RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: jerzirccar1 - 25.08.07 - klo: 10.45

Otsikko: LIPO CUT-OFF
Kirjoitti: jerzirccar1 - 25.08.07 - klo: 10.45
Onko kellään mitään kokemusta näistä ja onko ne ihan 100% luetettavia. Olenko ymmärtänyt että löytyy erilaisia cu offeja eli jotkut pysäyttää kaasun kokonaan ja jossain on semmoinen jotenki hassu valoilmiö juttu.
Jerzi
Otsikko: Vs: LIPO CUT-OFF
Kirjoitti: historia - 25.08.07 - klo: 11.03
Onko pakko laittaa otsikot aina isolla?
Otsikko: Vs: LIPO CUT-OFF
Kirjoitti: jerzirccar1 - 25.08.07 - klo: 11.30
Onko pakko laittaa otsikot aina isolla?

On se on minun TAVARA MERKKI :p.
Aikas OFF TOPIC juttu sinulta täytyy sanoa, eli pitääkös sinun aina moittia sitä asiaa.
Jerzi

PS Mitäs väliä.

PS 2 Sorri en edes huomannut että olen ainoa joka sen tekee. :undecided:
Otsikko: Vs: LIPO CUT-OFF
Kirjoitti: Nasty - 25.08.07 - klo: 23.53
jaa a yleensä kai autokäytössä lipo cut off vaan pudottaa kaasun pois kun jännite tipahtaa liikaa. lenokeissa/kopterien lipo cutoff it saadaan toimimaan myös ns pehmosti että ajaa kaasun pikkuhiljaa nollille. en ole kertaakaan törmänyt säätimeen missä on pelkkä valo sehän on hyödyltää samalla tasolla sitten kun takataskussa yleismittari.
Otsikko: Vs: LIPO CUT-OFF
Kirjoitti: jerzirccar1 - 26.08.07 - klo: 16.55
Nasty hei, kirjoitin että siinä cut offissa on se valo juttu eikä säätimessä. :sad:
Jerzi
Otsikko: Vs: LIPO CUT-OFF
Kirjoitti: Hotti - 26.08.07 - klo: 17.20
Ei kai se enää jerryä pelota se viime talvinen lipo tilanne  :p ?
Otsikko: Vs: LIPO CUT-OFF
Kirjoitti: travi - 26.08.07 - klo: 17.29
En tiedä millaista cut-offia Jerzi hakee. Itsellä on mamba 25A säädin zk-2:ssa ja mamba max
tamiya tt-01:ssä. Molemmissa on 2s li-po ja käytän cut-off jännitteenä 6V. Mamboissa on myös mahdollista valita "auto detect", sitä en ole kokeillut. Kun jännite putoaa 6V:iin niin autosta häviää kaasu, ohjaus toimii edelleen. Aika tarkalleen saman verran sähkö menee joka latauksella akkuun tuon jälkeen. Lataan Ultramat 14 ja swallowin tasurilla aina. Tamiyassa en yleensä ota edes varsinaista akun virtapiuhaa irti. Tasausliitin on sen verran kätevässä paikassa, ei tartte irroittaa koppaa. Että jos lipot palaa niin sitten menee myös koko auto.
On nuo lipot vaan hyviä, varsinkin harjattoman moottorin kanssa. Auto ampuu aina samalla tavalla viivalta, rengaskulut vaan on aika suuret mamba maxin kanssa.
Otsikko: Vs: LIPO CUT-OFF
Kirjoitti: Nasty - 26.08.07 - klo: 18.02
Nasty hei, kirjoitin että siinä cut offissa on se valo juttu eikä säätimessä. :sad:
Jerzi


jaa siis joku erillinen lipocutoff piirikö?

niistä en tiiä mitään.luulis kyllä et sekin katkasee virrat kun cutoffin aika tulee.
Otsikko: Vs: LIPO CUT-OFF
Kirjoitti: JPI - 26.08.07 - klo: 18.51
Jerry ilmeisesti tarkoittaa LiPo-saveria, eli esim. tämmöistä:
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=101&products_id=1547
Otsikko: Vs: LIPO CUT-OFF
Kirjoitti: Nasty - 26.08.07 - klo: 23.58
no hitsi vie toi lamppu taitaa olla yhtä hyvä kun yleismittari takataskussa :( ostakaa kunnon säädin jossa on lipocut off niin eipä oo ongelmia.Siis jos sen osaa konffata oikein :P
Otsikko: Vs: LIPO CUT-OFF
Kirjoitti: Catiska - 27.08.07 - klo: 00.06
Aivan naurettava keksintö, kuinka joku edes viitsii ottaa tuollaisen valikoimiinsa? Maailmalta (ainakin lennokkipuolelta) löytyy sellaisiakin versioita erilliseksi LiPo-suojaksi jotka vain pudottaa tehot alas kun kynnysjännite saavutetaan. Tuo oli kyllä huvittava keksintö, mahtaa tuo ledi näkyä todella hyvin kesällä auringonpaisteessa tiiviin kisan tuoksinassa...
Otsikko: Vs: LIPO CUT-OFF
Kirjoitti: JPI - 27.08.07 - klo: 10.59
Aivan naurettava keksintö, kuinka joku edes viitsii ottaa tuollaisen valikoimiinsa?

Eipä tuollainen paljoa maksa ja on se helpompi Lipon henkivakuutus kuin yleismittari.

Otsikko: Vs: LIPO CUT-OFF
Kirjoitti: ChrLi - 27.08.07 - klo: 12.07
Mulla on Novakin LiPo cut-off moduuli kytekettynä Novak GTB regun ja vastarin välissä.
Se vaikuttaa toimvan ihan hyvin... ensin (kun akku on loppumassa) se varoittaa "nykimällä" pari kertaa ja kun akku on loppu kaasu häviää kokonaan, mutta ohajus pysyy tietenkin. Siinä on myös sininen LED mikä vilkkuu sen merkeiksi että Cut-offin takia auto pysähtyi eikä mihinkään muuhun ongelmaan.

En ole mitannut akun jännitettä kun auto pysähtyy, mutta paljon hyytymistä en ole huomannut ennen kuin se loppuu joten tuskin ainakaan kovin syvälle kerkii jännite putoamaan.

Kun ajan välillä Ni-Mh akuilla olen yksinkertaisesti kytkenyt regu -> vastari piuhan LiPo cut-offin ohi, mutta antanut Cut-off moduulin muuten olla paikallaan jolloin voi ajaa Ni-Mh akuilla niin loppuun kun tykkää.
Otsikko: Vs: LIPO CUT-OFF
Kirjoitti: jerzirccar1 - 27.08.07 - klo: 17.41
Mulla on Novakin LiPo cut-off moduuli kytekettynä Novak GTB regun ja vastarin välissä.
Se vaikuttaa toimvan ihan hyvin... ensin (kun akku on loppumassa) se varoittaa "nykimällä" pari kertaa ja kun akku on loppu kaasu häviää kokonaan, mutta ohajus pysyy tietenkin. Siinä on myös sininen LED mikä vilkkuu sen merkeiksi että Cut-offin takia auto pysähtyi eikä mihinkään muuhun ongelmaan.

En ole mitannut akun jännitettä kun auto pysähtyy, mutta paljon hyytymistä en ole huomannut ennen kuin se loppuu joten tuskin ainakaan kovin syvälle kerkii jännite putoamaan.

Kun ajan välillä Ni-Mh akuilla olen yksinkertaisesti kytkenyt regu -> vastari piuhan LiPo cut-offin ohi, mutta antanut Cut-off moduulin muuten olla paikallaan jolloin voi ajaa Ni-Mh akuilla niin loppuun kun tykkää.

Tästä minä puhun...
Jerzi