Moro !
Pojalla on autokuume (isällä kans :roll:) mutta kokemusta RC-autoista ei ole juuri lainkaan. Millaista Bensa-autoa suosittelette aloittelijoille? Onko totta että bensa-autoissa pääsee vähemmällä säätämisellä? Mistä auto edullisesti? Käytetty? Kiitos jo nyt vastaamaan vaivautuneille !
t.mikako, Oulu
No eipä noita bensa-auto vaihto ehtoja ole monta. Eli FG ja Hpi.
Bensa-autoja ei kyllä tarvitse säätää juuri yhtään. Jos haluat hyvän bensa-auton niin Hpi Baja on sinun valinta.
Lainaus käyttäjältä: mikako1 - 07.10.07 - klo: 19.45
Moro !
Pojalla on autokuume (isällä kans :roll:) mutta kokemusta RC-autoista ei ole juuri lainkaan. Millaista Bensa-autoa suosittelette aloittelijoille? Onko totta että bensa-autoissa pääsee vähemmällä säätämisellä? Mistä auto edullisesti? Käytetty? Kiitos jo nyt vastaamaan vaivautuneille !
t.mikako, Oulu
Lainaus käyttäjältä: mikako1 - 07.10.07 - klo: 19.45
Moro !
Pojalla on autokuume (isällä kans :roll:) mutta kokemusta RC-autoista ei ole juuri lainkaan. Millaista Bensa-autoa suosittelette aloittelijoille? Onko totta että bensa-autoissa pääsee vähemmällä säätämisellä? Mistä auto edullisesti? Käytetty? Kiitos jo nyt vastaamaan vaivautuneille !
t.mikako, Oulu
Jos käytetty käy, niin myydään osaston ekka sivulla heti kaks vaihtoehtoa :wink:
Jos itse olisin bensa vehettä ostamassa, valitsisin todennäköisesti jonkun 4wd mallin, esim. Carson gas devil tai jos jostain helposti löytyisi niin MCD baja 1000..
..neliveto on kuitenkin niin paljon nopeampi ja helpompi ajaa hiekalla..
Kyllä takavedollakin helposti pärjää... Mielestäni nelivetoon kyllästyy nopeammin, takavedolla voi kokemuksen myötä vetää kunnon slaideja :wink:
No, kait se sitten niin on, vaikka likimain kaikki muut ihmiset vaihtaa mielluummin 4wd malliin ajastaan... Itse aloittelin takapotkulla, mutta kyllä nykyisin mieluummin ajelen nelivedolla. Eli, bensa-autoista kannattaa katsella Carsonin Gas Deviliä, antaa mielestäni selvästi enemmän rahoille vastinetta kuin saman hintaiset takatuuppari kilpailijansa.
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/index.php?language=FI tolla hyvii autoi. Itsekkin oon aloittelia ostin cen racing mg10. Hyvä 4wd auto. Ei kaadu niin helposti kuin tavalliset autot.
Mäkin oon halunnut isoa bensa-autoa pitkään ja monesti olen ollut ihan siinä hilkulla ostaa Baja 5b:n. Mutta joka kerta on jäänyt ostamatta sen takia että se ei ole kuin takapotku ainoastaan.
Toi HPI:n Baja on mun mielestä parhaimman näköinen noista isoista autoista. Muista en välitä oikein.
1/8 nelivetokrossilla ja truggylla pyörittelee kaseja noiden ympärillä ketteryyden ja tehon turvin. En ole katsonut tarvitsevani hitaampaa ja kömpelömpää autoa. Ja kyseessä olevassa Bajassa jonka kanssa ajelin oli 29cc bigbore ja tehoputki sekä mukana oli myös FG Marder.
Lainaus käyttäjältä: severa - 09.10.07 - klo: 12.44
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/index.php?language=FI tolla hyvii autoi. Itsekkin oon aloittelia ostin cen racing mg10. Hyvä 4wd auto. Ei kaadu niin helposti kuin tavalliset autot.
Paitsi, että Cen on nitro-auto, ei bensa-auto. Siinä on suuri ero.
kyllä osotteesta www.jr-hobby.fi kyllä siellä on hyvät valikoimat myös bensa autoista on.
Vilkaisin kyseisen liikkeen sivuja, näyttihän sielläkin olevan FG:n autoja, samat fg:t joka puljus jotka niitä myyvät, mutta tuskin löytyy hyllysta joka mallia, luulisin ainakin näin(yleensä pari myydyintä mallia liikkeessä, loput tilaus tavaraa) ja fg:llähän ei vielä nelivetoa ole myynnissä..
Lainaus käyttäjältä: severa - 09.10.07 - klo: 16.30
kyllä osotteesta www.jr-hobby.fi kyllä siellä on hyvät valikoimat myös bensa autoista on.
En minä siitä mitään puhunutkaan...
