku muut. Plussat ja miinukset tulee eri asioista mutta takuulla jokainen on sellanen että kisan pystyy voittaa. Auton tekee viime kädessä kuski, ei se mitä paketista löytyy.
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: MarkusH - 19.08.07 - klo: 20.14
Pitkästä aikaa hupaisaa keskustelua  :grin: Anteeksi off-topic mutta tuskin tämä viesti keskustelua paljon pahentaa. Kiitos nauruista.

Onkos Hotbodiessit unohdettu? Vai eikö niillä pärjää muiden joukossa?
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: TheArska - 19.08.07 - klo: 20.17
Sitten tuohon voi varmaan lisätä vielä nämäkin,gs sut(vai xut?),hpi hellfire ja hot bodies lightning pro.. Kyllä nuokin voi samalle viivalle ainakin esim. kyöstin kanssa laittaa..(toki kyöstistä pari eri tasoista versiota,kuitenki..) Minun mielestäni noin kolme trukkia on hieman yli muiden..paras on HN
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Catiska - 19.08.07 - klo: 20.19
Tokihan offit saa anteeksi, kun tämä koko säie on sitä samaa  :angel:
Mutta, pitäähän näitäkin kait välillä olla.

Hotit on kyllä unohtunut ja ihan syyttä kuten Mika tuossa edellä toikin esille.

Mutta, avoimeksi edelleenkin on jäänyt, mikä on paras! Edelleenkin liputan tuo Ultiman, eiku TR Jumbon puolesta. Sillä paketilla ei edes *HOKE* aja kärkeen tosi kisoissa (otathan Hoke haasteena tämän).
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Divi - 21.08.07 - klo: 00.12
ei nyt ihan syyttä, Hot bodiissi on kuitenki ensimmäisen sukupolven truggyjä joista autot on parantunu melkoisesti. Sitä en kiellä etteikö sillä voisi voittaa mutta paras se ei ole. :wink:
Jammin (HN), Mugen ja Losi tuntuu olevan kovassa huudossa maailmalla. Mun mielestä varaosasaatavuus on se joka ratkaisee mikä on paras, suomessa veikkaisin Jamminin olevan vahvoilla.
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Mika R - 21.08.07 - klo: 23.16
Tuolla on ihan hyvii kuvii jenkkilän ROAR trukkikisoista, pienempää ja isompaa

http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=241281

Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: TheArska - 23.08.07 - klo: 09.33
Tossa on sit auto joka korvaa nykyisen parhaan..eli äks ykkösen :shocked:

http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=241350

..voihan siinä vielä jotai muuttuu ennen kuin on kaupassa,mutta eiköhän se suurin piirtein ole tossa.
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: l150040 - 23.08.07 - klo: 10.48
En pysty ottamaan kantaa siihen, mikä on oikeasti paras truggy, koska minulla ei ole riittävää kokemusta jokaisesta truggystä. Itseasiassa kokemukseni rajoittuu vain muutamaan merkkiin ja malliin. Näissäkin erot ovat olleet suorastaan marginaalisia. Suurempi merkitys on ollut ihan säädöillä ja olosuhteilla. Tämän takia en lähde edes näistä sanomaan parasta.

Yleensäkin vikana näissä tämän tyyppisten kysymysten vastauksissa on se, ettei niillä ole yleensäkään mitään arvoa. Oletusarvonahan on aina se, että "Minun truggy on paras". Mielipiteillä alkaisi olla arvoa oikeasti vasta sitten kun olisi ihan aikuisten oikeasti testattu eri merkkejä ja malleja yhtenevissä olosuhteissa riittävän kauan. Jo huomattavaa parannusta näihin mielipiteisiin tulisi, jos edes perusteltaisiin ne vastaukset ihan kunnolla, vaikka kokemusta ei olisikaan useammasta merkistä tai mallista.

