Mistä johtuu kyseinen ääni.?. ilmeisesti tulee veto akselista sellainen rohiseva ääni kun antaa kaasua.uutena harrastajana ei ole mitään tietoa näistä.auttakaa kiitti :)
ääni voi tulla rattaista joissa on pieniä kiviä välissä. Kauanko auto on ollut sulla? jos on ihan uus niin voi olla uuden karhea.
3viikkoo vanha. putsasin rattaat,koko auton.ei kauaakaan kestänyt kun se alkoi pitämään sitä ääntä. oon ajanut noin max 10 kertaa koko autolla.täytyy vielä uudelleen kokeilla laakerit putsata.onko tyylejä miten se kannattaa parhaitten putsata?
Diffin sisään kannattaa myös kurkata.
Lainaus käyttäjältä: savage23 - 31.08.07 - klo: 21.29
Diffin sisään kannattaa myös kurkata.
tota noin niin,mikäs se sellainen on.ku en tosissaan noista mitään tiedä :)
diffi on tasauspyörästö, joita sinunkin autossa on 2kpl. Ne on auton etu ja takaosassa, tarkemmin sanottuna eturenkaiden välissä ja taka renkaiden välissä. Sielä mihin vetoakselin menevät
Lainaus käyttäjältä: Mc`not - 31.08.07 - klo: 19.35
Mistä johtuu kyseinen ääni.?. ilmeisesti tulee veto akselista sellainen rohiseva ääni kun antaa kaasua.uutena harrastajana ei ole mitään tietoa näistä.auttakaa kiitti :)
Yritän auttaa, mutta en ole välttämättä kovin pitkäjänteinen tässä asiassa.
1) kulkeeko auto eteenpäin ollenkaan/normaalisti vai vain vaivoin?
tarkastuslista kuitenkin:
1) tarkista slipperin kireys
2) tarkista diffien kireys
3) tarkista moottorin pinionin ja vetorattaan välys (kone siirtynyt)
4) jos et tiedä miten ylläolevat suoritetaan; lue ohjeet, etsi netistä ohjeita, näe enemmän vaivaa näiden asioiden selvittämiseen omatoimisesti, kuin tekisit vain vastaamalla tähän viestiin "miten nää tehdään?".
Lainaus käyttäjältä: jarkkom - 01.09.07 - klo: 14.34
Lainaus käyttäjältä: Mc`not - 31.08.07 - klo: 19.35
Mistä johtuu kyseinen ääni.?. ilmeisesti tulee veto akselista sellainen rohiseva ääni kun antaa kaasua.uutena harrastajana ei ole mitään tietoa näistä.auttakaa kiitti :)
Yritän auttaa, mutta en ole välttämättä kovin pitkäjänteinen tässä asiassa.
1) kulkeeko auto eteenpäin ollenkaan/normaalisti vai vain vaivoin?
tarkastuslista kuitenkin:
1) tarkista slipperin kireys
2) tarkista diffien kireys
3) tarkista moottorin pinionin ja vetorattaan välys (kone siirtynyt)
4) jos et tiedä miten ylläolevat suoritetaan; lue ohjeet, etsi netistä ohjeita, näe enemmän vaivaa näiden asioiden selvittämiseen omatoimisesti, kuin tekisit vain vastaamalla tähän viestiin "miten nää tehdään?".
auto kulkee aivan mainiosti.. olen noista osista jokaisen irroittanut ja putsannut ja laittanut takaisin. tuloksetta.moottoriin en enempään ole kajonnut kun tarkistanut että rattaat osuvat kohdilleen kunnolla.
Lainaus käyttäjältä: Mc`not - 01.09.07 - klo: 20.22
auto kulkee aivan mainiosti.. olen noista osista jokaisen irroittanut ja putsannut ja laittanut takaisin. tuloksetta.moottoriin en enempään ole kajonnut kun tarkistanut että rattaat osuvat kohdilleen kunnolla.
No jos ei autossa kerran vikaa ole niin sitten niin. Ko. autossa tuppaa vetoratas olemaan hieman äänekäs kuluneena ja väärällä välyksellä. Lisäksi ei sähköautot, varsinkaan keppiautot, ole mitään äänettömiä.
ihmetyttää vaan ku se aluksi oli aivan äänetön. muutaman ajon jälkeen alkoi tosissaan pitämään sitä.mutta koitetaan elää sen asian kanssa. kiitos kaikille avusta. koitetaan vielä joku päivä tutkii koko auto läpi kotaisin.