Ja sitten pieni varoitus. :shocked:
Muistakaa näiden autojen kanssa seuraava asia: Se auto ei ole leikkikalu, koska auto painaa n. 10-12 kg ja kulkeekin aika kohtuullisen kovaa (riippuu välityksistä). Tehohan näistä ei yleensä lopu kun laittaa malossin ja tehoputken niin tehot on n. 5,5hp (malossi tuo alakierroksille vääntöa, kaasulle herkkyyttä ja tehoputki lisää rakaa voimaa). Se Failsafe kannattaa asentaa, jos auto tulee täysillä jonku päälle niin yleensä siinä on kyllä sairaala reissu edessä ja paketointi. :cry: Ohjelmoikaa se failsafe niin, että mahdollisessa häiriö tilanteessa se kytkee jarrun päälle ja mielellään ohjauksen jompaan kumpaa ääriasenttoon, tällöin se auto pyrkii kääntymään paikallaan heti, kun se failsafe "laukeaa". Niin voitte säästyä siltä lasareetti reissulta. :smiley:
Monella on ollut bensa-auton kanssa radio ongelmia. Konsteja miten nämät häiriöt voi estää on monia eri tapoja. Ensimmäinen vaihtoehto hankkii heti alkuun hyvän radion 2.4Ghz tai PCM-radion niin häiriöiden kanssa ei ole ongelmia (itse ostin tuon 2,4Ghz enkä ole katunut). Kyllähän se tuntuu alkuun kalliilta kun radiosta ja vastarista joutuu pulittamaan n. 200€ mutta se palkitaan sitten hieman turvallisuuden lisääntyessä, ajaessa ja ei tarvitse kiteiden kanssa leikkiä. Ja mikä parasta sit kun on digiservot paikallaan niin voi ajaa HRS-moodilla ja auton reagointi on paljon nopeampi. :grin: Voihan sitä autoa yrittää maadoittaa mitä keskustelupalstoilla välillä kerrotaan, en tiedä auttaako se. :huh:
Keskustelin asiasta erään rc-liikkeen työntekijän kanssa (oli silloin ostamassa fg:tä ja radiota) niin he olivat myyneet perus futabaa (fm 40Mhz) ton auton kanssa ja olivat myymässä minullekkin. He olivat sitä mieltä, että asiakas perääntyy siinä vaiheessa kun kerrotaan, että tarvitset ton radion joka maksaa n. 200€:n jotta toi auto toimii kunnolla. Kylllähän se auto toimii tollakin radiolla jonkin aikaa (fm 40Mhz). Sitten kun alkaa tulemaan sinne sytytyspuolelle sitä häikkää niin ne häiriöt yleensä lisääntyy => ongelmia! :cry: Ongelmanhan aiheuttaa se sytytystulppa, joka näissä monsteriessa on kuin majakka siellä sylinterin päällä. FG:n rata-autoissa tuota häiriö ongelmaa ei ole ollut niin kuin näissä monstereissa ja stadium trukkeissa. Se miksi niissä sitä häiriötä ei yleensä esiinny niin on se kun niissä moottori on asennettu vaakatasoon, ei pystyyn niin ku ne asennetaan monstereissa ja trukkeissa.
Itse olen käyttänyt bensa-autoissa ainoastaan 2.4Ghz:n radiota ja sen radion olen havainnut hyväksi myös nitroautolla (ei ole kaipuuta FM-alueelle) varsinkin kun on digiservot paikallaan niin auton reagointi on ihan muuta kuin noilla analogisilla. Tarkoitukseni ei ole haukkua analogisia radioita vaan kertoa minun omista kokemuksista.
Itse aloitin rc-auto harrastuksen suoraan FG:llä ja sen voin sanoa nyt kun olen noiden nitroautojen kanssa myös värkännyt niin bensa-auton kun kerran säätää niin sit vaan ajellaan niitä 30-45 minuutin ajosessioita. Kyllä sen bensa-auton kanssa pääsee ns. helpommalla säätöjen osalta. Pitäähän tuota autoa huoltaakin välillä. Mikä on aika helppo kun ei siinä tarvi erikoistyökaluja. Normaalit ruuvimeisselit ja lista- ja lenkkiavaimia ja tietysti olisi hyvä jos olisi pieni hylsy sarja.
Tämä ei ole myyntipalsta mut sen verran sanotaan, että tuolla palstalla on tuo minunkin FG nyt myynnissä (ei se parane kun se nurkassa pölyttyy).
Nämät mitä minä olen nyt väittänyt niin perustuu vain minuun omaan käsitykseen ja kokemukseen. Voin toki olla väärässäkin näissä asioissa, joten älkää heti ampuko. Tarkoitukseni ei ole loukata ketään.
Lainaus käyttäjältä: severa - 09.10.07 - klo: 12.44
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/index.php?language=FI tolla hyvii autoi. Itsekkin oon aloittelia ostin cen racing mg10. Hyvä 4wd auto. Ei kaadu niin helposti kuin tavalliset autot.
mitä tarkoittaa tavalliset autot?? mun mielestä toi CEN MG10 on tavallinen auto.meinaatko vai että esim. joku monsteri kaatuu helpommin.
ok.on sielä jr-hobbyssä ihan ok palvelu.
Mikko ottaa ihan rauhallisesti. Tuskin on Suomen huonoin palvelu. Ja Severa lopettaa tuon MG10:n mainostuksen.
Valitettavan usein palvelun taso heijastuu suoraan asiakkaan omasta asenteesta/käytöksestä...
Jees. Sopisko et unohdetaan toi ja palataan tähän autokuume asiaan. Eli mitä ilmeisemmin bensavehkeisiin joista kyl oli oma aiheensakin.
En oo mode mut jotenki meidän täytyy nyt vähän skarpata tässä, muuten menee iahn puuroksi taas koko homma.