Sitten oma lukunsa on sitten nämä protot, joita kovin harva on päässyt testaamaan. Miten jonkun paparatsikuvan perusteella pystytään oikeasti sanomaan auton suorituskyvystä ja paremmuudesta. Joku ensimmäisenasteen proto voi oikeasti olla täysi susi jo syntyessään ja kokea totaalisen uudelleen suunnittelun tai huomattavia muutoksia ennen markkinoille pääsyä - jos ylipäätään pääsee markkinoille ollenkaan.

Vielä kun muistetaan, ettei kaikki etsi sitä suorituskykyisintä autoa kilparadalle. Joillekin voi ihan oikeasti merkata pelkästään ulkonäkö, hinta tai vaikka se absoluuttinen huippunopeus.

Eli yhteenvetona voisin sanoa, että minun truggy on se paras, koska siinä on pinkki kori.  (ei mulla oikeasti ole mitään truggyä enää)  :undecided:
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: *HOKE* - 23.08.07 - klo: 11.15
Vielä kun otetaan huomioon se kuljettaja.

Eri autot ovat eri kuljettajan ajotyylille sopivampia tai vähemmän sopivia.

+ että hyvä kuski ajaa huonommallakin autolla kovempaa kuin pihasudittelija "parhaalla" autolla.
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: TheArska - 24.08.07 - klo: 23.51
Joo, näinhän se on, yhdyn pariin edelliseen kirjoitukseen..Ei tälläistä kysymystä kannata tai voi ottaa kovin vakavasti, kuten ei mitään mikä perustuu maku asioihin, arvailuun ynnä muuhun vastaavaan..
Helpompi sanoa mikä ei ole paras.. :lipsrsealed:
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: hpi83 - 26.08.07 - klo: 11.40
tai kaikki vois kertoa omistakokemuksistaan omistamistaan trukeista niin hyvät ja huonot puolet
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: Catiska - 26.08.07 - klo: 12.31
Juu, tuo toimii vain jos tänne kirjoittaisi sellaiset henkilöt joilla on paljon kokemusta, realistinen suhtautuminen näihin vekottimiin ja osaa kertoa asiat puolueettomasti. Lisäksi kaikkien pitäisi tuntea toisensa hyvin, ajo/huoltotavat... Eli, ei toimi tuokaan. Aina tänne kuitenkin kirjoittaa joku märkäkorva tai mämmikoura jotain seuraavaa: muuten ihan hyvä auto ei toimi käykö normaali 95bensa? Tai jotain tällaista: Tää on huippu auto ei mitään vikaa vaikka on saanut sikaa tosi paljon koskaan ei ole tarvinnut korjata mitään ja tää on nopein kaverin nikko jää tosi selkeästi upee auto on ollut minulla jo neljä tuntia!

Eli, ei anna tuokaan tapa ruotia näitä vehkeitä. Katso vaikka edellisiä vastaavia keskusteluita tai vaikka Savage/Madi yms. keskuteluita (sori, minulla ei ole mitään Savagea vastaan, omistajien keski-ikä vain tekee tuon...)  :angel:
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: jerzirccar1 - 26.08.07 - klo: 17.01
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 23.08.07 - klo: 11.15
Vielä kun otetaan huomioon se kuljettaja.

Eri autot ovat eri kuljettajan ajotyylille sopivampia tai vähemmän sopivia.

+ että hyvä kuski ajaa huonommallakin autolla kovempaa kuin pihasudittelija "parhaalla" autolla.

HOKE, määrittele huonompi auto minulle. Voisin itse kuvitella että tarkoitat kenties halvempaa autoo jossa on niin sanotusti rtr varustus :huh:
Jerzi
Otsikko: Vs: Paras truggy?
Kirjoitti: *HOKE* - 26.08.07 - klo: 20.21
Tätähän minä juuri tarkoitinkin... Eli ei voi määrittää parasta trukkia, koska sellaista ei periaatteessa ole olemassakaan.

Toisinsanoen tuon asiani olisi voinut muotoilla myös...
Annetaan rattimiehelle mikä tahansa trukki niin hän ajaa sillä kovaa ja kun annetaan aloittelijalle mikä tahansa trukki niin hän ei pysy rattimiehen perässä.