Yks mikä kannattaa vielä tarkistaa jollet vielä ole, niin spurrin ja pinjonin hampaiden kunto. Rattaiden väliin mennyt pieni kivi tai joku muu sinne kuulumaton, on saattanu lohkaista tai taivuttaa hampaita ja voimansiirto alkaa pitämään epämiellyttävää ääntä.
Tarkista keski kardaanin suoruus ottaa todella helposti servon kiinnikkeeseen kiinni jos vähän vino...
Aloittelija vai? Jos et ole vielä A-P:n kotisivuihin tutustunut, niin suosittelen kyllä. Paljon asiaa ja perusjuttuja löytyy helpommin, kuin tältä foorumilta. http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/
Lainaus käyttäjältä: jesse112 - 03.04.08 - klo: 23.14
Tarkista keski kardaanin suoruus ottaa todella helposti servon kiinnikkeeseen kiinni jos vähän vino...
niin ja edellinen viesti topikissa on yli puoli vuotta vanha...
Moro!Mä hommasin saman auton tässä hetki sitten kun 30 villitys iski!
Mullakin auto pitää melua.Tossa mun vehkeessä kardaani oli jo alusta lähtien hieman kiero ja se aiheuttaa sellasta pientä ääntä joka tosin ei menoa haittaa. :grin:
Hanaa vaan!
Eka viesti: :angel:
Hommattiin ZX5E-setit kaverin kans ja heti ensimmäisellä akulla kävi jo selväksi, että hiekalla suditellessa korin sisään menee julmetusti sitä itseään ja pienikin kivi (voi) hajottaa spurin.
Rungossa on pohjassa akkujen ja moottorin kohdalla reiät ja ilmeisesti takarengas heittää pyörittäessä suoraan rattaisiin hiekkaa. Kuinka paljon akut ja kone tarvii ilmaa, eli paljonko noita reikiä voi tukkia? Joku patentti myös rattaiden ympärille pitäisi tehdä, ettei se hermostuisi jokaisesti pikkumurikasta.
Onko jollain jotain vinkkejä?
minä huomasin saman vian että menee p****a helkatisti sisään eli eikun ilmastointi teippi käteen ja peitä pohjasta kaikki reijät suomen olosuhteissa auto ei kuumu niin paljon että niitä tarviis liikkeessäkin suosittelivat ostaessa teippiä ja kone saa estäja takaa ihan tarpeeksi ilmaa. :evil:
paine ilma on paras putsaus kokemusta on. :evil:
Moi. Taitaa olla kaikissa Lazereissa sama tauti. Osti varalle uuden pinionin ja spurrin. Kyllä pinioni kestää, mutta se spurri on aika pehmeää muovia. Se oli pari akullista ja sinne pehmeään muoviin upposi muutama kiven muru ja se oli sillä selvä. Liimasin ohutta piirtoheitin kalvoa auton pohjaan ja tuntuu toimivan! akun ja moottorin ilma-aukot tukkoon!
:evil: vara osat ja viri motit ja noparit ja akut on pirun kalliita kyseiseen autoon suomessa esim: rengas/vanne kierto maksaa 30-40€ suomessa :evil:
Lainaus käyttäjältä: hamietti - 19.08.08 - klo: 09.24
:evil: vara osat ja viri motit ja noparit ja akut on pirun kalliita kyseiseen autoon suomessa esim: rengas/vanne kierto maksaa 30-40€ suomessa :evil:
Samat moottorit, noparit ja akut tähän sopii kuin muihinkin autoihin :S
Lainaus käyttäjältä: hamietti - 17.08.08 - klo: 11.26
minä huomasin saman vian että menee p****a helkatisti sisään eli eikun ilmastointi teippi käteen ja peitä pohjasta kaikki reijät suomen olosuhteissa auto ei kuumu niin paljon että niitä tarviis liikkeessäkin suosittelivat ostaessa teippiä ja kone saa estäja takaa ihan tarpeeksi ilmaa. :evil:
on tultu tehtyy kunnon teippaus systeemit. silti pääsi hiekan jyvä rattaisiin. 10sekan ajo nurmikolla,ja taas ratas meni. pitää kivaa rutina saundii..
ostin ton zx-5:sen ja n.45min rauhallisen ajon jälkeen katos etupäästä veto ja vika oli se et kardaanin etummainen poikittainen pikku tappi oli lähteny maatakietävälle radalle... :shock: kävin si liikkeessä ja sain uuden kardaanin ilmatteks :smiley: